ivanpav Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Ahoj, vcera som zazil neprijemnu situaciu, isiel som za nakladakom a popadalo z neho zopar kamienkov. Na kapote mam asi 5 tuknuti az do bieleho zakladu asi tak 2x3 mm, to iste na streche, plus jeden asi 15cm dlhy skrabanec (do bieleho zakladu). Mam 1.2 TSI cervenej farby najazdene 500km. Chcem sa poradit, ako by sa dali tie hlboke miesta osetrit, aby ich nebolo vidiet, existuje nejake lokalne osetrenie, alebo to dat strieknut do autorizovaneho servisu (Na streche su tie biele miesta rozmiestnene v prednej a zadnej casti)? Najradsej by som bol, keby tam nezostala ani stopa, predsa je to uplne novy Yeti. Dik za odpoved Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Ahoj, predpokladám, že máš farbu červenú Corridu. Táto farba je tzv. pastelová, bez metalízy. Problém je v tom, že pastelové UNI laky sú pomerne mäkké a aj jemný prach a piesok, ktorý je na cestách prípadne usadený na karosérií sa obtekajúcim vzduchom do karosérie pri rýchlejšej jazde nezmazateľne zarezáva, doslova ju obrusuje... Je mi veľmi ľúto, že už po 500 Km máš také poškodenie laku... Bohužiaľ, pri stave (a predovšetkým čistote) našich ciest, kedy sú na krajniciach niekoľkoročné nánosy kameňov z posypovej soli, je tento stav nevyhnutný... Ale k tvojmu problému... Závisí, aký rozsah poškodenia máš, predpokladám, že je sú to len malé "bodky" odleteného krycieho laku na lak základný... Doporučujem ti to teraz nechať tak, po 500 km ešte lak nie je vyzretý a dostatočne vytvrdnutý. Existujú špecializované autolakovne, kde si s tým dokážu poradiť rozleštením (špeciálnou renovačnou pastou). Príde mi to ale na nové auto ako zbytočné, aj keď esteticky to zamrzí, poznám ten pocit. Odporúčam pravidelné voskovanie karosérie kvalitným voskom, vtedy sa agresívny prach a miniatúrny piesok nedostáva priamo na karosériu, ale je zachytený práve vrstvou vosku. Stačí tak vždy len auto opláchnuť wap a lak je ako nový, v prípade odolnejšej špiny potom takmer netreba používať šampón, stačí teplá voda a mycia rukavica (pozor nie špongia, tá svojou štruktúrou nečistoty a piesok pri umývaní do seba neabsorbuje, ale len drží na povrchu a krúživými pohybmi tak dochádza ku škrábaniu laku). Kamienkom a stopám po nich dokážu zabrániť len špeciálne transparentné fólie, ktorými sa poťahujú exponované miesta na karosérii. Otázne je, či sa to vzhľadom na ich finančnú náročnosť naozaj vyplatí... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hopa26 Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artigas Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Ahoj, predpokladám, že máš farbu červenú Corridu. Táto farba je tzv. pastelová, bez metalízy. Problém je v tom, že pastelové UNI laky sú pomerne mäkké a aj jemný prach a piesok, ktorý je na cestách prípadne usadený na karosérií sa obtekajúcim vzduchom do karosérie pri rýchlejšej jazde nezmazateľne zarezáva, doslova ju obrusuje.... Mám barvu červená Corrida a vše související s touto barvou mě pochopitelně zajímá. Ve vesnici chodím kolem Octavie. Už podle SPZ to bude to jedna z prvních vyrobených. Její červený lak je děs – matný, hrozný, prostě fuj. Kamarád má Fábii, snad deset let a pokud to auto vidělo vodu, tak to byl déť, o tom, že existují nějaké vosky to auto nejspíše ani neví. Najeto přes 200 000km. Ten lak nemá podstatnou chybu. Mě se na Yetim lak zdá hodně náchylný na oděrky, ale na druhé straně, které mé dřívější auto se podívalo tak často do lesa, na pole apod. Takže, jak je to s UNI laky, vyplatí se na ně raději zapomenout a přidat za metalízu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myspulin Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Myslím, že s metalízou je to podobné jako s UNI laky. Stačí projet pod větvemi nebo kolem keřů a škrábance jsou hned na světě. O nákupních vozících a neopatrně otevřených dveřích blízko stojících aut ani nemluvím. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viktor_pu Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 ja mám Yetiho 3 mesiace (4500km) a už má tiež zopár škrabancov :-( Po prednej kapote mi prebehla mačka alebo nejaká iná podobná chlpatá potvora...a ako pamiatku zanechala 3 asi 3 cm dlhé škrabance... A o ďalšie mierne škrabance na zadnom nárazníku sa postarala manželka--keď sa spoliehala na prakovacie senzory, ktoré nezachytili kvetináč a ona do neho nacuvala... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadak11 Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 já jezdím sem a jsem, moc spokojený http://www.karosar.cz/home-s1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.