Jump to content
Zetor

Octavia II 2.0 TDI PD - nepravidelne cukanie motora na volnobeh

Recommended Posts

Mám drobný problém s octávii 2,0 TDi 103KW, při volnoběhu má motor nějaké vibrace, které se přenášejí na celé auto, jako by sním někdo zatřepal, na diagnostice není žádná závada. Při studeném motoru to nedělá. Občas se stane, že to na chvíli přejde ale většinou se to projevuje pořád. Děkuji za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už se to tu řešilo, přesně nevím kde. Někdo psal, že měnil silenbloky na motoru a bylo to ok, jiný zase vstřiky pokud si dobře pamatuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve škodovce mi říkal jeden tzv. odborník , že je to začátek závady na dvouhmotém setrváku, že to rozhazuje chod motoru na volnoběh. Co odborník to jiný názor, nechce se mi řešit problém postupným vyměňováním dílů za desítky tisíc. Vibrace se projevůjí cca 1 rok, asi 15 tis. km , nijak se to nehorší, ale mám strach aby se to nějak nerosypalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já osobně jsem měl také špatný setrvačník, ale motor neměl vůbec žádné vybrace. Prostě to dělalo jenom rachot. Na volnoběh to s autem ani nehlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co se těch vibrací týče, když nastanou a projevují se jsou znatelný že to pozná i naprostej lajk a gumak???....

Edited by joe4090

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě drobné vybrování v malých otáčkách způsoboval extrémně vyběhaný klínový řemen. V kombinaci s vadným silentblokem motoru to už bylo cítitelné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niekedy davnejsie som cital recenziu+test novej O2fl 2.0TDi 103Kw a robilo im to tiez na novom aute!! dali to ako zaporny bod autu-(velke vybracie na volnobeh-sporadicky). Mozno to je nejaka vada na ktoru tento tip motoru trpi uz odzaciatku. :) popr. to mozno robia iba auta ktore boli skladane piatok poobede :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Octavia II, 2005, motor BKD 2,0TDi PD, 103KW

Když se motor zahřeje na provozní teplotu, tak se ve volnoběžných otáčkách občas (1-2krát běhěm 10sec.) dost zachvěje (zacuká), za studena není celkem znát. Problém dělají i teplé starty.

diagnostika bez závad

PROVEDL JSEM ZATÍM:

před 3 měsíci komplet nová spojka i setrvačník - nepomohlo

ještě jsem vyčistil sání a nechal vyšistit vstřiky na ultrazvuku

kontrola vstřikované dávky přes diagnostiku - vyhovuje

setkali jste se někdo s něčím podobným? díky za nápady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buď ti pomalu odchází kabelový svazek pod ventilovým víkem vzniká tam přechodový odpor vlivem působení oleje na svazek a konektory nebo nejdřív zkus nechat přehrát soft v řídící jednotce motoru. Kolik máš najeto? Byly dělaný rozvody?Může zlobit teplotní čidlo co dává chybnou info ŘJ motoru a ta pak dává špatnou startovací dávku. Co baterie jak je stará pokud má už špatnou (malou)kapacitu i když startér točí tak to může být projev špatného tepleho startu. Někdy to může být i startérem i když startuje ale mávětší odběr a točí pomaleji než nový.Jo dvoulitr PD je mrcha tam musí všechno fungovat tak jak má.Pak můžeš zkusit zvednout startovací dávku třeba se to zlepší.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozvody i s pumpou nové, teď i nové turbo.

Kabely vypadají dobře, ještě mě napadlo změřit komprese.

Je ale divné, že to cuká jenom při provozní teplotě a to hlavně, když to někde pořádně rozehřeju po dálnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi ještě tu kabeláž ke vstřikům vyměním a uvidím co bude dál. Akorát nevím, co ten matroš bude stát? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ta kabeláž ke vstřikům stojí cca 2.230,-

je škoda, že to nemůžu jenom zkusit jestli to pomůže

kabeláž mám v autě na pohled ok, ale je hodně tvrdá (vyhřátá) to je nejspíš ale každá, že?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je tvrdá tak to je důsledek působení oleje a teploty.Kup ho ta cena docela ujde.Tu Řj motoru jsi nechal přehrát?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ta kabeláž ke vstřikům stojí cca 2.230,-

je škoda, že to nemůžu jenom zkusit jestli to pomůže

kabeláž mám v autě na pohled ok, ale je hodně tvrdá (vyhřátá) to je nejspíš ale každá, že?

...sázim taky na tu kabeláž...je to poměrně častá závada většiny PD...logicky se stoupající teplotou stoupá i hodnota přechodového odproru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To už jsem mu radil na začátku ale zatím to asi ještě neudělal.Jen u těhle typů motorů to dělá i ten svazek je to tam blbě vyřešený a tady pomůže vylučovací postup něco vyměnit a vyzkoušet.Je to na bednu ale jinak to asi nezjistí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte mam octaviu 2,0tdi 103kw BKD najazdene 176000 v poslednej dobe cca asi 3 mesiace mi s autom na volnobehu(trasie,cuka,trha alebo ako to nazvat)a ked dam otacky na 1100 tak to tiez robi,pri studenom motore ani necukne,ani ked jazdim v meste. bol som uz v dvoch servisoch a na troch diagnostikach pozerali mi vstreky a vstrekovanie plny svoju funkciu jak ma a ma aj dobre hodnoty,neviem co to moze bit,servisak mi povedal ze si to nemam vsimat a mozem jazdit dalej ze to nic nieje,mate niekto skusenosti s niecim takymto?? Dakujem :41c2: :41c2: :41c2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mám podobný problém a tiež som z toho nervózny , mám 2007ku 2.0 dieslak s DSG , 160tis. KM a neni to pravidlo ale niekedy keď stojím s vyradením v neutráli doslova ma auto kope do zadku , nepravidelné rany , diagnostika v poriadku , upgradli mi aj FW , ale nepomohlo .... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A není to náhodou setrvačník? Já mám sice 1,9TDi, ale přesně takhle se mi choval setrvačník před výměnou. Na volnoběh cukalo auto a k tomu se i ozývaly dost nepříjemný kovový zvuky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A není to náhodou setrvačník? Já mám sice 1,9TDi, ale přesně takhle se mi choval setrvačník před výměnou. Na volnoběh cukalo auto a k tomu se i ozývaly dost nepříjemný kovový zvuky.

A co jsi dal za ten setrvačník + práce. Mám 1,9 TDI s jen 55 tis a auto se mě třepe na volnoběch, ale jen někdy, ale žádné kovové zvuky zatím neslyším. Jde to jen zkontrolovat, nebo musím do servisu? Díky za info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono taky samotny cukani muze byt zpusobeny odchazejicim vstrikem. Staci se na diagnostice podivat na odchylku vstrikovaneho mnozstvi na jednolivych valcich a pokud bude odchylka na nejakym valci velka, je chyba tam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar pani ,

mam tiez podobnu otazku , kupil som O2 2007 1.9TDi 77kw, a v neutrala mi to jemne sem tam cukne(zavybruje) v motore, nevyda ziaden zvuk(ziadne cinknutie) a je to fakt take jemne , robilo mi to sem tam aj pri predoslom aute a to bol benzin 2.0FSI, neviem ci je to normalne , alebo sa mam niecoho obavat. Dik za kazdy postreh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...