Jump to content

Recommended Posts

Zdravím mám takový dotaz, když vynuluji spotřebu když stojím na místě s nastartovaným  motorem tak se spotřeba pohybuje potom na trase cca. město 3km kolem 11l (studený motor). Když to samé udělám hned po rozjetí a zařazení 2 stupně tak se spotřeba  nedostane nad 9L čím to je ?? děkuji za odpověď.

Edited by Jirka187
Link to post
Share on other sites

Protože při rozjíždění na první rychlostní stupeň je spotřeba nejvyšší (okamžitá klidně i 50 litrů), takže když to vynuluješ až když jsi rozjetý a máš zařazenou dvojku, tak se to na této velmi krátké trase projeví tímto rozdílem. Kdybys jel delší trasu (třeba 50 km), tak se tyto rozdíly srovnají.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

První 2 nádrže byla průměrná spotřeba 9,9l/100 km.

Koupená ojetina FII limuzína, mechanická převodovka I.2009

Pak jsem pochopil, že nemá smysl ten motor točit, protože stejně nepojede, jen žere.

A tak jsem teď po ujetí 2000 km na průměru 8,7l/100 km.

Zkusím ten motor maličko přestavět, snad začne jet.

Link to post
Share on other sites

Naopak. Ten motor jede už nesmyslně nízko.

Má zvláštní průběh výkonu - na trojku můžeš prošlápnout plyn už v 1000 otáčkách a motor si to vezme a v pohodě se sebere.

Mezi 3 a 4 tisíci otáček ho to vysloveně baví a i do těch 5 tisíc jakž takž jede.

Ovšem od 5000 výš už tam výkon není - to se točí jen tak jako větrník a tak nemá smysl ho točit 6 tisíc.

Rychlejší akceleraci máš, když přeřadíš ve 4,5 tisících.

Otřesná je i převodovka. To máš pravdu. A na dálnici se to asi pozná nejlíp.

Já mám JHL a ta funguje asi takhle:

Na jedničku autem popojedeš tak o jednu jeho délku a hned musíš jedničku vyrvat a řadit dvě.

Takže když stojím na světlech a silnice je z kopce, rozjíždím se rovnou na dvojku. Je to rychlejší.

Mezi dvojkou a trojkou je zbytečně velká díra a celkově je ta převodovka krátká - 5000 otáček na pětku mám 175 km/h.

U mojí Fabie I 1,4 8V bylo 5000 otáček na pětku 180.

Takže mi nedává dobrý smysl, aby u 1,6-ky byla skříň kratší.

Ale je.

Edited by Tonda-B
Link to post
Share on other sites

Tak to jo, já beru vytáčení vše nad 3000 ot. [emoji3] Točím taky max 5000, pak už to vážně nemá smysl. Navíc mě štve, že při řazení z vyšších otáček, padají otáčky hrozně pomalu dolů, někdy i ještě trošku vyletí nahoru. To pak odnáší spojka, když je člověk netrpělivej.

Jinak sbíra se odspodu hezky (ve městě je to příjemný), ale když jedeš okresku nebo dálnici, tak potřebuješ aspoň 3500 ot., aby to vyrazilo.

Link to post
Share on other sites

Já se bude muset podívat do dat jak je to tam s bohatostí nahoře.

Nedělá na mne totiž dobrý dojem, že jsou ve výfuku 2 katalyzátory - jeden hned za kraťoučkým svodem ještě před motorem a jeden až pod autem zhruba v jeho půlce.

Když jsem se díval u sestry, která má 1,2 TSI 63kW, tak do 4000 otáček a do 2/3 sešlápnutí plynu byla v datech lambda 0,998, ale po překonání otáček i otevření klapky byla lambda 0,765.

Když se seřizuje závodní motor aby měl maximální možný výkon bez ohledu na spotřebu, tak u atmosférického motoru je lambda tak 0,88 a u turbomotoru tak 0,85.

Proč je tedy ten sériový motor mojí sestry tak zalitý benzínem? Výkon to zhorší, nespálený benzín se smyje s olejem do vany, kde znehodnocuje olejovou náplň.

Jediné vysvětlení mám, že se odparným teplem toho přebytečného benzínu chladí katalyzátor, aby neshořel. Je totiž taky hodně blízko motoru - až u turba.

Tak jestli je tohle použité i u mojeho motoru, chtěl bych vyměnit svod za svod z Fabie R2, který je bez katalyzátoru a navíc má rozumné délky trubek.

No a když se tak zbavím toho prvního katalyzátoru, mohl bych ubrat benzín nahoře. Ten druhý katalyzátor je dost daleko a tak by nemusel shořet a taky by se ten motor mohl probudit z letargie a začít nahoře trochu jet.
 

Link to post
Share on other sites

Sám si si odpovedal, pri vysokých otáčkach je preto bohatá zmes, lebo sa katalyzátor chladí palivom. Ale aj keby si katalyzátor vybral z auta (čo nedoporučujem, lebo neprejdeš cez EK a TK), tak riadiaca jednotka o tom stále nebude vedieť. Je totiž nastavená, aby tam tú bohatú zmes od púšťala. Jediné riešenie je zároveň aj úprava RJ.

Link to post
Share on other sites

To nevím, protože data jsem si ještě neprohlížel, ale je to pravděpodobné, když je ten 1. katalyzátor tak blízko motoru.

A ten svod chci nahradit R2-kovým i z toho důvodu, že ten co tam je má nesmyslně krátké větve.

To by ten motor musel točit 12000 otáček, aby mu to ve vyplachování pomohlo.

Mně nejde ani tak o odstranění katalyzátoru, hlavně chci, aby tam byl rozumný svod, který bude i fungovat jak má.

Ten 2. katalyzátor tam chci nechat a myslím si, že emise zvládne sám bez problémů.

Jo a samozřejmě tam tak nesmyslnou bohatost (jako měla v datech sestra u jiného motoru) nehodlám nechat.

ŘJ mám Bosch ME 7.50.20 a tak to nebude problém předělat.

Edited by Tonda-B
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

na zimu mám r14 185/65 a na trase 100km nebyl problem jet za 6,5, ted sem prezul na r16 205/45 a na stejne trase se musim snazit abych se dostal na 7,3, nafoukaný jsou spravne

 

Je tu někdo takovej, kdo prezouva mezi 14" a 16"? Ten rozdíl se mi zdá nějakej velkej.

Jinak prumerna byla za zimu 7,5 s automatem, s tema letnima to pujde tak 8-8,5

Link to post
Share on other sites

Přezul jsem R14 185 na letní R15 195 a rozdíl tam mám také. Nevím přesně kolik, ale není to nevýznamné, protože jsem si toho hned všimnul. Odhaduji tak 0,5l.

Edited by rkonf
Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...
  • 1 year later...
V 8. 4. 2015 na 21:04, notkiller napsal:

na zimu mám r14 185/65 a na trase 100km nebyl problem jet za 6,5, ted sem prezul na r16 205/45 a na stejne trase se musim snazit abych se dostal na 7,3, nafoukaný jsou spravne

 

Je tu někdo takovej, kdo prezouva mezi 14" a 16"? Ten rozdíl se mi zdá nějakej velkej.

Jinak prumerna byla za zimu 7,5 s automatem, s tema letnima to pujde tak 8-8,5

Mam to stejně. Po přezutí z R14 na R16 je spotřeba o 0.5-0.8 vyšší.

A je to pocitově dost znát i na akceleraci - na 14 jede celkem obstojně a po přezutí na 16 jak kdyby bylo v kufru půl tunový závaží :D

Link to post
Share on other sites

No lenze schvalene gumy by nemali mat taky velky rozdiel priemeru. Hlavne nezabudnite ze to moze robit pri 120 rozdiel v rychlosti aj 5km.a je rozdiel v spotrebe pri 120 a pri 125km.tak ze si pozrite podla gps kolko je skutocna rychlost na 14 a kolko na 16kach.

Link to post
Share on other sites

@atlan Kdo mluvil o průměru? Jestli se tehdy notkiller neupsal a šlo skutečně o 185/65 R14, tak včetně deformace je rozdíl průměru vůči 205/45 R16 zanedbatelný.

 

Zato rozdíl setrvačné hmoty a hlavně valivého odporu je značný a to v neprospěch širších pneu, které budou podstatně lépe držet v zatáčkách a auto s nimi bude mít kratší brzdnou dráhu, ale spotřeba bude pochopitelně znatelně vyšší.

Link to post
Share on other sites

Fakt. Pneu je širší téměř o 11 %, to není úplně málo. Navíc je celé kolo těžší, takže na jeho roztočení potřebuješ víc energie. U silného motoru s větším točivým momentem to moc nepoznáš, ale u lehkého auta se slabším motorem se to při akceleraci opravdu projevuje jako bys měl v autě několik pytlů cementu nebo pár lidí navíc. 1.6 16V sice není vyloženě slabý motor, ale když ho pořádně netočíš, je ten rozdíl opravdu znát. Když jezdíš pilu, tak to sice tolik nepoznáš, ale zase neřešíš, jestli jezdíš za 6,5 nebo za 7,3, protože pak ti to žere i trávu v pangejtu. ;)

 

Zúžením pneu sice snížíš spotřebu, potažmo emise, ale také prodloužíš brzdnou dráhu, takže zhoršíš bezpečnost. Takové opatření by se těžko zdůvodňovalo.

 

Ale to už jsme mimo téma. Toto patří do některého z vyvěšených témat v sekci podvozek.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Těžko říct zda někoho bude ještě zajímat :) ale když jsem viděl "kvalitu" dnešních aut (viz např. služební FIII, OIII - neustále na reklamacích, FIII šílená kvalita plastů na dveřích, atd.) tak jsem usoudil, že by bylo dobré, kdyby mi auto ještě nějakou dobu vydrželo :D

Takže jsem se o něj začal víc starat a rozhodl se přidávat mimojiné do benzínu VIF. Zajímalo mě, jaký to bude mít vliv na spotřebu a začal jsem se používat aplikaci na měření spotřeby....

Několik týdnů se nic nedělo, pak jsem si uvědomil, že motor táhne mnohem líp odspodu. Spotřeba podle aplikace trošku klesla (ca 0,3l/100) ale spíš to bude tím, že motor obstojně táhne od spoda a není třeba tolik vytáčet.

 

Nicméně, ca 80-90% cest mám po Praze (do 20 km). Průměrná spotřeba za 3 roky (zima R14 185/64, léto R16 205/45 + automatická klima) je 7,49 l/100 s manuálem.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...