Přejít na obsah

KLIMATIZACE A VÝKON MOTORU TSI 63kW


Doporučené příspěvky

jelikož končím zajíždění motoru v Š ROOM 1,2 TSI 63kW, tak jsem začal občas pomalu a opatrně s vytáčením motoru nad 4.000 ot/min. Zjistil jsem, že po zapnnutí Climatiku na chlazení, se výkon motoru nijak nesníží a ani okamžitá spotřeba. Dokonce se mi zdá, že motor vydrží tahat do otáček o něco déle. Myslel jsem si, že to je jen subjektivní dojem, ale bylo mi osobami povolanými naznačeno, že po zapnutí klimy se řídící jednotka automaticky předatuje do režimu 77kW. Tedy momentální výkon motoru je stejný jako u 77kW motorizace, ovšem mínus výkon, který odebírá v danou chvíli klimatizace. Škodovka se k tomu nechce vyjadřovat. Jaké máte zkušenosti vy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Majbo, jezdím s FII TSI 63 kW od června 2010, přes léto skoro pořád se zapnutou klimou a podle mně není nic takového poznat. Je to ovšem jen můj subjektivní postřeh. Tu klimatizaci si zkoušel teď v zimě? To asi ten kompresor moc neubírá z výkonu motoru (jestli ovšem má průběžnou regulaci výkonu 2-100%, jako u Fabie I, tam poznám zapnutou klimu jenom při rozjezdu, pak už není cítit rozdíl). Už se to tady někde řešilo. Údajně to bylo psáno v nějakém motoristickém časopise. Ovšem možné je všechno. wink.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to by mě zajímalo která "osoba povolaná" Ti takovej blábol řekla :aggressive: to je holej nesmysl, jediný co udělá že upraví volnoběžné otáčky při motoru zapnutí kompresoru, kterej (a teď odhaduju neb to nevím) žere 1-2 kW? Což je 1/63 neb 1/31 výkonu motoru :palec2: Myslím že tento a ani o něco vyšší úbytek výkonu nejsme nikdo schopni subjektivně posoudit.

To bys mi mohl od toho povolaného zjistit, jen tak ze srandy, na kolik se mi přepne výkon když mám 77 kW ??? Myslím, že další vyšší motorizace je 132 kW lol

J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem narazil na VW Clubu na tuto odpověď (druhý příspěvek odspodu) od Cimbu:

"1,2 TSI 63 kW je naprosto stejný motor s 1,2 TSI 77 kW, vše je uděláno jen daty. Pokud si pořídíte 63 kW s klimatizací, tak po zapnutí klimy jedete podle 77 kW dat..." Je tam v jiném příspěvku také ta citace ze Světa motorů: Budu citovat ze Světa motorů č.41/2010, kde testovali Roomstera s motorem 1,2 TSI (63kw): "...připlatit klimatizaci rozhodně doporučujeme nejen kvůli chládku. Motor 1,2 TSI má jiné mapy pro svůj chod s připojenou klimatizací a ty jsou v případě verze 63 kw stejně jako u výkonnější varianty se 77 kw. Takže stiskem tlačítka AC u těchto vozů dokonce zvýšíte výkon." Tak nevím co si o tom myslet...já osobně necítím po zapnutí Climaticu nějaký příval kW...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aby bylo jasno prosím, já také žádný příval kW necítím, ale každýho, kdo předtím jezdil s autama s klimačkou, to musí prostě překvapit. Já jezdím v práci s OCT II 1,6 MPI 75kW. Tady po zapnutí klimy jdou otáčky automaticky ve volnoběhu nahoru a rozjezdy a náběhy otáček nepatrně jiný - jakoby mdlejší. Dokonce když jsem to referentský auto vezl jako funglovku z Boleslavi, tak jsem se po zapnutí klimy vyděsil, že motor snad jede na tři válce, jak ubylo výkonu. Se zajetím se to rapidně zlepšilo, ale...

Já jezdil i s motorem TSI 77 kW, a přesto, že to je jinak zpřevodovaný - má to 6 kvaltů - tak lze srovnávací jízdou odhadnout, že propastný rozdíl mezi 63 a 77 kW není. Sice ohromí jakoby větší zrychlení, ale je to daný kratšíma kvaltama. Tomu 63 kW jen dojde tah o cca 400 až 800 otáček dřív. Podle toho, jsem se taky rozhodnul koupit ROOm s 63 kW. A dobře jsem udělal. Jestliže u 63kW praskaj bloky a odcházej turba, tak řídící jednotka naprogramovaná na 77 kW to nezachrání.

Podle mýho optimální motory jsou 1,4 TSI 90 kW. ty jsou ale bohužel od Yetiny vejš. A co se týče toho, kdo mi ten "blábol" řekl, tak je to někdo, kdo má k Boleslavi a Česaně hooodně blízko. Doporučuju si domluvit prohlídku motorárny za 90,-Kč, zastavit se u průřezu motoru 1,2 TSI, napsat si předtím doma otázky co se budu ptát, no a pak se ptát a chtít vysvětlení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, říká se tomu praskání bloků údajně mezi zaměstnanci servisů Škoda "spalničky". Ovšem když se zeptáš v servisech, jestli o tom něco vědí, tak na tebe budou koukat s otevřenou pusou a vykroutí si hlavu do stran. Stejně tak jako na černý pramínky, co občas stékají do těsnění oken po kasroserii po dešti dolů. Nikdo o tom neměl tušení. Nakonec se zjistí, že je vadná várka těsnění asi odněkud z Polska a stačí "jen" přetěsnit všechna okna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jednom nejmenovaném foru, co se primárně nezabývá auty, jsem se taky dočetl, že na těch TSI odchází turba, vstřiky a ještě to servo regulace obtoku turba (údajně nevydrží tepelnou zátěž)... Ty informace, co píšeš výše, jsi měl už před koupí Rooma, nebo jsi se to dozvěděl až po? To bych si to asi hodně rozmýšlel. :feve: Njn, servisy, v lednu jsem se v jednom ptal na zkušenosti s TSI, a prý je to bez problémů. :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že na to kolik se už těch motorů (1,2TSI) vyrobilo, zas až tolik poruchový ,co můžu posoudit nejsou, vím o vadné serii vstřikovacích ventilů, benzínu v oleji při krátkých jízdách, neodladěném SW, ale praskající bloky ? Už jsem někde psal, že mi příjde 77kW z 1,2l litru zvrácený a při tom šetření v koncernu by se nebylo čemu divit :aggressive:

Do motorárny se pri nejbližší příležitosti vypravím ,abych zjistil ,kolik kW přidává řj u 77 při zapnutí klima doufám že to bude alespoň 90 :palec2:

Možná že by stálo za to přemístit to tlačítko na zapínání klima na řadicí páku lol mohlo by se to používat při předjíždění místo NITRA a kdyby se ještě odpojil kompresor....... prostě raketa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, člověče to mě nenapadlo lol , pokusim se o tom zjistit co se dá, ale napadla mě taková věc když od 77kW motorizací dávají velké brzdy, co potom ta 63 s malejma brzdama a bubínkama vzadu ???? No možná počítají s tím že ta klima něco sežere, tak se to nějak ubrzdí lollol

Ne,vážně je možný, že nějakej výkon může přidat na kompenzaci ztrát při tý zapnutý klimě...ale 14 kW ??? tim bys uchladil i izorermickej mrazicí návěs :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak napsal někdo vejš, po zapnutí klimatizace pozorouju "mdlejší" projev u všech motorů, se kterýma jezdím. U SII s 2.0TDI je to minimální a musí po tom člověk vyloženě jít. U HTP naopak extrémní (beru maximální chlazení a např. jízdu do kopce). Mírně jde poznat zapnutí/vypnutí i u 1.6/77kW, 1.9TDI/66kW, 81kW apod.

S těma mapama by to ani nemusel být nesmysl, viz. křivky. Slabší verze podle nich i subjektivního pozorování chcípá po 3500ot. a to je taky možný rozdíl oproti 77kW verzi. Nebo jde poznat rozdíl mezi verzemi i v nízkých otáčkách? Já jel se 77kW jenom s Yetim..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Zjistil jsem, že po zapnnutí Climatiku na chlazení, se výkon motoru nijak nesníží a ani okamžitá spotřeba.

Dnes jsem jenom pro zajímavost nafotil rozdíl okamžité spotřeby a volnoběžných otáček bez klimatizace (0.6l, 650 ot.) a se zapnutým Climaticem (0.7l, 750 ot.):

post-32075-0-90539300-1297716536_thumb.j

post-32075-0-80370900-1297716546_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi to nedalo a napsal jsem do Škodovky.

Dobrý den měl bych jeden technický dotaz po internetu panuje taková fáma že

u fabie 1,2 TSI 63kW vybavená klimatizací se prý po zapnutí klimatizace

přenastaví řídící jednotka motoru na 77kW z důvodu aby se vyrovnal úbytek

výkonu.

Jak je to tedy po pravdě? A jak je to tedy u verze 77kW?

Vážený pane --------,

omlouváme se Vám, ale protože neznáme zdroj podobných informací, nemůžeme jej komentovat. Při zapnutí klimatizace dojde činností

řídící jednotky k mírnému nárůstu spotřeby paliva, aby byl vyrovnán nárůst spotřeby energie vynaložené k činnosti klimatizace.

Výkon motoru zůstane na deklarované hodnotě typu motoru, viz. Velký TP. Informace Škoda Auto pro naše klienty najdete na

stránkách www.skoda-auto.cz.

S pozdravem,

Mgr. Bohuslav Brojer | PST - Péče o zákazníka

ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím asi nikoho nenapadlo jet s autem 63kW a klimou na brzdu a ověřit to, že ne ?

Když se tu tvrdí, že klima sežere tak 1-2kW výkonu, pak by ze "přepnutých" 77kW mělo zbýt nějakých 75kW. Co vy na to ?

Pokud by to byla pravda bylo by to tedy pecka.

P.S.. jasně že Škodovka to nepřizná ani na mučidlech.........:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Zatím asi nikoho nenapadlo jet s autem 63kW a klimou na brzdu a ověřit to, že ne ?
Když se tu tvrdí, že klima sežere tak 1-2kW výkonu, pak by ze "přepnutých" 77kW mělo zbýt nějakých 75kW. Co vy na to ?
Pokud by to byla pravda bylo by to tedy pecka.

P.S.. jasně že Škodovka to nepřizná ani na mučidlech.........biggrin.gif

To by taky byl celkem solidní podraz, cenový rozdíl je 25 000 Kč...
Dnes bylo venku trochu tepleji, takže se mi rozeběhl i ventilátor u chladiče. Tak jsem to znovu nafotil, první foto bez AC, druhé zapnutá AC, třetí zapnutá AC a běžící ventilátor u chladiče.

post-32075-0-24887500-1297790517_thumb.j

post-32075-0-13538800-1297790527_thumb.j

post-32075-0-17214100-1297790537_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně ve středu také přišla na jasnou otázku týkající se změny v ŘJ při zapnutí klimatizace, nejasná odpověď. Poskytl mi jí jiný pán než pan Bojer, ale text je téměř stejný. Slova "deklarovaný výkon motoru" jsou jejich zaklínadla. Mně bylo odpovězeno, že při zapnutí klimy při venkovních 31stupních na plný výkon při volnoběhu, se zvýší spotřeba o 0,79 l/h. Poté následuje mírný nárůst spotřeby dle závislosti na stylu jízdy. Výrobce prý změnou v datech ŘJ zaručuje to, že při zapnuté klimatizaci neklesne deklarovaný výkon motoru uvedený v TP. Z toho usuzuji, že buď si škodovka se zákazníky hraje na schovávanou, nebo je jim blbý vůči majitelům 77kW napsat na rovinu, že u 63kW téesíček jednotka prostě při klimování přidá nějaká ta kila, aby ty motory vůbec někdo kupoval. Domnívám se, že u 77kW nepřidává řídící jednotka při klimování ani Watt, protože se počítá s tím, že u silnějšího motoru se ztráta několika kW ztratí. Ale jak říkám, to už je jen z mý hlavy.

To Pawouk: ty máš spotřebu při volnoběhu bez ničeho jen 0,6?? Já jsem se ještě nedostal pod 0,7.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkuste si jednoduchý test: rovinka s malým provozem (ideálně třeba výjezd z obce, jedete 50km/h a u cedule konec obce šlápněte plyn na podlahu) a zkuste na 4 zrychlení 50-120km/h bez klimatizace, vraťte se zpět a opět to samé se zapnutou klimou. rozdíl ve zrychlení bez klimatizace a s klimatizací by musel být v řádech vteřin, když by se výkon zvýšil na 77kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo a ještě jsem se hctěl zeptat, kdo z Vás byl se svým autem na brzdě? Na Jarově je brzda, ale nefunguje to tak, že tam někdo přijede a řekne, že chce změřit výkon. Výkon měřej oni a obávám se, že za stovku to nebude.

Jinak koho to zajímá, tak škodovka konkrétně u 1,2 TSI čtyři nové motory ze sta vyrobených, testuje ještě před namontováním do auta na brzdě. Pak je normálně umístěj do novýho auta. Když jsem se zeptal, jestli to není nefér vůči tomu, kdo si to pak koupí a myslí si, že si hezky zajede motor, tak mi bylo řečeno, že ta zkouška nemá absolutně vliv na životnost motoru. Motor dostane na brzdě na každou rychlost maximum otáček a jede se až do maximálky, t.j. do "cukáče". Pak ho kamery vyfotí ze všech stran vysokorozlišovacíma snímkama a fotky se po zvětšení porovnaj se vzorem v PC a zkoumaj se vlasový praskliny na bloku, spáry mezi komponentama, dilatace těsnění, atd. A pak ten motor někdo z nás dostane do auta. Škodovka vám ale na dotaz neodpoví, jestli se ve vašem autě nachází právě ten motor.

A poslední dotaz: je tady někdo, kdo jel ve vozidle ROOMSTER CONCEPT? To je ten vystavenej v depozitáři a je větší než Yeti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Mně ve středu také přišla na jasnou otázku týkající se změny v ŘJ při zapnutí klimatizace, nejasná odpověď. Poskytl mi jí jiný pán než pan Bojer, ale text je téměř stejný. Slova "deklarovaný výkon motoru" jsou jejich zaklínadla. Mně bylo odpovězeno, že při zapnutí klimy při venkovních 31stupních na plný výkon při volnoběhu, se zvýší spotřeba o 0,79 l/h. Poté následuje mírný nárůst spotřeby dle závislosti na stylu jízdy. Výrobce prý změnou v datech ŘJ zaručuje to, že při zapnuté klimatizaci neklesne deklarovaný výkon motoru uvedený v TP. Z toho usuzuji, že buď si škodovka se zákazníky hraje na schovávanou, nebo je jim blbý vůči majitelům 77kW napsat na rovinu, že u 63kW téesíček jednotka prostě při klimování přidá nějaká ta kila, aby ty motory vůbec někdo kupoval. Domnívám se, že u 77kW nepřidává řídící jednotka při klimování ani Watt, protože se počítá s tím, že u silnějšího motoru se ztráta několika kW ztratí. Ale jak říkám, to už je jen z mý hlavy.
To Pawouk: ty máš spotřebu při volnoběhu bez ničeho jen 0,6?? Já jsem se ještě nedostal pod 0,7.

Majbo, ano. To co píšeš, by znamenalo, že okamžitá spotřeba by stoupla v mém případě z 0,6 na 1,39 l/h. To nejsem schopen potvrdit ani vyvrátit, nějak jsem to v létě nesledoval. To s tím "neklesnutím deklarovaného výkonu" je zajímavé, mám pocit, že u Fabie I je to uděláno tak, že při "plném plynu" ŘJ snižuje výkon kompresoru, aby neubíral výkon, který je potřeba přenést na kola - kompresor má regulaci v rozmezí 2-100% (teď si ovšem nevzpomenu kde jsem to četl, možná někde tady na foru)...
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na brzdě Fabii se slabším TSi měli v nějakém AutoTipu myslím, nebo nějakém takovém časopisu, doma to najdu a řeknu i přesné číslo, kde to bylo. Tam právě přišli s tím vyšším výkonem při zapnuté klimatizaci. Bylo to normálně na Jarově na brzdě, nevím jestli měli Natural 95 nebo 98, ale výkon jim to ukázalo slušný. :) Zkusím to doma najít.

Ta odpověď od Škodovky je vtipná, "omlouváme se Vám, ale protože neznáme zdroj podobných informací, nemůžeme jej komentovat" je pěkná kravina, nejde o zdroj, jde o tu informaci a o ten obsah, prostě buď nevědí, nebo nechtějí říct, ale se zdrojem to nemá nic společného, prostě je to buď tak, nebo ne. :)

A bohužel v tom časopise se věnovali jen slabší verzi TSi, takže o silnější verzi tam nepadlo ani slovo, řekl bych ale, že tam to bude fungovat podobně, jen asi ne o tolik kw. Ale jak je vidět, ze Škodovky odpověď, jak to ve skutečnosti je, nepřijde. I když to jsou ti, kteří to vědí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě naposled přidávám několik fotek z dnešního rána,vše bez zapnuté AC :
č.1 - volnoběh po startu (dnes nižší otáčky, většinou bývají 1200 po dobu cca 10 - 15 sekund)
č.2 - volnoběh cca 15 sekund po startu
č.3 - volnoběh po ujetí 7,5 km
č.4 - teplota oleje po ujetí 7,5 km (pár semaforů a zastávka pro noviny), teplota chladící kapaliny 90 st., olej jenom 59 st.

post-32075-0-39572300-1297874077_thumb.j

post-32075-0-43673500-1297874085_thumb.j

post-32075-0-95301400-1297874093_thumb.j

post-32075-0-07798800-1297874105_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...