Přejít na obsah

Dlohodobý test 1.2 TSI 77 kW


Pawouk

Doporučené příspěvky

S tím servisem....Strýc pro autorizák děla občas nějaké zakázky co oni nestíhají nebo nevědí si rady, hlavně se jedná plechařinu a prostě na oplátku fungují zase nějaké věci pro nás.  Ale řetěz tenkrát měnili oni, protože to bylo první auto co tam s tou výměnou jelo. A chtěli si to vyzkoušet.... Ale na druhou stranu s autorizovaným servisem mám špatné dřívější zkušenosti a už byly na místě stížnosti a žaloba. Vše vyřešeno náš prospěch... Klasické šizení je všude...

 

Pěkná spotřeba s tím DSG :kol-142: a jaké jsou pneu na autě?...

Editováno: , autor: Viktor Koska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viktor, presne ako píše Galvi, s automatom sa dá jazdiť aj úsporne. Ja mám ten istý motor a prevodovku ako Galvi, len hatchback (má trochu horší súčiniteľ odporu vzduchu) a moja najnižšia spotreba na 90 km trase bola 4,4 litra na 100 km. Na rozdiel od Galviho ale mám ťažšie disky a širšie pneu (16" Comety a pneu 205/45). Takže ak niekto chce, dokáže s DSG jazdiť ekonomicky. Samozrejme môj dlhodobý priemer je iný, ale ak nie sú tuhé mrazy, a vyhnem sa dopravnej špičke v meste, tak bez problémov držím priemer 5,5 litra aj ja, dokonca aj menej keď jazdím dlhšie trasy a nepresúvam sa iba 5-10 km vzdialenosti so studeným motorom. Takže argument o vyššej spotrebe auta u 7° DSG ti s Galvim zamietame. :D
Ďalej si spomínal olej v prevodovke. U "suchej" verzii DSG ktorú máme s Galvim, je olej doživotný. Netvrdím, že tomu aj verím, lebo aj v bežnej manuálnej prevodovke je dobré z času na čas vymeniť prevodový olej, ale teoreticky ho meniť netreba.

Ako nevýhody by som spomenul naozaj tú cenu a ďalej to, že auto má o 30 kg viac, ako verzia s manuálnou prevodovkou.

Čo sa týka z pôžitku jazdy, to je dosť subjektívne. Pre mňa je pôžitok to, že sa o radenie nemusím starať, a ak potrebujem vyraziť napr. od krajnice cesty a otočiť sa na úzkom mieste o 180°, tak dokážem ten manéver spraviť o dosť rýchlejšie, vďaka tomu, že DSG radí aj vtedy, keď to bežný vodič s manuálom nedokáže. Každý musí zvážiť všetky pre a proti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pořád to nejsou žádné velké nájezdy..toho 1.2TSi......ale myslím že nebude krom těch rozvodů a turba problém najet dost...před asi 5-8 rokama mě taky říkali že na HTP nenajedu nic že max 150tisíc.....a já mám necelých 300tisíc....a jezdím....a v záruce mě taky přeskočil řetěz:-)od té doby klid...minulý měsíc nová spojka....jinak spotřebák....a že žere olej?1litr na 5000km?tsss.... :kol-47: takže věřím že i TSI dá takovou porci......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mira:

HTP jsou nesmrtelné motory tak jako staré dobré 1.4MPI. Výkonem to neoslnilo ani jízdními vlastnostmi, ale nikde vás to nenechalo a sice pomalu ale dovezlo kam jste chtěli. Stačí se zeptat v autoškolách kolik HTP jezdilo a jezdí a kolik mají najeto.... když se o ten motor dobře stará tak svou práci odvede. Největší motorový průser u škody si myslím byl nebo i je 2.0MPI, ten první 1.6 SR 55kw, 1,8 20V bez turba a 1.6FSI no a sporadicky TSI s řetezy... :) U nafty by se taky něco našlo..... :)

 

 

Jinak dobré spotřeby k tem DSG... ale stejně , raději ne :kol-142:  Jinak u yetiny jsem taky snížil spotřebu skoro o litr s pneu 205/55/16. Ty 215 neměli smysl... sice je to trošku tvrdší, ale nějak mě to nevadí.

Editováno: , autor: Viktor Koska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ségra má Golfa 1,2 Tsi a po 11 tis jí přeskočil rozvodový řetěz. Záruka, nový motor protože byl totálně na maděru. Teď 2 měsíce po záruce to samé oprava bude za 50 tis od známýho. 1,2= povedený motor.

 

A neskúšali u VW kulanciu? Ak sa chodilo s autom pravidelne do značkového servisu, tak pri takejto chybe nemávajú problém s kulanciou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

K tomuto vláknu dávám druhý a poslední příspěvek. První byl na 19900km. Před 2 týdny jsem Octávku předal zaměstnavateli s 223.000km a motor je naprosto v perfektním stavu. Za celou dobu provozu jsem dolil pouhé 2dl oleje při náročných jízdách do Skandinávie, a to ve 24.000km po výměně oleje. Pečlivě vedená spotřeba za celou dobu provozu činí 5,8L/100km.Výměna oleje vždy prováděna nejpozději na 27.000km, ale většinou na 25.000km. K autu jsem se choval více než slušně, což se možná i na spolehlivosti motoru podepsalo. Samozřejmě je třeba doplnit, že s řetězem problémy byly, ale s výměnou za relativně nevelký peníz ustaly. Vše podstatné je na motoru původní, jen kvůli vadné lambda sondě, kterou neuměli v servisu 3 měsíce identifikovat, je vyměněna běžná bižuterie (čidla něčeho v souhrnu za cca 3000,- , kroužky na vstřikovačích a pár drobností). Kdyby to auto nebylo nabourané od roztěkané ženské, co do mě vlítla zezadu a amatéři na Jarově to nedokázali ani napodruhé opravit, aby to nehnilo, tak bych si to auto klidně odkoupil. Takže za mne : velká spokojenost. Teď už si zvykám na Octavii 1,6TDI 85kW s 5ikvaltem a zatím z toho nijak dvakrát odvařený nejsem....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som 2 dni s O3 1.6 TDI DSG jazdil, a mne sa ten motor zase pozdával. Samozrejme je hlučnejší, ale ak neriešim jeho naftový prejav, tak dinamika a spotreba k tomu boli super. Vadil mi jedine S/Š systém. Ak za pár rokov budeme kupovať nové, resp. "nové" auto, a kilometrový nájazd zostane taký, aký mám teraz, tak 1.6 TDI je horúci kandidát na motorizáciu ďalšieho auta. Ale to bude až o pár rokov a dovtedy by už malo byť na trhu aj 1.5 TSI, čo je motor ktorý sa mi papierovo tiež pozdáva.
Čo sa týka 1.2 TSI, u mňa je dlhodobý priemer s DSG vo Fabii okolo 6,8 litra, takže je evidentné, že ak si bol spotrebou o liter nižšie, s manuálom a k tomu ešte vo väčšom aute, tak náš spôsob prevádzky sa výrazne odlišuje. :D 

Každopádne informácia ktorú si sem napísal je super. Mohol by si to ešte spomenúť napr. na Facebooku v diskusiách pod reklamou na "dlho očakávané 1.0 TSI". Tam sa na 1.2-ky kydá jedna radosť, bez ohľadu na to, že z diskutujúcich ten motor takmer nikto nevlastní. Svojim príspevkom by si to tam mohol pekne rozvíriť. :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zajtra môj tato vracia Fabiu 2 Combi po FL rv2012 s motorom 1,2TSI 77kw výbava Elegance s 200500km operatívnemu leasingu.

 

Auto malo za celú dobu prevádzky dve poruchy. Jedna bola, že nechcelo zamkýnať vodičové dvere dialkovým, dalo sa zamknúť len kľúčom. A druhá bola, že sa predral kábel ABS snímača na zadnom kolese.

Reťaz nepovažujem za poruchu, tá sa menila pri 165tkm, ešte nebola na hranici použiteľnosti ale servis usúdil, že treba výmenu. 

 

Olej bol používaný 5W-30 shell a castrol. Olej nebolo potrebné za 200tkm dolievať. Keď som občas skúsil ovoňať olej tak nikdy nesmrdel po benzíne. Bol menený každých 30-32tkm. Brzdy original, ešte 100tkm vydržia. Dlhodobá spotreba podľa PP je 5,8l.

 

Môžem povedať, že vzhľadom na zlú povesť týchto motorov (zle navrhnutá reťaz) by som sa osobne nebál do toho motora ísť.  

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...