Přejít na obsah

EPC


Doporučené příspěvky

Je to vyrobna vada, ktoru staci raz dat do poriadku, alebo to po case odide znova?
 
V clanku ohladom 1.2 TSI    sa da docitat nasledovne:
e434685d-fa84-4078-a2e7-9b8ff8bcc128.thumb.png.530fce98fb9f050a52e1b44e61116e8c.png
 
Predpokladam, ze teda zivotnost viem ovplyvnit setrnejsou jazdou - obmedzit vysoke otacky, sportovy rezim do kopca, kickdowny atd. Aj ked to vraj nie je nutne, snazim sa motor nechat bezat a dochladit turbo po dlhsej jazde po dialnici, alebo takych sviznejsich jazdach.
Odkedy to odislo, mam dost obavy tomu trochu pridat, ze to po roku budem musiet to iste menit znova. Tak ci nahodou niekto nevie, nakolko je to spolahlive, alebo ci repair-kit je len ekvivalentna kvalita tomu co bolo doteraz... Teraz tam mam suciastku s cislom: VAG 03F198725
Vdaka
Editováno: , autor: astrodi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ti nikdo neřekne - určitě byl s tímto problém ze začátku výroby tohoto motoru, tam se to servo (tehdy včetně turba) měnilo úplně běžně. V práci máme tyto motory (většinou z roku 2010), jezdilo se s nimi pouze ve městě a ta serva odešla všechna. Po výměně už problémy se servem nejsou. To vůbec nezáleží na stylu jízdy. Jezdi normálně nepřemýšlej nad tím, co ti kdy odejde - to bys nemohl mít nikdy žádné auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte, mam tu jeden nekonecny problem s EPC a je to trochu podrobne popisane, ak by mal niekto cas si to precitat a dat nejaku radu budem vdacny.

 

 

Popis EPC

EPC-rozsvieti sa pocas jazdy a nezhasne dokym nevypnem motor-auto padne do nudzoveho režimu a taha horsie ako felicia.-EPC resp upozornenie na poruchu motora nabehne pri dalsom starte auta, EPC ale hned zhasne a auto ide normalne. Po urcitom case sa zase rozsvieti pocas jazdy. Nefunguje vtedy ani tempomat. Snazil som sa vysledovat, kedy sa to EPC rozsvieti ale niekedy par sekund po starte, niekedy v strede jazdy, a pokial si pamtam dobre tak je jedno, aky prevodovy stupen mam zaradeny-ale zda sa mi, ze sa vzdy rozsvieti pocas alebo tesne po preradovani rychlosti. Kazdopadne raz sa mi rozsvietilo EPC aj ked som mal zapnuty tempomat-cize naozaj asi nie ej ziadny konkretny pripad, kedy to EPC zasvieti. Interval rozsvecovania EPC sa po čase vzdy skracuje az nepomoze ani vypnutie motora a potom po urcitej dobe sa rozsvieti aj kontrolka motora.

 

Popis priebehu problemov

Ked som auto kupil, EPC par krat vybehlo, siel som do servisu.nie autorizak. Vybehla tam skrtiaca klapka alebo aj plynovy pedal, tak to len zmazali a potom sa to opakovalo a zas jeden krat klapka potom pedal na diagnostike. Az sa mi raz stalo, ze po ceste do prace sa rozsvietilo EPC a aj kontrolka baterie a nejake dalsie a auto zdochlo a uz som ho nenastartoval. Cize odtah. V servise mi povedali ze škrtiacu klapku uplne zoskratovalo, že to este nevideli. Musela sa kupit novu, cize tak ako predosli majitel som kupil neorigo, ale on kupil uplnu cinu, ja som kupil taku strednu triedu. Auto slapalo par KM potom zas EPC-tento krat plynovy pedal, tak somkupil a nahodili mi origo novy plynovy pedal-zas chvilu pokoj a zas EPC-klapka alebo pedal na diagnostike-az to dospelo ze sa rozsvietila kontrolka aj motora. Tak sa pozreli na kablovku k plynovemu pedalu-cosi tam prepinovali-dali nove terminali. Auto slapalo cca 1200KM. Uz som veril ze to bude OK a zas EPC. Zas sa hrali s  kablovkou-najazdili 100 km ja dalsich 100 a zas EPC. Tak som to zobral do autorizaku-na diagnostike pedal. Všetko info som im povedal. Nakoniec celu kablovku k plynovemu pedalu vymenili-na starej boli vidiet znamky poskodenej izolacie az do žil vodica. Zas som veril ze to bude OK. Najazdil som 300km doma potom trip do prahy-auto bolo OK. Jazda aj po dialnici 140 km/h, milion startov a prestavok aj v prahe priamo. Auto bolo cca 1500 km OK. Pridem domov a hned prvy den idem z prace-idem do mierneho kopceku davam z 2 na 3 prevodovy a EPC. Idem do autorizaku-zevraj skrtiaca klapka- hovorim im mam tam novu len 3000km na nej najazdene cca sice nie je origo. Dotlacili ma do origo. Namontovali-nastavili na klapke tovarenske hodnoty a prejdem 50km zas EPC! Idem do autorizaku a vraj stale klapka-tak len zmazali chybu a ze nech zas na tom beham. Som uz zufaly. Vsimol som si na aute aj to, ze ako idu 2 ECU konektory do riadiacej jednotky tak na jednom chyba cover-a jeden vodič je napnuty ako prasa+binder je priamo na vodicoch-nie je pod nim paska. Ti diletanti v autorizaku to odignorovali-teraz naposledy ked mi povedali ze zas vybehla klapka-tak mi povedali ze pozreli kablovku ku klapke a zevraj OK-ten ECU konektor vraj tiez „napravili“-lenze ich naprava spociva v tom ze tam dali namiesto coveru CS PAD- a vodic vidim ze je stale napnuty-dovie ci ten binder vobec dali dole a snazili sa tie vodice alebo celu vetvu napravit. Spomenul som im totiz ze su tam tie vetvy divne-kamosova aj mamina rovnaka fabia ma obe vetvy do ECU konektorov vyvedene z jedne spolocnej tuby a potom su rozvetvene len zapaskovane a ide do ECU konektorov zo strany predku auta. Mne vsak do hornehu ECU ide ta vetva sama-a je v tube a chyba cover a je vyvedena od strany kabiny auta-servisak na to ze to je vpohode ze tam bola kedysi daka zvolavacka abo dielenska akcia ze ten cover je tam aj nahovno ze tam sa tvorila vlkost atd. Proste kecy. Taktiez som si vsimol ze remen pohonu prislusetva-hadam sa to tak vola-proste remen na lavej strane morota je nejaky problemovy. Resp tam su nejake 3 samizda kolieska cez ktore sa ten remen toci-to najvacsie je divne.Opat na kamosovej fabii ziadny problem, na maminej to velke koleso trochu nadskakuje ale len v smere tocenia remena cize dopredu dozadu. Lenze u mna to koleso vyskakuje trochu do bokov-ako ked mate na kolese na bicykli osmičku! Neviem ci toto moze byt problem(skor nie). Kazdopadne autorizak sa furt odvolava na diagnostiku a kedze klapka uz je origo a stale je problem-podla mna ma budu chciet dotlacit do vymeny RJ motora coz je 600+ eur. A to mi zas nikto vobec nezaruci ci to EPC chybu poriesi-prestavam im akosi verit-taktiez povedali ze prehrali soft RJ motora aleto im neverim lebo vo fakture som to nemal a autorizak si predsa len uctuje vsetko. Som taky zufali, ze som schopny to auto predat v tom autorizaku a kupit nove. Podla mna oni budu schopny prijst na pricinu a budu mat pekne vyzerajuce auto a aj bez problemov za lacnu cenu to opravia a predaju ho za draho. Ja uz fakt neviem co robit lebo v takomto stave to nemozem sam predat niekomu, ved by ma hned ten clovek nahanal ze som mu predal črep. Ja uz fakt netusim kde moze byt problem, Na nete aj tomto fore som sa docital kadeco a mne ta diagnostika na skodovkach hlavne pride celkom nedokonala a naozaj neviem co dalsie budu chciet na tom aute menit a ci to pomoze. Ja sa obavam ci tam nei je problem s elektrikou este niekde-ale im sa po tom asi neche patrat...

 

 

BTW: predoslemu majitelovi posledny krat v servise menili toto:

škrtiacu klapku(neoriginal)

zapalovacie kable

ventil odvetrania motora

+casovanie ventilov

+pretesnenie prevodovky

Tu mohli pretesnovat aj motor???

Neviem ci pri niektorom z tychto ukonov aj pretesnili motor ale vraj je pretesneni povedal jeden servisak-lebo okolo hlavy je vsade cervena pasta a povedal ze sak pri vymene rozvodov sa motor nepretesnuje(rozvody uz raz predosli majitel menil) a ze cervena pasta sa aj tak uz nepouziva. Neviem co je na tom pravdy ale zaujimave je aj preco odisla origo klapka a museli mu tam dat novu-dovie ci mu nepreskocili rozvody a nejak to neposkodilo motor ja neviem...

 

Nema niekto podobnu skusenost alebo by mi vedel poradit, nejaky napad co pozriet/opravit alebo ako sa toho auta zbavit? Lebo furt do toho sypem peniaze a to auto furt pada do nudzaku.

 

BTW2: pripajam foto poslednej diagnostiky predosleho majitela-mne diagnostiku furt uctuju ale papier s vysledkom mi v autorizaku nikdy nedali. Taktiez foto normal ECU konektorov a mojho.

 

 

 

20180327_221337.jpg

20180327_221355.jpg

20180327_221347.jpg

20180327_221403.jpg

20180316_200955.jpg

20180316_200402.jpg

Editováno: , autor: fsociety19x
doplnene foto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim 

Mám roomster 1.2tsi 77kw r.v 2010 uz po preskladani rozvodov a je to dovoz udajte mam teraz 76 000km a problém je že pridal som pred cca 600km cistis palivovej sústavy a všetko ok ale časom po pridaní plynu auto zacalo trhat na 2-3-4 prevodovom stupni. Vytocil som auto na volnobehu a prestalo to dnes sa to opat objavilo auto zacalo trhat nemalo ťah vyhodilo kontrolku ESP EPC SMER SERVIS + KONTROLKA MOTORA A SVIETI TAKE AUTICKO SO SMYKOM a mal som pocit ze auto ide na 3 valce strasne pomali sa rozbiehali a strasne triaslo motorom vypol som auto znova nastartoval kontrolky nesvietili ale auto stale triaslo tak som ho vypol cca po 30minutach som auto nastartoval a kontrolky nesvietia auto ide normalne ťah ma nic netrha ale uz sa na volnobehu auto neda vytocit cez 4000 otáčok/min tak ako predtým

 

A otázka znie mohol to sposobit ten cistic palivovej sustavy? Alebo to tiahlo regulatora turba?? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostika => výpis závad. Toto není Škoda 120. Bez toho ti nikdo nic relevantního nemůže poradit. Nicméně z tvého popisu (ztráta výkonu a hlavně vibrace motoru) to vypadá, že ti to běželo na tři válce. Na volnoběh to přece nejde nikam vytočit, to je oxymóron. Chtěl jsi snad napsat, žes to vytočil s vyřazenou rychlostí? Nicméně, když auto stojí s vyřazenou rychlostí a dáš plný plyn, tak víc jak těch 4000 ot, nevytočíš. Tak je to nastaveno z výroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk presne ako si napisal auto islo na 3valce a ďakujem za poznatok ze auto ked stojí tak ho cez 4000ot/min nevytocis to som ani nevedel ďakujem a k problemu bol som na diagnostike a tam vypisalo ze vynechanie zapalovania na 4 valci chyba vymazana no dnes to zas par krat trhalo takze asi nove kable a sviecky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A voltys k tym kablom== cital som aj tu na fore ktore ohladne zap.kablov ale neviem presne ktore  niekto pise ze Tesla lebo to ze vraj dava skoda original a ked si pozriem kable na skoda diely sk tak tam mi vypise 3 druhy kablov tesla medene jadro tesla odporove jadro a potom tie NGK japonske tam je cena 45eur a tiesla su od 23 po 28eur tak ak vies ktoré tak porad lebo ani mechanik nevie ktore tam dat ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsem originál v autorizovaném servisu a to jen jeden na 3.válec který byl vadný. Jdou koupit samostatně. Cena jednoho kabelu stala 616Kč, tudíž cca 2400Kč za sadu. Koukal jsem jak blázen co za to chtějí ale potřeboval jsem to rychle vyřešit.

Originální také nabízejí za 99eur.

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/03f905430c-zapalovacie-kable-1-2tsi-skoda-23861.html

Editováno: , autor: voltys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som nedávno menil tiež, dával som Tesly s medeným jadrom. Cena za originál je úplne mimo, stoja 4x toľko ako aftermarket. Každopádne tie Tesly čo mám určite nedáva Škoda, lebo všetky káble sú trochu dlhšie ako tie pôvodné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vcera som bol u mechanika problem zase ten isty a zas len na 4 valci kable sme pozerali ale nie je vidiet ziadne poskodenie takze sme pozerali sviecky cena 1ks co mi pozeral BOSCH ze 21 eur a kable ze original tesla 70eur takze uplne uzas ale tak zas nieje to na mesiac a dufam ze uz bude klud

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...