Jump to content
rysmec

spotřeba oleje

Recommended Posts

...zdravím,

měl bych malou otázku. Před dvěma lety jsem si pořídil přes doporučení Octavii I (2002) dovezenou z Německa.

Za danou dobu pozoruji dle mého soudu větší spotřebu motorového oleje (dodržuji hranici 15000km či dobu půl roku pro výměnu oleje, je - li ujeto více jak uvedených 15tis km).

Vždy dolívám tak 1l oleje v době mezi "výměnami".

Řešil jsem to s některými mechaniky a ti naznačovali, že je velmi pravděpodobné, že auto mělo najeto mnohem vice km a někdo tedy vědomě snížil počty najetých km (při koupi mělo auto "nalítáno" 91 000 km).

Otázka tedy zní - je možné, že uváděná spotřeba oleje je ukazatelem snížení počtu najetých km?

díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,5 na 1000 km ???

To pak není třeba olej měnit vůbec, páč za 15000-ový interval výměny ho takto vyměníš skoro dvakrát (7,5l). Jen dolévat a máš furt nový olej.

Litr na 15.000 km je úplně v poho.

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak to už je extrém. I podle manuálu:

"Spotřeba oleje motoru může činit při

nevýhodných provozních podmínkách

(např. častější provoz ve městě) až 0,5 l/1 000km"

PS:

není to citát z Tebou odkazovaného manuálu, ale ze starší verze.

Minimálně pro mně správné. Jsou v něm i motory 66/81 kW.

Jinak už je to třetí verze manuálu k OI co mám :)

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOJNAR: Spotreba oleja 0,5L na 1000km je udavana pre vsetky modely+motory ktore idu do Skodoviek- OC1, OC2, F1,F2, SUP atd.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zdravím, mám problém s rapidním úbytkem oleje. Motor jsem celý přetěsnil, odkud olej tekl. Při prudké akceleraci motor táhne jak má, nekouří, nesyčí. Odpojil jsem hadici od IC a pouhá mastnota. Nic hrozného. Motor chytá na drc. Nevíte, čím by to mohlo být? Pod autem není ani kapka oleje. Děkuji za rady.

Edited by badyss

Share this post


Link to post
Share on other sites

To netuším, předešlý majitel vždycky dal auto jenom do servisu, když byly nějaké potíže. Takže těžko říct, jestli byl pcv měněný. I kdyby, tak by nebyl tak hrozný úbytek oleje, nemýlim se? Na zapečený kroužky bych netipoval, protože motor má výbornou kompresi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

co jsem slyšel, dokáže si to přes něj pápnout dost, ale nevím kolik to žere tobě. Každopádně PCV běžně chcípá mezi 150-200tkm, Humble mechanic z USA říkal, že je mění třeba po 80. Pokud ti to neteče někde zjevně z motoru (píšeš že ne), tak bych ho zkusil.

Edited by marek16
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak PCV jsem vyměnil a můžu řict, že jsi borec. Po výměně pcv olej nemizí. Diky moc(y)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...