SLAMO Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 (edited) Mam taký problem, ze ked startujem,tak bez plynu nenastartuje. Mne sa vidi, ze tam sitic nefunguje. Jedno je, ci je teply alebo studeny motor, musim startovat s plynom. Co tam moze byt za chybu? Kolko by ma asi vysla oprava ak je vadny automaticky sitic? Jedna sa o Škoda Felicia 1,6 benzin. Diky. Edited March 25, 2011 by SLAMO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Největší chyba je u Tebe doma mezi stoličkou a klábosnicí... Felicie "jednašestka" má vícebodové vstřikování paliva, takže jí porucha "automatického sytiče" dosti dobře nehrozí - to si pleteš se starším karburátorovým Favoritem, který takové zařízení skutečně měl. Sytič nahrazuje speciální režim přípravy směsi a posunu okamžiku zážehu, který řídicí jednotka Tvého motoru používá v okamžiku startu - bude tam asi nějaká chyba v nastavení a bez kontroly elektronickou cestou ji nejsi schopný ani zjistit, natož opravit. Ve Tvém konkrétním případě doporučím obrátit se na odbornou opravnu, nemusí být zrovna značková, ale měl by to být člověk s odborností automechanik a s přístupem k zařízení nazývanému VAG, který poleze pod kapotu - Ty sám to radši nedělej, s takovými znalostmi o vozidle si jen přiděláš ještě víc problémů než máš doposud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLAMO Posted March 25, 2011 Author Share Posted March 25, 2011 (edited) Inac urazlive narazky, ako "Největší chyba je u Tebe doma mezi stoličkou a klábosnicí..." si mozes odpustit. Som sa normalne a slusne pytal a dufam, ze na slusnom fóre. Ja tú Feldu nepoznam, kupil to teraz chlapec a ma to taku zavadu. Ja mam Feldu 1,3 a podla toho, ze sitic je zapnuty pri starte a automaticky sa vypne, som povazoval sitic za automatický. Manualny je zrejme napr. na Š105. Ale aj tak diky za solidnu odpoved. Edited March 25, 2011 by SLAMO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Ani Feli 1,3 neměla automatický sytič - protože se už od prvopočátku vyráběla se vstřikováním, nejdřív (modelové ročníky 95 a 96) s jednobodovým (stejné vstřikování SPI jako poslední modely Favoritů), později s vícebodovým vstřikem MPI. Abys mohl mluvit u Felicie o nějakém sytiči, musel bys mít některou z Felicií, určených výhradně pro export do méně rozvinutých zemí, které i přes ročník výroby daleko po datu, od kterého se i do staršího Favorita přestal montovat karburátor Pierburg, byly tímto typem zařízení pro přípravu směsi osazovány. Na trh v ČR ani v SR se neměla dostat ani jediná - nesplňovaly pro danou dobu uvádění do provozu požadovanou emisní normu Euro. Pokud nějaká taková v těchto zemích jezdí, jedná se buď o nějaký prototyp, nebo amatérskou nepovolenou přestavbu. Prostě jakmile má motor elektronikou řízené vstřikování, o žádném sytiči se u něj nedá mluvit - jen o krátkodobém použití zvláštního režimu vstřikování, které zvýší bohatost směsi a usnadní tak start motoru. Takže zase rána vedle... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLAMO Posted March 25, 2011 Author Share Posted March 25, 2011 Tak podla tohoto co si teraz napisal .... Prostě jakmile má motor elektronikou řízené vstřikování, o žádném sytiči se u něj nedá mluvit - jen o krátkodobém použití zvláštního režimu vstřikování, které zvýší bohatost směsi a usnadní tak start motoru. Takže zase rána vedle... ... mi to je už jasné ako to je. Ja mam Feldu 1,3 / 1995 a ta Felda 1,6 je rok 1997. Teda zrejme to zachrani iba servis. Dík. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
modrafelda96 Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 chtěl bych se zeptat, jestli měly sytič i staré dieselové motory, které ještě neměly elektronicky řízené vstřiky nebo žádné dieselové motory (starší i novější) sytič nemají? Pokud neměly sytič, jak byly u starších dieselů řízeny volnoběžné otáčky po studeném startu a jak jsou řízeny u moderních dieselů? Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojnar Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Tyto motory mají odstředivý regulátor. Něco jako tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Watt%C5%AFv_odst%C5%99ediv%C3%BD_regul%C3%A1tor Akorát, že neovládá ventil pro přívod páry, ale výšku zdvihu vstřikovacího čerpadla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
modrafelda96 Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 ten odstředivý regulátor mají i moderní dieselové motory s řídící jednotkou nebo už ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojnar Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 :D ... jo jako zálohu pro případ, že vypadne proud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
modrafelda96 Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 myslel jsem to tak, jestli u moderních dieselových motorů s řídící jednotkou jsou volnoběžné otáčky při studeném motoru zvyšovány právě tou řídící jednotkou jako u moderních benzinových motorů nebo je to řešeno jinak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojnar Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Ne, napsal jsi: ten odstředivý regulátor mají i moderní dieselové motory s řídící jednotkou nebo už ne? Proto jsem tak odpověděl. Ne, moderní dieslové motory s elektronikou žádný odstředivý regulátor nemají. Volnoběh udržuje elektronika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.