Jump to content

Ideální řazení převodových stupňů


octavaczech

Recommended Posts

Mám další dotaz jako absolutní nováček :) Mám Octavii 1.6 GLXi s motorem 1.6 74 kW, benzin. Existuje nejaka tabulka jak idealne radit? Myslim tim, rychlost / otacky / prevod. stupen. A jeste bych mel dotaz k podrazovani. Kdyz jedu ve meste 50 km/hod a mam zarazenou 3ku a blizim se ke kruhovemu objezdu, mohu dat jen nohu z plynu, pockat pripadne pribrzdit trochu az klesnou otacky napr. na 2000 a pak preradit na 2ku. Kolegyne dokonce vyrazuje na neutral, je to spravne reseni?

Link to comment
Share on other sites

Mám Octavii 1.6 GLXi s motorem 1.6 74 kW, benzin.

Dej si to podpisu. Nebudeš to muset furt dokola vypisovat a taky na to nikdy nezapomeneš.

Tabulka neexistuje. Každá situace je individuální. Je třeba cit.

A jestli se pletu (no, ona určitě existuje, ale je to jen orientační) tak ji ale nehledej. Jinak zase budeš řadit striktně podle ní a to bude taky špatně.

Podřazování OK, bych řekl. Akorát nemohu posoudit ty otáčky, jak píšu výše: chce to cit.

Na kolegyni se nedívej. Teda ne jak jezdí :smich: .

Já mám vyřazeno jen pokud stojím na křižovatce a když mám auto v garáži (potřebuju s ním šibovat když se potřebuju dostat do skříně) ;) .

Link to comment
Share on other sites

co takhle radit tak, aby motor byl co nejvic ve spektru jeho oblibenych otacek ? (cca 2000-2500)

podle dotazu soudim, ze chces, aby byla slusna spotreba, aby ti auto vydrzelo a nejsi zadny zavodnik :-)

samozrejme, pokud potrebujes predjet, motor vytocis, pokud dojizdis do krizovatky, tak nechas otacky spadnout klidne na 1200 a az pak vyradis/podradis...

maly priklad: pokud projedes kruhac na trojku a pri vyjezdu zacnes akcelerovat treba pri 1500 otackach, urcite poznas, ze to neni pro motor to prave...

ale tohle vsechno by se melo ucit uz v autoskole :p

Link to comment
Share on other sites

Já se přiznám, že ač mám najeto okolo 300tis. kilometrů, až nedávno (ze zpráv na primě) jsem se dozvěděl, že při zařazené rychlosti a nesešlápnutém plynu má auto nulovu spotřebu, kdežto když vyřadím a jedu na volnoběh auto papa cca 1l/hodinu. Ostuda, coooo?

Ale co je lepší - jet z kopce ze zařazenou pětkou bez plynu - spotřeba 0, ale velký odpor motoru čili kratší ujetá vzdálenost a nebo vyřadit a smířit se s mírnou spotřebou, ale delsím dojezdem?

Jinak k dotazu: optimální otáčky budou opravdu v rozmezí 2-3tis. otáček a při jízdě držet co nejplynulejší chod- každe zpomalení a následné zrychlení má za následek vyšší spotřebu.

Link to comment
Share on other sites

Ale co je lepší - jet z kopce ze zařazenou pětkou bez plynu - spotřeba 0, ale velký odpor motoru čili kratší ujetá vzdálenost a nebo vyřadit a smířit se s mírnou spotřebou, ale delsím dojezdem?

Zařazeným rychlostním stupněm, určitě.

I z toho kopce musíš dodržovat rychlost a tak zas nemusíš tolik brzdit. Čili nepřehříváš a šetříš brzdy.

A z kopce bys měl mít zařazený takový rychlostní stupeň jako při jízdě do to ho samého kopce. Ale to platí nejspíš pro náklaďáky :feve: .

A taky se maže víc motor. Nepálí se palivo, čili nevznikají vysoké teploty a tlaky, ale olej to tlakuje všude.

Jak jsem psal výše. Já mám vyřazeno pouze pokud stojím na křižovatce nebo v garáži.

Link to comment
Share on other sites

jirina5:

ale ještě na jednu věc pozor - pokud chceš jet z kopca se zařazeným kváltem za 0 litrů, tak musíš držet otáčky nad 1300 min-1, teprve pak se vypne dodávka paliva, pod 1300 ot/min už musí motor vstřikovat palivo, aby nechcípl (je tomu tak aspoň u dieselů, ale u benzínů by to principiálně taky mělo bejt) takže když ti budou klesat otáčky, tak jednoduše podřaď na nižší kvált atd... na neutrál z kopca, to je fakt hovadina největší - kdybys potřeboval nutně akcelerovat kvůli nějaké náhlé dopravní situaci, tak ti chvíli trvá než tam kvált hodíš a zareaguješ, ještě mezitím můžeš zazmatkovat a může se stát něco nepěknýho...

Link to comment
Share on other sites

Můj tata měl 105ku a z kopce vyřadil a vypnul motor, tak asi tušíte, proč mám v tomhle mezery. :)

jj, to znám:

"Projet křižovatkou, rozjet na 60, vyřadit, vypnout motor a dojet až do garáže" :smich:

A když se nedojelo tak už se kontroloval tlak v pnematikách, jestli nedrhnou brzdy apod. :smich:

Link to comment
Share on other sites

Hele, nepřemýšlej nad tím.

Jako jistě máš pravdu, ale chtělo by to asi hlubší rozbor, kdy se vyplatí, z jak velkého kopce, vyřadit a kdy ne.

Pod tím kopcem zase budeš muset jet po rovince nebo zase do kopce, prostě do "nuly" dojíždět nebudeš.

Řeknu to za mně.

Současné auto mám 5 měsíců, jezdím převážně město, občas delší cesta, řekněme 100 km na jeden zátah. Ale město převažuje.

Takto jsem zatím najel cca 7.500 km stylem, který jsem popsal už dříve. Spotřebu spočítanou podle ujetých km a tankování, ne PP, mám 5,64 l/100km.

Můžete sami posoudit jestli je vysoká či nízká.

S předchozí Feldou, 1.3 BMM, za devět let co jsem ji měl najel přes 100.000 km se spotřebou cca 7,8 l/100km. Při cestě napříč republikou jsem se dostal i dost pod 7 litrů.

Na "spotřebu" jsem NIKDY nejezdil. Je to málo nebo moc?

Edited by Wojnar
Link to comment
Share on other sites

Luke.Kraut: To bys měl před každým kopcem zastavit - vypnout motor, vzít tužku papír, kalkulačku, metr a počítat úhel svahu, ať víš, jestli se vyplatí jet na neutrál nebo na 5ku. :smich:

Jak píše wojnar - fakt asi nemá cenu se nad tím zamýšlet tak detailně.

Wojnar: Já si myslím, že je to luxusní spotřeba. My jsme měli služební felicii, se kterou jsme lítali po republice a spotřeba jen velmi zřídka klesla pod deset. To víš, mladí kucííí, červená barva, vysavač pod kapotou a noha na podlaze. Trošku průser je, že já dnes po městě jezdil za 12. :feve: Ale to bude dobrý... Nahoním to teď na těch kopcích. :smich:

Link to comment
Share on other sites

otazka vyradit-nevyradit z kopce je zcela individualni a ovlivnujicich faktoru je cela rada: strmost a delka kopce, co nasleduje pod kopcem,

jak mas nalozene auto, dokonce zda prsi nebo ne... ;)

ja se uspornou jizdou obcas vylozene bavim :p a mam vyzkousene, ze pokud jedu tam, kde to 100% znam, muzu jezdit s mojim benzinem

za 5.5L/100km zcela bez problemu a nebyt brzdou provozu !!!

kdo mi neveri, rad ho svezu a predvedu, jak na to... kol5 ...cele je to o predvidavosti a znalosti terenu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...