Přejít na obsah

EPC


Doporučené příspěvky

Nazdar. Mam sice VW, ale vzhladom na to, ze mam 1.2 TSI a podobny problem s EPC, rozhodol som sa prispiet do tejto debaty

Auto je r.v 02/2014, 1.2 TSI, 66kw s DSG, aktualne najazdene cca 22 000 km. Od nova to bolo predvadzacie vozdilo, ja ho mam od jesene 2015 cca od 8500km. Jazda v meste alebo po dialnici vacsinou pol na pol. Servisovane  samozrejme kazdy rok s vymenou oleja.

 

Minulu zimu som mal prehryzeny kabel k cidlu tlaku oleja, kabelaz bola vymenena. Tento rok, mesiac po konci predlzenej zaruky! mi nabehlo najprv EPC (auto v nudzovom rezime bez tahu, lenive  - bal som sa vojst do krizovatky). Niekedy restart pomohol, niekedy nie. Skontroloval som brzdovee svetla - OK, tak som jazdil dalej.

 

Asi po tyzdni sa pridala aj kontrolka katalyzatora a nezmizlo to ani po opakovanom nastartovani.

To som uz necakal a hned isiel na diagnostiku - Nastavovač plniaceho tlaku + Audio 3.0 (asi poistka)

Chlapik vymazal pamat a povedal, ze treba jazdit, ak sa zavada zopakuje, bude to treba riesit - moze byt skrat, sviecky, ventily, turbo...

 

Je pravda, ze obcas som ho prevetral do kopca, alebo na zladovatelom parkovisku - mohlo to tomu turbu pridat...

Ale som trochu prekvapeny, ze take problemy sa objavuju aj na relativne novych motoroch (len pre info, je tam uz remen, nie retaz)

 

Dam vediet, ako to dopadlo, kadzopadne je to super forum, clovek zisti ze nie je jediny co ma taky problem

IMG_20170306_122821.thumb.jpg.04aaf0d4793030a3ddbd5f327ecbf4b3.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Astrodi, aký máš kód motora? CBZC (EA111), alebo CJZC (EA211)? Ak máš ten druhý, tak ti doporučujem presunúť sa do sekcie o 1.2 TSI u Fabie III, nakoľko tieto motory sa do Fabie II a Roomstra nemontovali. Ak máš ešte staršiu verziu motora EA111 (naozaj neviem, kedy presne VW u Pola prešiel na novšie motory), tak si tu správne. :)

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím, mám sice VW Golf VI, ale motor je shodný s ostatními.. 1.2 63KW (CBZ) 2011. Nedávno jsem jel dálkovou a při zpáteční cestě se mi rozsvítily kontrolky - nízký tlak v pneu, ABS a EPC. Auto nejelo, začalo dost sebou škubat, jako kdyby jelo na 3 válce. Byl jsem zmatený, poněvadž pneu byly nafouknutý. Zastavil jsem, vypnul motor a po nastartování EPC a ost. zhaslo a auto se rozjelo. Je ale pravdou, že když jsem jel, tak auto občas po přidání plynu škubalo. Teď to začalo dělat docela dost, tak to musím řešit. Dle popisu tady na stránkách někteří psali, špatné kabely ke svíčkám, svíčky, palivový filtr popř.modul cívky. Nechápu jen, proč se rozsvítí nízký tlak v pneu a ABS, když se špatnými zapalovacími kabely tohle nemá co dělat..? Objednal jsem všechno tohle uvedené, auto jsem nedávno koupil, tak nevím, jestli něco z toho měnili. Objednáno, svíčky NGK, kabely ke svíčkám NGK, cívkový modul NGK a palivový filtr UFI, (podle recenzí výborná kvalita těchto značek) tak doufám, že škubání po přidání plynu pak po výměně přestane a auto bude dlouho bez poruchy jezdit, nic jiného mě už nenapadá. Děkuji za názory a postřehy. 

Editováno: , autor: jaroslavii
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Proč jsi to nenechal někde napojit na diagnostiku, která by napověděla víc? Nicméně příznaky napovídají, že bude něco se zapalováním - ale také nemusí být. Pokud nevíš, kdy byly měněny svíčky, děláš dobře, že to vyměníš komplet, včetně kabelů. Ale kupovat a měnit zapalovací modul jen tak bez řádné diagnostiky mně přijde zbytečné. Když tedy nevíš, co a kdy bylo měněno, vyměň ještě motorový olej a vzduchový filtr. Proč a kdy svítí zrovna tato konkrétní sestava kontrolek nikdo přesně neví, kdysi jsem se po tom také pídil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, prave. Rikal jsem si, dam to na diagnostiku, zaplatim 500,- a stejnak nic konkretniho nezjisti. Nicmene, tyto priznaky to vetsinou podle vsech delaji, zakladem jsou svicky a zapal.kabely, to pujde jako prvni, s tim modulem mas pravdu, pozdrzim to. Olej jsem menil jako prvni, dal jsem 5W30 Shell a na vzduch.filtr se dival, byl jak novy(je dva roky stary, dle servis.knizky)To ostatni uz mam doma, tak zitra to zkusime vymenit, pak napisu, jak to dopadlo.. Diky

Editováno: , autor: jaroslavii
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pisu poznatky z opravy auta. Probehla vymena svicek, zapal.kabelu a zapal.modulu(civky), byly zoxidovane kontakty u zapal.modulu a kabelů na svicky! Tri z nich byly uplne zoxidovane a na kontaktech byl zelenobily prasek, jak nekdy byva na kontaktu stare baterie. Nevim, jak se do modulu mohla dostat voda, ktera by zapocala oxidaci. Tohle byl duvod cukání (škubání) auta pri seslapnuti plynoveho pedalu. Dalsi pouceni pro vsechny.. Dekuji.

Editováno: , autor: jaroslavii
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj....nejspíše šlo o zapalovací kabel na 3válci....taky jsem to měl....vyměnil jsem všechny 4 vč. svíček - materiál 2000,-- a půl hodky práce....zoxidované kontakty jsem očistil, prostříkal kontoxem a čas od času je prostříkávám dál a zatím ok (ani žádná další oxidace)....toť moje zkušenost ;-)
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, u me za to mohl ten zapalovaci modul, na kontaktech byla oxidace. A kdyz jsme menili modul a vytahovali jsme kabely z kontaktů, jeden kontakt se urval, ponevadz tam nejak vic ten kabel drzel, jako kdyby se tam tim vysokym napetim pribodoval. Myslim, ze ta oxidace je zpusobena mytim auta v myčce. Para se dostane do zapalovani a zkapalni se, pak to zacne oxidovat a je vymalovano. Chci se zeptat, ma nekdo zkusenosti se zapalovacimi kabely NGK a civkovym modulem NGK? Kvalita, vydrz..?

Editováno: , autor: jaroslavii
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdarec pánové, poradil by mi někdo prosím? Fabia II 1.2 TSI, 6 let stará, 127k nalítáno. Mám ji od léta, byla i na servisce hned po koupi, od té doby do dneška v pohodě. Dneska jsme jeli po dálnici z rodinné návštěvy na Moravě, naštěstí až těsně před Prahou problikla kontrolka "systému kontroly výfukových plynů" a rozsvítilo se EPC. Motor šel zřejmě do nouzového režimu - vůbec to netáhlo, tak tak jsem na čtyřku udržel těch 80 aby mě z dálnice nevyhnala i bába s klackem, jakejkoli kopeček mu taky evidentně moc dobře nedělal a rozjet se na semaforech do mírnýho kopečka bylo taky docela dobrodružný... Domů jsme se nějak doploužili, pak jsem koukal (po nějakém prvotním googlení) - brzdová světla zdá se svítí OK, nijak nestandardně jsem motor po cestě netýral. Někde jsem četl, že by to mohlo být i "nestandardní palivo" - ale to jsem tankoval plnou už včera dopoledne při jízdě tam, od té doby to najelo 500 km v cajku. A navíc to nebylo nestandardní palivo, ale furt stejný co tam leju vždycky, i ze stejný benzinky...

 

Nynější stav je takový, že auto nastartuje, ale motor tak nějak podivně poškytává jako by chtěl i při běhu na neutrál zhasnout. Co jsem pochopil, tak je to v nějakém "nouzovém režimu" motoru, jest tak?

 

EPC už nesvítí, ale místo něj svítí (i dlouho po nastartování) ta kontrolka "systému kontroly výfukových plynů". Volal jsem kamarádovi automechanikovi, prý se s tím mám 3.1. stavit u něj, že mi na to mrkne a počítač mi řekne, co a jak. Do té doby - na co se mám "duševně" připravit? A je moudrý se tam s tím pokoušet dojet, nebo se radši nechat někým odtáhnout? Auto asi "jakože pojede", ale fakt nerad bych, aby mi to zheblo někde uprostřed cesty. Sice je to jen z Vinohrad na Bohdalec, takže k Edenu dolů a pak do kopečka a zase dolů, ale i tak... :-) Díky moc za případnou radu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez řádné diagnostiky to budou jen spekulace. Může to být cokoli z toho, co se řešilo v tomto tématu, anebo třeba i něco jiného. Mně se nouzový režim při volnoběhu prakticky nijak neprojevoval. To spíš vypadá na výpadky jednoho válce. Ale to už zbytečně spekulujeme. Prostě tomu chybí již zmíněná diagnostika a výpis chyb.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný, i tak díky.. Na diagnostiku s tím samozřejmě pojedu hned jak to půjde, zítra uvidím jak se to bude chovat, když to pojedu jen přeparkovat (= objet blok, rozjet se na křižovatce a pak překonat výškový rozdíl cca 5 metrů :-D), to mi asi dost napoví, jestli má smysl zkoušet na ten Bohdalec jet. Doufám, že to nebude nějaká popiči raketa za opravu, to by takhle po Vánocích fakt potěšilo :-(

 

EDIT: Jinak v nouzáku to dle popisu co jsem tak na těch internetech našel je - výkon fpiči, nedostanu to přes 3k otáček atd., ale to škytání a hlučnější běh motoru na volnoběh se mi nelíbí...

Editováno: , autor: Pictus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo samozřejmě, já jsem co se týče aut "pečlivka", takže i kdyby to zítra jelo normálně a Fabka mi přísahala, že byla jen přežraná o svátcích tím, jak jsem jí včera šťouchnul "plnou", tak k doktorovi na kontrolu pojede, vo tom žádná... Snad to fakt bude nějaká píčovina, jinak mi asi mrdne... :-D Ale tak aspoň, že jsme dojeli domů celkem v pohodě. Jen teda doufám, že někde po Praze neměřili policajti, protože chvílema jsem asi těch 60 jel, protože jsem měl radost, že to trošinku jede a zpomalit jsem se bál, že už se to znova nerozjede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamarád včera ještě přišel se zajímavou myšlenkou (kterou půjdu prověřit, až se k tomu dostanu a přestane lejt jak z konve). Napsal jsem mu projevy a on "A nebyli jste s tím někde na vesnici?"... "No, byli"... "No můj skromnej odhad je, že si něco možná pochutnalo na kabelech".

 

To by mohlo vysvětlovat i to škytání na volnoběh, ne? Jen teda, že by se to okousání projevilo až po cca 200 km jízdy? Každopádně na káble během dneška kouknu a uvidím...

 

EDIT: Ta zvířátka to nebyla, kontrolka EPC i ta druhá svítí furt a auto "jede" furt jak kdyby do něj někdo dal motor ze sekačky... Tak uvidíme, co na to diagnostika...

Editováno: , autor: Pictus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inu tak jsem s tím byl dneska u kamaráda v servisu, píchli jsme to na diagnostiku a hlásilo to chybu zapalování u 2. a 3. válce - což vysvětluje, proč to i na volnoběh tolik škytá. Údajně to nejspíš budou zapalovací cívky - tak se mi na to dneska mrkne a uvidíme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca pri 29 000km sa problem signalizovany kontrolkami EPC+katalyzator objavil znovu, navyse EPC sa objavovalo uz aj v priebehu jazdy -> casty nudzovy rezim.

V servise vymenili suciastku, ktoru spominal @Pawouk

V 15. 3. 2017 na 21:12, Pawouk napsal:

To je řemen pohonu příslušenství. Rozvodový řetěz je pod krytem, takže ho není vidět. A podle popisu závady bych se ani nedivil, že zlobí servo obtokové klapky turba - což je součástka označená na obrázku.

 

servo.thumb.jpg.7d7b2b16a666c1bd848948b02cc94532.jpg

 

Pomerne draha zalezitost na to, ze je to takmer nove auto, snad to vydrzi dlhsie...  (250EUR + praca)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...