Přejít na obsah

Climatic vs mechanická klimatizace


M-a-r-e-k

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny. Neví někdo v čem spočívá rozdíl mezi climaticem, který se montoval do 45kt a po? Od 45 týdne je název mechanická klimatizace. Nicméně kompresor klimatizace je před i po shodný. V tělese topení zůstaly serva pro pohon misicí klapkou, je tam i servo pro klapku, která mění směr foukaného vzduchu. Panel climaticu vypadá taky shodně, tak proč už to není klimatizace s "automatickou regulací", ale pouze "mechanická klimatizace"?

Předem děkuji za Vaše odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to naprosto jednoduché, existují ve škodovce 3 typy klimatizací.

1/ Climatronic: automatická dvouzónová klimatizace, která po nastavení požadované teploty (v zimě či v létě) na tuto teplotu topí či chladí. Přitom si sama reguluje směr a sílu vzduchu, dovede si poradit i se svítícím sluncem na palubní desku. Přitom je možné si zvlášť stanovit teplotu pro řidiče a spolujezdce (i když v autě se to stejně smíchá). Současně tento vynález ještě může obsahovat senzor čistoty vzduchu, kdy si sama přepne na vnitřní okruh. Je to velice komfortní systém, sám ho mám zatím ve všech vozidlech co jsem měl od doby felicie.

2/ Climatic: čili poloautomatická klimatizace, člověk si kolečkem navolí požadovanou teplotu a climatic pak na tuto teplotu automaticky topí či chladí a udržuje ji, nereguluje směr a směr vzduchu, to je třeba dělat manuálně.

3/ Climatizace: manuální klima, nastavíš si pouze jak studenej, či jak teplej vzduch to bude foukat, nastavíš směr a nastavíš sílu vzduchu. Žádná automatická regulace se nekoná, takže ti může být za chvíli zima či horko, musíš znovu pootočit knoflíkem. Prostě nejjednodušší klima, známá z počátků vynálezu klimatizace do osobních aut.

To, že ji tam teď začíná škokovka montovat je čistě z ekonomických důvodů. Ono totiž hodně llidem ten Climatic stačil, pač teplotu si reguloval a udržoval sám a nebylo potřeba na to nijak víceméně šahat, kromě té síly a směru vzduchu. A tak lidé ušetřili tisícovky za climatronic. Teď už se člověk zamyslí, zda neinvestovat a nepořídit lepší systém. ;)

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Regulace u Climaticu i Climatronicu probiha regulaci vykonu kompresoru.

Jinak Clintuv popis funkce je presny. Jen bych dodal, ze Climatic byl pomerne ojedinele zarizeni koncernu VW, u konkurence se vzdy bezne objevovala manualni klima a pak plne automaticka. Poloautomat mimo koncern VW si momentalne nevybavuju...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem za odpovědi. Otázku jsem spíš myslel jinak, vím jak jednotlivé typy klimatizací fungují. Možná jsem otázku špatně položil. Zajímalo by mě, co škodovka změnila, že climatic degradovala na obyčejnou klimatizaci. Kompresor s proměnnou regulací zůstal (aspoň kód kompresoru je stejný), serva pro pohon jednotlivých klapek taky (není mechanická vazba mezi ovladači a klapkami), tak v této oblasti nic neušetřila. Panel climaticu rovněž musí obsahovat elektroniku, která hýbe servy..., má otázka tedy zní, co je nutné změnit, aby climatic opět fungoval, jako poloautomatická klimatizace.

Editováno: , autor: M-a-r-e-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zajímalo by mě, jak je to s regulací u manuální klimatizace, co naní dávají do Fabie či Octavie. Ví to někdo? U topení mi je v celku jasné. Podle nastavení to buď fouká teplejší či studenější vzduch. Ale pokud v létě zapnu AC a dám to na nejnižší teplotu, pojede kompresor předpokládám naplno. Pak budu po dosažení určité teploty chtít snížit výkon klimatizace, ovladač teploty přestavím třeba na polovinu a co se stane??? Kompresor pojede pořád naplno, ale vzduch se bude částečně ohřívat přes topící okruh nebo se sníží výkon kompresou jako např. u Climatiku? Opravdu by mě to zajímalo, protože pokud by to byla varianta jedna, myslím, že by to bylo dost neekonomické. Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Musiim rict, ze me Skodovka s touto zmenou hodne nastvala, prodejce me ani neupozornil. ze Ambiente neni Ambiente z minuleho roku, ale osekanejsi tj bez regulatoru teploty. Prosim napiste nekdo, jestli se tam da namontovat napr. nahradni dil z predchozi verze s regulatorem nebo preprogramovat. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já měl opravdu kliku, protože jsem silně zvažoval příplatek za climatronic, právě z důvodu, že climatic tu teplotu uměl také regulovat. Ale jelikož jsem měl v obou předchozích vozech climatronic, tak jsem řekl že OK, že si ho cavknu, pač komfort to je každopádně, i když využití těch dvou zon je kapánek sporné že.... ;)

Takže teď jsem sakra rád, že jsem si to cvaknul :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

copied from: Climatic KT 45/2010 =>

FII 1,2TSI Active mám dva dni a z hrôzou som zistil že Climatic už nie je viac Climaticom, ale len mechanickou klímou. Keby mi to predajca povedal, tak riešim Climatronic. :wallbash:kol2

Nazývať sprostú klímu Climaticom mi príde ako podvod na zákazníkov, prečo to nenazvali jednoducho Clima?

Viete niekto či je možné "nakódovať" funkciu termostatu, prípadne či je nutné doplniť teplotný senzor?

Uvítam akékoľvek poznatky z nového tiež "Climaticu". Ak to nepôjde inak, urobím jednoduchý termostat (PID), či už s jednočiom alebo operačným zosilňovačom. Terajším "krutítkom" je dúfam ovládaný potenciometer.

V krajnom prípade je možné ovládať AC on/off aby teplota kolísala okolo želanej. Do prdele, to je ako u škoda 120 DoDo - dorob doma.

Serie ma to o to viac, že s Climatic-om vo FI /2005 absolútna spokojnosť - teplota takmer konštantná.

ospravedlňujem sa, podobné téma tu už je ( http://forum.skodaho...01007-climatic/ ) , tak som si asi pohneval adminov, ale tam je len popísaný funkčný rozdiel ktorý som v aute pochopil za 10min, ja by som to rád aj vyriešil.

určite je iná, pri návode je dodatok od 11/2010 v ktorom sa okrem iného tvrdí, že NEUDRŽUJE TEPLOTU

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si jen tak nějaká firma nedovolí, dát do novější verze stejně nazvaného výrobku "climatic" ve výbavě "prima, ambiente . . " méně funkční věc. Holt vývoj jde i ve Škodovce "dopředu". To je jako by v i-phone najednou zmizel dotykový displej, ale název typu přístroje zůstal stejný. S takovými naschvály jen nahrávají korejské konkurenci. Podotýkám, že výrobní náklady se s velikou pravděpodobností touto úpravou nesnížily. Bude se nejspíše jednat jen o softwarové odstranění funkce regulátoru, případně nenamontování teploměrů. Navíc v manuálu, který je dostupný na internetu se vůbec nikdo nezmiňuje o možnosti klimatizace bez regulace. Tady je ten navod na webu. Dokonce je to ještě na adrese "new" http://new.skoda-auto.com/cze/documents/manuals/a5/root/t3-k0232.htm

Editováno: , autor: plachta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak aj v diagnostike sa tvári ako obyčajná debilná manuálna klíma, v meraných hodnotách už nie je žiadna teplota vzťahujúca sa ku klíme, lepšie povedané nie je tam takmer nič, pls. ak niekto viete pozrieť v rozdiel objednacích číslach v ETKE medzi pred novembrovým a po novembrovým tzv. "Climaticom", resp jeho riadiacou jednotkou pre Fabiu a dať to sem. Viem, že je to fórum Oktávia II, no vo Fabii II mi admin zamkol údajne "duplicitný" thread, vraj to mám dať sem .

post-8574-0-44411500-1303235422_thumb.jp

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ono, mezi nama i plnoautomaticky klimatizace si si hlavne v letnich pařacích chladej tak nejak bez ohledu na posadku.

S Climaticem jsem jezdil 2 roky a asi 5 let s ruznejma normalnima klimatizacema bez climaticu. Osobne jsem tam zadnej rozdil nepstrehnul.

I obycejnou klimu jsem si nastavil na pul mezi cerveny a modry, zapnul AC a byla pohoda.

Nejvic mi vadilo ze climatic sam neumel zapnout kompresor (klimatizaci), kdyz se nahle oteplilo.

Proto od jiste doby neresim zda ma auto jen klimu, nebo climatic nebo climatronic. Dulezite je, ze tam je kompresor.

Jo a oznaceni Poloklima z dob Golfu III. kdy auto nemelo zadnou klimu ale prodavaci to vychvalovali az do nebes uz mame nastesti za sebou- :-)

Ten climatic "odpadnul" i u noveho VW Pola a to je sranda sledovat to pozdvizeni u nasich zapadnich pratel :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u Pola nebo fabie by to člověk čekat mohl, je to auto menší třídy a za menší peníze. Ale u okty by se na tom šetřit nemuselo, už by climatic mohl být ve standartu. kdo si dneska koupí nové auto bez klimy? No a teď nakonec ještě seberou climatic a prdnou tam manuál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to s tím manuálním climaticem není tak špatné. ;) Zapnu klimu a klimuju ... občas otočím regulací teploty blíže k modrému, nebo naopak blíže k červenému, funkčně mi to vyhovuje, jelikož v autě je aj bez Climatronicu ( nebo poloautomatického Climaticu ) příjemně. :palec2:

Editováno: , autor: Sabaton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ta zmena je v celem koncernu - zrusili automaticky Climatic dokonce v Superbu i Passatu, coz v tehle tride aut moc nechapu. Trochu jsem zkoumal rozdil v zapojeni a zjistil jsem, ze zcela odpadla regulace misici klapky servomotorkem + 2 teplotni cidla. Samozrejme jina je ovladaci jednotka, nyni je vse rizeno mechanicky tahlem - aspon tedy u Fabie, jak zajimalo kolegu vyse. U Octavie mozna zustalo alespon to servo-ovladani klapek. Jedinou sanci na dodelani vidim v dodelani techto veci a vymene ridici jednotky za starsi. Otazka je, jestli je v tech rozvodech vzduchu moznost tyhle veci zabudovat, nebo se musi menit i ta skrin. Proste se setri kde se da. Vice lidi si takhle priplati za Climatronic.

Editováno: , autor: Marty8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 roky později...

Caute

chcem prerabat manual klimu na climatic a chcem sa opytat ohladne cidiel a montaze.

Nieco som nasiel na tomto fore http://www.golfmk6.c...ead.php?t=42037 ale moje jazykove znalosti su 0 bodov.

Tak sa chcem opytat ci je tento navod dobry aj pre octaviu 2 facelift 2011 1,6 tdi.

A hlavne kde sa umiestnuju cidla a ktore ide kam v octavii.

Potrebne diely

Panel ovladania: 3T0 820 047 H

Cidla len neviem kam ich dat 1K0-907-543E , 3D0-907-543A

Kable + koncovky po 2x: 1J0-971-972 ,000-979-131e ,000-979-009E

Zapojenie cidiel:

Neviem ktore cidlo ide do ktorej koncovky.

16 pinova koncovka na pin 8 by malo ist nazvem to ukostrenie a na pin 4 druhy kablik.

18 pinova koncovka na pin 18 by malo ist ukostrenie a na pin 3 druhy kablik.

Musim potom zmenit aj kodovanie.

Budem vdacny za kazdu radu.

Alebo nevie mi to niekto namontovat.

Dakujem

Editováno: , autor: hokejka10
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...