Přejít na obsah

Bubnová brzda-problém


Feathis

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Prošel jsem všechny thready o brzdách a nenašel sem to co potřebuji tak zakládám nový.

Měl jsem na Fabii problém a to, že mi drhnul pravý zadní buben, ale jen v určitém místě. Tak jsem se rozhodl ho rozebrat vyčistit a také jsem dal nové pružiny a vyměnil lanovod od ruční brzdy. Následně jsem brzdu složil a zde nastal problém. Při zatažení ruční brzdy mi pravý buben skoro vůbec nebrzdí. Provozní brzda brzdí normálně. Asi před měsícem jsem totéž obsolvoval na druhém kole a tam žádný takový problém nebyl.

Nevíte v čem může být chyba?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neposouvá se Ti klínek, který vymezuje vůli. Má ho stahovat pružina, ale stává se dost často, že to nefunguje. Nastav ho ručně, docela dost lidí vymezuje vůli tím, že dotáhnou lanovody, ale chyba. Pak se páka opíra o náboj a ručnice nebrzdí. Povol lonovody a vymez vůli ručně, aby buben lehounce škrtal o obložení. Pak seřid ručnici dle návodu:

Nové seřízení je nutno provést pouze při výměně lanka

ruční brzdy, držáku čelistí brzdy nebo po výměně

brzdového obložení nebo brzdových čelistí.

Uvolnit ruční brzdu.

Vícekrát silněsešápnout brzdový pedál.

Třikrát zatáhnout a povolit páku ruční brzdy.

Tím si díly řádně sednou do své pozice.

Přitáhnout páku ruční brzdy o 1 zub (po povolení).

Přitáhnout seřizovací matici -špka- natolik, ažse dají

oběkola rukou pouze ztěží protočit.

Zašoubovat seřizovací matici přes konec táhla (samojistný

učinek).

Uvolnit ruční brzdu a zkontrolovat, zda se oběkola

volněprotáčejí, případněseřizovací matici trochu

vyšoubovat.

Přitáhnout páku ruční brzdy o 4 zuby (po povolení).

Ždným kolem se jižnesmí dát otáčet, příp. utáhnout

seřizovací matici.

Uvolnit ruční brzdu a zkontrolovat, zda se oběkola

volněprotáčejí, případněseřizovací matici trochu

vyšoubovat.

Přitáhnout páku ruční brzdy o 1 zub a povolit ruč

brzdu.

Ruční brzda se musí pod polovinou 1 zubu samovolněvrátit do volného nastavení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To me zase zadni brzda na obou stranach pribrzduje. Na jedne strane jsem rozebral buben, vyfoukal necistoty a zkontroloval oblozeni. Nasledne jsem vsechno dal zpet, nasadil a utahnul kolo a vse se tocilo volne do te doby nez jsem seslapnul bez nastartovaneho motoru brzdu. Hned po te mi zase zacala pribrzdovat. Nenapada nekoho co s tim delat? V zadnich brzdach jsem se jeste moc nehrabal tak netusim.

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co znamená přibržďuje, pokud obložení jenom lehce škrtá o buben, tak to je normální. Ono právě po sešlápnutí brzdy na doraz dochází k vymezování vůle, čili sešlápneš brzdu plnou silou a pružina stáhne klínek níž a tím vymezí vůli. Vyčistil jsi buben od prachu a nečistot, tím vzniklo místo a pakny lépe dosedli na buben. Nějaký čas jezdi a uvidíš, mělo by to po nějakém čase přestat, sedne si to vše jak má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prave ze to lehce neni. Obcas je i slyset jak to dře a hlavne kdyz treba zastavuji na svetlech a nechavam auto jen v male rychlosti dojet tak to citim ze ta zadni brzda proste brzdi. Rucka vytazena neni a nohu mam z pedalu dole :-) s autem nezabrzdenym pohnout nejde na rovine.

Ted jsem jel cca 500 - 1000 metru jen na benzinku a zpet a kdyz jsem sahnul na buben tak byl horky ze jsem na nem ruku neudrzel.

Proste ve zkratce - jako by jizda se zatazenou rucni brzdou ale pritom je rekl bych docela dost volna a dlouho ji nikdo nedotahoval. Na kopci auto neudrzi na miste zastaveny.

Posledne pri zime i kdyz jsem nezatahoval rucni brzdu se mi kousaly zadny bubny. Bylo potreba poradne z rana pridat plyn aby se jako by odtrhly pakny a povolilo to. V servise (original skoda) mi rekli ze zadni brzdy jsou ok a zadny problem tam neni. Az znamy mechanik ( neoriginal) mi to spravil a rekl ze bylo jen nejaky lanko spatny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám tu zase problém se zadními brzdami... dnes ne jenom z ruční ale z provozní.

Sundal jsem oba zadní bubny, pravý jsem rozebral z důvodu nepohyblivosti samostavu. Složil podle druhého kola, které fungovalo předtím fungovalo, nasadil bubny. Šel jsem našlapat brzdu a pedál se mi pořád propadá a zadní brzdy skoro nebrzďej. Je možné že se mi zavzdušnily a podotýkám že prasátka mi nevylezly.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahojte,

ja sa chcem spytat na tento problem. Dnes som menil obe zadne brzdy...nove bubny aj pakne. Vycistil som vsetko co bolo vo vnutry plus vycistene prasiatka komplet. Ale pri brzdeni rucnej brzdy mi lave koleso brzdi menej. Skusal som pri jazde zatiahnut rucnu pri cca 30km a vysledok bol taky, ze prava flekovala a lava nie. Je to nastavene tak na 3 zuby a nejde pohnut ziadnym kolesom. Moze to byt tym ze je to nove a este to nesadlo uplne? A este ten kolik co samo nastavuje volu, ma byt tym kolikom von ci smerom dnu, alebo je to jedno...ja to mam smerom dnu...neviem ako to bolo pred rozobratim...a niekolko krat som zatahoval rucnu aj pedal aby to sadlo. inak ta koliska na rucnej s tou maticou je viecej naklonena na lavu stranu...nemala by byt rovnobezne naklonena na obydve starny? Ci da sa vobec nastavit kazde koleso zvlast? dik za skoru odpoved.

Editováno: , autor: Ďury
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim,jaka je minimalni tlouštka zadniho bubnu 1.9sdi,mam 5mm po stočeni,dal jsem nove obloženi a moc to nebrzdi,štelovaci šroub u ručni brzdy dotaženy až na konec a ručka brzdi pořadně až na na poslednim 12zubu

mam koupit nove bubny nebo mam špatně seřizeny štelovaci klinek protože jsem ani žedne cvakani při prvnim bržděni neslyšel

děkuji za odpověd

Editováno: , autor: zdenek1712
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

Prošel jsem všechny thready o brzdách a nenašel sem to co potřebuji tak zakládám nový.

Měl jsem na Fabii problém a to, že mi drhnul pravý zadní buben, ale jen v určitém místě. Tak jsem se rozhodl ho rozebrat vyčistit a také jsem dal nové pružiny a vyměnil lanovod od ruční brzdy. Následně jsem brzdu složil a zde nastal problém. Při zatažení ruční brzdy mi pravý buben skoro vůbec nebrzdí. Provozní brzda brzdí normálně. Asi před měsícem jsem totéž obsolvoval na druhém kole a tam žádný takový problém nebyl.

Nevíte v čem může být chyba?

Díky

Mě se stalo to samy už na dvou fabiích, pokud mají už více najeto jako je můj případ, 175000km. Šel jsem na technickou nesouměrnost provozní brzdy vyšší jak 30% neprošel jsem, pravý buben hůře brzdil, obložení bylo na autě 2 roky najeto 50tis. km, bylo ještě dobrý, ručka na technický v pohodě.Vyměnil jsem obložení a podle DP nastavoval brzdy, ale vůbec to nešlo, při vícekrátém sešlápnutí brzdy si vůbec pakny nesedly, říkal jsem si, že ručku už přezkušovat nebudou , proto jsem na to prděl a ejhle, provozní brzda šla perfektně, ale řekli mi , že zadní pakna při ručce nebrzdí. Doma jsem zjistil, že jsem musel samoštely( klínky) skrz díru v bubnu nastavit sám , pak jsem ručku seřídil, ale zase mi šla hůř provozní brzda, ale souměrnost byla do 30%, takže jsem prošel. Podle mne je brzdící systém pružin a samoštelů u starších aut vyběhanej , proto se to samo nenastavía musíš to dodělat růčo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Díky za tip. Na STK mi nebrzdila ručka. Tak jsem se podle vašich rad vrhnul do bubnů. Povolil jsem ruční brzdu. Mimochodem pěkně blbě se k seřizovací matici může. V kolech bylo mouru jak v komíně. Páka pro lanovod byla přirezlá k pakně a to u obou kol. Obě pakny jdou ven blbě, protože pružina i s rozpěrkou je širší než mezera mezi válečkem a nábojem. Musí se vyháknout horní slabší pružina a vyháknout pakna s pákou. Ta jde vyháknout až při větším odtažení páky a to mě nešlo. Hrubou silou jsem to rozběhal. Vyčistil drátěným kartáčem a lehce promáznul. Páka pak již šla lehce. Klínek má ojeté zoubky, ale to snad nebude vadit. Složil jsem to zpět. Sešlápnutím brzdového pedálu seskočil i klínek do správné polohy. Zkoušel jsem ho dírou v bubnu ještě více sesunout, ale už to nešlo. Buben jde otáčet a místy lece přidrhává. Pak jsem začal přitahovat matici u ručky podle návodu. Na pátým zubu je max. a na prvním jde ztuha otočit kolem. Při povolení jen lehce přidrhává jako bez napnutí lanovodů. Reparát na STK OK. Fabia combi z roku 2001 170000km najeto. Poprvé v bubnech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Protože jsem měl dlouhý chod ručky, dal jsem se do seřizování. Vahadýlko u seřizovací matice bylo úplně na jednu stranu a tak jsem se rozhodl brzdy kompletně vyčistit a zkontrolovat. Jedna strana byla opravdu plná mouru a zatuhlá, rozhýbal jsem a trochu promáz. Výsledek je ten, že vahadýlko je téměř ve správné poloze, ale tu matici u ručky jsem musel dotáhnout téměř na doraz - ještě více jak předtím, aby mi to vůbec brzdilo. I ldyž jsou lanka napnuté, tak se mi zdá že to brzdí až od 4-5. zubu a jsem témě na konci. Jak je to možné? Cetl jsem tu, že ručně nastavujete samostavy - to mě nenapadlo - ale nejsem si jistý, zdali bych tam pak nasadil buben, protože i takhle tam šel se třením. Já snad na klínku ani nemám zuby - prostě jenom úkos.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...