Přejít na obsah

1.6TDI CR nebo 1.2TSI ??


rogi.rogi

Doporučené příspěvky

Ano, ale přídavné elektrické topení není standard vybavení. Kdysi jsem o něm uvažoval ale upustil jsem od toho. I cena tehdy nebyla zrovna nízká.

Pozor, neplést si to s nezávislým topením, to je něco úplně jiného. Tohle topení je sériově montováno k TDI u nás a na sever od nás. Auta třeba do Itálie, Francie to údajně nemají, nejsou tam tuhé zimy, takže kdo si TDI přiveze z jihu, tak má smůlu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná zdání, možná větší účinnost motoru, možná obojí...

Zdání určitě ne,mám to vyzkoušeno na určité trase,FII 1.2 TSI prostě topí na krátké vzdálenosti málo. Účinnost motoru v tom nejspíš bude mít taky prsty,zádrhel dále vidím v odpojovatelném vodním čerpadle,které zapíná řídící jednotka motoru až po dosažení teploty 87. Řešilo se to už např. zde:http://forum.skodahome.cz/topic/38629-topeni/page__st__50__p__1461225#entry1461225 ,http://forum.skodahome.cz/topic/38629-topeni/page__st__75__p__1461355#entry1461355 ,http://forum.skodahome.cz/topic/101915-topeni-jednadvojky/ .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bože vybírat motor podle toho jak topí mi přijde úplně zcestné... Motor do auta vybírám snad hlavně podle toho zda nechci být ovcí jak jiní a tudíž si koupím silnější motor s kterým se dá předjíždět a nebo tou ovcí chci být / nebo nemám peníze na silnější a pak koupím slabší agregát. Ale rozhodně bych nevybíral podle toho zda jeden motor začně topit o kilomtr dřív než jiný...

btw. já mám topení vždy vyplé do doby než se olej nezahřeje minimálně na 80°C. Jakmile pustíte topení ihned, tak se vám bude motor zahřívat déle...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vespolek. Přesně jak píše Marios. Já mám OII 1,6CR/77kW, elektrické spirály v topení jsou u těchto motorizací standartně bez příplatku a fungují po otočení knoflíku teploty na maximum. Takže auto topí vpodstatě téměř ihned, ale přesto já osobně nejdříve motůrek zahřeji (přiměřenou jízdou) a teprve potom zapínám topení. Průměrná spotřeba za celou dobu co auto mám, zatím najeto cca něco přes 5tis. km (leden až doteď) je do 4l/100km :) . Osobní rekord zatím při jedné jízdě 3,5/100km. Tak doufám až se to trošku zajede, že to půjde ještě trošku dolů ..... .Jirka_S

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se té spotřeby týká, to ti ukazuje PP nebo je to reálně spočítaná spotřeba. Já se přikláním k tomu, že ti to ukazuje PP. Si myslím, že v zimě na zimním obutí s takto syrovým motorem průměr do 4l je hodně málo. Ale budiš ;)

A docela by mě zajímalo kolik by jsi chtěl aby to žralo. 2l/100km ??? :smich:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bože vybírat motor podle toho jak topí mi přijde úplně zcestné... Motor do auta vybírám snad hlavně podle toho zda nechci být ovcí jak jiní a tudíž si koupím silnější motor s kterým se dá předjíždět a nebo tou ovcí chci být / nebo nemám peníze na silnější a pak koupím slabší agregát.

Myslím, že bys měl koupit minimálně Ferrari, pak možná ovcí nebudeš. S O2 dneska nikoho neoslníš :doh Už to tady bylo mnohokrát diskutováno, 77kW v pohodě stačí běžnému provozu při dodržování rychlostních limitů nebo lehce přes, to ostatně stačí i Fabie HTP, předjíždět se s ní dá taky, musíš to auto znát a vědět, co si můžeš dovolit, v tom se projeví umění a kvalita řidiče. Kdo jezdí riskantně, tomu v určirých situacích může být i 118kW, co má TSI, málo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

btw. já mám topení vždy vyplé do doby než se olej nezahřeje minimálně na 80°C. Jakmile pustíte topení ihned, tak se vám bude motor zahřívat déle...

to si můžeš dovolit, když parkuješ v teplé garáži, mít auto venku, tak bys prvních 20km škrábal uvnitř auta námrazu ze skel. Já topím hned, přídavné topení zatěžuje alternátor a tedy i motor, který se tak rychleji ohřeje. Na co bych to tam asi tak jinak měl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že bys měl koupit minimálně Ferrari, pak možná ovcí nebudeš. S O2 dneska nikoho neoslníš :doh Už to tady bylo mnohokrát diskutováno, 77kW v pohodě stačí běžnému provozu při dodržování rychlostních limitů nebo lehce přes, to ostatně stačí i Fabie HTP, předjíždět se s ní dá taky, musíš to auto znát a vědět, co si můžeš dovolit, v tom se projeví umění a kvalita řidiče. Kdo jezdí riskantně, tomu v určirých situacích může být i 118kW, co má TSI, málo

ta 1,8 TSI je tak akorát pro dnešní provoz. Je to dynamickej motor, svižnej a podle mého zjištění není ani žravej. Víte sami, jak je dnes nebezpečné jezdit, krouťák a výkon je prostě zapotřebí. neznamená to, že musím jezdit na hraně, ale když potřebuju předjíždět, sešlápnu a předjedu. Nezůstávám zbytečně dlouho v protisměru. Asi každý z nás zná ten moment, kdy předjíždíte a ono to protijedoucí auto jede najednou rychleji, než jste předpokládali a blíží se přímo proti vám. Pak člověku trochu zatrne a v ten moment právě může výkon scházet.

Co se týče toho výběru, jestli 1,6 TDI nebo 1,2 TSI, asi bych "zahodil" oba motory a koupil 1,4 TSI. je to dobrej motor, nemá problémy a má už dostatečnou dynamiku k běžné jízdě. A to že není rozdíl mezi 1,2 a 1,4 (že jen v ceně), to samozřejmě pravda není, zkuste auto naložit a uvidíte. ;)

Takže za mě...1,4 TSI. :palec2:

.....(kdybych měl prašulky na RS, stála by už u baráku :D )

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....(kdybych měl prašulky na RS, stála by už u baráku :D )

a přesně votom to je, taky jsem měl zálusk na 1,8TSI, ale musel jsem taky autímu postavit boudu, ta stála jen na materiálu 200 litrů, no a dál to většina normálně pracujících zná... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víte sami, jak je dnes nebezpečné jezdit, krouťák a výkon je prostě zapotřebí. neznamená to, že musím jezdit na hraně, ale když potřebuju předjíždět, sešlápnu a předjedu. Nezůstávám zbytečně dlouho v protisměru. Asi každý z nás zná ten moment, kdy předjíždíte a ono to protijedoucí auto jede najednou rychleji, než jste předpokládali a blíží se přímo proti vám. Pak člověku trochu zatrne a v ten moment právě může výkon scházet.

To mi připadá trochu divnej názor a problém vidím spíš za volantem než pod kapotou. Po silnicích se pohybujou jak mnohem pomalejší tak i rychlejší auta a je na řidiči jak pojede...už vůbec bych nedával do souvislosti dynamické schopnosti auta s nějakou imaginární bezpečností na silnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,tak i já přidám nějaké zkušenosti s 1.6TDI CR kterou vlastním pár měsíců.Před tím to byl Peugeot 1.8 16V benzín.Diesel mám poprvé,ale jsem nadšený,ze spotřeby a hlučnosti vozu,celkem je příjemný i zátah auta.Pokud člověk jezdí s rozumem tak se ve městě dostávám na spotřebu cca 4.6l.Nedávno jsem jel trasu Č.Krumlov - Praha - Špindlerův Mlýn.Krumlov- PH po benešovské / rychlost max do 100km pokud to šlo s tempomatem,v Praze na čerňáku spotřeba 3.8l .Při návratu Špindl - Ph rychlost 100-150km výsledná spotřeba 4.4l (zátěž žádná pouze řidič.TSI jsem si vyzkoušel,pouze zkušební jízdu,velmi překvapivá akcelerace a na křižovatce poznáte,že motor běží pouze podle otáčkoměru.Ku podivu motor není hnaný do otáček,dá se řadit v pohodě při 2000ot.Já nakonec volil TDI a nelituji.Až na některé mouchy,které se musely vychytat,ale to je do jiného tématu.Pokud budou motory 1.6TDI takové držáky jako byly 1.9vítky tak bych volil 1.6ku.Ať Vám to jezdí Milo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi připadá trochu divnej názor a problém vidím spíš za volantem než pod kapotou. Po silnicích se pohybujou jak mnohem pomalejší tak i rychlejší auta a je na řidiči jak pojede...už vůbec bych nedával do souvislosti dynamické schopnosti auta s nějakou imaginární bezpečností na silnici.

Teď nevím jestli jsem to dobře pochopil, ale výkon motoru 100% spadá pod AKTIVNÍ bezpečnost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,2 TSI je motor dělaný z čistého papíru po zkušenostech nabraných na 1,8 a 1,4 TSI kde se údajně zjistili nedostatky. 1,4 TSI moc lidí nemá a po projetí bys sám raději nejpíše volil 1,2. Jede dle některých dokonce i lépe. O tom jak 1.2 TSI vznikal a co řešil co se v 1.4 a 1.8 moc nepovedlo se dočtete v některém světě motorů nebo autotip (teď přesně nevím) číslo cca půl roku staré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ještě že tyhle články bereme s rezervou, protože za chvíli bychom se dočetli, že nejlepší motor byl litovej čtyřválec ve fábii junior. :smich: Ono se ne vždy všechno povede, ale psát takovou věc, že 1,2 TSI jede líp jak 1,4 TSI je pouhý nesmysl. Rovněž to, že se neprodává, po zavedení tohoto motoru to byl jeden z nejžádanjších právě do oktávie. Známý v únoru objednával oktávii a prodejce mu 1,2 TSI rozmluvil právě z důvodu, že ten motor při zatížení vozu ztrácí dech a rovněž proto, že ho provází řada "panenských" problémů, které se musí časem doladit.

Jinak pro zajímavost údajně nejhorší motor (z hlediska spolehlivosti a poruch), co v oktávce kdy byl je právě 2,0 TDI PD. Ale o tom jiné články, které si můžete přečíst na internetu a již starších výtiscích SM. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom že 1.2 je lepší než 1.4 jsem nikde nečetl. Toto vyšlo z úst jednoho známého co dělá manažera ve škodovce a vychází z jeho zkušeností se služebními vozy co měl (vždy nové). Já osobně jsem ani jeden ještě neprojel ale nemám důvod mu nevěřit. To čemu ty říkáš panenské problémy jsou právě ty, co mají 1.4 a 1.8TSI. Přesně proto se u 1.2 TSI začalo z čistého papíru aby se tyto známé problémy odstranili. To že vznikli nové je jasné,ale jistě jich bude méně. O kvalitách 2.0TDI nemá cenu mluvit, já s ním problémy nemám a kdo na něho nemá, ať si koupí 1.9 nebo třeba 1.6MPi a chlubí se spolehlivostí až bude na 2.0TDI pod kopcem očumovat zadek :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Richarde,když už tady odkazuješ na SM,tam nedávno 2.0 TDI docela vyhořel v článku v rubrice bazar. Jestli si to dobře pamatuji,tak to bylo v nějakém VW,myslím,že v Passatu. No a ten 1.2 TSI podle mě není konstrukce na čistém papíru,škodovka sama v Dílenské učební pomůcce č.74 uvádí:"Základním stavebním prvkem motoru 1,2 l TSI je motor 1,4 l TSI známý např. z modelu ŠkodaSuperb II." atd. Takže se "vylepšuje" stávající konstrukce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O kvalitách 2.0TDI nemá cenu mluvit, já s ním problémy nemám a kdo na něho nemá, ať si koupí 1.9 nebo třeba 1.6MPi a chlubí se spolehlivostí až bude na 2.0TDI pod kopcem očumovat zadek :)

Tak trošku to tu zní jako vychloubání. 1.9 po chipu jezdí lépe než 2.0 lol Všechny motory mají své chybky. O některých se ví, o některých ne a ani se o nich nemluví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to pravda, motor 1,9 TDI 96KW jezdí lépe i bez čipu než 2,0 TDI. Už tenkrát škodovka přiznala, že 2,0 TDI PD byl jaksi krok VW špatným směrem. Co se týče panenských problémů, tak u 1,4 TSI nejsou žádné známy, resp. motor je všude vychvalován, ve všech článcích, co jsem četl. Co se týče 1,8 TSI, (ovšem původem s AUDI) ano tam zpočátku byly problémy se škubáním za studeného motoru (vyřešil nový SW - již se neprojevuje) a problém s rozvody, ale rovněž vyřešeno jinou napínací kladkou. Co se týče toho dvoulitru TDI PD, tam by asi stránka nestačila :smich:

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, jedná se o Svět motorů jak jsem říkal. Číslo 41/2010. Stránka 21, část: "1.2 TSI Komplexní řešení downsizingu, jaké konkurence nemá".

Dvousloupcový text na šedém podkladu vedle obrázku. Prosím tedy o PDF, nebo doma udělám sken jak přijdu z práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...