Přejít na obsah

Jaký benzín tankovat - Aktualizacia Navodu na obsluhu z 11/2010


rc__46

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Tak tohle mě taky docela zajímá.Chtěl bych poprosit někoho z majitelů který tankuje natural 95,jestli se to nějak projevuje při jízdě.Jestli je vůbec ten rozdíl mezi benzínem 98 okt. nebo 95okt.znatelný.Předem děkuji za jakoukoli odezvu na tohle téma.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 100 oktanovou Vervu auto jezdí lépe, spotřeba u mě oproti 95 je cca nižší o 2 - 3 dc / 100 km. Motor je nesrovnatelně tišší a klidnější. Prostě to lépe jede, když mám možnost , tak ho hned natankuju. ( pouze 1 benzina na pardubicku - a dost z ruky ).

Občas beru i CARRERU 100 od OMV, ale Verva mě pocitově připadá lepší. A hlavně tato paliva neobsahují jezedácké řepkoidní příměsi.

Editováno: , autor: JosefP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem rád, že sem můžu dát odpověd na tento dotaz od jedné odpovědné osoby, aby byl problém tak trochu osvětlen a je na každém co si o tom pomyslí , ale zřejmě skutečnou pravdu nám nikdo nepoví.

,,ve vazbě na Váš dotaz zasílám ještě následující vysvětlení pro vás i vaše kolegy :

a) z poslední schválené novely zákona je uloženo od 1. června 2010

povinnost přimíchat do automobilových benzinů 4,1% bioethanolu .

Norma jakosti schválená i automobilovým průmyslem (ACEA) připouští

max. 5% v ČR a v některých zemích EU až 10% bioethanolu . To ale neznamená, že v každém dodaném litru musí být přimíchán bioethanol.

Povinnost 4,1% mimo jiné pod sankcí, platí za kalendářní období (rok) dohromady pro veškeré benziny dodané na trh. To v praxi znamená, že přimíchaný obsah je 4,8% !!! do veškerého naturálu 95 a

potom benzin BA 98 Super plus dodávaný na trh povinnou osobou z dovozu je bez bioetanolu !!!!!

B) vysokooktanový benzin VERVA 100 obsahuje Etyl terc butyl ethér(ETBE) jako nositel vysokého oktanového čísla, je to důležitá složka pro špičkovou kvalitu benzinů, je vyráběná v rafinerii OMV Rakousko . Za této technologické situace není nutné přidávat bioethanol. Benzin s ETBE má celou řadu výhod pro užitné vlastnosti benzinů, včetně právě vyšší energetické hodnoty. Líh má nižší energetickou hodnotu, oproti fosilnímu benzinovému palivu cca 75% . Navíc vnímavost lihou k vlhkosti a vodě je pro motor, palivovou soustavu i skladování méně vhodné. Tento prémiový benzin je také deklarován jako bezsirný.

c) v příloze Vás informuji o parametrech VERVA 100 , který byl např.

dodáván na závody cestovních formulí Brno autodrom nyní v červnu . Z pohledu parametrů neobsahuje ethanol ale právě 13,7% etherů. Rozhodující je obsah kyslíku. Také pravidelný monitoring ČOI potvrzuje že v tomto palivu je ETBE a ne biolíh:!!!!

d)technická norma na 100 oktanové benziny není. Proto jsou řazeny podle

normy ČSN EN 228 automobilové beniny, do kategorie SUPER plus. To znamená oktanové číslo výzkumnou metodou musí být u této katagorie min. 98 jednotek.

e) tento benzin je navíc nadstandardně aditivován celým souborem přísad, mazivostní, antioxidační, protikorozní a detergentní s dvojí funkcí

čistící a rozpouštějící případné úsady.

Příloha: protokol v české i anglické mutaci o parametrech VERVA 100

(See attached file: Banzina-protokol Verva 100-536.pdf)

f) ještě jednou opakuji kategorie benzinů podle evropských technických

norem pro automobilové

benziny ČSN EN 228:

kategorie NORMÁL benziny s oktanovým číslem min.91

kategorie SUPER benziny s oktanovým číslem min. 95

kategorie SUPER PLUS benziny s oktanovým číslem min.98

g) pracuji v tomto oboru více jak 35 let a určitě znám sortiment paliv

vyráběný v tuzemsku i v zahraničí. Ujištˇuji Vás, že benziny v oktanové hladině nad 98 oktanů se do ČR dováží (jak pro OMV,tak pro Shell i Benzinu.)

Je potřeba rozlišovat výrobce , dodavatele (mohou to být různé české

subjekty ) , přepravce a prodejce"

http://www.cukr-listy.cz/on_line/2009/pdf/101-103.PDF

http://www.penize.cz/spotrebitel/19061-biopaliva-do-aut-jsou-omyl

http://www.ceproas.cz/produkty-a-sluzby/biopaliva/

http://www.ceskarafinerska.cz/data/press/auto_tip_zelena_kuchyne.pdf

http://ekonomika.idnes.cz/tankovani-bude-bio-vlada-chce-od-dubna-v-palivech-vice-prirodnich-slozek-1nc-/ekonomika.aspx?c=A091118_203456_ekonomika_mmb

Editováno: , autor: JosefP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, rád bych se zeptal možná na pro jiné samozřejmou věc, ale pokud mám 1.8 TSI a v techničáku je doporučený benzín 95, nemůže vyšší oktanové číslo "škodit"? Například vyšší teploty při spalování, tedy větší nároky na mazání, atd atd. Jinými slovy, je použití 98 oktanového benzínu naprosto bezproblémové nebo na to musí být auto resp. motor optimalizován, aby se nesnižovala jeho životnost?

Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viz. citace z příručky k vozu. Stačí číst na str. 192:

Bezolovnatý benzin s vyšším oktanovým číslem

Bezolovnatý benzin s vyšším oktanovým číslem než předepsaným můžete používat

bez omezení.

U vozidel s předepsaným bezolovnatým benzinem 95/91 okt. použití benzinu

s vyšším oktanovým číslem než 95 nepřinese pozorovatelné zvýšení výkonu motoru

ani snížení spotřeby paliva.

U vozidel s předepsaným bezolovnatým benzinem min. 95 okt. může použití benzinu

s vyšším oktanovým číslem než 95 přinést zvýšení výkonu motoru a snížení spotřeby

paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ten dotaz napsal na základě skutečně obsáhlého předchozího článku od JosefaP, který má zjevně (i to sám píše) bohaté zkušenosti s touto problematikou.

Přiznávám, že více věřím odborníkům na danou oblast než manuálu :)

Každopádně díky, tuto kapitolu si z návodu nepamatuji a to jsem jej četl celý - čestný pionýrský! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 100 oktanovou Vervu auto jezdí lépe, spotřeba u mě oproti 95 je cca nižší o 2 - 3 dc / 100 km. Motor je nesrovnatelně tišší a klidnější. Prostě to lépe jede, když mám možnost , tak ho hned natankuju. ( pouze 1 benzina na pardubicku - a dost z ruky ).

Občas beru i CARRERU 100 od OMV, ale Verva mě pocitově připadá lepší. A hlavně tato paliva neobsahují jezedácké řepkoidní příměsi.

Taky jsem zkoušel 100 oktanů (Shell) a mám podobné poznatky, t.j. klidnější chod motoru (řekl bych že hlavně v nižších otáčkách) a mírně nižší spotřebu. Jenom to snížení spotřeby nevyvažuje tu cenu ..

Editováno: , autor: jarek95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusíte jít do 100 okt paliva. Už shell v power je poznat na chodu motoru a dobrou zkušenost mám i s naturalem 95 ultra. Kupuji ho u Globusu a rozdíl ceny proti BA95 je okolo +1 kč/lt. Je to samozřejmě benzín s biosložkou. O vysokoktanových benzínech jsou k nalezení větší diskuze na motorkářských stránkách - tam je tenhle benzín (bez lihu) doporučován na zazimování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa osvedčil Shell V-power 95. Trochu vyššia cena možno mnohých odradí,ale ja po viacročných skúsenostiach iný netankujem. V Yetim so nič iné zatiaľ nemal a auto šľape ako hodinky. Mráz - horúco, vlhko - sucho , vietor, voda .... štartovanie je bez problémov, akcelerácia bez trhania, motor tíško pradie, pravidelný chod motora atď. Mal som predtým Fabiu 1,4 MPi combi a takisto som do nej nič iné nenalial ( okrem troch ciest do Chorvátska na dovolenku) a to bolo na tom aute vyše 120000km pri predaji.Palivová sústava bola celý čas ok. Jazdil som na nej 5,3 - 6,2 L/100km. V kombinácii s kvalitným olejom Shell ultra 5w-30 bola mašinka tichá a nikdy nesklamala pri štartovaní (parkoval som vonku). Mne sa to teda oplatí. Ráta sa mi aj to , že je za to viac vernostných bodov. Za tie body si kupujem olej na výmenu pri serv. intervaloch(príp. niečo doplatím).

Vyššie oktány som skúšal iba krátkodobo. Nebadal som až také výrazné zlepšenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V-Power 95 je dobrý benzín, určitě je dost aditivovaný, ale je to stále 95 oktanů. Pokud je to tak, jako u mého minulého auta, kde byl předepsaný 98 oktanový jako hlavní, tak auto mělo na tento benzín lepší zvuk, vyšší výkon, nižší spotřebu a opravdu to tak bylo. Ale tam to byl hlavní benzín. Bylo skoro jedno, jaký se tam nalil - Verva 100, Carrera 100, V-Power racing... prostě ty oktany byly znát.

Vzpomněl jsem si na jedno fórum, kde někdo zkoumal účinky konkrétně Carrery 100, tady to je: http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=9596 ,

Já si stále myslím, ale možná je to jen má domněnka, že motory FSi a TSi byly konstruovány na 98 oktanů, ale když by se nabídly zákazníkům tak, že hlavní palivo je 98 oktanů, tak by se vyděsili cenou benzínu, tak proto 95 oktanů v návodu... ale to je jen moje myšlenka, fakt je, že u prvních FSi byl doporučený 98 oktanový benzín a pak se to snížilo na 95... 95 určitě neuškodí, ale 98 jen prospěje. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

navod uz hovori o pouzivani 98 okt benzinu ako primarneho predpisaneho paliva a uvadza ze pri 95 je treba pocitat so snizenym vykonom motoru.

ak ma niekto k tejto teme nejake fundovane informacie od vyrobcu alebo vie vysvetlit tuto zmenu poprosil by som o reakciu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je výtah z: ŠkodaYETI DODATEK NÁVODU K OBSLUZE, Technické změny 11/2010 "A-SUV Yeti TechnicalChange"

k druhu používaného benzinu:

Předepsané palivo - bezolovnatý benzin 98/(95) okt.

Používejte bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 98. Můžete použít rovněž bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 95, počítejte však s menší ztrátou výkonu.

Pokud není k dispozici benzin s oktanovým číslem 98 nebo 95, je v případě nouze možné načerpat benzin 91 okt.. Smíte pokračovat v jízdě při středních otáčkách motoru a s minimálním zatížením motoru. Jízda při vysokých otáčkách nebo velké zatížení mohou motor vážně poškodit! Co nejdříve doplňte benzin s předepsaným oktanovým číslem.

Benzin s nižším oktanovým číslem než 91 nesmíte použít ani v případě nouze, jinak se může vážně poškodit motor!

Editováno: , autor: Corzar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...