trnkalinka 1 Posted January 26, 2020 Share Posted January 26, 2020 Štestí na kus? Možná. Sám si ale myslím něco jiného. FI 47 kW vyrobena 12/2003. Koupena nová za 395 000,- Kč. Výbava comfort plus... :) Před 13 lety, když mělo auto najeto 80 tis. Km mi můj známý opravář radil, abych auto rychle prodal, že brzy odejde motor. Když mělo auto najeto 126 tis. km, nechal jsem namonovat LPG, polský Stag 300. Za celou dobu jsem opravoval: 2x EGR ventil, 1x čidlo teploty chladící kapaliny, 1x tlumiče, 1x těsnění dveří - zatékalo do auta, 1x alternátor, 1x stahovačka LP okna, 2x předřadný odpor regulace rychlosti ventilace. 5x zapalovací cívka. Tyčky stabilizátoru a ložiska kol každých cca 60-100 tis. Svíčky 46 kč/kus, každých 20 tis. Km. Olej dávám 5W40 80 kč/litr, měnil jsem prvních 8 let co 15 tis km, teď měním co 10 tis. km. Filtr LPG měním dřív po 80 tis, teď po 50 tis. km. 2x komplet zadní bubny, kotouče a destičky cca každých 100-120 tis. a možná ještě nějaké drobnosti, musel bych se podívat do své servisní knížky, ale nic zásadního tam nebylo. Auto jezdilo vždy delší trasy, ale poslední 3 roky i každý den 10/10 km z/do práce. Motor nechám po nastartování chvilku zahřát, při jízdě první 2-3km zahřívám, nyvytáčím nad 2,5 tis. Z kopce vyřazuji rychlost, šetřím palivo. Po dálnici jezdím 110-120 tacho. Řadím plynule, jde to stále lehce, srovnávám otáčky. Brzdím i motorem, ale jen lehce, stejně to ve skutečnosti moc nejde. Mám rád plynulou jízdu. 2x do měsíce jedu za víkend 800 km, průměrná rychlost 90-100km/hod. Auto rezne - blatníky, prahy, 5 dveře, ale nic zásadního. Rozvody, ventily, spojka a ostatní věci mám původní vč. oleje v převodovce. Najeto k dnešku 486 xxx tis. Km. Ročně jezdím 35-45 tis. Km. Už si delší dobu šetřím na nové auto. Chtěl bych zase LPG, ale výběr se s přímovstřikovými motory dost zůžil. Ale ve skutečnosti už ani nové auto zase tak moc nechci. Jsme si souzeni. Já a můj Fabián :) 1 Quote Link to post Share on other sites
Malta 2,760 Posted January 26, 2020 Share Posted January 26, 2020 jsem rád, že máš podobné pozitivní zkušenosti . Já měl tu možnost v pátek se svést tou mojí bývalou (teď jí má dcera) a musím říci, toho motoru fakt bude škoda, protože ač v pátek překonal další metu 398t km a nežere olej (od výměny do výměny se nedolívá ani slza), to auto jede pořád jak vítr. Kdyby nerezla ... Můžeš vybírat z trojkových fábek v 1,0 MPi, mám jí také (2 a čtvrt roku od nova) a s plynem už spolu brázdíme silnice a dálnice už 86 000km Quote Link to post Share on other sites
Karel z HK 11 Posted January 26, 2020 Share Posted January 26, 2020 Hezký, jen při jízdě z kopce brzdi motorem tehdy je spotřeba 0,0 ale na volnoběh tam nějaká je jinak by to chcíplo. Já zatím "jen" 180 000 a hlavně dávám kvalitní benzín většinou Maxxmotion 95. Nechci ničit motor řepkovým olejem. 1 Quote Link to post Share on other sites
trnkalinka 1 Posted January 27, 2020 Share Posted January 27, 2020 Díky za tip na motor do nové FIII. Přítelkyně má TSI 81kw, jede krásně. Celkově je FIII pěkné auto. Mrzí mě jen nějaké dataily(plasty ve dveřích a kufru místo čalounění, ale jsou to spíše drobnosti). S tím 55kw jsem ještě nejel, všude ho pisálci jen haní. Ale to bylo u HTP také a jak jsem s ní spokojený... Ten benzin bez "BIO kvality" lze jen doporučit. Mě se ten plyn přepíná při 30C, takže ročně tankuji celkem přibližně 4x 15L taktéž bez BIO. MALTO: Ten motor 1.0 MPI je konstrukčně stejný-podobný jako htp? Vím, že je nepřímovstřikový a co vůle ventilů? 9Otis km, je už nějaká zkušenost. Ať ti jezdí a jsi spokojený. Quote Link to post Share on other sites
Malta 2,760 Posted January 27, 2020 Share Posted January 27, 2020 konstrukčně stejný asi nebude, co vím tak třeba nemá vyvažovací hřídel ... asi se těch rozdílů najde více, neznám je všechny ... ale za mě spokojenost. Ano, pocitově to přijde slabší, než co jsem měl fábku 47kW, nebo máme rooma 51kw, je to dáno nižším krouťákem, ale 55kW MPičko to dohání rozsahem otáček a v neposlední řadě úsporností, letos jsem se dostal i benzínem nákladově pod korunu na kilák (0,99 Kč/km) Quote Link to post Share on other sites
Martab 2,124 Posted January 27, 2020 Share Posted January 27, 2020 1.0 MPI je úplně jiná konstrukce než HTP, s ním má společný asi jen počet válců. Jinak konstrukčně má nejblíže k 1.0 TSI. Vydržte bych se příliš nebál, v CitiGo s ním různé rozvozy najezdili i přes 200tis a oni s tím nejezdí zrovna šetrně [emoji846] 1 Quote Link to post Share on other sites
Malta 2,760 Posted January 28, 2020 Share Posted January 28, 2020 z výdrže strach nemám, u haťapky mi plynař taky říkal že nemám čekat víc jak 150t km a už bude mít 400t km 1 Quote Link to post Share on other sites
Clerfayt 698 Posted January 28, 2020 Share Posted January 28, 2020 1.2 HTP/MPI je skvělý motor. 1 Quote Link to post Share on other sites
FrantaMohyla 9 Posted November 2, 2020 Share Posted November 2, 2020 Připojuji se taky se svou zkušeností s tímto motorem. Haťapku jsem koupil s nájezdem cca 276t km. Nyní máme spolu najeto asi 1700 km. Potřebuje pravidelně před každou cestou dolít vodu, a hlavně žere olej (dostává se do vody). Údajně je prasklá hlava válců, a po zjištění mechaniků jsou ulomené šrouby držící těsnění. Navíc při zahřátí dost kouří, hlavně při akceleraci. Pozítří jedeme do servisu kvůli výměně motoru, takže snad bude vše OK. Poznámka na okraj: Haťapka je vyrobena 16. 8. 2002. Quote Link to post Share on other sites
fabia 1.2htp jezdec 1 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 1.2 htp 47kw 220tkm aktuálně :) bez větších investic od počátku :) 1 Quote Link to post Share on other sites
fabia 1.2htp jezdec 1 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 Tak lidi, objevil se mi hezký zvuk motoru, dá někdo radu co mám hledat za problém ? Díky v2.mp4 Quote Link to post Share on other sites
fabia 1.2htp jezdec 1 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 Dotaz číslo 2, motor má ještě jeden "divný zvuk" každých cca 10s je slyšet takové drnčení plechu. Co by to mohlo dělat ? Děkuji za další rady :) v3.mp4 Quote Link to post Share on other sites
Martab 2,124 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 To první video vypadá na nějakou prasklinu na výfuku, já měl prasklé svody na katalizátoru a z počátku se to projevovalo podobně (potom to bylo po nastartování skoro jak nějaká V8 :D ). U toho druhého nic zvláštního neslyším :/ Quote Link to post Share on other sites
fabia 1.2htp jezdec 1 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 u druhého videjka je zvuk mezi 3-4 sec. potom mezi 6-7 sec. takový divný cvakání :( Zkusím nějak nahrát lépe z motoru. Jak k prvnímu videjku, někdo říká vlnovec apod. Takže to projdu raději celé. Dostanu se k tomu až v pátek nebo čtvrtek :( ( Jinak ano, V8 docela šílený zvuk :D ) bublá to fakt lépe než m Bmw odzkoušeno na semaforech :D Spotřeba je vysoká při studeným a rozjezdu to háže opravdu nesmysli (40-60l) jinak průměrem to držím 8. krátké vzdálenosti 12 :( Quote Link to post Share on other sites
Malta 2,760 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 mrkni na zadní tlumič výfuku, je nad ním takový hliníkový krycí plech, bývá často na úchytech na kastli utržen, takže pak leží na tlumiči a drnčí o něj. Quote Link to post Share on other sites
Karel z HK 11 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 Aby se na to podíval někdo kdo tomu rozumí je blbost! Nejlepší je co nejvíc to honit a vono se to vokáže ale pak už bývá pozdě na odborníka.😜 Quote Link to post Share on other sites
fabia 1.2htp jezdec 1 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 Tak závadu mám. Je to vlnovec.. Klasika... A to drnčení ? jak píše malta, zadní čast plechu, 2 šrouby jsou KO. takže to je ten zvuk. Servis mi nabídl bez dokladu výměnu vlnovce a ten plech opravit za 1500,- včetně toho vlnovce. Mám do toho jít ? Cena dobrá ? Díky za info. Quote Link to post Share on other sites
Malta 2,760 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 Jo pokud je to za obojí Quote Link to post Share on other sites
fabia 1.2htp jezdec 1 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 ano jak výměna vlnovce včetně dílu. Tak i ten plech vzadu ( vypadá to na utržené 2 šrouby) ok dám tedy echo že to beru a v pátek by mi to měli udělat. Quote Link to post Share on other sites
Malta 2,760 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 vlnovec je kolem 300, musejí sundat 1.díl, starý vyříznout, nový navařit, takže to je také práce a ten plech k tomu, ikdyž si myslím, že šrouby tam budou, většinou se na plechu udělají díry a ty pojistné matky (vrtulníky) upadnou, tak to pak nedrží, ale oni si s tím nějak poradí. Jinak už piš raději do toho svého vlákna. Quote Link to post Share on other sites
fabia 1.2htp jezdec 1 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 rozkaz :) Quote Link to post Share on other sites
Martab 2,124 Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Nevím jak moc je to věrohodný zdroj, ale to HTP očividně něco vydrží :D https://www.autoforum.cz/predstaveni/nejvice-stocene-ojetiny-ceskych-autobazaru-ukazuji-kam-az-jsou-podvodnici-schopni-zajit/ Citovat 2. Škoda Fabia Rok výroby: 2006 Stočeno o: 555 139 kilometrů Jeden z českých prodejních bestsellerů se vzhledem k zájmu mezi zákazníky nemá šanci vyvarovat se úpravám počtu najetých kilometrů. Jeden ze smutných rekordů se týká benzínové verze s tříválcem o objemu 1,2 litru. Hatchback vyrobený v Česku jedním tahem přišel o více než půl milionu skutečných kilometrů - všechna čest, že takové kilometry najel. A ještě větší, pokud jezdí dodnes. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.