Přejít na obsah

Výměna oleje ... Longlive nebo pravidelný interval??


raca01

Doporučené příspěvky

Já si nechal Yetiho přetypovat na pevné intervaly.

Když jsem auto koupil, tak jsem pročítal všechna možná fóra na toto téma a nakonec se rozhodl pro to, že každý rok olej vyměním.

Zase taková "darda" to v servisu není a samotný olej je i o něco levnější než longlive.

Navíc jsem musel v průběhu původního variabilního servisního intervalu olej dolévat a to téměř litr nebo 3/4 litru na jeden interval.

Takhle nemusím dolévat a nic a před zimou prostě nechám olej vyměnit, ať se lépe studený motor maže.

Je to jako se vším, co každý Yetista, Oktávkář či Fábista to vlastní názor.

Uvidíš, co převáží.

Jz

Editováno: , autor: Jz73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám také chuť udělat výměnu po 15 tisící.Navíc mám pocit,že po zajetí nového auta bude z otěrů součástek v oleji mnohem větší množství nežádoucích částeček-všechno zkrátka filtr nezachytí.

V Světu Motoru byl nějaký rozbor,kde se ukázalo,že LongLife oleje ke konci svoji životnosti mají už velmi malou mazací schopnost-jsou zkrátka vyčpělé.

Test nijak nepřeceňuji,ale přijde mi to i logické.

V sekci bazar se prodeji olejů věnuje několik lidí a značkové oleje se dají pořídit o 30 až 40 procent levněji.............

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vo verejnosti koluje mnozstvo nepodlozenych mytov, zivenych mediami a kvazi odbornikmi. Myslim, ze nasledujuci clanok od ludi ktory tomu naozaj rozumeju, hovori za vsetko.

http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_5

Rozhodne sa variabilneho servisneho intervalu netreba bat. Ale na druhu stranu su to vase peniaze a auta, takze si s nimi mozete robit co chcete. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sleduji tuto Vaši diskuzi o výměně motorového oleje dle doporučených servisních intervalů výrobcem, tak abych řekl pravdu a ze zkušeností které mám já a kolegové kolem kteří se tím neřídí, tak nejsem pro prodloužené servisní intervaly. JIž dlouhou dobu sleduji na webu diskuze o olejích viz link:

http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=12 . Několik let jsem se řídil tímto doporučením a sledoval kolegy kolem, kteří se tímto neřídí a musím konstatovat, že já jsem měl auto na rozdíl od nich bez problémů.

Teď mám Yetika 1,2 jsem s ním moc spokojený a taky řeším problém s výměnou oleje, jestli dodržovat servisní interval QG1 nebo jednou za rok vyměnit olej. Ale když se ohlédnu zpět a zvážím odborné doporučení nezávislé firmy asi vyhraje interval doporučený interval mezi 10000 možná až 15000 km, ale každopádně jednou ročně. Navíc, tyto motory se neopravují, turbo je citllivá a náročná součástka, hodně zatěžovaná, tak si nebudu zbytečně zadělávat na problém kvůli pár korunám jednou za rok.

Editováno: , autor: Corzar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jaký máte názor, budete jezdit dokud vás computer pošle do servisu nebo vsadíte na pravidelnou výměnu třeba po 15000km?

Já jdu na 15000,teď kupuju Yetíka a domluvil jsem se,že interval zkrátí až po výměně po 15000,je to jedno, jestli to nastaví teď nebo potom,v rodině bude 10 let a najede okolo 300 tisíc,tak jako ostatní Škodovky,co mám. Nejlepší olej je ten čistej nebo méně špinavej,zvlášť je to důležité,když se zabíhá motor a v oleji je přece jenom více nečistot,než u zaběhnutého motoru. Když chci od motoru výdrž,musím s ním slušně zacházet a výměna oleje je důležitou součástí toho slušného zacházení. Nic na tom neušetříš,Longlife je 2x dražší,ta práce a filtr svět nestojí. Ten motor mi za to stojí. Je to Champion 103 kw DSG

post-57274-0-78039000-1297090078_thumb.j

Editováno: , autor: Chrudimák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 9 měsíců později...
  • o 2 roky později...

Da se provest vymena motoroveho oleje na Yeti 1,2 TSI 81kW samodomo, tedy bez nejakeho zdvihaciho zarizeni nebo montazni jamy? Je potreba nejake specialni naradi? Premyslim totiz, ze bych pro jistotu v polovine intervalu vymenil longlife olej a udelal si to sam. Za necely mesic to bude rok od koupe a mam najeto necelych 7300 km, kdyz kontroluji olej na merce, tak vidim, ze je to uz cerny a znecisteny humus. Palubni system mi ukazuje 408 dnu nebo 22800 km do vymeny oleje a 381 dnu nebo 22800 km do servisni prohlidky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja prave nechci menit nebo resetovat promenlivy interval, chci jen v polovine toho intervalu provest vymenu spinaveho oleje za cisty. Dalsi vymenu necham provest v servisu pri predepsane prohlidce, tak jak si o to rekne palubni system.

 

Asi bych nic neodsaval, nechal bych to vykapat. K vypoustecimu otvoru se da tedy jednoduse dostat bez montazni jamy? Cim je utesnen? Sroubem na imbus nebo na torx klic? A novy olej se napousti pres ten otvor, v kterem je zasunuta merka oleje?

 

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tobě je vidět, že jsi olej ještě nikdy neměnil, chceš to vážně dělat sám? Největší kumšt, je totiž odstranit zátku tak, aby ti to nenateklo do rukávu.

Jinak auto se zá zvednou na jedné straně heverem (bacha ať jej vyspáduješ tak, aby oleje co nejvíce vyteklo.) Možná budeš muset sundat spodní kryt motoru. Olej se leje otvorem pro dolévání oleje - je to ta velká díra nahoře motoru :-)

 

Černý olej po pár tisících kilometrech je normální stav. V Americe si řada pump na této neznalosti kdysi vybudovala celkem slušný byznys.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...