Přejít na obsah

samovolné zhasnutí motoru za jízdy 1.9 TDI


morava

Doporučené příspěvky

Vážení přátelé mám Octávku 1.9 TDI rok výroby 2007, najeto asi 84 000km a stala se mi velmi nepříjemná věc, že během jízdy mi zhasl motor. Po několikerém startování motor nenaskočil, Divné bylo to, že jsem ujel zhruba 300km v kuse a najednou tato nepříjemnost. Venkovní teplota plus 8 stupňů, nafty v nádrži přes půlku, motor nikterak necukal, prostě čistě chcípnul. Po odtažení do servisu a napojení na diagnostiku se žádná závada neobjevila. Automechanikovi se po druhém nastartování podařilo motor natočit. Pro můj klid nalil do nádrže nějaký aditiv a doporučil mi vyměnit hlavního relé. Auto měsíc fungovalo bez problémů, ale při jízdě opět zhruba po 300km motor chcípnul. Zkušenost mi zavelela, že jsem několikrát startoval a motor naskočil. Celá záležitost mě dost trápí neboť si neumím představit, že při nějakém přejíždění mi auto jen tak odepře poslušnost. Relé je tím pádem dobré, ale kde bych měl hledat skřítka neposedu vůbec netuším. Pokud měl někdo z Vás nějaký podobný problém ozvěte se. PROSÍM!!!! Nechce se mi stále platit za mylné informace v servisem a na MERCEDESA prostě nemám, ač mi to kolega stále předhazuje. Věřím, že to je nějaká maličkost, ale kde ji hledat. Předem všem, kdo poradí moc děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé, děkuji za rady, ale pokusím se napsat další kratičkou historku. Tak tedy po pátrání a výměně relé v podvolantovém modulu, které údajně spíná řídící jednotku a po kontrole ukostření motoru se mi porucha objevila opět. Začínám být docela nesvůj, protože si myslím, že pokud se závada neobjeví na V.A.G. a existuje, tož začínám mít podezření, že jde o výrobní chybu, ale hlavně to ohrožuje na zdraví všechny účastníky provozu. Začínám být z toho docela nešťastný a opravdu si s tím nevím rady, ale i v servisech jsou vedle a zatím mi nikdo nepomohl. Vše stojí peníze a začínám uvažovat o soudním znalci, protože mám pociit, že tato závada by se neměla opravdu stávat a pokud se stane, tož by měla být zaznamenána. Udělám ještě jeden krok, pokusím se sehnat šikovného autoelektrikáře a o výsledku Vás budu určitě informovat. Přesto Vás prosím o napsání Vašich zkušeností s takovouto anebo podobnou závadou. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pochybuju, že je to naftou, ale...

O výrobní vadu asi nepůjde, a řešení takovýhle závady je o nervy - pro mechanika i majitele. Je divný, že VAG nic nepíše, u takovýhle problému by něco vyhodit mohl. Co kabeláž u jednotky? Není prohnilá? Taky by mohlo zlobit čerpadlo nebo chcípací ventil...je toho moc čím to může být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kolegové od volantu, moc děkuji za rady, všechny jsou nesmírně užitečné. Začal jsem problém řešit od nejlacinější záležitosti, tankuju u jiných čerpacích stanic a zatím vše funguje! Snad to nezakřiknu a odpověď na poslední příspěvek je, že žhavení funguje, motor chcípnul během jízdy a to snad nemá nic společného s relátkem od žhavení, ale na druhou stranu, elektrika je sviňa a dovede nadělat pěknou paseku i tam, kde by to člověka ani nenapadlo. Ještě jednou díky za rady a doufám, že budu moci příště napsat, že snad jsem objevil skřítka NEPOSEDU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mě se stalo, že jsem vyjel z garáže šel jsem zavřít vrata a motor chcípnul.To se mi stalo po pěti letech poprvé.Točil jsem a nic.Pak jsem ucítil smrad z motoru jako když se pálí plast.Znovu jsem startoval a po delší době motor naskočil.Od té doby asi měsíc to stále funguje jako kdyby se nic nestalo.Jenže z motoru čuchám pořád ten smrad.Sice intenzita slábne ale je to cítit.Tak čekám co odejde.Proto jsem čekal,jestli tu někdo něco vymyslí. ;) Zdá se že asi ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Takže můj příběh je podobný. Mám Octavii II 2004 2.0TDI 103KW BKD. Jedu ze Zlína do Prahy. Ujel jsem 200km a cca 15min potom, co jsem projel silnou bouřkou mi na 6-tku v mírném klesání motor přestal táhnout v tu chvíli se choval jako by mi někdo vypnul zapalování nebo mi došla nafta, přitom jsem měl půl nádrže. Mám pocit, že buď problikávala nebo svítila kontrolka žhavení. Když jsem zastavil u krajnice, motor chcípnul a nešel natočit. Žhavení podle kontrolky fungovalo, ale přidala se oranžová kontrolka motoru vlevo vedle kontrolky žhavení. Po cca 20 minutách se mně podařilo motor natočit a chtěl jsem pokračovat. Kontrolka motoru už nesvítila a jevilo se, že je vše OK. Ale ani jsem nestačil zařadit dvojku a auto opět začalo cukat a chcíplo. Volal jsem mechanikovi, který mi poradil ať zkusím odpojit kontakty od váhy vzduchu. Uplynulo cca dalších 30min. Když se mi opět po několika pokusech podařilo natočit motor, který jsem nechal cca 15min běžet a mezitím šel odpojit a znovu zapojit zmiňovaný kontakt čidla váhy vzduchu. Poté jsem to znovu chcípl, nastartoval a auto už fungovalo. Raději jsem to otočil a jel domů. Doma jsem jel hned na druhý den na diagnostiku, která mi ukázala tohle: čidlo klikové hřídele, snímač otáček, ventilátor chlazení + váhu vzduchu. Podivné, já rozpojoval jen váhu vzduchu + ještě jeden kontakt. Mechanik mi řekl, že k čidlu klikové hřídele a snímači otáček bych se dostat nemohl, že jsou vespod. Poruchy jsme smazali s tím, že najezdím nějaké kilometry a půjdu na diagnostiku znovu. Od té doby cca 3dny jsem najel asi 100km auto v pohodě. Ale dnes se mi 2X po vypnutí motoru (ne po každém) ozvaly pravidelně se opakující skřípavé zvuky které trvaly cca 0.5s a opakovaly se tak 10X za sebou tzn. že to ve výsledku přerušovaně skřípalo tak 15 s a bylo to ukončeno zapípáním a byl klid. Tak teď babo raď..... Mám strach s autem někam jet. Zítra mám jet znovu na diagnostiku, doufám, že to alespoň ty skřípavé zvuky ukáže. Pokud někdo má nějaký nápad na co bych se měl zaměřit budu vám vděčný... Napadlo mě, že bych nechal prostříknout všechny kontaktní spoje sprejem, jestli nejsou zaoxidované.

Editováno: , autor: Hook2424
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím stala se mi taková věc ze po cestě z prace domu při klidné cestě městem mi sam od sebe vypnul motor bez cuknuti a už nejde startovat jen slyšet při startování slyšet cvakání ani to nemá snahu točit baterií sem vyzkoušel jinou a porad nic to cvakání si myslím ze je slyšet od startéru díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...