Jump to content
MIKO

Převodovka - výměna oleje

Recommended Posts

jo to jsem taky si myslel a ted jak to je s napouštěním a vypouštěním oleje , kudma se napouští a je to společný olej s převodovkou nebo to je oddělené a je to zvlášt níplň.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chtěl bych se zeptat zda to chápu správně podle dílenské příručky u převodovek 02C(4x4) píšou v sekci 34-31: Kontrola převodového oleje v mechanické převodovce, s převodovkou s kuželovým soukolím

Upozornění:

Mechanická převodovka s převodovkou

s kuželovým soukolím se plní společně otvorem

mechanické převodovky.

tzn.kuželovým soukolím se myslí rozvodka pro kardanovou hřídel v přední části vozu ? viz. můj obr. s otazníkama

pokud to tak je jak píšu já a chápu to já, tak by se to plnilo najednou spolu s převodovým olejem zároveň do rozvodky kardanové

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chtěl bych se zeptat zda to chápu správně podle dílenské příručky u převodovek 02C(4x4) píšou v sekci 34-31: Kontrola převodového oleje v mechanické převodovce, s převodovkou s kuželovým soukolím

Upozornění:

Mechanická převodovka s převodovkou

s kuželovým soukolím se plní společně otvorem

mechanické převodovky.

tzn.kuželovým soukolím se myslí rozvodka pro kardanovou hřídel v přední části vozu ? viz. můj obr. s otazníkama

pokud to tak je jak píšu já a chápu to já, tak by se to plnilo najednou spolu s převodovým olejem zároveň do rozvodky kardanové

přesně tak plní se jen převodovkou

Share this post


Link to post
Share on other sites

v tom případě mi zůstalo asi 0,5l starého oleje v převodovce, protože jsem vypustil pouze olej z převodovky a už né z rozvodky pro kardan, a tam by mělo zůstat asi 0,5l...

2l nového oleje je namixováno s 0,5l starým, asi 500kč v háji

Share this post


Link to post
Share on other sites
v tom případě mi zůstalo asi 0,5l starého oleje v převodovce, protože jsem vypustil pouze olej z převodovky a už né z rozvodky pro kardan, a tam by mělo zůstat asi 0,5l...

2l nového oleje je namixováno s 0,5l starým, asi 500kč v háji

Byl bych v klidu náplně jsou stejně doživotní to žes to vyměnil je jen dobrej čin zas tak moc se nestalo snad Tě uklidní to, že kdyby to byl třeba automat v AUDI je náplň 10l a při výměněn vyteče stejně max 6-7l tak mužeš být v pohodě ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, když to tu tak pročítam, tak jsem došel k závěru, že moje FI MR00 1,9 Tdi 74kW momentálně 163tkm by asi taky zasloužila vyměnit olej v převodovce. Chci se tedy zeptat, jestli tam můžu dát tohle http://www.autobat.c...fx-p-32995.html ? Ve škodovce mi řekli, že olej do převodovky stojí 800/l. Ještě bych měl dotaz na ty co to měnili... Jde mi řazení dost ztuha a bavil jsem se s kamarádem a on kdysi měnil na P306 a potom nešlo řadit, tak nalil zpět starý olej a vše chodilo jako dřív. Má někdo podobnou zkušenost? Díky předem za info...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauky Shaarky. Muzes mi prosimte popsat presne co to dela tobe u toho druheho rychlostniho stupne???? Ja mam 1,6 ale 55 Kw pro me maximalne super a dostacujici, slape jak ma, jen ta prevodovka. Me to dela problem, ze kdyz se na jednicku rozjedu rychleji to znamena vice akceleruju a pak chci preradit na dvojku tak to jde z tezka.A kdyz vic potahnu aby tam ta 2 rychlost zapadla tak to skrtne o zuby :ph34r: Musim proste pomalu na tu dvojku.Nesmim na ni moc tlacit. KDyz se ale rozjizdim uplne pomalu treba z krizovatky a dvojku zarazuju uz tesne po rozjezdu tak je to ok.hlavne pomalu.Menil jsem taky kvuli tomu olej jestli to nepomuze, ale bohuzel je to to same.A myslim ze to nebude v serizeni tahel.Vsechny ostatni rychlosti jedou jako po masle.Spis to typuju na synchron dvojky. Co myslis ty?

Ahoj mal som úplné rovnaký problém. Vyriešil mi ho švagor - trochu sa vyzná:-)

Auto: Škoda Octavia II 1.9 TDI PD, rok výroby 2007

- Sám som si vymenil olej - Originálni zo škodovky (http://www.originalniautodily.cz/ProductDetail.aspx?IDProduct=66699221) cena 201kč/liter (treba obvolať viac škodoviek aby sme sa dostali na rozumnú cenu pretože niektorý to predávajú za 450kc a podobne).

- Problém bol ale inde: nestaviť tiahla vedúce od riadiacej Paky k prevodovke. Po vybraní Krytu vzduchového filtra je uvidíme dve tiahla ktorých mechanizmus je treba poriadne vyčistiť (najlepšie nejakým čističom - v mojom prípade koncentrovanou potravinárskou kyselinou citrónovou:-) a namazať nejakým lepším mazacím olejom v spreji (silikónový a pod). Potom je treba skúsiť počas jazdy nastavovať najprv jedno tiahlo a ak nepomôže tak aj druhé.

A to je všetko. Teraz to jazdi aj keď vytočím do vyšších otačiek jednotku a dvojka ide hladko bez škrípania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, přidám moji zkušenost s výměnou. Po osmi letech/cca 100000km jsem do O1 1.8t pětikvaltu koupil G052171A2. Po pár desítkách km ale začlo jít řazení trochu hůř, hlavně dvojku a trojku bylo třeba tlačit silou. Tak jsem koupil v servise Škoda - podle techničáku mně dali G060726A2 - a po výměně je to zase ok (před první výměnou nebyly problémy).

Asi dražší neznamená vždycky vhodnější :-). G052171A2 se dává do 6-ti kvaltu, ale v 5-ti kvaltu by s ním prý neměl být problém co říkali.

Vlezlo ho tam 1,6l poprvé, to jsem u toho nebyl. Podruhé necelých 1.5l (prý asi nevytekl všechen), to už jsem u toho byl. Obě výměny dělal známý mechanik kterýmu věřím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řešilo se to tu už mnohokrát . Hledej ve starších příspěvcích. Patří tam převodový olej plná syntetika 75W90. možní by ti taky pomohlo promazat táhla.

Nikde nepíšeš co mážš za motorizaci. Někde jsou táhla , u dražších modelů zpravidla bowdeny.

Ahoj, chtěl bych to taky promazat, můžete mi poradit jak se k nim dostanu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam dal tohle a v poho.Olej Motorex+prisada-doporucuji.Ve funkcnosti jsem ale zlepseni nepoznal.Mam 1ku Oktavii rv98/74kw.a jde tam nekdy blbe jednicka-jak rikam beze zmeny...:pVytek z toho cerny humus.I na tomhle typu se da serizovat?Tahla?Pomuze to?

post-38540-059679900 1280686770_thumb.jp

Edited by pedro66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj mal som úplné rovnaký problém. Vyriešil mi ho švagor - trochu sa vyzná:-)

Auto: Škoda Octavia II 1.9 TDI PD, rok výroby 2007

- Sám som si vymenil olej - Originálni zo škodovky (http://www.originaln...roduct=66699221) cena 201kč/liter (treba obvolať viac škodoviek aby sme sa dostali na rozumnú cenu pretože niektorý to predávajú za 450kc a podobne).

- Problém bol ale inde: nestaviť tiahla vedúce od riadiacej Paky k prevodovke. Po vybraní Krytu vzduchového filtra je uvidíme dve tiahla ktorých mechanizmus je treba poriadne vyčistiť (najlepšie nejakým čističom - v mojom prípade koncentrovanou potravinárskou kyselinou citrónovou:-) a namazať nejakým lepším mazacím olejom v spreji (silikónový a pod). Potom je treba skúsiť počas jazdy nastavovať najprv jedno tiahlo a ak nepomôže tak aj druhé.

A to je všetko. Teraz to jazdi aj keď vytočím do vyšších otačiek jednotku a dvojka ide hladko bez škrípania.

Jak presne serizovat ty tahla?:help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZbynekV - Nejspis taky zaleží, jestli máš dvoukolku nebo 4x4 jelikoz do ni je zhruba o 0,5L vic kvuli rozvodovce na kardan a podle toho co pises, ti asi dali ten spatnej.

Edited by Kevvin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.Prosba o pomoc. Chystám se vymněnit olej v převodovce na Octavce 1 rv. 2007 1,6 75kw kod motoru BFQ a nevím jaký olej tam mám dát.Nechci něco podělat. Nejlépe bych použil origoš. Můžete mi prosím poradit kde se dá koupit na netu.Dost dlouho jsem hledal ve starších tématech ,ale mám z toho tak akorát guláš.Dik MOC :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,do tveho auta přijde olej do 5 kvaltu a origo škoda v šede flašce stoji okolo 250 kč a potřebuješ 2 litry.Čislo oleje G 060 726A2.Najdeš ho např na skodadily.cz Nic jineho než origo bych nedaval,vlastni zkušenost ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj chlapi, můžu použít některý z těchto olejů?

ty co jsou uvedeny v dřívějších příspěvcích u nás nemůžu v místních mototechnách sehnat.

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/37-1-Total/108-2-Prevodove-oleje/5/1012-Total-Transmission-Syn-FE-75-90-1l

http://www.oleje-shop.cz/product/valvoline-durablend-gl-4-75w-90-1l

Díky předem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobne bych pouzil olej GL4. Ten je predepsany pro prevodovku a rozvodovky. GL5 je pro hypoidni soukoli, osobne jsem se o tomhle problemu bavil s olejarem co nam do firmy dodava oleje a ten tvrdi ze dnesni oleje jsou o prisadach. Ale stejne se mi nechce verit ze ridky olej by namazal namahane soukoli hypoidniho zaberu tak uspesne jako prevodovku kde neni potreba tak silny olejovy film. Oni unverzalni veci stoji za prd, lmyslim ze je lepsi pouzit presne to co doporucuje vyrobce a to je GL4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...