Přejít na obsah

Hlučný motor 1.6 16V


Doporučené příspěvky

Jedná se o Fabii 2 1.6 krátkou. S autem moc nejezdím, protože není moje. Po delší době jsem si půjčil auto od rodičů a jel na dálnici. Od minulé jízdy (to už je dýl) se mi zdálo, že se auto dost zhlučnilo. Je to znatelné jak při jízdě po dálnici a tak při akceleraci při nižších rychlostech.

Auto má najeto asi 7 000 km. Navíc se mi zdá, že auto celkově míň táhne a víc žere benzin. Jízda po dálnici na 130km/h za cca 8,5 litrů.

Nemáte s tímhle někdo zkušenosti? Jestli je to na reklamaci.

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já spíš si myslím že to budou dělat gumy a né motor , jestli máš pěkný salámy tak se ani nediv že spotřeba a hluk půjdou nahoru sám jsem to zpozoroval u své fabky ;);)  a to mám hlíny 195/55 r 15 gumy Dunlop Wintersport a jak dávaj o sobě vědět já bych s tím hlavu nedělal je to si ce nepříjemný ale co se dá děůat jedině si ppřídit jiný auto lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jízda po dálnici s třemi osobami a nějakým nákladem je také něco přes 8 litrů (najeto 8500 km)

Neměnili olej v motoru?

Zkuste taky v servisu přes VIN zjistit, zda se Vás netýká svolávací akce na plastový čep v kufru.

Uvolněný rozvodový řetěz není žádná legrace. Ten by taky mohl způsobit hlučnější projev motoru.

Editováno: , autor: .Honza.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ja mam s tymto motorom take skusenosti, že ked natankuješ lepši benzin tak to auto ťaha o malinko lepšie (hlavne v malych otačkach) a je tichšie. Ked tankujem tu brečku čo maju tu v okoli tak to len huči a hovno ide...

Inak, všimol som si, že ten motor ma akysi divny priebeh, niekedy ked zošliapnem plyn, že chcem zrychliť, tak mi v cca 2500ot. otačky trochu klesnu a až potom začne naberať vyššie otačky, neviem či je to sposobene blbym SW, alebo ESP, alebo automatickou prevodovkou... Nestretli ste sa s niečim podobnym ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím.mám roomster r.v.2007 1.6 16V,najazdených 47000,olej pravidelne menený raz ročne prib.po 10000km, v zimných mesiacoch po rannom naštartovaní motor klepe ako "šijací stroj", po 3-4 min.a klesnutí otáčok sa zvuk klepania stratí, reklamoval som závadu 2X v autorizovanom servise (demontáž ol.vane,hlavy,výmena reťaze,)dokonca prišli až z Ml.Boleslavi a motor ptrezerali kamerov, no závadu nezistili.Vozidlo kúpené v NZ, servismani došli do serisu v Komárne. Poprosil by som Vás o prípadné poznatky,alebo návrhy na odstránenie tejto závady. Ďakujem.

Editováno: , autor: dzibuty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klepou ventily a jejich zdvihátka s automatickým vymezováním vůle - tzv. HYDROŠTELY. Prostě než se do nich natlačí pod správným tlakem olej, klepou. Jediné doporučení které je možné dát, je používat na zimu řidší olej - kategorie 5W-40 namísto 10W-40. Jinak vytrimat - není to smrtelná závada, jen je v tom režimu potřeba motor šetřit a nevytáčet jako pretekár. Do určité míry to dělají všecky motory s tímto typem automatického vymezování ventilové vůle - při studeném startu po delším odstavení (olej stačil stéct dolů do vany) klepají jako lokotraktor....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V návodu k současným fábiím čtu v sekci startování motoru:

Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnosti motoru,

neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit tlak oleje. To je

normální jev a není třeba se tím znepokojovat.

Jen pro úplnost, že se to umiňuje i v dokumentaci

Editováno: , autor: francesco3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za odpovede. Klepanie nie je len pár sekúnd ako uvádza dokumentácia, ale stihnem si dať jednu cigaretu kým sa trošku zahreje a prestane klepať.V servise sa riešili aj zdvihátka a ventily. Závadu servismani nezistili. Motor po ránu šetrím a zbytočne nevytáčam.Olej tam dávam 5W40 a stále v servise kde som mašinku kúpil. Posledné info.,že keď ho zadrem do 100 000km tak motor vymenia zadara, a budú zisťovať čo spôsobilo to klepanie, preto len jeden servis a jeden mechanik (ináč môj bývalí VZS) S pozdravom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Mám stejný problém, klepání způsobují zmíněné hydroštely. Ale je mi divné, že po jejich výměně (30 000km) v rámci záruky, nic neklepalo. Nyní po najetí dalších cca 3 tis. km, klepou opět. Vždy u studeného motoru. Dle sdělení z Boleslavi to normální není a je to důvod k reklamac (vyměnili i všech 16 hydroštelů). Akorát dost pochybuji, že budu každých cca 5 tis km řešit výměnu hydroštelů a s tím související rozborku a sborku vaček atd... Stejný problém u motorů Octavia 1,6 FSI. motory mají stejný základ. Samozřejmě řidší olej na zimu problém částečně řeší. K zamyšlení je, že druhý rodinný vůz VW Golf toto nedělá... divné... použitý stejný druh hydroštelů, ale asi nejsou vyrobené v Boleslavi (!!??)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani hydroštely používaný do škodivek NEJSOU vyráběný v Bolce - jako poměrně přesnou součástku = subkomplet to celej koncern řeší cestou subdodavatele, spíš se jedná o to, jestli má Vlkohrad i Bolka STEJNÝHO dodavatele = jestli jsou hydra montovaný v Bolce stejný materiálově i kvalitativně jako hydra montovaný jinde do jiný značky koncernu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám stejný problém, klepání způsobují zmíněné hydroštely. Ale je mi divné, že po jejich výměně (30 000km) v rámci záruky, nic neklepalo. Nyní po najetí dalších cca 3 tis. km, klepou opět. Vždy u studeného motoru. Dle sdělení z Boleslavi to normální není a je to důvod k reklamac (vyměnili i všech 16 hydroštelů). Akorát dost pochybuji, že budu každých cca 5 tis km řešit výměnu hydroštelů a s tím související rozborku a sborku vaček atd... Stejný problém u motorů Octavia 1,6 FSI. motory mají stejný základ. Samozřejmě řidší olej na zimu problém částečně řeší. K zamyšlení je, že druhý rodinný vůz VW Golf toto nedělá... divné... použitý stejný druh hydroštelů, ale asi nejsou vyrobené v Boleslavi (!!??)

 

Bavil jsem se o tomto problému ještě s kamarádem, který 1.6 v F2  také měl a jemu to na záruku vyřešili výměnou přestavovače vačkové hřídele. Tedy té věci, co zajišťuje proměnlivé časování sacích ventilů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ja mam s tymto motorom take skusenosti, že ked natankuješ lepši benzin tak to auto ťaha o malinko lepšie (hlavne v malych otačkach) a je tichšie. Ked tankujem tu brečku čo maju tu v okoli tak to len huči a hovno ide...

Inak, všimol som si, že ten motor ma akysi divny priebeh, niekedy ked zošliapnem plyn, že chcem zrychliť, tak mi v cca 2500ot. otačky trochu klesnu a až potom začne naberať vyššie otačky, neviem či je to sposobene blbym SW, alebo ESP, alebo automatickou prevodovkou... Nestretli ste sa s niečim podobnym ??

ten pokles otáček nastane když se ti vypne hydroměnič a skočí to na obyč spojku

 

kdyz si das treba sport tak to nastane driv

Editováno: , autor: notkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...