Jump to content

Vydrz motoru 1,2HTP


Recommended Posts

Štestí na kus? Možná. Sám si ale myslím něco jiného.

 

FI 47 kW vyrobena 12/2003. Koupena nová za 395 000,- Kč. Výbava comfort plus... :)

 

Před 13 lety, když mělo auto najeto 80 tis. Km mi můj známý opravář radil, abych auto rychle prodal, že brzy odejde motor. Když mělo auto najeto 126 tis. km, nechal jsem namonovat LPG, polský Stag 300.

 

Za celou dobu jsem opravoval: 2x EGR ventil, 1x čidlo teploty chladící kapaliny, 1x tlumiče, 1x těsnění dveří - zatékalo do auta, 1x alternátor, 1x stahovačka LP okna, 2x předřadný odpor regulace rychlosti ventilace. 5x zapalovací cívka. Tyčky stabilizátoru a ložiska kol každých cca 60-100 tis. Svíčky 46 kč/kus, každých 20 tis. Km. Olej dávám 5W40 80 kč/litr, měnil jsem prvních 8 let co 15 tis km, teď měním co 10 tis. km. Filtr LPG měním dřív po 80 tis, teď po 50 tis. km. 2x komplet zadní bubny, kotouče a destičky cca každých 100-120 tis. a možná ještě nějaké drobnosti, musel bych se podívat do své servisní knížky, ale nic zásadního tam nebylo.

Auto jezdilo vždy delší trasy, ale poslední 3 roky i každý den 10/10 km z/do práce. Motor nechám po nastartování chvilku zahřát, při jízdě první 2-3km zahřívám, nyvytáčím nad 2,5 tis. Z kopce vyřazuji rychlost, šetřím palivo. Po dálnici jezdím 110-120 tacho.  Řadím plynule, jde to stále lehce, srovnávám otáčky. Brzdím i motorem, ale jen lehce, stejně to ve skutečnosti moc nejde. Mám rád plynulou jízdu. 2x do měsíce jedu za víkend 800 km, průměrná rychlost 90-100km/hod.

Auto rezne - blatníky, prahy, 5 dveře, ale nic zásadního. Rozvody, ventily, spojka a ostatní věci mám původní vč. oleje v převodovce. Najeto k dnešku 486 xxx tis. Km. Ročně jezdím 35-45 tis. Km.

Už si delší dobu šetřím na nové auto. Chtěl bych zase LPG, ale výběr se s přímovstřikovými motory dost zůžil. Ale ve skutečnosti už ani nové auto zase tak moc nechci. Jsme si souzeni. Já a můj Fabián :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

jsem rád, že máš podobné pozitivní zkušenosti :). Já měl tu možnost v pátek se svést tou mojí bývalou (teď jí má dcera) a musím říci, toho motoru fakt bude škoda, protože ač v pátek překonal další metu 398t km a nežere olej (od výměny do výměny se nedolívá ani slza), to auto jede pořád jak vítr. Kdyby nerezla ...

 

Můžeš vybírat z trojkových fábek v 1,0 MPi, mám jí také (2 a čtvrt roku od nova) a s plynem už spolu brázdíme silnice a dálnice už 86 000km

Link to post
Share on other sites

Díky za tip na motor do nové FIII. Přítelkyně má TSI 81kw, jede krásně. Celkově je FIII pěkné auto. Mrzí mě jen nějaké dataily(plasty ve dveřích a kufru místo čalounění, ale jsou to spíše drobnosti). S tím 55kw jsem ještě nejel, všude ho pisálci jen haní. Ale to bylo u HTP také a jak jsem s ní spokojený... Ten benzin bez "BIO kvality" lze jen doporučit. Mě se ten plyn přepíná při 30C, takže ročně tankuji celkem přibližně 4x 15L taktéž bez BIO.

 

MALTO: Ten motor 1.0 MPI je konstrukčně stejný-podobný jako htp? Vím, že je nepřímovstřikový a co vůle ventilů? 9Otis km, je už nějaká zkušenost. Ať ti jezdí a jsi spokojený.

Link to post
Share on other sites

konstrukčně stejný asi nebude, co vím tak třeba nemá vyvažovací hřídel ... asi se těch rozdílů najde více, neznám je všechny ... ale za mě spokojenost. Ano, pocitově to přijde slabší, než co jsem měl fábku 47kW, nebo máme rooma 51kw, je to dáno nižším krouťákem, ale 55kW MPičko to dohání rozsahem otáček a v neposlední řadě úsporností, letos jsem se dostal i benzínem nákladově pod korunu na kilák (0,99 Kč/km)

Link to post
Share on other sites

1.0 MPI je úplně jiná konstrukce než HTP, s ním má společný asi jen počet válců. Jinak konstrukčně má nejblíže k 1.0 TSI. Vydržte bych se příliš nebál, v CitiGo s ním různé rozvozy najezdili i přes 200tis a oni s tím nejezdí zrovna šetrně [emoji846]

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Připojuji se taky se svou zkušeností s tímto motorem. Haťapku jsem koupil s nájezdem cca 276t km. Nyní máme spolu najeto asi 1700 km. Potřebuje pravidelně před každou cestou dolít vodu, a hlavně žere olej (dostává se do vody). Údajně je prasklá hlava válců, a po zjištění mechaniků jsou ulomené šrouby držící těsnění. Navíc při zahřátí dost kouří, hlavně při akceleraci. Pozítří jedeme do servisu kvůli výměně motoru, takže snad bude vše OK. Poznámka na okraj: Haťapka je vyrobena 16. 8. 2002.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

To první video vypadá na nějakou prasklinu na výfuku, já měl prasklé svody na katalizátoru a z počátku se to projevovalo podobně (potom to bylo po nastartování skoro jak nějaká V8 :D ). U toho druhého nic zvláštního neslyším :/

Link to post
Share on other sites

u druhého videjka je zvuk mezi 3-4 sec. potom mezi 6-7 sec. takový divný cvakání :( Zkusím nějak nahrát lépe z motoru. 
Jak k prvnímu videjku, někdo říká vlnovec apod. Takže to projdu raději celé. Dostanu se k tomu až v pátek nebo čtvrtek :( ( Jinak ano, V8 docela šílený zvuk :D ) bublá to fakt lépe než m Bmw odzkoušeno na semaforech :D Spotřeba je vysoká při studeným a rozjezdu to háže opravdu nesmysli (40-60l) jinak průměrem to držím 8. krátké vzdálenosti 12 :( 

Link to post
Share on other sites

vlnovec je kolem 300, musejí sundat 1.díl, starý vyříznout, nový navařit, takže to je také práce a ten plech k tomu, ikdyž si myslím, že šrouby tam budou, většinou se na plechu udělají díry a ty pojistné matky (vrtulníky) upadnou, tak to pak nedrží, ale oni si s tím nějak poradí. Jinak už piš raději do toho svého vlákna.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nevím jak moc je to věrohodný zdroj, ale to HTP očividně něco vydrží :D
https://www.autoforum.cz/predstaveni/nejvice-stocene-ojetiny-ceskych-autobazaru-ukazuji-kam-az-jsou-podvodnici-schopni-zajit/
 

Citovat

2. Škoda Fabia

 

Rok výroby: 2006
Stočeno o: 555 139 kilometrů

Jeden z českých prodejních bestsellerů se vzhledem k zájmu mezi zákazníky nemá šanci vyvarovat se úpravám počtu najetých kilometrů. Jeden ze smutných rekordů se týká benzínové verze s tříválcem o objemu 1,2 litru. Hatchback vyrobený v Česku jedním tahem přišel o více než půl milionu skutečných kilometrů - všechna čest, že takové kilometry najel. A ještě větší, pokud jezdí dodnes.

Nejvíce „stočené” ojetiny českých bazarů ukazují, kam až jsou podvodníci schopni zajít - 5 - Hitparada stocenych aut 02

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...