Jump to content
SLAMO

Automatický sitič

Recommended Posts

Mam taký problem, ze ked startujem,tak bez plynu nenastartuje. Mne sa vidi, ze tam sitic nefunguje. Jedno je, ci je teply alebo studeny motor, musim startovat s plynom.

Co tam moze byt za chybu? Kolko by ma asi vysla oprava ak je vadny automaticky sitic?

Jedna sa o Škoda Felicia 1,6 benzin.

Diky.

Edited by SLAMO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Největší chyba je u Tebe doma mezi stoličkou a klábosnicí... Felicie "jednašestka" má vícebodové vstřikování paliva, takže jí porucha "automatického sytiče" dosti dobře nehrozí - to si pleteš se starším karburátorovým Favoritem, který takové zařízení skutečně měl. Sytič nahrazuje speciální režim přípravy směsi a posunu okamžiku zážehu, který řídicí jednotka Tvého motoru používá v okamžiku startu - bude tam asi nějaká chyba v nastavení a bez kontroly elektronickou cestou ji nejsi schopný ani zjistit, natož opravit. Ve Tvém konkrétním případě doporučím obrátit se na odbornou opravnu, nemusí být zrovna značková, ale měl by to být člověk s odborností automechanik a s přístupem k zařízení nazývanému VAG, který poleze pod kapotu - Ty sám to radši nedělej, s takovými znalostmi o vozidle si jen přiděláš ještě víc problémů než máš doposud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inac urazlive narazky, ako "Největší chyba je u Tebe doma mezi stoličkou a klábosnicí..." si mozes odpustit.

Som sa normalne a slusne pytal a dufam, ze na slusnom fóre. 

Ja tú Feldu nepoznam, kupil to teraz chlapec a ma to taku zavadu.

Ja mam Feldu 1,3 a podla toho, ze sitic je zapnuty pri starte a automaticky sa vypne, som povazoval sitic za automatický.

Manualny je zrejme napr. na Š105.

Ale aj tak diky za solidnu odpoved.

Edited by SLAMO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ani Feli 1,3 neměla automatický sytič - protože se už od prvopočátku vyráběla se vstřikováním, nejdřív (modelové ročníky 95 a 96) s jednobodovým (stejné vstřikování SPI jako poslední modely Favoritů), později s vícebodovým vstřikem MPI.

Abys mohl mluvit u Felicie o nějakém sytiči, musel bys mít některou z Felicií, určených výhradně pro export do méně rozvinutých zemí, které i přes ročník výroby daleko po datu, od kterého se i do staršího Favorita přestal montovat karburátor Pierburg, byly tímto typem zařízení pro přípravu směsi osazovány. Na trh v ČR ani v SR se neměla dostat ani jediná - nesplňovaly pro danou dobu uvádění do provozu požadovanou emisní normu Euro. Pokud nějaká taková v těchto zemích jezdí, jedná se buď o nějaký prototyp, nebo amatérskou nepovolenou přestavbu.

Prostě jakmile má motor elektronikou řízené vstřikování, o žádném sytiči se u něj nedá mluvit - jen o krátkodobém použití zvláštního režimu vstřikování, které zvýší bohatost směsi a usnadní tak start motoru. Takže zase rána vedle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak podla tohoto co si teraz napisal ....

Prostě jakmile má motor elektronikou řízené vstřikování, o žádném sytiči se u něj nedá mluvit - jen o krátkodobém použití zvláštního režimu vstřikování, které zvýší bohatost směsi a usnadní tak start motoru. Takže zase rána vedle...

... mi to je už jasné ako to je.

Ja mam Feldu 1,3 / 1995 a ta Felda 1,6 je rok 1997.

Teda zrejme to zachrani iba servis.

Dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chtěl bych se zeptat, jestli měly sytič i staré dieselové motory, které ještě neměly elektronicky řízené vstřiky nebo žádné dieselové motory (starší i novější) sytič nemají? Pokud neměly sytič, jak byly u starších dieselů řízeny volnoběžné otáčky po studeném startu a jak jsou řízeny u moderních dieselů? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslel jsem to tak, jestli u moderních dieselových motorů s řídící jednotkou jsou volnoběžné otáčky při studeném motoru zvyšovány právě tou řídící jednotkou jako u moderních benzinových motorů nebo je to řešeno jinak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, napsal jsi:

ten odstředivý regulátor mají i moderní dieselové motory s řídící jednotkou nebo už ne?

Proto jsem tak odpověděl.

Ne, moderní dieslové motory s elektronikou žádný odstředivý regulátor nemají.

Volnoběh udržuje elektronika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...