Přejít na obsah

TSI vs LPG


Doporučené příspěvky

No, ja by som sa toho systému Vialle LPdi nebál. Vyzerá to tak že to majú pre tieto TSI vyladené. Jediný háčik je v tom že tá montáž stojí 2500 €, čo sa pri 6 litrovej spotrebe (predpokladám rovnakú hodnotu pre benzín aj LPG) vráti po cca. 54000 km. Nepočítal som ale väčšie náklady na častejšie technické kontroly, revízie a neviem čo všetko. Oplatí sa to, ale oba tomu, kto najazdí veľa kilometrov a nemení auto hneď po skončení záruky.

Samozrejme ak niekto chce jazdiť za málo, tak ten jazdí aj s ľahkou nohou a v tom prípade je lepšie kúpiť HTP. Auto lacnejšie a aj úprava na LPG je oproti LPdi za babku. Môj bývalý šéf mal takto upravenú F1 a najazdil na tom cca. 200 tisíc km bez problémov.

Háčik nastane vtedy, keď niekto až po kúpe zistí, že bude potrebovať veľa jazdiť, prípadne vie že chce/potrebuje automat. Potom to dopadne ako u mňa, na výber ostáva iba 1.2 TSI.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem byl na Autosalonu v Brně(mimochodem nacpat všechny ty auta do jedne jedine haly byl opravdu napad :blbec: ),tak tam byla pravě firma co předělava auta na lpg a byl tam přestavěny Rapid 1.2Tsi a tim zpusobem že to přivstřikuje benzin na chlazeni a vychazi to podle nich na 1,5 litru benalu na 100 km.Pak to jde udělat ještě jinak aby to jezdilo jen na lpg ale cena přestavby je 70 tis,takže takova přestavba nema žadny smysl.Ja osobně bych to do Tsi určitě nerval,ten motor ma dost problemu na benzin natož ještě do toho rvat lpg.Nemam nic proti lpg,jsem jeho přiznivce ale ne v tomto motoru,prostě se to ekonomicky nevyplati...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz som sa zase trochu poobzeral na webe už som našiel LPdi aj za 2100 € vrátane DPH. Stále to je veľa, ale už to klesá.
Ak bude spotreba na LPG rovnaká ako na plyn, tak pri 6 litroch na 100 km je návratnosť po cca. 50 tisíc km, v prípade že by spotreba bola väčšia, dajme tomu 7 litrov, tak okolo 61 tisíc.

Môj ročný nájazd podľa tankovaní za posledných 6 mesiacov vychádza na cca, 23 tisíc km, možno trochu viac ako sa v lete niekam vyberiem. Tj. návratnosť stále viac ako dva roky. Viem si tento systém skôr predstaviť v nejakej služobnej OII-III alebo SII s 1.8 TSI. Tam sa tá úprava v cene vozidla skôr stratí a zároveň vďaka väčšej spotrebe týchto motorov aj návratnosť je rýchlejšia. Pri Fabii by to malo zmysel iba keby som jazdil ako pred necelým rokom mesačne cca. 6 tisíc km po diaľniciach. Tam by to na seba rýchlo zarobilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se to prosadí a direct špric liquidu se začne víc prodávat, cena přestavbových sad půjde dolů, nemyslím si že to trvale zůstane na hladině kolem 60 000CZK - to by si to VSKUTKU kupovaly akorát právnický osoby do flotil nebo podnikavci, co takovou cenu dokážou během záruky odepsat do nákladů. Vzpomeňte si jak to bylo se sekvenčníma sadama v době, kdy největší podíl na trhu zaujímaly podtlaky (Š105-120, žiguly, moskviče, volhy...) - taky stály majlant, tenkrát 40 papírů byla přímo astronomická cena - a dnes stojí sekvence na 4válec cca 25 000CZK neboli po započtení inflace asi 10 000 tehdejší měny... Prostě do turba vstřik plynný fáze dát bezpečně nejde, tak kdo bude chtít LPG, bude muset jít do přímýho vstřiku kapalný fáze - třeba i včetně náhrady vstřikovačů za odolnější verzi schopnou bez přívstřiku beneli pracovat s čistou směsí kapalnýho propan-butanu - a to všecko během relativně krátký doby řádově 5 let (odhadem) shodí cenu dolů. Ano, direct špric nikdy nebude stát stejně jako stojí sekvence "vstřikující" plynnou fázi nepřímo = do sání před sací ventil, ale zase vzhledem k fyzikálním vlastnostem kapalnýho LPG nebudou trpět přestavěný motory poklesem výkonu jako to je u plynný fáze atd. Všecko je o materiálech a doslova MNOŽSTEVNÍCH SLEVÁCH - dokud se to dělá kusově, je to přepych, jak se taková věc začne sekat jak cvičky na páse u Bati, cena půjde dolů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Teraz som sa zase trochu poobzeral na webe už som našiel LPdi aj za 2100 € vrátane DPH. Stále to je veľa, ale už to klesá.

Ak bude spotreba na LPG rovnaká ako na plyn, tak pri 6 litroch na 100 km je návratnosť po cca. 50 tisíc km, v prípade že by spotreba bola väčšia, dajme tomu 7 litrov, tak okolo 61 tisíc.

Môj ročný nájazd podľa tankovaní za posledných 6 mesiacov vychádza na cca, 23 tisíc km, možno trochu viac ako sa v lete niekam vyberiem. Tj. návratnosť stále viac ako dva roky. Viem si tento systém skôr predstaviť v nejakej služobnej OII-III alebo SII s 1.8 TSI. Tam sa tá úprava v cene vozidla skôr stratí a zároveň vďaka väčšej spotrebe týchto motorov aj návratnosť je rýchlejšia. Pri Fabii by to malo zmysel iba keby som jazdil ako pred necelým rokom mesačne cca. 6 tisíc km po diaľniciach. Tam by to na seba rýchlo zarobilo...

Při spotřebě 6 litrů benzínu počítej s 8 litry LPG - pokud nebudeš potřebovat benzín na studené starty. Důležité z hlediska návratnosti je taky to, co udělá s TSíčkem dlouhodobý provoz na LPG.

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Půjde to vše do kopru. Asi stát zjistil menší výběr daní z paliv a někde jsem četl o výhledovém zavední spotřebky i na LPG :kol-44:  :kol-44: :kol-44:  

Na LPG už je spotřební daň zavedena dávno a to ve výši 3933 Kč/tunu, tzn. kolem 2,2 Kč/litr. Osvobozen od spotřební daně je jen propan-butan pro topné účely, tzn. prodávaný v bombách. Pak je ještě třetí kategorie, například pro vysokozdvižné vozíky či stacionární stroje, tam je to 1290 Kč/tunu. 

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při spotřebě 6 litrů benzínu počítej s 8 litry LPG - pokud nebudeš potřebovat benzín na studené starty. Důležité z hlediska návratnosti je taky to, co udělá s TSíčkem dlouhodobý provoz na LPG.

Myslím si že tá spotreba tak hrozná nebude, To čo píšeš je totiž +33% na spotrebe, čo je extrém aj pri zle nastavenom systéme. Myslím si že tá spotreba u LPdi bude niekde okolo +10% oproti benzínu. Inak pri LPdi benzín vôbec netreba, auto dokáže štartovať priamo na LPG.

Čo sa týka životnosti motora, to je iná, ale dôležitá otázka. Myslím si že v prípade bežného jazdenia problém nebude, ale ak s tým niekto bude lietať, tak väčšia tepelná zaťaž dá motoru určite viac zabrať. Bál by som sa hlavne turba ktoré bude cez teplejšie výfukové plyny určite viac namáhané. Takže bude lepšie častejšie meniť olej a dávať tam niečo kvalitnejšie. Keby to LPdi nebolo tak drahé, ja by som do toho šiel, ale na môj vkus je to moc veľká investícia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si že tá spotreba tak hrozná nebude, To čo píšeš je totiž +33% na spotrebe, čo je extrém aj pri zle nastavenom systéme. Myslím si že tá spotreba u LPdi bude niekde okolo +10% oproti benzínu. Inak pri LPdi benzín vôbec netreba, auto dokáže štartovať priamo na LPG.

Čo sa týka životnosti motora, to je iná, ale dôležitá otázka. Myslím si že v prípade bežného jazdenia problém nebude, ale ak s tým niekto bude lietať, tak väčšia tepelná zaťaž dá motoru určite viac zabrať. Bál by som sa hlavne turba ktoré bude cez teplejšie výfukové plyny určite viac namáhané. Takže bude lepšie častejšie meniť olej a dávať tam niečo kvalitnejšie. Keby to LPdi nebolo tak drahé, ja by som do toho šiel, ale na môj vkus je to moc veľká investícia.

Porovnej hustotu nebo výhřevnost LPG a benzínu v MJ/l a uvidíš ten rozdíl. Konec konců, i taková Octavia LPG v originální úpravě od výrobce měla udávanou spotřebu benzínu 7,1 l/100 km, zatímco pro LPG to bylo 9,2. Seat Ibiza LPG má 6,0 vs. 7,6. To je prostě realita.

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediný správný porovnání je spotřeba v kg na kW výkonu (a případně hodinu chodu). Tam to vyjde naprosto stejně, takže při hustotě LPG někde kolem 0,5kg/litr a hustotě benzínu 0,7kg/litr ten rozdíl litrový spotřeby +25-30% na LPG proti beneli je naprosto pochopitelnej a jedinej možnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle firmy elpigaz ma Tsi motor v rapidu spotřebu 7l LPG a 2 litry benzínu na 100km. benzínu proto, že se musí chladit vstřiky... takže provoz motoru Tsi na LPGnení rentabiln, resp. je rentabilní po nájezdu nějakých 100 000km plus mínus..? prostě- to už se vyplatí nafta.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaBrno, LPdi nemusí vstrekovať benzín. ;-)

 

Ekkar: ideš na to správne, ale LPG aj benzín sa na ČS platí pri mernej jednotke litre. Takže nakoniec musíme tak či onak porovnávať spotrebu v litroch. A keď chceme byť noazaj presný, musíme porovnať cenu prevádzky na 100, 1000, alebo 10000 km. Koniec koncov to je dôležité že koľko nás to stojí, nie to že koľko litrov alebo kg jednotlivého paliva načerpáme. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebylo by od věci toto téma v podstatě ukončit z důvodu mletí pořád dokola jednoho a toho samého. TSI a LPG NE a  NE a NE. Nerentabilní a zbytečná přestavba pro pokus nějaké pofiderní úspory a možná varianta pro vyložené plynaře. Ovšem pro ty raději HTP nebo MPIčko. 

 

http://www.fedorauto.cz/prestavby-fsi-tfsi

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš, a já měl dneska na čumendu techniky z MB a ti by LPG do jakéhokoli TSi v jakékoli podobě nedali. Prostě se to tu mele furt dokola. A hlavně zbytečně. Nej motor na LPG není, pokud není vyvíjen speciálně na daný druh paliva nebo se s prasečinama vyloženě počítá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reagoval som na toto:
"Nej motor na LPG není, pokud není vyvíjen speciálně na daný druh paliva nebo se s prasečinama vyloženě počítá." 

Inak sú ľudia ktorí jazdia aj na TSI s LPG. Stačí hľadať na spritmonitor.de: http://www.spritmonitor.de/en/overview/0-All_manufactures/0-All_models.html?fueltype=3&vehicletype=1&minkm=&exactmodel=TSI&activity=30&powerunit=2

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nabele, otazka je kdo a jak to udelal.. malta ma 2auta na LPG, na jednom najeto 250t na LPG a je spokojenej.. pokud je tvoje bohata zkusenost upredena z nekvalitni montaze lpg, zanedbanem servisu, vyslehanem motoru, tak se nediv.. namontuj LPG do noveho, resp. zajeteho auta u firmy, ktera na to nesere, ktera to dela poradne a pak mluv.. takove jako ty mam nejradsi.. ja sam mam LPG na nove fabce, za 8 mesicu najeto na LPG 20t km a vse OK, jezdim za 1.3 kc na kilak.. kolega v praci, daewo nubira, kupovane ojete, na LPG najeto cca 70t km, vse OK, druhe auto mazda 626, najeto 220t km, na LPG 50t km, vse ok... takze to jsou zase moje zkusenosti... ty si jezdi ve svem tsi na benzin, my si budeme jezdit na lpg... ja nemusim resit kdy se mi vysypou rozvody, kdy se mi vysype turbo, nemusim kontrolovat olej jestli mi do toho nechcije benzin atd.. za 650korun najedu 510km, ano, i v tom uzranem motoru 1.4 a vuubec to nesetrim.. ja jsem spkojenej..

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda bohaté zkušenosti nemám, ale zatím nebyl s LPG žádný problém. Když se zkombinuje nenáročný motor v dobré kondici s kvalitní přestavbou, mělo by to fungovat dobře. Pokud není některá s podmínek splněna, můžou přijít problémy. TSI se podle mě na přestavbu nehodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Mám předelanou Fabiji 2 TSI 1.2 rok 2010 na LPG a už mám najeto 115 000 km a bez problémů jezdí to daleko líp než na ten šizenej benzín co se prodává u nás . Když si  tady čtu ty důvody proč ne tak se musím smát :D jak je každej odborník na LPG :D hlavne ty který to znají z doslechu nebo ze špatní montáže LPG  . I ve značkovím servisu když tam jezdím na servis tak se jim to líbí :D . Dnešní technologie to proste umožnuje tak nevím proč se toho bát

IMG_0646.JPG

IMG_0639.JPG

IMG_0642.JPG

IMG_0641.JPG

IMG_0647.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...