Přejít na obsah

Chip nebo vačky u cimbu sk? Motor MPI.


Dornbos

Doporučené příspěvky

ako spomínali chalani vyššie, založili sme vačku od motor-excel, voľnobeh si pekne udržal hneď po prvom nakopnutí. sám od seba neskapal, ani sa nejako extra nedusil.. fakt trvalo chvíľku a mal zdravý zvuk. čo sa týka nejakého testovania, prešiel som s tým zatiaľ len pár km a to som sa ponáhľaľ, tak som sa moc nehral so zrýchľovaním a podobne.. druhá vec je, že tam nie je napálený soft na ostrú vačku, ale len klasický chip od cimbu. keď budem vedieť viacej určite dám vedieť :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ako spomínali chalani vyššie, založili sme vačku od motor-excel, voľnobeh si pekne udržal hneď po prvom nakopnutí. sám od seba neskapal, ani sa nejako extra nedusil.. fakt trvalo chvíľku a mal zdravý zvuk. čo sa týka nejakého testovania, prešiel som s tým zatiaľ len pár km a to som sa ponáhľaľ, tak som sa moc nehral so zrýchľovaním a podobne.. druhá vec je, že tam nie je napálený soft na ostrú vačku, ale len klasický chip od cimbu. keď budem vedieť viacej určite dám vedieť :)

Konečně někdo další, kdo to tam dal taky.

Doufám, že jako já na hydra a ne že tam musí přijít jiné tyčky a pevná zdvihátka.

Co se týče dat, tak ty mám sice nesériová, ale myslím, že se sériovými daty nehrozí žádné riziko - lambda regulace dotáhne bohatost tam, kde přibylo vzduchu, takže chudé to určitě nebude. Co se týče předstihů, tak kdyby někde hrozilo klepání, tak by předstih čidlo klepání shodilo. Jedině tam, kde by to s větším předstihem jelo lépe, tak tam ho sériová jednotka nedokáže přidat.

Další věc je úhlová rychlost otvírání škrtící klapky. Ta je v sériových datech malá a tomu odpovídají pomalé reakce na přidání.

Já mám v datech úhlovou rychlost o 95% vyšší a je to akorát.

Chtělo by to VAG, vymazat adaptace a udělat základní nastavení klapky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau chlapi,nešlo se mi přihlásit na ten puvodni profil Martin Horák.tak snad tu budu tady na tom.. Tom MPI- jo to je pravda.Janda z cimbu má několik verzí soft. pro naše motory.. a to včetně toho co mam já k vačce.má volnoběh 1050 ot.min !! . omezovač pořád na 6000 a je výrazně bohatší.na normálnim softu byly koncovky vyfuku pořád lesklé.tet je musim leštit protože sou věčně zahulenynicméně to co píše TONDA-B je vesměs pravda.pojede to i na seriovejch datech,ale ne tak jako na upravenejch.je citelnej rozdil normální soft a ten bohatší soft.jede to uplně jinak.nehledě na ten vyšší volnoběh.s tim se zase jezdí příjemnějc.akorat co nepíše Tonda-b a to je to nejpodstatnější.že vačkou s větším otevřením ventilů a jinym časováním,dostaneš do motoru podstatně více vzduchu,proto to taky dělame :) .. ale tohle nedokáže plně akceptovat lambda regulace,da pokyn na obohacení do řj,ale ta to dokáže jen jako na seriovou vačku,neví co tam děla tolik vzduchu a s tim ten bohatej soft počítá..podstatnej problem je že seriová jenotka neumí dát pokyn na "plnej" plyn,da se to ověřit v blokách na polohu škrtici klapky.po upravě už jo.. ale to se ví..

Chlapi- máte všichni omezovač na 6000 ? někdo víc ? potřeboval bych to posunout aspon do 6500 idealně 7000 ot.mam vačku 262 a při startu na plnej mě dost zasahuje omezovač,ten motor by letěl dal a nemůže,graf z brzdy to dokazuje na křivce,byl sem s tim u sportmotoru,P.Dymovsky se v tom chvily vrtal a pak sme to skusily a nic,.že to nejde,máte nějaky rady,skušenosti ? - štve mě to protože každá druhá čiplá felda točí kolem 6500..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B:psal jsi už předtím že takových míst kde by bylo předstihu málo asi moc nebude,je jasné že jednotka přidat neumí jenom ubírat ale je otázka jak konzervativní je předstihová mapa ve Fabii.Já jsem pal. ani předstih. mapu na sériovou Fábii neviděl ani nevím v kolika procentech se pohubuje rozsah možností regulace lambda ale podle mě to žádná sláva nebude.Jako příklad uvedu třeba Saxo 1.6 16V které jsem měl,navěsil jsem na to "laděné" nerezové svody 4-2-1 a průběh krouťáku byl znatelně horší ostatně se to potom ukázalo i na brzdě proti sériovým svodům,podlě mě to už bylo chudé.Potom jsem četl vysvětlení tohoto faktu od jednoho člena na Tuning foru a přišlo mě to logické,když jsem si zpětně vzpoměl na mou zkušenost kde mě upadl kus výfuku na autě ve kterém byl budík a širokopásmová lambda jak se ohromě změnila bohatost a projev motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja som zatial spokojny ze sa odbural ten nedostatok, vymenou zvodou to bude zase lepsie tahat ale Jojo sdi bude teraz robit este jednu vacku do fabky od motor excel na hydra tak ked to bude fungovat ideme do toho tiez :)

Chlapi, tie ocelove ladene zvody mozu mat aku zivotnost? uvazoval som nad tym ze ak to je bezna tenkostenna trubka ako na vyfukovom potrubi a slahaju do nej plamene z hlavy tak tomu nedavam viac jak 3 roky :/ alebo su robene z masivnejsieho materialu?

Podle mě bude životnost stejna nebo podobna jako s litinou origo,je to fakt masivni celkem a dobře udělany,slicování atd... samozřejmě odejde vlnovec časem ale životnost potrubí bych asi moc neřešil.asi větší naž auta když většina fabii v upravach ma 10 let min. :) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B:psal jsi už předtím že takových míst kde by bylo předstihu málo asi moc nebude,je jasné že jednotka přidat neumí jenom ubírat ale je otázka jak konzervativní je předstihová mapa ve Fabii.Já jsem pal. ani předstih. mapu na sériovou Fábii neviděl ani nevím v kolika procentech se pohubuje rozsah možností regulace lambda ale podle mě to žádná sláva nebude.Jako příklad uvedu třeba Saxo 1.6 16V které jsem měl,navěsil jsem na to "laděné" nerezové svody 4-2-1 a průběh krouťáku byl znatelně horší ostatně se to potom ukázalo i na brzdě proti sériovým svodům,podlě mě to už bylo chudé.Potom jsem četl vysvětlení tohoto faktu od jednoho člena na Tuning foru a přišlo mě to logické,když jsem si zpětně vzpoměl na mou zkušenost kde mě upadl kus výfuku na autě ve kterém byl budík a širokopásmová lambda jak se ohromě změnila bohatost a projev motoru.

Trošku do toho skočim se svim nazorem,je jasny že když upadne vyfuk někde v půl nebo to je jedno,změní se protitlak ve vyfuku a nemůže to fungovat,akorat je to extra bohaty,moc se to vyplachuje a nejede to.. ale pokud ti na saxo 16V udělal někdo svody,nebo se vyraběj,měly by bejt spočítany,ani se nevyplácí u běžnýho ježdění zvětšovat průměr potrubí,svody 4-2-1 jsou pravě navrženy na zvýšení kroutáku. je lepší tam dat svíčky sport. a sport.sání ale jen minimálně,pomůže i klasicky načipování,ale každopádně by to nemělo jet hůř než se serii.. na tyhle fabie,se dělaj svody 4-1 s ohledem na navýšení vykonu ( což neni u atmo.1,4 nic moc) ale na uplně seriovim autě,jediny co bylo vyměněny sou ty svody za litinu a první díl vyfuku,,to zvedlo vykon o cca 3,5 KW a cca 8,5 N.m a posunulo to oboje dal asi o 1000 otáček oproti serii.. mam i graf z brzdy někde od výrobce svodu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) akorat co nepíše Tonda-b a to je to nejpodstatnější.že vačkou s větším otevřením ventilů a jinym časováním,dostaneš do motoru podstatně více vzduchu,proto to taky dělame :) .. ale tohle nedokáže plně akceptovat lambda regulace,da pokyn na obohacení do řj,ale ta to dokáže jen jako na seriovou vačku,..

2) Chlapi- máte všichni omezovač na 6000 ? někdo víc ? potřeboval bych to posunout aspon do 6500 idealně 7000 ot.mam vačku 262 a při startu na plnej mě dost zasahuje omezovač,ten motor by letěl dal a nemůže,graf z brzdy to dokazuje na křivce,byl sem s tim u sportmotoru,P.Dymovsky se v tom chvily vrtal a pak sme to skusily a nic,.že to nejde,máte nějaky rady,skušenosti ? -

ad1: To jsou ale 2 různé věci.

Lambda regulace, kde do 3/4 sešlápnutí plynu jede motor na lambda 1,0 a pak na lambda 0,9. Což jsem si předělal na 2/3 plynu lambda 1,0 a pak 0,88. To funguje spolehlivě.

A druhá věc je ten model sacího potrubí v datech, který s takovým průvanem v motoru fakt nepočítá (údaje z MAP v sání). To se projevovalo tak, že když jsem ve 203 km/h zaklapl plyn a hned ho zase prošlápl, rozsvítila se přístrojová deska a v paměti bylo, že horní mez regulace je překročena. Ovšem to s lambdou nemá nic.

ad2: Já našel v datech omezovačů 6. Na neutrál a na každou zařazenou rychlost samostatně. A šel jsem s nimi dolů (hlavně kvůli dvojce, která na kluzkém nejde uhlídat). Neutrál jsem dal 4000 a jednotlivé kvalty 5800. Ono to na 5-ku ani těch 5800 nevytočí. Je to nějak o 100 nebo 150 otáček míň. A to mi k charakteristice motoru stačí:

post-38559-0-89547000-1358891525_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zajímavý s tou lambdou.. tušim že cimbu řikal i něco o upravě datech pro ten map senzor.ale nepamatuju si to.

Jestli to neni tajny nebo něco,porad jak na ten omezovač? mě to na 5ku zatočí 6000 , mam kola 185/60 R 14 a v 6000 tacho ukazuje 200 a na letních 205/45 R 16 v 6000 na 5ku ukazuje okolo 215km/h mam cejchovanej do 200 takže +/- kilometr :) mě každej řikal že na posunutí omezovače se musí řj pájet a upravovat čip atd.takže tet vůbec nevim,jak si to tedy našel,kde,v jakym programu ? nebo vůbec jak na to,

Jinak 124 N,m. a 94 ps jsou hezke hodnoty,co máš všechno za upravy ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nic nikde nehledal, jen jsem se s klukem od Siemensů v Boleslavi domluvil, že si půjčí v práci potřebný HW, aby se daly data stáhnout a pak upravit a po úpravě kontrolních součtů vrátit a taky emulátor, který se připojil místo ŘJ a do auta se natáhl kabel, aby se dalo jezdit data z noťasu a měnit je za jízdy. Žádné pájení, jen připojit HW a přes USB data stáhnout do noťasu a stejně tam poslat. Jenže ten kluk odešel k Hyundayi a věci v práci vrátil.

Tak se možná v Boleslavi stav u Siemensů - v té ulici co je brána s Motorsportem, když jedeš do města je hned na křižovatce takový jedno nebo dvoupatrový domek, který má Siemens pronajmutý - a zkus se domluvit z nějakým jeho nástupcem.

Ty rychlosti odpovídají - 5800 otáček 208,8 km/h a tak by 6000 bylo 216,0 km/h.

Vačka od Motor-excel, opracovaná ventilová sedla na větší průměr, kanály slícované s 50 kW sáním a výfukovým svodem 4-1 a trochu opracované, aby měly pořád stejný průměr (standartně jsou trochu "placaté"), nebo aby se ke spalovacímu prostoru trochu zmenšovaly. Snížený blok a vložky, aby se zmenšila sériová antidetonační štěrbina z 1,3 mm (ta moc nefunguje) na 0,85 mm a mohl být větší předstih bez detonací. Výměník na chlazení motorového oleje.

V datech nic zvláštního, kromě toho, co už jsem vypsal, jen vypnuté zavření plynu při použití brzdy - aby se dalo levou nohou přibrzdit do přidaného plynu a mohl se tak odsadit zadek na kluzkém.

A ty máš průběh jaký? Ten graf z brzdy ještě máš?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

shit.to sem myslel že to je jednodušší.tak uvidim jak vyjde čas.. graf někde mam ale nevim kde.hodnoty mam takové :97,2PS při 5530rpm a 131N.m.při 4762rpm při tom krouták neklesá od 2500ot/min pod 122N.m. a pod 120N.m. pada až za 5500ot/min.Výkon stoupá lineárně od 1250ot/min až k 5500ot/min a od 5750 začíná klesat k 95ps.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně někdo další, kdo to tam dal taky.

Doufám, že jako já na hydra a ne že tam musí přijít jiné tyčky a pevná zdvihátka.

Co se týče dat, tak ty mám sice nesériová, ale myslím, že se sériovými daty nehrozí žádné riziko - lambda regulace dotáhne bohatost tam, kde přibylo vzduchu, takže chudé to určitě nebude. Co se týče předstihů, tak kdyby někde hrozilo klepání, tak by předstih čidlo klepání shodilo. Jedině tam, kde by to s větším předstihem jelo lépe, tak tam ho sériová jednotka nedokáže přidat.

Další věc je úhlová rychlost otvírání škrtící klapky. Ta je v sériových datech malá a tomu odpovídají pomalé reakce na přidání.

Já mám v datech úhlovou rychlost o 95% vyšší a je to akorát.

Chtělo by to VAG, vymazat adaptace a udělat základní nastavení klapky.

ahoj, áno vačka išla na hydrá, to bol aj hlavný dôvod, prečo som zvolil motor-excel po prečítaní tejto témy :) čím sa zároveň chcem pekne poďakovať aj Tebe aj M. Horákovi a všetkým, čo do toho tak vidíte, že sa delíte o názory a skúsenosti :kol-47:

keď spomínaš ten soft, je tam teraz chip od cimbu (ale nie na ostrú vačku), takže nejazdím na sériových dátach. Čo by si odporúčil, soft od motor-excel alebo aj ten od cimbu na ostrú vačku spraví svoju robotu dostatočne?

tu je

, ako to ide momentálne (zo 60 na 3. stupni po 140 km/h)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si o datech od Cimbu myslím, že jejich přínos je ve vyšší úhlové rychlosti otvírání škrtící klapky.

Toho sis asi všiml taky, že reakce na přidání jsou s nimi bezprostřednější, ne?

To je potřeba bez ohledu na to, jestli je motor v sériovém stavu, nebo jestli se přestaví - vačkou, výfukem a já nevím čím ještě.

Ovšem jak by ta data dokázala reagovat na to, že každý změnil motor nějak jinak?

Jeden má jinou vačku a sací potrubí - jenže už ne každý má tu samou vačku. Tak jak by data uhodla, jaké předstihy a benzíny ta konkrétní změna potřebuje?

Nemluvím o tom, že někdo jiný má ještě navíc upravenou hlavu, kompresi, výfuk atd.

To potřebuje zase trochu jiná data a se vší možnou vehemencí tvrdím, že taková data nikdo rozumně nevytvoří od stolu.

A aby si sedl k tobě do auta (nebo dal auto na brzdu a tvořil data na ní) , připojil místo ŘJ na konektor svůj noťas a vytvořil data přímo pro tvoje auto, to nezaplatíš.

Takže moje doporučení by bylo, abys data nechal plavat a pokračoval v železe.

Jaký máš třeba výfukový svod, nebo co kromě vačky máš nesériové?

Mimochodem - z toho videa se mi zdá, že máš nějakou delší převodovku. Nemáš?

Kolik ti to jede na 5-ku při 3000 otáček? Mně 108 km/h a při 4000 je to 144 km/h a při 5000 je to 180 km/h.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě,cimbu počítá soft na 44kw s potrubím z 50 kw motoru,a ten bohatší soft je počítanej na vačku 262 stupnu,protože ví kolik tam s touhle vačkou přijde vzduchu a k tomu uděla benzin,problematika tlaku vyfuku,kompresi,detonačního hoření,svíček a všeho motor manegementu je tak velika že na to neexistuje žadnej soft,dobře to popisuje Dymovksy na svych strankach,že kdyby někdo chtěl dělat soft na míru auta,např.na motorove brzdě,musel by si zakaznik platit všechny měření ktere by bylo potřeba a to na všech datovych polich ktere se měni,což může byt 16x16x6 což je :1 689 600 Kč při ceně 1xměření 1100 kč.. což neda nikdo :) ale určitě bych soft neopomínal,i kdyby to měl bejt obyč soft na ten motor,uprevené vstřikovaní,předstihy a všechno jen pomůžou u upraveneho motoru kort.. jezdil sem jak se serii,tak s čipovanym,pak sem daval hlavu,vačku,pak bohatší soft,pak svody a všechno bylo citelně znat,jezdilo by to i bez toho určitě ale s tím líp.. ta převodovka neni delší ale kratší,řadí při 5500 na 3rs. při cca 100km/h. kratší státej převod.tušim že 4,867 oproti normální převodovce 4,118..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si o datech od Cimbu myslím, že jejich přínos je ve vyšší úhlové rychlosti otvírání škrtící klapky.

Toho sis asi všiml taky, že reakce na přidání jsou s nimi bezprostřednější, ne?

To je potřeba bez ohledu na to, jestli je motor v sériovém stavu, nebo jestli se přestaví - vačkou, výfukem a já nevím čím ještě.

Ovšem jak by ta data dokázala reagovat na to, že každý změnil motor nějak jinak?

Jeden má jinou vačku a sací potrubí - jenže už ne každý má tu samou vačku. Tak jak by data uhodla, jaké předstihy a benzíny ta konkrétní změna potřebuje?

Nemluvím o tom, že někdo jiný má ještě navíc upravenou hlavu, kompresi, výfuk atd.

To potřebuje zase trochu jiná data a se vší možnou vehemencí tvrdím, že taková data nikdo rozumně nevytvoří od stolu.

A aby si sedl k tobě do auta (nebo dal auto na brzdu a tvořil data na ní) , připojil místo ŘJ na konektor svůj noťas a vytvořil data přímo pro tvoje auto, to nezaplatíš.

Takže moje doporučení by bylo, abys data nechal plavat a pokračoval v železe.

Jaký máš třeba výfukový svod, nebo co kromě vačky máš nesériové?

Mimochodem - z toho videa se mi zdá, že máš nějakou delší převodovku. Nemáš?

Kolik ti to jede na 5-ku při 3000 otáček? Mně 108 km/h a při 4000 je to 144 km/h a při 5000 je to 180 km/h.

s tou reakciou na pridanie plynu máš pravdu, ale to už bolo cítiť aj na sériovom motore.

môj motor má na svedomí Jojo sdi. a podobne ako on a Nautilus mám rovnaké úpravy - znížená hlava, preleštené kanále, preleštené sanie z 50 kw, všetko zlícované, odľahčená prevodovka (čiže kratšia, nie dlhšia), ostrá vačka motor-excel, priame sanie vzduchu. Výfukový trakt je zatiaľ sériový. A na 5-ke ma vypne obmedzovač pri 185 km/h tachometrických tuším. Ak sa mýlim, chalani ma opravia :)

Takže čo sa týka železa, chystám sa už len na výfuk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) odľahčená prevodovka (čiže kratšia, nie dlhšia) ... A na 5-ke ma vypne obmedzovač pri 185 km/h tachometrických tuším.

2) Takže čo sa týka železa, chystám sa už len na výfuk

Aha, tak to, co jsem si myslel, že je dlouhá 4-ka už byla 5-ka. To by se mi přesně nelíbilo - že je nízká maximálka (a taky, že je strašně krátká 1-ka). Já bych radši kratší převody 3, 4, 5 a k nim naftový stálý převod. Takže skříň by se pěkně zkrátila a menší pokles otáček při řazení by akceleraci pomáhal, ale maximálku bych stálým převodem vrátil kde byla.

Výfukový svod je hodně znát na kroutícím momentu. Ta sériová litina je úplně na nic. Ovšem subjektivně je z toho pocit, že se dohromady nic nestalo - bohužel.

Já ho tam dal na konci zimy a na krajích chodníků ještě byl shrnutý sníh. Jak odtával, tak ještě metr od chodníků byla silnice mokrá. No a v typických městských pravoúhlých křižovatkách, kde jsem zahýbal do prava mě překvapilo, že vnitřní kolo na tom mokrém proužku hráblo. Se starým svodem to nedělalo. Tak to už nemám v plynu cit, nebo to vážně má větší krouťák? Na brzdě se ukázalo, že svod přidal všude a že třeba ve 2600 otáček byl nárůst 13 Nm.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom nerozumim pojmu odlehcena prevodovka? co tim myslis?

pardón, ak je odborný / správny názov kratšia prevodovka, tak som tým myslel len kratšiu prevodovku, nič iné :)

odľahčená tomu hovorím, lebo má lahšie prevody, ale tak vieme o čom je reč...

...maximálku bych stálým převodem vrátil kde byla.

Výfukový svod je hodně znát na kroutícím momentu. Ta sériová litina je úplně na nic. Ovšem subjektivně je z toho pocit, že se dohromady nic nestalo - bohužel.

Já ho tam dal na konci zimy a na krajích chodníků ještě byl shrnutý sníh. Jak odtával, tak ještě metr od chodníků byla silnice mokrá. No a v typických městských pravoúhlých křižovatkách, kde jsem zahýbal do prava mě překvapilo, že vnitřní kolo na tom mokrém proužku hráblo. Se starým svodem to nedělalo. Tak to už nemám v plynu cit, nebo to vážně má větší krouťák? Na brzdě se ukázalo, že svod přidal všude a že třeba ve 2600 otáček byl nárůst 13 Nm.

tá maximálka mi vôbec neprekáža, aj tak, kde sa to dá reálne využiť na Slovensku / Česku ;)

som si vedomý, že ten sériový zvod stojí za 2 veci. akurát na ten použiteľný napr. z firmy HR zvody budem musieť chvíľu šetriť :) a tých 13 Nm je celkom slušné len na zvod pri našom motore si myslím :) len či je to až tak cítiť, že to stojí za tie peniaze, neviem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tá maximálka mi vôbec neprekáža, aj tak, kde sa to dá reálne využiť na Slovensku / Česku ;)

som si vedomý, že ten sériový zvod stojí za 2 veci... len či je to až tak cítiť, že to stojí za tie peniaze, neviem..

Abys jednou nelitoval.

Já jsem jednou takhle po půlnoci jel do Heilbronnu (BMW 325i Coupé E36) a maximálka byla 235 km/h. Jenže když jsi do toho omezovače vlezl, tak jsi musel počkat až rychlost klesne na 230 km/h, aby to zase jelo. Tak jsem jel jenom těch 230 a byla pohoda.

No a zezadu se objevily světla, pak Mercedes S600, v pohodě mě tak o 10 - 15 km/h rychleji předjel a odjel. Asi měl omezovač až na 250 km/h.

Já jsem se pak 2 dny styděl mezi lidi...

Ten sériový svod vyhladí ten lavór na krouťáku, který je jinak kolem 3500 ot./min.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem si fajně početl a jsem zas o něco moudřejší(za to kluci dík),ale teď babo raď ke komu jít na chip.

Na sérii to jede taky ale občas se stane že mi na volnoběh kolísají otáčky a motor chce zdechnout.Možná si s těmi úpravami ŘJ občas neví rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...