Přejít na obsah

podtáčení motoru 1.6 74kw


Doporučené příspěvky

Jen pokud se silnice mírně svažuje a jen pokud potřebuješ jen tak udržet rychlost. Už po rovince raději NE anebo nedej bože akcelerovat. NIKDY!

Motor samozřejmně trpí. Tlak z expanze tlačí na píst ten na klikovku a ta to nemá kde předat. Takže vše od pístu až po kliku včetně hlavy trpí víc než když motor točí a tahá ve svých optimální otáčkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jedeš takcho 50kmh, tak bych radeji volil 4.rychlost. Ta 5.rychlost bude už pod 1500ot. a tu bych nechal možná jen při lehtání po rovince nebo z kopce. Diesel a turba je na tuto věc podle mě náchylnější.

Od 2000ot tomu motoru už klidně naložím plnej, pokud je samo ohřátej :palec2:

S Fabii 1.4MPi jsem tak najel přes 100000km, ted má 160000km a motoru nic není, ani vyloženě nepapá (mezi výměnou 15k si veme mezi riskama bez dolívání)

Ale to je také věc zajíždění. U nového nezajetého motoru se nízkým otáčkám úplně vyhni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

by mne zajimalo, co se dneska v tech autoskolach uci... :aggressive:

uz kdyz jsem byl jeste male decko si pamatuju, jak tatik ve skodovce obcas, kdyz ridila mati, pronesl: "netrap ho..." jako aby podradila...

jasne, dnesni motory vydrzi vic, ale proc to delat, na 5ku pri 50kmh mas stejnou spotrebu jako na 4ku, takze nevidim jediny duvod motor trapit... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě ptám se proto že děda ten motor má od novoty r.v 97 a jezdi vyhradně na 5.ku a spotřebu ma vážne malou a s motorem nebylo nikdy nic a olej ten neubyva vubec proto jsem si take koupil octu s timto motorem jezdim delsi trasy se spotrebou okolo 5.6L a vlastne nepřeřazuju jen když je potřeba hodne zpomalit.. Jinak mam najeto 169tkm a absolutne bez problému a jinak nejsem žádná brzda provozu i s touto spotřebou a olej mi to taky skoro nebere max 2 deci od výměny k výměně.. Ale schválně skusím jezdit po měste na 4.ku o kolik se mi zvedne spotřeba..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no hele na 5.ku z 5o na 9o se rozjedu uplne v pohode a ani to tak dlouho netrva a nijak extra na to neslapu cca pul plynu ale spis min kdyz jedu na spotrebu.. A nestava se mi ze by me nekdo predjizdel a takto jezdim i s plnym autem..ten zatah tam je a muzu rict ze jsem jel s tou dedovou i s vozzejkem pri stehovani a zrychlovala paradne.. Neni to na predjizdeni ale stalo si mi nekolikrat ze pri ty akceleraci z 5o na 5.ku me nekdo predjizdel a mel co delat a kdyz byl vedle me tak tam radil jak divej.. Nakonec sem ho stejne musel nechat...takze to zrychluje dobre... A mam to overeno cca 30tkm co s tim autem jezdim..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom případě bych auto po tobě ani po tvým dědovi nechtěl.

Děda a potažmo ty si musíte uvědomit, že auto jako takové od jeho dob prodělalo velký kus cesty své proměny.

Minimálně to, že převodovka má už více převodových stupňů. Tohle v jeho dobách nebylo myslitelné.

Pětka, ačkoli je poslední (nepočítám 6-ti °převodovky), skutečně není to co bývala čtyřka stejně tak jak i ona byla poslední.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mi řekni, že se rozjízdíš na dvojku a pak už řadíš jen pětku :smich: .

Vyrobci aut asi zaspali dobu, jak na to tak koukám. Ti se pachtí s 6-ti 7-mi ° převodovkama, pohyblivých dílů jak prase a tak by krásně stačily 4 tryby a jedna vidlička.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neznám tento motor ( i když ve feldě jsem měl 1.6 55kW), ale na 1.8T je rozjezd z 50 - 90 na pětku tak na hraně a tragédie, asi jde o to, že turbo zabírá až od určitých otáček... no radši tam dam trojku a jedu :)

Editováno: , autor: Zdeny1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ale pořád by to mělo být lepší jako s tou jedna šestkou. Když jedeš "bez turba" (otáčky pod cca 1800) tak vlastně jedeš jako s 1.8 bez turba a ta má 92 kW. Takže pořád by na tom měla být lépe. A jak tady někdo psal, že ani dvojka nestačí abych ho předjel, když akceleruje na pětku tak to asi fakt neví o čem mluví :)

Je fakt, že jsme v té 1.6 nikdy nejel, ale tohle je prostě úplně o nějaký ten level jinde :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to si právě nejsem jistý, někde jsem tuším četl, že pokud budeš mít na 1.8T úplně nefunkční turbo, tak to ten výkon 92kW jako má 1.8 bez turba nemá, protože motor 1.8T je jinak poštelovaný a s tím turbem se počítá. A někdo tady na fóru psal, že přešel z 1.8 na 1.8T a že 1.8 táhla odspodu líp, tak nevím, s 1.8 jsem nikdy nejel. Nicméně dalo by se z toho usoudit, že pokud jedeš s 1.8T v tak nízkých otáčkách, že ještě nazabírá turbo (50 na 5tku jsou ty otáčky opravdu nízko), tak 1.8 může v těch samých otáčkách jet i líp. Mě 1.8T odspodu nijak úžasně netáhne, ale podezírám turbo, že už nebude úplně OK. Ale jinak v 1.8T když dáš v 50 dvojku a šlápneš na to, tak vystřelíš jak raketa, to je samozřejmě nesmysl, abys ho nepředjel, když bude s 1.6 akcelerovat na tu pětku.

Editováno: , autor: Zdeny1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom případě bych auto po tobě ani po tvým dědovi nechtěl.

Děda a potažmo ty si musíte uvědomit, že auto jako takové od jeho dob prodělalo velký kus cesty své proměny.

Minimálně to, že převodovka má už více převodových stupňů. Tohle v jeho dobách nebylo myslitelné.

Pětka, ačkoli je poslední (nepočítám 6-ti °převodovky), skutečně není to co bývala čtyřka stejně tak jak i ona byla poslední.

...zalezi jak podtacis....jestli jedes na petku na rovince 50km a necuka to a jede to plynule tak to motoru nevadi.

Bezne takto jezdim a spotreba je mensi nez na 4ku. Mas pravdu v tom, ze auto prodelalo od dob nasich dedu velky kus sve promeny. Ale k lepsimu a co vadilo, myslim podtaceni dnes se s tim auta dovedou vyporadat. Nemyslim nejake extremni podtaceni. Zrychlovani z 50 na 90 na petku v pohode. Samozrejme, ze kdyz potrebuji na to slapnout, tak si podradim.

Doporucuji si precist clanek ...........

http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.aspx?c=A100420_111826_automoto_fdv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neroztocene turbo je mechanicka brzda ve vyfuku, proto 1,8 92kW v nizkych otackach vic tahne.... mozna v nizkych otackach ma motor vyssi ucinost, vetsi sily a tim i vetsi jednotlive slozky sil do ruznych smeru. takze i vetsi opotrebeni. Olejove cerpadlo tlaci dostatecne pri 1500ot ale porad lip tlaci pri 3000ot.

No ta 1,6 74kW ma taky hodne kratkou petku takze verim ze to muze 50km/h udrzovat, ale na zrychlovani bych radsi podradil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Luke.Kraut: hele, na tom videu ti hučí ložiska v kolech nee :)

Jinak nevim proč to srovnávate s 1.8 turbo. Tam opravdu tahá turbo nad 2000ot :)

Motor 1.6 74-75kW je klasickej 8-ventil. Fakt neni problem se na 5-tku na rovince rozjet z 50 na 100kmh a neni k tomu potřeba žádnej plnej plyn.

Samo, že jestli chci zrychlit rychleji, logicky podřadím.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Luke.Kraut: hele, na tom videu ti hučí ložiska v kolech nee :)

Jinak nevim proč to srovnávate s 1.8 turbo. Tam opravdu tahá turbo nad 2000ot :)

Motor 1.6 74-75kW je klasickej 8-ventil. Fakt neni problem se na 5-tku na rovince rozjet z 50 na 100kmh a neni k tomu potřeba žádnej plnej plyn.

Samo, že jestli chci zrychlit rychleji, logicky podřadím.

Z toho videa opravdu nemůžeš slyšet nějaké hučení ložisek prosímtě :) a jestli jo tak to jsi fakt borec ;) . Jinak, ale asi jo, mám podezření na špatné levé přední... Ale auto mám měsíc takže zase tolik toho nevím :)

Ale stejně, z toho videa můžeš slyšet akorát tak, motor, pneu a nic víc :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viď, nech si to zkontrolovat....věděl jsem, že se ozveš :). Totiž, když máš dobrý sluchátka, uslyšíš i to :p .

Vidim, že tu radíš, jak jezdit, ale na videu tu octu s turbem honíš studenou jako poťatou a to je možná ještě horší než lehkou nohou šimrat motor v 50kmh na pětku....to jen tak mimo :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...