Přejít na obsah

Dlohodobý test 1.2 TSI 77 kW


Pawouk

Doporučené příspěvky

5 km? Hned v prvy den ako som prevzal auto. 2 dni nato uz menili skrtiacu klapku. A potom stale nieco sa s tym dialo :) ale zas nemozem hovorit len zle, ten motor je na ten objem fantasticky,tah, rychlost, pruznost, spotrebovo do 6; 6-5l vo fabii sa dalo jazdit. Sice taku spotrebu mam aj na 1.4 TSI s automatom :) Ale ked bolo auto plne obsadene, tak to neslo vobec, preto som volil vo VW prave 1.4ku TSI, tomu je to jedno

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem. :)

Mám tento stejný motůrek v OII a jelikož se o něm v této sekci mnoho nepíše ( nebo neumím hledat :kuk: ), tak jsem prolezl Vaše sekce a při pročítání problémů Pawouka, lukysska a KoNGa mne polévá studený pot... :feve:

Z motoru jsem stejně asi jako Vy nadšený, jeho zátah, zrychlení a zvukový projev mne okouzlili a užívám si každý kilometr jízdy. ;) Je sice také hlučnější, ale to pouze při nastartování studeného motoru ( auto garážuji ) , kdy se otáčky drží nějakou chvilku na úrovni cca 1100. Po spadnutí otáček na cca 820 si motůrek krásně přede. Spotřeba je také úžasná, no spokojenost.

Ale při představě, že budu trávit čas v servisech výměnou turba, nebo těch rozvodů apod. jsem mírně nervózní. Auto jsme pořídili s vidinou, že nás bude vozit x let ( odhaduji to na minimálně 6 let ) s ročním nájezdem cca 15tis. km. Nyní máme najeto cca 4350km a po kontrole motorového prostoru žádné netěsnosti, či vytékající olej neeviduji a doufám, že mne to ani nepotká ( ikdyž nevím, zda nedoufám marně :feve: ). Představa problémů, které nyní máte a jste nuceni řešit je věc, které bych rád předešel, k motoru se chovám s maximální mírou respektu, dochlazuji po jízdě a nevytáčím ho, když je studený, prostě se chovám stejně tak, jak se chováte k motoru i Vy. A jak smutně jste dopadli .... :feve: No, bylo to mrzuté čtení.

Doufám, že nás tedy nebude více, co budou nuceni řešit závažné problémy s tímto motorem a Ti, kteří jej řešili, tak snad jen přání, ať už jen a jen jezdíte..

:palec2:

Editováno: , autor: Sabaton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

od výměny turba mam již najeto cca 4000km celkový stav tachometru je nyní okolo 15500km. Zatím stále spokojenost a doufám že problém umě s turbem byl nadlouho poslední. Roční nájezd mam okolo 30000km a doufám že mi auto vydrží aspon 6-7let(cca 200000km), tudíž jsem zvědav co sem za pár let napíšu.....posledních cca 5000km leju jen natural 98 a spotřeba se usadila okolo 6,3l, celková spotřeba od koupě je u mě okolo 6,6l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny majitele 1,2 TSI,

rád bych se vrátil k původní otázce, která zazněla na začátku - a to k uvedenému "zařehtání" z motorového prosoru? Já asi řeším to samé, protože po každém nastartování motoru (je jedno studený nebo ohřátý) se po chvíli odněkud zepředu ozve celkem výrazný zvuk, těžko popsatelný "zaklapnutí" "zažehtání" "duté cvaknutí" nebo něco podobného - ptostě kratší tlumený zvuk, který tam nějak nepasuje. Auto mám velmi krátce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam dotaz taky mě při nastartovaní motoru vyletií otáčky na cca 1100 a motor tak tvrdě jde po cca pulminutě spadnou na svých 800 což je normal co mě ale zaskočilo že cca do 5500km to vůbec nedělalo a otačky byly vždy na cca 800 teda dělá to jenom rano , ale divný je že celo zimu mu stačilo 800 a najednou se chce zahřát ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes vyšel ve SM první díl dlouhodobého testu Seatu Ibiza ST TSI 77 kW,není to sice Škoda,ale motor je stejný všude v koncernu. Při stavu tacho 1750 km absolvovalo vozidlo měření výkonu na válcové zkušebně. Zde jsou výsledky:

Korigovaný výkon: 91.0 kW

Výkon motoru: 86.5 kW při 6120 ot./min (udávaný od výrobce:77/5000)

Nejvyšší toč. moment: 178 N.m při 4230 ot./min (udávaný:175/1550-4100)

Závady:

621 km - nejde nastartovat motor,v servise se závada neprojevila a příčina nezjištěna

2x překousány zapalovací kabely

11 685 km - začal se ozývat divný zvuk při startu poloteplého motoru - blíží se nám přeskočení vytahaného rozvodového řetězu coby jeho pravidelná závada...

Tie prehryzene kabely potrapili aj mna. Vsimol som si ze je trochu poskodena izolacia na jednom kably, ale auto islo normalne. Den nato pri akceleracii (okolo 2000ot/min) slo auto miestami na 3 valce hned nato zablikotali kontrolky a uz som stal. Po konzultacii so servisom a zisteni ze je auto pojazdne (ide na 4 valce) som sa v nejakom uspornom rezime doplazil do servisu. Tam auto napichli (chyba na druhom valci) vymenili kabel a auto slapalo v poriadku. Nasledovala cesta 240 km a ziadna zavada. Este stihli spomenut ze je to bezne, a ze existuju spreje proti hlodavcom no neucinkuju (skor im chutia), kable od vyroby neako maju v oblube :-)

Skoda Roomster 7/2010, 1.2 tsi, 77kW, cca 14 200 km, zatial v pohode bez zavad, spotreba celkovo 7,0l (palubak) ( 50/50 dialnice/okresky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najeto 11.500 km s Fabií 1.2 TSI 63 kW. Občas jsem si v začátcích všiml nepravidelného chodu motoru při volnoběhu. Po shlédnutí některých příspěvků jsem si nechal preventivně přehrát SW řídící jednotky. Poté plná spokojenost, dokud jsem si nepřečetl příspěvky o tom, že motor nepatrně zlenivěl. Jako bych měl najednou taky pocit, že je na tom něco pravdy. Ve čtvrtek 7.4. jsem přezul ze zimních 14 palc. kol na letní elektrony 205/45 R16 a tady se mi to nezdá - auto sice líp sedí, ale pružnost je horší, zřejmě působí jak větší kola, tak i širší pneu. Jinak cca od 7.000 km tankuju 98 okt. benzín, konkrétně Verva 100. Akcelerace i pružnost je bohužel asi podobná, ale spotřeba klesla o cca 0.3-0.4 l/100 km. Ještě zkusím V-power racing, ale čistě jen ze zvědavosti.

Jediná věc, která mi za tu celou dobu opravdu vadí, je zřejmě velmi malý (nebo žádný) obsah lebeční dutiny určitého procenta řidičů, většinou za volantem jedněch a těch samých vozů a jejich agresivní chování. Za to ovšem Škoda nemůže.

FII 1.2 TSI 63 kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Teď tady náhodou pročítám tuto diskusi, tak přidám taky trošku informací. V práci máme Yeti 12tku TSI cca 2roky a v tuto chvíli nájezd cca 35tis km a co je na autě závada, že to občas má tendenci cukat. Už se dělá to nějak od začátku a teď se to začalo nějak řešit, jinak s tím nebyly zatím žádne problémy.

Editováno: , autor: flacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten zvuk pri startu mam taky , jakoby na chvily hned po nastartovani to dela takovy divny hlasitější zvuk, jak kdyby šel naprázdno nebo nevím jak to popsat , ale max 2 sekundy, pak hned do normalu, děje se to vetšinou když je motor studený nebo lehce zahřátý, na zahřátý to pozoruji jen ojediněle, taky to tak máte ? :-)

Moje 1.4 tsi to udělala zatím jen dvakrát - pouze tak 3 - 4 hod.vychadlý motor. Studený (třeba -10) nebo horký motor to neudělá. Je to hodně divný plechový zvuk, jako když je moc bohatá směs a prská do výfuku. Dělá to tak 3-5 s hned po startu, otáčky jsou 1100-pak přejde do normálu tj. 900 ot. a téměř neslyšný chod.

Mám zatím najeto jen 1800 Km záběhovým tempem. (Yeti 1.4 tsi.) Možná by se měl vyjádřit výrobce, jesli je to závada nebo nějaká specifická vlastnost tsi motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne 1.2 TSI po naštartovaní 3-4h od vypnutia vybehne na 1200 n/min a tam si to drží presne 30s, potom otáčky ako keby chceli vybehnúť hore a v zápätí padnú na cca 800, je jedno či sú 3°C alebo 25°C.

A má normální zvuk nebo je o hodně hlasitější, jako kyž je prožraný tlumič? A dělá to i při úplně studeném motoru ráno? Mě to dělá právě jen pří částečně vychladlém motoru. Ráno, nebo při

vypnutí motoru na 10 - 20 min. a znovu nastartování to neudělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne 1.2 TSI po naštartovaní 3-4h od vypnutia vybehne na 1200 n/min a tam si to drží presne 30s, potom otáčky ako keby chceli vybehnúť hore a v zápätí padnú na cca 800, je jedno či sú 3°C alebo 25°C.

30s ????...to si stopovoal ci len odhad???..bo mne sa zdalo ze startujem 3-5s a bola to nakoniec 1 :o))) ...lebo mne tie otacky vyskocia na max. 5s a potom klesnu na 800

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, nerieste tie otacky. Je to uplne normalne, trva to tak cca 20-30 sekund a je vypalovanie katalyzatora alebo take nieco kvoli emisiam - povedal mi to veduci servisu v Skode aj vo VW. Robilo mi to aj na Fabii 1.2 TSI 77kw a robi mi to aj na Golfe 1.4 TSI 90kw - nepravidelne, ako kedy. aj ked je zahriaty, aj studeny

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, nerieste tie otacky. Je to uplne normalne, trva to tak cca 20-30 sekund a je vypalovanie katalyzatora alebo take nieco kvoli emisiam - povedal mi to veduci servisu v Skode aj vo VW. Robilo mi to aj na Fabii 1.2 TSI 77kw a robi mi to aj na Golfe 1.4 TSI 90kw - nepravidelne, ako kedy. aj ked je zahriaty, aj studeny

Dík za informaci, to se mě docela ulevilo. Ale je to dost důležitá věc, mělo to být uvedeno v návodu k používání. Není to ani v dílenské příručce pro mechaniky. Ještě by bylo dobré zjistit, jestli je lepší počkat a nechat motor běžet na volnoběh nebo normálně vyjet.

Stejně by mě zajímalo, jak motor pozná kdy se má čistit. Nejdřív 1500 km nic a pak se během 200 km vypaloval dvakrát (pořád stejný styl jízdy).

Ještě je divné, že se kat.vypaluje hned po startu při studeném mtoru a jen pár vteřin, když nějakou dobu trvá, než se vůbec zahřeje na provozní teplotu. Už dávno přeci platí, že se má zahřátý motor občas při jízdě vytočit až

k otáčkám max.výkonu a chvilku to podržet, aby se vypálily saze (v motoru i kat.).- zvláště ten, kdo jezdí moc opatrně.

Editováno: , autor: lid1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to v podstatě neřeším. Dneska jsem to tedy sledoval ale přijde mi divný, že ráno při 8°C se otáčky téměř hned po nastartování usadily na volnoběhu. Odpoledne 20°C a držely vysoko 30s (poprvé mě napadlo to změřit - ale asi to není vždy stejně) a pak teprve šly dolu.

Editováno: , autor: KennyMc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne si myslim ze je lepsie pockat, tych par sekund nikoho nezabije. A navyse ja mam DSG a ked su po starte vyssie otacky a zaradim tam R alebo D a pustim brzdu tak mi to prave kvoli vyssim otackam slabsie vystreli, takze radsej cakam.

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to funguje u DSG nevím,ale u manuálu není na co čekat,nakopnout motor,zařadit kvalt a jedu. Proboha,snad ještě nebudu čekat až spadnou otáčky ze zvýšeného volnoběhu na normální? To bych např. u své FI,kde to padá daleko pomaleji než u TSI,vystál na silnici ďolík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych neřekl, že to "vypaluje saze" v katalíku (to trvá mnohem delší dobu než popsaných 30 sekund) - spíš bych se přikláněl k tomu, že se tak soft v ŘJ snaží dosáhnout rychleji pracovní teplotu jak lambda sondy, tak katu - protože ví (z čidla teploty chladicí kapaliny), že má motor relativně ohřátý a může ho provozovat na chudší směs, která ale vyžaduje lambdu i kat v provozní teplotě - tak si prostě obě části "přihřeje" - pokud nemá ŘJ od řidiče pedálem plynu zadaný povel "jeď", prostě si sama "přitopí", aby co nejrychleji dosáhla pracovní teplotu ve výfuku. Pokud je celý motor studený, pracuje vstřikování v režimu bohatší směsi standartně (elektronický "sytič") a postupně jak se celý motor ohřívá, ŘJ ubírá objem dávky. Když se ale motor zastaví, blok vychládá pomaleji než výfukové potrubí s katem - tak si do nich při opakovaném startu nebo když je celková teplota agregátu nad nějakou mezí, "připrskne pár stupňů" a hotovo... Je to můj odhad - neberte to jako tutově bernou mici - bylo by potřeba, aby to potvrdil nebo odmítl někdo s vědomostmi přímo ze Škodofky...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...