Přejít na obsah

Spotřeba a dolévání oleje


CZE

Doporučené příspěvky

Viem, ze si sa pytal konkretne na TDI, ale musim sa pochvalit, ze aj moje SDI nepotrebuje v intervale vymeny dolievat olej.Jasne ze olej zere( spotrebu oleja ma kazdy motor), ale ked nalejem pri vymene po vrchnu rysku tak po dalsiu vymenu klesne max. na spodnu rysku aj to nie vzdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

...zdravím,

měl bych malou otázku. Před dvěma lety jsem si pořídil přes doporučení Octavii I (2002) dovezenou z Německa.

Za danou dobu pozoruji dle mého soudu větší spotřebu motorového oleje (dodržuji hranici 15000km či dobu půl roku pro výměnu oleje, je - li ujeto více jak uvedených 15tis km).

Vždy dolívám tak 1l oleje v době mezi "výměnami".

Řešil jsem to s některými mechaniky a ti naznačovali, že je velmi pravděpodobné, že auto mělo najeto mnohem vice km a někdo tedy vědomě snížil počty najetých km (při koupi mělo auto "nalítáno" 91 000 km).

Otázka tedy zní - je možné, že uváděná spotřeba oleje je ukazatelem snížení počtu najetých km?

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

0,5 na 1000 km ???

To pak není třeba olej měnit vůbec, páč za 15000-ový interval výměny ho takto vyměníš skoro dvakrát (7,5l). Jen dolévat a máš furt nový olej.

Litr na 15.000 km je úplně v poho.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak to už je extrém. I podle manuálu:

"Spotřeba oleje motoru může činit při

nevýhodných provozních podmínkách

(např. častější provoz ve městě) až 0,5 l/1 000km"

PS:

není to citát z Tebou odkazovaného manuálu, ale ze starší verze.

Minimálně pro mně správné. Jsou v něm i motory 66/81 kW.

Jinak už je to třetí verze manuálu k OI co mám :)

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 let později...

Zdravím, mám problém s rapidním úbytkem oleje. Motor jsem celý přetěsnil, odkud olej tekl. Při prudké akceleraci motor táhne jak má, nekouří, nesyčí. Odpojil jsem hadici od IC a pouhá mastnota. Nic hrozného. Motor chytá na drc. Nevíte, čím by to mohlo být? Pod autem není ani kapka oleje. Děkuji za rady.

Editováno: , autor: badyss
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To netuším, předešlý majitel vždycky dal auto jenom do servisu, když byly nějaké potíže. Takže těžko říct, jestli byl pcv měněný. I kdyby, tak by nebyl tak hrozný úbytek oleje, nemýlim se? Na zapečený kroužky bych netipoval, protože motor má výbornou kompresi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co jsem slyšel, dokáže si to přes něj pápnout dost, ale nevím kolik to žere tobě. Každopádně PCV běžně chcípá mezi 150-200tkm, Humble mechanic z USA říkal, že je mění třeba po 80. Pokud ti to neteče někde zjevně z motoru (píšeš že ne), tak bych ho zkusil.

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...