Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

V 2/23/2017 na 16:55, hubo44 napsal:

V nedelu večer do Rakuska 500km a piatok nazad čiže dlhe cesty. (žena)

 

CIMG0242.JPG

 

 

Slušně vyčištěné. Co všechno si musel kupovat nové? Uvažuji, že bych se na to v létě vrhl taky, ale nechce se mi kupovat ta hromada věcí. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Petrkiller napsal:

Nebylo by lepší foto kde to přesně je? Rodičům to na HTP poblikává až zhasíná takže nejspíš to samé. Dobíjí perfektně. Děkuji

 

před 43 minutami, Sabiza napsal:

Dle vlnovce výfuku to bude někde pod řidičem.

je to přesně tam co popsal Hubo. Tzn. lehnout pod auto, sundat šust plech a podívat se na kabeláž vedoucí od altíku směrem ke startéru, pod startérem odbočuje ze svazku (dva dráty) směrem nahoru ke konektoru, který je v plechovém držáku pod startérem a z protikusu tohoto konektoru by právě uklepaný ten modrý drátek. Takže jsem konektory rozpojil, ten v držáku vytáhl ven z drážky, ucvakl zdravý modrý a natvrdo spojil s tím uklepaným modrým, ten druhý jsem zatim nechal v původních konektorech. Pokud by se uklepal i ten, zruším konektory nadobro a spojím to natvrdo, jak ostatně psal Hubert (spájkovať ich). Možná to zní složitě, ale fakt stačí jít po drátech, pokud je uklepaný (utržený) tak to uvidíte hned ... práce na 20min ... sundat plech a dát zpět byla v podstatě ta nejhorší práce :) na tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, taky se podělím o svou zkušenost s 6V 40kW.

 

Před půl rokem jsem koupil Fabii Juniora (nevím ale, jestli je to kovaný Junior, protože má centrál, posilovač řízení, ale na druhou stranu nebrzdí a má díru před spolujezdcem a šedé nárazníky) od města, takže se s ní nikdo nemazal (na druhou stranu jasná servisní historie). Najeto 122 000, byl tam měněnej kat, zadní brzdy, lambda, baterka, svíčky. Jezdil sem asi 14 dnů a začala svítit kontrolka emisí. Přeskočím skoro půlroční perepetie, tahanice s reklamací atd. Shrnuto podtrženo - výměna ventilů, vodítek, sedel a všech těchhle věcí okolo + překroužkování motoru - celkem 15t Kč. Kontrolka svítila dál. Nakonec se ukázalo, že byl skutečně špatnej kat, kterej byl měněn těsně před koupí (?!) Sehnal jsem proto originál z bouračky s nízkým nájezdem - 5t Kč. Kontrolka zhasla, konečně. Mimochodem se ukázalo, že servis, kam Fabie jezdila, byl pěknej moloch. Dali mně do ruční brzdy lanka jedno z klasický Fabie a druhý z combi - takže delší. Tím ručka vůbec nebrzdí, resp. jen jedno kolo. Navíc svíčky tam dali z Felicie a výfuk to stejný. Co si některý servisy dovolí, no hnus!

Další práce, co dělal už můj kamarád mechanik: vyčištění škrtící klapy, výměna jedné cívky, výměna oleje, svíček, zadní tlumiče a další věci, na které si všechny ani už nevzpomenu. Čeká mě přední náprava - uložení, čepy, silentbloky, tlumiče a něco málo s brzdama. Celkem sem za opravy vysolil už tolik, co za koupi auta + počítám 10-15 tisíc za to, co mě ještě čeká. Doufám, že ventily vydrží a auto bude jezdit až do 200 000 km. Teď mám 132 000.

 

Jinak mám Fabii rád (až na otvírání kufru z kabiny - to je fakt výmysl!). I přesto, že mám skoro dva metry, se za volant pěkně poskládám (až na tlačící středový panel do kolena), sedačky pohodlné, Fabia krásně řadí, řízení jde samo (možná až moc citlivé na mě), motor je tichoučký až tak do 4000 otáček, jízdní vlastnosti řekl bych dobré. Výkon mě dostačuje, jelikož jezdím z 95 % sám, spotřeba krásná mezi 5,3 - 6,2l. Po všech těch opravách budu mít Fabku krásně v pořádku, jen doufám, že už se nic nevysere - hlavně ty ventily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela extréme moc oprav na takový skromný nájezd km. Rodiče mají s HTP 132 000km a měněn maximálně výfuk protože po 12 letech prorezl. Jinak brzdové destičky a kotouče a podpálené ventily v 50 000 km takže vše co s tím spojené (škoda vzala na sebe).  A servis nezapomeň přidat do servisní hitparády tady na fóru aby se mu ostatní vyhli. Pokud to teda víš jak jsem teď dočetl.. ale servisku asi má :)

 

Tady:

 

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Modlím se každým dnem, aby kontrolka nezačala zase svítit, je to docela adrenalin :D

Jak říkám, bylo to služební auto, tak se s ním nikdo nemazal. Vytáčení za studena, díra nedíra atd. Možná ale díky tomu vytáčení ventily odešly až teď, dle toho, co jsem se zde dočetl. Každopádně budu měnit olej co 10 000 km maximálně, motor úplně šetřit nebudu a budu doufat, že do těch 200t km to spolu doklepem ve zdraví :) 

Servis hanět nebudu, znám dva lidi ze svého okolí, kteří jsou s ním spokojení. Možná to byla jen "chvilková slabost".

Díky za info ohledně lanek. Ale i tak, když u ručky odchlípnete ten kousek plastu, aby byla lanka vidět, je vážně jedno delší, než druhý. Nevím čím to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že důležité je aby se motor nepodtáčel. Táta ho dusí pod 2000 ot. kolikrát se rozjíždí i na 3. rychlost a nebo to drtí u volnoběhu a motor se mě zdá že se už začíná zase klepat na volnoběh a to mají udělanou opravu ventilů přímo ve škodě pomocí opravné sady v 60 000km. A chrastí rozvodový řetěz vytahaný.. Mají najeto 132 000 km :) A nedá si říct a nedá si říct.. A olej mění každý rok.. Najezdí asi 4000 km za rok. :) Z toho já tak 1000 s tím, že to ženu co to de aby se to trochu protáhlo.

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím téměř výhradně mezi 2000 a 4000 otáčkami, v drtivé většině mezi 2500 až 3500, je to ok? Spotřeba je potěšující 5,5 - 6,2 l. Většinu jezdím po okreskách, tu a tam dálnice, ale jen do 120 km/h, město tak 20 %. Snažím se jezdit plynule, ale ne pomalu. Když to jde, vyřazuji, motorem nebrzdím (četl jsem tu někde, že se pak do výfukového ústrojí - katu dostává nějaký bordel, který ve finále zapříčiňuje podpálení ventilů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 4. 2017 na 7:57, Zdenaaa napsal:

Jezdím téměř výhradně mezi 2000 a 4000 otáčkami, v drtivé většině mezi 2500 až 3500, je to ok? Spotřeba je potěšující 5,5 - 6,2 l. Většinu jezdím po okreskách, tu a tam dálnice, ale jen do 120 km/h, město tak 20 %. Snažím se jezdit plynule, ale ne pomalu. Když to jde, vyřazuji, motorem nebrzdím (četl jsem tu někde, že se pak do výfukového ústrojí - katu dostává nějaký bordel, který ve finále zapříčiňuje podpálení ventilů.

U HTP platí nepodtáčet, ale zase s mírou. Osobně jezdím tak od 2tis. nahoru, ale to neznamená, že když někdepopojíždím 30kou, tak tam dám 3rs a to je nějakých 1,5tis. ot. Jen prostě pod 2tis. na to nešlapu. Když potřebuju předjet, podřadím a klidně ho nechám jít k 5tis. i za. Ten motor je tam od toho aby pracoval :D. Jinak jezdím podle toho jak spěchám, když mám čas, jedu po dálnici 105km/h (+ sem tam roztáhnout na předjetí kamionu) za nějakých 5-5,5l dle PPC, ale když trochu spěchám, jedu 130km/h (dle GPS, tachometrově je to něco kolem 140) a neřeším to...
Ohledně brždění, motorem brzdím, a dost :D Brzdy používám jen pokud zastavuju, nebo si to situace vyžaduje a motor už to neubrzdí :) A zatím se motor netváří, že by mu to vadilo :) 

To KoumuCZ: Kolik to mělo najeto, dělali s i kroužky? A na kolik to tak cca vyšlo, smím li se zeptat :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 1.2 HTP 12V AZQ (2003) ve fabii combi, teď mám najeto 163tis. a musím zaklepat na dřevo, že hlava repasovaná ještě nebyla. V podstatě když pominu nějaké "drbky na opravu motoru" jako vyměněný EGR ventil, teplotní čidlo a termostat. Tak nejdražší servis motoru byly rozvody okolo 151tis km., protože už si z rána "zachrastili".

Olej měním jednou ročně nebo při nájezdu 15tis (vím že to není ideální) spolu s filtry (olejový, vzduchový a kabinový).

A co se týká "otáček" tak jezdím mezi 2-4tis. a motorem normálně "brzdím".

Dlohoudoboru spotřebu mám dle Fuelia (appka v telefonu) 6,276l/100km, ale poslední měsíc a půl jsme se přestěhoval a do práce dojíždím místo 11km 22km a to mi spadla za tu dobu spotřeba na 5.8l/100km. Já jsem celkem spokojen, jen to prostě moc nejede, ale doufám že ještě dlouho vydrží, jen se spíš obávám o karoserii, protože začíná reznout :(...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Martab napsal:

U HTP platí nepodtáčet, ale zase s mírou. Osobně jezdím tak od 2tis. nahoru, ale to neznamená, že když někdepopojíždím 30kou, tak tam dám 3rs a to je nějakých 1,5tis. ot. Jen prostě pod 2tis. na to nešlapu. Když potřebuju předjet, podřadím a klidně ho nechám jít k 5tis. i za. Ten motor je tam od toho aby pracoval :D. Jinak jezdím podle toho jak spěchám, když mám čas, jedu po dálnici 105km/h (+ sem tam roztáhnout na předjetí kamionu) za nějakých 5-5,5l dle PPC, ale když trochu spěchám, jedu 130km/h (dle GPS, tachometrově je to něco kolem 140) a neřeším to...
Ohledně brždění, motorem brzdím, a dost :D Brzdy používám jen pokud zastavuju, nebo si to situace vyžaduje a motor už to neubrzdí :) A zatím se motor netváří, že by mu to vadilo :) 

To KoumuCZ: Kolik to mělo najeto, dělali s i kroužky? A na kolik to tak cca vyšlo, smím li se zeptat :) 

Najeto bylo necelých 160.000 km. Pístní kroužky jsem si také nechával dělat, protože to žralo šílený množství oleje. Celková cena včetně práce byla kolem 18.000 Kč, viz faktura.

IMG_20170415_113017.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...