Přejít na obsah

YETI vs nová KIA SPORTAGE


milans14

Doporučené příspěvky

Kočárek zabere nastojato relativně málo místa (Concord), musí se ale dát pryč horní kryt kufru. Vedle kočáru tak zbyde cca 3/4 plochy kufru. Když na to přijde, náš pejsek zabere kufr celý (je zvyklý při cestování ležet), ale někdy se musí uskromnit (sedí a zabere méně místa, což nesnáší :)) to když bude nutné dát nějaké věci do kufru. Alespoň tak to je vymyšlené - pro Yetiho si jdu zítra, prostor kufru zkoušen v autosalonu. Yetiho máme spíše jako druhé auto, na delší cestování máme Mondeo combi, tam se toho vejde podstatně více...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodoval jsem se podobně. Ještě byl v našem hledáčku korejec iX35 a Nissan Q. Svezl jsem se v Sportage, iX35, Yetim. Svezení subjektivně pěkné ve všech třech :) Měl jsem však možnost srovnávat všechna tato auta na výstavě, kde stála téměř vedle sebe. Hlavně tedy zevnitř, co se interiéru a výhledu týče. Yeti s přehledem vyhrál - Korejci mají výhled mizerný, připadal jsem si (ve srovnání s Yetim) jako v tanku. Jak iX35 tak Sportage se mi líbí - ale - nejsem si jist, co budu říkat za dva, tři roky. Podle mne je tento design nápaditý, ale brzy se okouká. Yeti je oproti tomu nadčasový, osobitý...

Yeti má jednu výhodu (která ho sice degraduje designově na krabici, zvláště oproti zmíněným vozům, ale zase to je praktičtější) a to je kufr. Velikostně je tařka shodný s výše zmíněnými auty (nenechte se zmást papírovými rozměry, koukněte a vyzkoušejte v reálu) ALE díky tomu že nemá kufr zadní část zkosenou ale rovnou, mohu tam např. kočárek postavit a ještě se mi tam vejde 45kg Ridgeback :) Vyzkoušeno.

Co hrálo podstatnou roli (i když ne nejdůležitější) bylo to, že koncernové vozy nepadají z ceny tolik, jako kterýkoli korejec. Takže pokud koupím Škodu a korejce teď za stejný peníz, rozhodně za čtyři-šest let prodám za více Škodu. To je zkrátka fakt a můžeme s tím nesouhlasit, ale to je vše, co se s tím dá dělat :)

Tak, hezké rozhodování, já už mám vybráno :)

Jo, Jo, tak s tím můžu jen souhlasit, je fakt, že asijská auta oproti evropským padají z ceny neporovnatelně rychleji, tak další bodík pro Yetiho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

taky jsem se rozhodoval mezi Yetim a Sportagi. Svezl jsem se hned po sobě v Yetim 2.0 TDI 81 kW 4x4 a pak Sportage 1.6 benzín a poté taky 1.2 TSI a Sportage 2.0 4x4 diesel. Celkově Sportage hezčí zvenčí (jak pro koho), lepší sedačky vpředu a hlavně vzadu, mnohem více místa vpředu i vzadu, mnohem větší kufr, 7 letá záruka a diesel je mnohem tišší než diesel u Škodovky. Benzín Kie super pro normální ježdění, je rychlejší než 1.2 TSi v Yetim ve zrychlení na 100 km/h, ale probírá se až u 2000 ot/min. Yeti zabere už v 1500. 1.6 v Kie mě přijde ještě lépe odhlučněná, než vychvalovaná 1.2 TSI v Yetim. Při stání není absolutně slyšet. Na čem asi nejvíc zamakali u Kie, je přejezd nerovností a hluk od kol. Paráda, schválně jsem projížděl díry a v interiéru nebylo nic slyšet,jen se auto lehce zhouplo (Sportage má ale vyšší pneu). Největší nevýhoda kie je výhled z auta - dopředu a hlavně dozadu, tam není vidět vůbec nic. Parkování je děs (ale všechno je věc zvyku). Parkovací senzory nutností,lépe kamera. Co se týče automatu, DSG v Yetim je znatelně lepší než automat ve Sportagi. Další nevýhoda Kia je cena-naprostý základ za 450 v 1.6 benzínu a nemožnost slevy. U Yetiho máš za 450 už slušně vybavenou 1.4 TSI. Kdybych nehleděl na cenu, koupil bych Sportage. Takhle u mě zvítězil Yeti, i kvůli pravděpodobně vyšší zůstatkové ceně při pozdějším prodeji. Já jsem ale chudý student co kouká na value for money, Kia je pro mě moc drahá.

S uvedeným srovnáním v podstatě souhlasím. Já vybíral mezi automatem KIA Sportage a Yetim s DSG-103kw. Měl jsem obě auta vedle sebe.Sedal jsem bezprostředně z jednoho do druhého. Výsledek: Jako zásadní nedostatek u KIA Sportage je výhled ven a ten je podstatně horší ve všech směrech.Dopředu-KIA má strašně šikmé přední sklo, do stran-má vysokou hranu bočních oken,takže sice sedíš vysoko,ale jsi tam utopenej,jako v tanku. No a koukat dozadu u KIA Sportage ztrácí smysl,panč tam není vidět už vůbec nic. Divím se, proč tam vůbec dávali sklo do zadního okna-kdyby tam dali kus plechu,bylo by to jedno. V Yetim jsem měl díky lepšímu výhledu lepší pocit. Je to úplně stejné, jako když jsi v pokoji s velkými okny a pěkným výhledem nebo v pokoji s malými okny. V pokoji s větším výhledem se budeš cítit vždycky lépe. Kdyby nebyl P. SCh. (designer KIA) kokot a neupřednostnil by ta pitomě malá okna-čili vzhled z vnějšku a udělal okna u KIA větší,tak bych o ní přemýšlel jako o konkurentovi Yetiho daleko déle a měla by větší šanci.Teď ji u mne nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yetik a Kia sa neda porovnavat

Kia je Korejec a hlavne jednorazovka do 150 tis km max a vysrotovat !!!! ziadne opravy na to zabudnite

7rocna zaruka je blud pretoze je za tym * a to znamena ze sa na to zaruka nevstahuje...

je to dobry obchodny tah nic viac....

Kiu by som nechcel ani zadarmo materialovo je to sunt

podla kamarata ktory pracuje v Kii citujem: obchadzaj to na sto honov :)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Můj otec si ten zázrak zvaný KIA Sportage pořídil. Zvenku slušný, ale to je asi tak vše. Zadní okno malé, horší výhled, volant taky nic moc ... . Proto jsem zůstal věrný Škodě. Vyšlo mě to levněji. kol5

 

Kvuli tomu vyhledu vyssi urovne vybavy obsahuji zadni kameru ;)

Jinak, kamarad si to koupil a jeli jsme v tom na hory a musim rict, ze to ma neco do sebe. Tezko rict jak je to spolehlive, to ukaze az cas.

Editováno: , autor: zunar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dnes jsem využil příležitost a projel si Kiu Sportage 100kW dvoullitr 4x4 na 18" kolech hnědá metla. Jízda velice přijemná, na trošku odlišný chod řadící páky jsem si brzy zvykl, Výhled o něco horší než u Yetiho, ale myslím, že to úplně taková katastrofa není. Diesel je velmi dobře odhlučněn, uvnitř bylo ticho. Zatahuje dobře cca od 1700 otáček, srovnatelně se 103kW u Yetiho. Interiér se mi pocitově jevil užší, některé detaily, ovladače a plasty by mohly být o něco lepší. Na sedadlech se mi sedělo dobře, trochu bych si asi pohrál s nastavením polohy volantu. Jen ta červená barva podsvícení mi vadí, i když ji má i BMW. Delší dobu bych si zvykal i na umístění asistenta řazení na palubní desce. Jinak je dojem veskrze pozitivní, i když Kia uvnitř voní jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No sportage rozhodne nie je uzsi v interieri nez yeti hlavne vzadu je voci yeti kralovsky priestor ... Kufor je tiez o inom a hlavne ma to plnohodnotnu rezervu.. Bohuzial celkovy dojem nieje taky ako u VAG vyrobkov ale da sa ...aj ked zamrzi pocetne mnozstvo nedomyslenych, alebo chybajucich detailov ...

Editováno: , autor: LUKY-007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fajn, na Češích mě mrzí, jak si musí i v maličkostech za každou cenu dokazovat, že mají pravdu. Nebudu tady slovíčkařit o asistentu řazení. Mrzí mě to dvojnásob, protože 1) Pawoučka znám a 2) opakuji, že jsem pouze popisoval své pocity.  <_<  A asi se budu muset vrátit do autoškoly, potože ho v některých případech sám využívám. (Ať už vážně nebo pro pobavení, když mi radí ve stoupáku jako hrom 5... :) ) A říkám, že u Yetiho je umístěn smysluplněji. U KIE Sportage jsem se asi 2 krát chtěl na něj mrknout, co mi radí, neboť v interiéru nebylo slyšet vůbec nic, motor ani délku převodů jsem na začátku neznal  a čučel jsem na otáčkoměr, kde jsem měl 2 000 ot/min a nebyl jsem si jist, jestli už mám přeřadit. 

Jinak souhlasím s LUKYM 007. Mám o čem přemýšlet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi nehadajte sa za nezmysel ...

 ... kup si Sportage s automatom a mas to vyriesene :) nepotrebujes poradcu k radeniu rychlosti ...

 

inak neviem aku Sportage si skusal ci uz 2014 "FaceLift" , u toho by som siel jednoznacne do najvyssej vybavy, jednak budiky z vylepsenym palubakom, vyhrievany volant ... a aspon tu na slovensku v cene top vybavy su aj xenony , a jednoznacne odporucam stresne okno :))) 

 

tie details co nemam rad su

automaticky dojazd je len u okna vodica, stresne okno nema dojazd po vypnuti klucika v spinacej skrinke - a hlavne neda sa dialkovy ovladanim otvarat/ zatvarat okna 

a jednoznacne ak nemas automaticky park asistent tak doplnit predne parkovacie senzory - auto je vysoke mohutne a tym neprehladne

inak tu niektori kritizovali vyhlad z auta dozadu ,, no nie je to ako v roomstri ale vzhladom na velke spatne zrkadla a ak je vo vybave cuvacia kamera tak to vobec nevadi ...

 

 

na druhej strane komfort jazdy v sportage je podla mna uplne niekde inde ako v Yeti...... Sportage je stavany ako SUV kym yeti je postaveny na podvozku octavie 4x4  (tym samozrejme nechcem znevazovat Yeti alebo nebodaj Octaviu II 4x4 !!! co su vyborne auta !!! )

Editováno: , autor: LUKY-007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, zkoušel jsem Sportage po faceliftu, byla to nejvyšší výbava, ale nebyla tam tuším navigace, zadní kamera a nevím, co ještě. Zatím se moc neorientuji v tom, co který stupeň výbavy obsahuje. Dealer prodává Škodovky i Kie, s pánem jsem si dobře popovídal, mluvil o obu autech nezaujatě. Když mi pán vyprávěl o předváděcích jízdách na autodromu v terénu, vzpomněl jsem si na Hekiho na Moravské Sahaře a na jeho smrdící spojku. Říkal, jak 2 Yetíci zůstali v terénu viset a jeden právě spálil spojku. Kie projely vše bez problémů. 4WD má proti Haldexu výhodu. Tím nechci říci, že dávám přednost Kie kvůli schopnostem v terénu, neboť stejně 99,9% jízd tráví (moje) auto na silnici, potažmo ve městě.

Do panoramatické střechy bych nešel. Automat mě zatím neláká a rádce řazení beru jako příjemné zpestření výbavy. U Kie není vidět (nebo skoro vůbec) na kapotu a celkově je výhled horší, což je problém při přesném manevrování. U Xenonů mám jen obavu, zda jsou stejně účinné jako u Škodovek. Našel jsem si několik testů SUV Kií a Hundaí (včetně Sorenta a Santa Fe) a bylo tam řečeno, že slabinou korejských aut je svítivost. Do Yetiho jsem si dal Boschky +90% a xenony v Superbu jsou prostě super. Jelikož jezdím dost i po setmění, tento parametr je pro mě důležitý, hlavně díky neosvětleným b...ům v tmavém oblečení.

Jízdní komfort Sportage mě mile překvapil a musím říci, že řízení je příjemné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sourozenec od Citroenu je už větší a hlavně dražší. Nicméně hledám vše pro to, abych zůstal Škodovkářem. Pohon 4x4 a motor má ASX lepší, ale to vše využiji pouze u nadlimitních výkonů, a kolikrát za rok to upřímně je ? Jinak u ASX mi celkem vadí A sloupek-skláním hlavu, ženská se v tom ztrácí, vypadá to, že auto ovládí ji, a né ona auto. No zatím při srovnatelné ceně a výbavě má mírně navrch YETI, ale ještě to není uzavřené  :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel som toto

(Citroën C4 Aircross vs. Mitsubishi ASX vs. Peugeot 4008 )

 

no jo keby mal yeti vacsi kufor ..obsahujuci aj plnohodnotnu rezervu a stale by bol pouzitelny  a nemal tak hlupo utopenu radicku ... 

hmm hmm hmmm  asi by to bola lepsia volba ako cokolvek ine ...

Editováno: , autor: LUKY-007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než jsme vloni koupili s manželkou Yetiho, tak jsme prošli několik salonů a projeli se v několika autech. Většinou jsme měli dobrý pocity a už jsme řešili opravdu pitchoviny, ale co se týče Sportage, tam bylo jasno skoro ihned - v tom autě sme se moc dobře necejtili, dobře, to je jen první pocit, tak se projedem, ale narazili jsme na neochotu. Co votravujete? My tohle a Ceedy prodáváme jako housky ve velkým, snad byste nás nechtěli zdržovat nějakou jízdou? Takže bye bye, my už nepřijdeme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...