Přejít na obsah

Zvýšené volnoběžné otáčky za studena


olint

Doporučené příspěvky

Ahoj , je normální když si motor drží 1000 otáček/min (jako by jel na sytič) až do úplného zahřátí (90st.) Všim jsem si, že to dělá když mzne. Ty otáčky vyletí ikdyž někde zastavim a motor malinko schladne. Myslím,že to musí zvyšovat spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě nic takového nedělal, když byla zima, tak jsem nastartoval - běžel na 1000, jen nějakou chvíli (řeknu minutu, možná dvě), pak už volnoběh padl na 800 a až se motor zahřál na nějakých 70°C, tak běžel na mých standardních 700.

Se spotřebou bych si hlavu nelámal, protože rozdíl mezi 800 a 1000 otáčkama může být kolik 0,1l/h? Maximálně 0,2 a kolikrát máš motor hodinu na volnoběh?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

model: YETTI 4x4 CRDPF EXPERIENCE 103/2.0 6MG , r.v. 6/2010

Stejný problém jsem řešil na v zimě 2 x návštěvou servisu s výsledkem, že je vše v pořádku.Telefonát do M.Boleslavi se stejným výsledkem-- u tohoto typu motoru je to prý normální a tento problém kromě mě ještě nikdo nehlásil.

Zaslán dotaz na Škoda Auto- péče o zákazníka: Při nižších teplotách (pod +4 stupně celsia) motor po nastartování až do dosáhnutí teploty 90 stupňů neustále drží volnoběhna 1000 ot/min.Po zahřátí motoru při pomalejší jízdě,popojíždění po městě nebo

zastavení na semaforech teplota viditelně klesá pod 90 stupňů a opět se zvýší volnoběh na 1000 ot/min.Takto se děje i při vypnutí všech elektrospotřebičů.Po vypnutí a znovunastartování motor naskočí na

800 ot./min. a po krátké době se otáčky zvednou na 1000 ot/min.

Odpověď: k Vašemu e-mailu, který jsme obdrželi dne 02.02.2011 Vám sdělujeme: jedná se o standardní chování, tzv. funkce aplikace u všech vozů s motory CR. Aby v chladnějších obdobích nedošlo k nadměrnému zatěžování baterie zvýšením odběru

proudu (např. přídavným elektrickým vzduchovým topením) tak jsou volnoběžné otáčky zvýšené řízením motoru na základě vyhodnocení zatížení od alternátoru.

Můj názor je ten, že normální chování to není a Škoda to bude řešit po více stížnostech zákazníků jak mě bylo naznačeno v autorizovaném servise.

Jinak zatím vše OK kromě výměny ventilátoru topení, který začal rachotit při cca 500 km. Včera začal znova rachtat při 18.200 km.Zítra jedu do servisu objednat výměnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

No on i diesel musí někdy jezdit ve městě.Mám naprosto stejný problém u nového auta,a hodlám ho řešit.Pokud to jiné značky nedělají,normální to není.

Dostal jsem přípis od Škody,že studený motor není na závadu a neovlivňuje životnost.To je samozřejmě pěkný blábol.

Pokud máte někdo zájem,pište kontakty na Vás,podal bych hromadno stížnost.

Tedy pokud se nás sejde min. pět

Karel.svarcbek@seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem se na to schvalně taky zaměřil a nic takovýho můj yeti nedělá, teplota přes noc -5, startování po 8mi hodinách stání a hned po startu motor drží otáčky lehce nad 800ot/min. Je fakt že volnoběh je vyšší než když je teplo ale 1000ot to neni.

Yeti 2.0 103kw, vyroben 8/2009

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

otáčky kolem 1000 občas pozoruji taky (2,0/81kW 4x4 Active, najeto 12000km, trasy většinou delší než 25km) a nemám pocit, že by to souviselo s teplotou motoru nebo spotřebou el. Dělá to častěji teď, když je chladno, ale zcela náhodně (aspoň jsem zatím nevysledoval žádnou souvislost). Spíš mi to připadá že jde o souvislost s vypalováním filtru pevných částic... Ale to je jen dohad. Někdy se zvýšené otáčky volnoběhu objeví během delší jízdy i vícekrát (a mezitím poklesnou na 800). Zatím mě to nijak netrápí a i v aut.servisu mě uklidňovali, že jejich služební Yeti s filtrem to dělá. Ale pokud se dovíte někdo něco víc, podělte se...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadá, jestli třeba krátkými úseky se málo dobíjí baterie, a máte slabší alternátor, který nestíhá dobíjet, a vy používáte spotřebiče v autě. Já mám zvýšené otáčky jen když není motor zahřátý a zapnu topení, jinak ne. Mám origo tažný a tudíž i silnější baterii i altík. Takže lepší dobíjení i na volnoběh a nemusí být zvýšené otáčky vlivem zapnutých spotřebičů díky zimě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som si to omrkol len tak pre zaujimavost na Octavii I 1.6 74kW. Startujem z nevyhrievanej garaze (ca 10 stupnov), vonku ca 2 stupne, kurenie vypnute (zapinam az po zohriati chladiacej kvapaliny), zapnute stretavacky a radio. Otacky sa mi po nastartovani drzali malicko pod 1000 a 2-3 minuty co som stal tam aj ostali. Po zhruba nejakych 5 min som stal na semafore a uz tam bolo klasickych ca 800 otacok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já myslel že už je to všem jasné,ale ještě jednou to vysvětlím.Při teplotě pod nulou se automaticky zapne el.spirála,i když je topení na minimum.A protože má slušno spotřebu,zvýší se otáčky motoru,aby to alternátor utáhl.Otáčky klesají až krátce před dosažením 90 stupňů.Pokud zastavíte a necháte běžet motor na volnoběh,teplota rychle klesá,a celá situace se opakuje.

Takže při jízdě po městě jen obtížně udržíte provozní teplotu,a proto máte vyšší spotřebu,amyslím že ani nesplňujete normu euro5.

Uf to jsem se vyčerpal.

Je zvláštní že zmizel můj příspěvek,kde jsemhledal podobně postižené lidi na hromadnou stížnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Ještě mě napadá, jestli třeba krátkými úseky se málo dobíjí baterie, a máte slabší alternátor, který nestíhá dobíjet, a vy používáte spotřebiče v autě. Já mám zvýšené otáčky jen když není motor zahřátý a zapnu topení, jinak ne. Mám origo tažný a tudíž i silnější baterii i altík. Takže lepší dobíjení i na volnoběh a nemusí být zvýšené otáčky vlivem zapnutých spotřebičů díky zimě.

Můžu požádat o informaci jakou autobaterii ( Ah a start. proud) a jak výkonný alternátor je ve voze nainstalován ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Informace dodám až bude venku teplo, ty mrazy to je hrůza. Ale myslím že je to v etce.

No, nevím co je "etka". Asi to samé co třeba Autokelly. Koukal jsem na alternátor. Zn. Valeo - výkon 140 A a autobaterie nějakých 65 Ah.

Tažné zařízení nemám z výroby, ale dodělávané. Z toho plyne, že ve výrobě silnější alternátor kvůli tažnému nemontují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...