Přejít na obsah

Blikající a padající ručičky v budíkách


ferda25

Doporučené příspěvky

Chci se zeptat zda někdo zažil podobné budíky...za jízdy při stisknutí ovládání oken směrem nahoru najednou spadly ručičky a zhasly budíky. Tak jsem zkusil jestli to bylo tím, že byla okna na v horní poloze a mělo to to náhlý velký odběr. Sjel jsem postupně všemi skly níž a zas nahorů a najednou zase to samé a to asi tak 3x a pak to bylo v pořádku. Řekl bych, že to dělali dveře u řidiče, ale po cca. 5ti pokusech se to nikdy neopakovalo a ještě nejlepší diagnostika je čistá jako slovo boží...Hmm zajímalo by mě jak někdo může vyvíjet budíky, které jsou citlivé na odběr proudu, protože to auto jinak i normálně zrychlovalo když se to stalo. Prostě jen budíky zhasly.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžete za jízdy zkusit někdo tenhle postup:

1. stáhnout o cca 10 cm pravé přední okno a opět ho zavřít

2. stáhnout o cca 10 cm levé přední okno a opět ho zavřít

3. pak zkusit obě dvě najednou cca 3 x za sebou zavřít v zavřené poloze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel neznám servis v Čechách kde mám pocit, že by něco podobného vyřešili. Jak říkám diagnostický výpis je čistý a budíky je jasně vidět, že jsou jako kdyby je někdo znovu zapnul(viz. mfd uprostřed maxi-dotu). U rok starého auta masakr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebude to jen přechoďákama na přívodech? Ty spouštěče mají docela fest odběr, 5A každý bych řekl minimálně - dost dobře při dojíždění nadoraz i 10A (krátkodobě, než je vypne dojezdová ochrana) - pak stačí přechodový odpor 0,1ohmu a úbytek 1 volt je na světě. A že ty přechoďáky můžou být mnohem, mnohem vyšší - klidně i půl ohmu... Prostě se šetří, kdyby tam byly kontaktní pérka s pozlacením jako u hifárny, sice by se přechoďáky vyloučily, ale zase by autí stálo minimálně o 10 tisíc víc - přece by si nenechali zaplatit jen tu galvaniku za pár šprdlíků... Navíc - kdy potřebujete přes ten přívod opravdu v jeden moment najednou cucat takový příkon? Já když zavírám okna, tak mačkám oba spínače s prodlevou asi tak půl vteřiny od sebe - právě z toho důvodu, aby na doraz do rámu nedojížděly obě skla najednou a ten "dorazový odběr" nebyl požadován na obě strany naráz... Buďte rádi, že si vezete (_!_) a že vám přitom nekape na šišku, nemrznou vám kulky a nelítají brundibáři do huby - jako na motorce... Taková rozmazlenost... Kdo nezažil ježdění s celoročně u chodníku "garážovanou" šáde, ten může akorát tak mlčet a šoupat nohama - to bylo vždycky v zimě když klesl teploměr pod -10°C veeeeeliký dilema - ODEMKNU DVEŘE nebo NEODEMKNU? A když odemknu, nebudou dveře přimrzlý a OTEVŘU JE? A potom - CHYTNE nebo NECHYTNE? A ve finále - když už se mi povede ji odemknout, otevřít a nastartovat - nenatekla mi voda do dveří a BUDOU DRŽET ZAVŘENÝ? Pak byste zapomněli na nějaký starosti s poblikávajícíma LEDkama v podsvícení budíků a byli byste rádi, že vůbec nějaký budíky v autě máte - a že jedete...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky názor. Můžu jen říct, že s tím nesouhlasím. To je jako kdyby mi někdo udělal střechu na domě a sem tak odlétla za velkého větru taška a přišel mi pak ten člověk co mi dělal střechu vystětlovat, že dřív by mi ulétla celá střecha a ne jen taška. Dřív se musely foukat skoro denně pneumatiky, protože ucházely...zkus najít někoho kdo by nejel do servisu, kdyby ji musel foukat jen jednou za 14 dnů(myšleno z lidí do kupují nová auta).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se - z hlediska majitele auta je to sice k nasrání, ale z hlediska funkce to ničemu nevadí - protože to prostě je projev zvýšenýho odběru proudu z baterky a po vypnutí pojezdu okna koncákem to zase zmizí a řekni mi, kolik lidí v jeden moment civí na palubovku a zavírá okna.

Komu to vadí, má možnost si to nechat odstranit - znamená to odstranit oxidaci na všech plochách kontaktů, spínačů a konektorů od hlavního přívodu pod palubkou až k tomu podsvícení a spouštěčům oken. Svůj díl viny má i tenká instalace - ještě ve Favouších a Felinách byla veškerá drátovačka udělaná z mědi o průřezu 2,5mm sq (s výjimkou kabelů alternátor - baterka a baterka - startér), naproti tomu co jsem koukal na instalaci modenějších aut, jsou tam drátky s bídou poloviční. Taky povrchová úprava kontaktních ploch je mnohem "šetrnější" než bývala.

Příčinou je snaha ušetřit - silnější instalace je jednak dražší, druhak těžší - na autě velikosti Supa bude rozdíl ve váze mědi mezi starou instalací a modernější (i kdyby nebyly nové a nové "vychytávky" vyžadující větší počet vodičů) určitě v řádu kilogramů - a spočítej si cenu kila mědi v podobě kabelového svazku a připočti k tomu vliv váhy auta na spotřebu. Prostě katujou se kosty - jak na přímých pořizovacích nákladech, tak na nákladech provozních. Lehčí kabeláž na 1 autě znamená nižší váhu jedoucího auta = nižší spotřebu (aspoň papírově) a taky, že se těch kabelových sad při převozu od subdodavatele na montáž do 1 nákladu vejde víc = jeden náklad montážních komponent znamená větší počet vyrobených aut = zase o něco klesne cena... Takhle se prostě dociluje snížení ceny finálního výrobku - centík k centíku a nakonec je modernější auto o X tisíc kulatejch lacinější, než stejný vůz, ale o dva roky starší...

A co je nejhorší - tyhle tendence celou konstrukci auta programově oslabovat nepostihují jen miliónové producenty lidových vozů (i když nevím, co je třeba na Supu lidovýho), ale i výrobce "prémiových" značek - Ferrari, Porsche, Jaguar, Bentley... Prostě kdo nesníží cenu aspoň z pohledu výrobních nákladů, ten hůř prodá a ve finále krachne... A koupějí ho šikmáci a budou dělat v Šiš-kongu svoje Ferarri za poloviční cenu, než za jakou ho produkuje Maranello - akorát že bude s podivem, že se takový auto nerozpadne hned po sjetí z montážní linky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí vzít voltmetr a jít po přívodu směrem od baterky - vždycky cvaknout spínačem oken a dívat se, kde dojde k poklesu napětí - závada je na kontaktu PŘED tím místem, kde to začne padat. Bohužel je to práce pro minimálně 2 člověky, nebo člověka a cvičenýho opa - ten chytřejší jde měřákem po drátech a ten s IQ tykve jen na povel cvaká spínačem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, je to jako tenkrát, když přijeli dva maníci s hovnocucem k žumpě, odklopili dekl, strčili pod něj sací hadici a začali pumpovat. Po chvíli se hadice zacukala a přestala nasávat. Starší a důležitější maník sundal hodinky a skočil do žumpy závadu opravit. Potopil se, šmátral, šmátral, pak se vynořil a vyžádal si devatenáctku klíč. Mladší otevřel brašnu s vercajkem a žádané staršímu podal. Ten se zase potopil a dál šmátral kolem hadice. Stejně se to opakovalo s kusem drátu a kleštěma. Po chvíli se hadice zase zacukala a začala nasávat. Starší maník vylezl ze žumpy, oklepal ze sebe sračky a říká mladšímu: "Uč se mladej, ať nemusíš furt jen podávat vercajk...!" lollollol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar_z_Bastlírny: myslím že to tady žáčínáš moc rozebírat a řekl bych k h...

Pokud jsem člověk, co si koupí Superba - vlajkovou loď Škody, tak budu dělat vše, aby tuhle závadu nedělalo.

Měl jsem několik aut, přes Octavie, Fabie, Roomstery ... nyní Superba a vím, že pokud by mi to tohle udělalo,dám to na záruku, ať to opraví, nedělalo mi to na žádném z aut, tak proč nyní ano? Tím docházímě k tomu, že jsme na diskuzním fóru a diskutujeme o tom co by to mohlo být a kam to dát, aby to opravili. V tvém případě bchom to tady mohli zrušit, napsat všem, co se projevují závady, se kterýma se dá jezdit ať se na to vys... a neřeší. Svítí ti ABS? proč to řešit? je to jen čidlo... Fouká ti studený vzduch místo teplého? Vys... na to, vždyť to tak casto nepoužíváš.

Já a myslím že i hodně lidí z fóra má rado své auto v pořádku a strají se o něj aby jezdilo a dělalo to co má. Tak tu nerozebírej své výplody ohledně mědi, spínačů apod.

Ferda : zkoušel jsem to včera také a nic mi to nedělá, tak zkus někam zajet a dej vedet jak si dopadl.

Editováno: , autor: Dandiel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar_z_Bastlírny: myslím že to tady žáčínáš moc rozebírat a řekl bych k h...

Pokud jsem člověk, co si koupí Superba - vlajkovou loď Škody, tak budu dělat vše, aby tuhle závadu nedělalo.

Měl jsem několik aut, přes Octavie, Fabie, Roomstery ... nyní Superba a vím, že pokud by mi to tohle udělalo,dám to na záruku, ať to opraví, nedělalo mi to na žádném z aut, tak proč nyní ano? Tím docházímě k tomu, že jsme na diskuzním fóru a diskutujeme o tom co by to mohlo být a kam to dát, aby to opravili. V tvém případě bchom to tady mohli zrušit, napsat všem, co se projevují závady, se kterýma se dá jezdit ať se na to vys... a neřeší....

Já netvrdím, že se to nemá odstranit - ale říkám, co je příčinou takového chování (nedostatečná protikorozní ochrana vodičů = i oxidace mědi je koroze!) - a je průser největší, že to postihuje i ne zrovna lidové vozítko, které někdo nazývá vlajkovou lodí - já osobně bych se mu po těchto zkušenostech vyhnul. Jak už jsem napsal jinde - v jednom dosti vzdáleném zahraničí mají škodovky dobrou pověst, dokonce oktávie dvojkové řady jsou vyhledávaným a reprezentativním vozidlem, ale s kým jsem tam měl možnost toto téma probírat, každý řekl "radši dvojku oktávku v plný palbě než za ty samý peníze supa v základu". A není to Evropa - je to dokonce na jiném kontinentě. Zde je vidět, jaký význam přikládá výrobce této typové řadě a co se asi odehrává ve výrobě... Bohužel. A taky sám vidíš, že přestože jsi šel do nejvyššího typu značky, ani jemu se nevyhýbají závady způsobené oškubáním nákladů až na kost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ferda25, nedávno jsem řešil obdobný problém na autě starém asi půl roku. Octavia 1.2TSI 77kW, při rozjezdu občas pohasl panel přístrojů a zamrzly na chviličku ručičky analogových ukazatelů, výpis diag. negativní, vzhledem k tomu že nebyla nikde chyba v komunikaci s jinými řj , vyloučil jsem napájení, byla to garanční zakázka a s TSC doporučili aktualizovat FW rádia Swing..... a od té doby je pokoj...... Asi bych to hledal DOST dlouho :aggressive:

J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...