Přejít na obsah

Regulace intenzity ofuku topení


Ventsa

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám následující problém. Už se to tu párkrát řešilo, ale pořád tomu moc nerozumím. Mám fabii I (2000) a blbne mi regulace intenzity ofuku topení. V poloze 0,1,2 a 3 je ventilátor vypnutý a na 4 normálně jede. Všechno ostatní (regulace teploty, směru ofuku, tlačítka klimy a klapky recyklovaného vzduchu) normálně jede. Nevím co s tím celou tu jednotku 6Y0820045A jsem vyndal, rozebral postříkal kontaktolem a nepomohlo to. Napadá mě ještě, že by to mohl být předřadný odpor ventilátoru, ale to by pak na 4 jelo jakoby na 1. stupeň nebo ne? Nebo má 4. stupeň jinej el. okruh??

Prosím o radu. Nevím vubec, jak to řešit a novej panel se mi kupovat moc nechce. e to drahý jak čert. Díky za každou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budou pravděpodobně přerušené ty předřadníky - protože v poloze 4 jde proud přímo cestou baterka - pojistka - přepínač - motorek ("plný plyn" bez redukce otáček). Ve všech předchozích polohách je napětí pro motorek omezované aspoň nějakou částí těch odporů, kdyžto pro maximální točky jsou odpory vyřazeny. Je potřeba zkontrolovat, jestli to není jen vypadlý konektor, nebo jestli se nepřepálily ty odpory - je to kovo-keramické těleso vstrčené z boku topení dovnitř do proudu vzduchu, aby se jím chladilo. Držák je kruhové víčko asi tak 6-7cm v průměru, zavřené to je na bajonet - pootočit a vytáhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě půjde, minimálně v režimu zkratmetru - testeru vodivého propojení, ty odpory jsou totiž ohmicky velmi malé - jednotky, nanejvýš desítka ohmů. Dokonce si myslím, že základní změření by se mělo dát udělat i jen "od přepínače" . Označ si nejdřív v režimu voltmetru přívod s napětím +12V, abys jeho "změřením" neodkouřil ohmmetr a pak změř odpor jednotlivých zbylých drátů "proti kostře". pokud budeš postupovat ve stejném pořadí, v jakém na ty další dráty přepínač přivádí 12V, měl bys naměřit postupně klesající odpor - v poslední poloze přepínače by to měl být jen čistý odpor vinutí motorku. Uvědom si, že ten motorek má sám o sobě odpor jen asi 1,5-2 ohmy, takže na všech rozsazích ohmmetru se bude chovat jako téměř zkrat. Dobré je taky před měřením si ohmmetr přepnout na nejnižší rozsah a vyzkratovat přívody - a hodnotu, kterou ukáže měřák pak od každého změřeného údaje odečítat (odečte se tak odpor měřicích vodičů a svorek) - to platí hlavně pro levné přístroje, obzvlášť takové ty "ťamanské" za 120-150 kaček jsou názornou ukázkou. Poznají se podle popisu typu - bývají označené D-830B nebo C, případně nějakou další variantou tohoto popisu. Jsou snadno dostupné a pro orientační měření stačí - a když se poškodí nebo zničí, je škoda jen 150 kaček... Sám jich používám asi 6, hlavně na práci "v terénu", kdy nemá cenu s sebou tahat přesný kalibrovaný multimetr z dílny. Jeden D-830D například permanentně vozím v palubní přihrádce... U dražších měřáků jde hodnota po zkratování měřicích hrotů vynulovat = umějí tento základní odpor odečítat samy.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém je vyřešen. Byly to opravdu ty předřadníky, takže moc děkuju za radu. Stály mě sice 500,- nový, ale už to frčí. Každopádně dostat se k nim a vyndat je, to nebylo jen tak. Ty škodovky snad staví děti. Všude místa maximálně na 2 prsty :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že přístup k opravám podobný přístupu k penězům není jen specialitou škodovek - je to hezkých pár let, co jsem na dílně nejmenovaného servisu viděl fifáka Punťu s napůl odstrojeným předkem - shozený nárazník, blatník, kolo, vyndané světlo, tak se ptám jestli pan majitel něco nenakoupil na cestě, jako obrubák a pod - a ono ne, jen prý prasklá nádoba ostřikovače... Prostě určité díly se navrhují s určitou rezervou životnosti a nepočítá se s tím, že by se musely často opravovat - tak se přístup k nim "zadělá"... Jenže teorie spolehlivosti a praxe jsou dvě naprosto odlišné věci - a auto není kosmická loď, ve které jsou systémy zálohované zdvojením nebo ztrojením. Proto taky některá oprava stojí majlant, protože aby se mechanik dostal na kýžené místo, musí odstrojit půlku autí... :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 měsíce později...

Zdravim vsechny :-) mam problem obdobny uzivately ktery zakladal toto tema, nejde mi regulace zvduchu na 1 a 2. stupen na 3 a 4 uz funguje ale zda se mi ze to fakt dost fouka, muze to byt zese tim odporem kdyz Venstovy nefungovaly vsechny krome 4 a me jede aspon 3 ? Diky za rady :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...