Přejít na obsah

Cukanie motora na volnobehu (1.9 TDi 77kw)


kubasta

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Tak dnes výměna komplet spojky a veškeré chvění a bůh ví co ještě je pryč. Lamela spojky byla už hodně a setrvák měl vůle jak axiální tak radiální. Byl také před smrtí. Takže volnoběh bez chvění,startování bez chvění prostě vše tak jak má být. Cena kompletní spojky 9800 značky Luk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem tu zpět. Po spojce byl klid. Bohužel jak to tak bývá tak se to vrátilo. Podle mechanika to na volnoběh běží na 3 válce. Proběhla diagnostika vstřiků která ukázala že 3 jsou ok a jeden má odchylku. Ale prý ne tak velikou. Problém spíše mám hledat v tom že vag píše chybu žhavení na druhém válci. Ta chyba nejde smazat a je tam už 7 let podle slov mého bratra od kterého jí mám. Prý jsou kabely je vstřikům v tahu.takže až udělám kabely podám zase zprávu. Jinak nenapadá někoho čím by to mohlo být ještě. Jestli je úvaha dobrým směrem nebo je to úplně mimo? Jinak svíčky jsou všechny nové a fungují podle slov mechaniku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No do frasa tak sa mi zda ze mne pise tu istu chybu co tebe. Predtym som mal polamane kable ku vstrekom tie som vymenil, ale tie sposobovali trasenie pri 2000-2200 otackach to zmizlo. Teraz mi ostala len jedna chyba a s tou neviem pohnut. Presne jej znenie je: žhavíci svíčka 2.válce, prerušený obvod, chyba sporadická. Po vymazaní sa znova objaví po prejdení niekolko kilometrov. Pred pol rokom boli vymenené všetky zhaviče tak neviem kde moze byt teraz chyba. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě ta výměna kabelů kevstřikování nepomohlo takže teď mám objednané vstřiky,protože podle odborníka má jeden odchylku větší než je povoleno. Navíc mi padá nafta takže udělám komplet přetěsnění vstřiků abych věděl kde by mohla být netěsnost. Palivový filtr už sem udělal a také to nepomohlo. Nejhorší jsou závady kde může být moc možností. Už mě to nebaví

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zjištěna další závada a to špatně nastavené rozvody. Nějaká hodnota synchronizace má být nula a já měl -2.5 což je prý hodně.tak uděláno tak jak má být a prověřeny hodnoty vstřiků. Vše v normálu. Dnes zjištěn zajímavý jev. Při parkování v kopci čumákem do kopce se projevilo to cukání. Tak sem to otočil a nic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-2,5° neni zadna hrozna hodnota. Kdyz jsem se v tom kdysi hrabal, tak jsem nastavoval mnohem horsi hodnoty a na chovani motoru to temer neslo poznat. Rozhodne se na volnobeh nijak netrasl. :kol-32: (Po vymene rozvodu a nastaveni na pripravky jsem mel nejak -1,5°, ted mam cca -1,0°. Pred vymenou jsem mel cca +4,0°...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak po pár dnech ježdění nezjištěna žádné chvění, cukání a vůbec nic z toho. Provedl jsem výměnu vstřiku, elektronika ke vstřikům, silentblok na motoru, vyčištění egru,škrtící klapky a váhy vzduchu. Musím říct že takhle Ten motor neznám a konečně po investici 25 litrů je to tak jak to má být

Editováno: , autor: Svoby85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 roky později...
  • o 5 měsíců později...

Zdravím trochu oživím téma a budu doufát, že nedostanu opět trestne body za otázku mimo téma, protože jsem toto téma našel přes Google. 

 

Mám koupenou Octavii 2 1.9 tdi BXE 150 000km. Na volnoběh při studeném motoru, než teploměr ukáže 90°C auto cuká. Nebo to jsou možná i zâškuby. Jde to vidět i na motoru jak sebou sem tam hodí v ose chladič /přední okno. Nedělá to pravidelně, jen párkrát za minutu třeba. Nedělá to navíc vždycky. Pomůže zapnout klimatizaci. Dělá to se sešlaplou spojkou i bez toho. 

 

Co by to mohlo být? :)

 

Zatim jsem vyjel jen 1,5 nádrže. Tankuji obyčejnou naftu od benziny a přidal jsem zatím do první plné nádrže VIF zimní 2ml na 1L. Plánuji, že další nádrž bude verva.

 

Z prvu byl špatný termostat a škubalo to dokud se nedostala teplota na 90 i přes otevřený termostat. Teď to opět dělá jen za studena ale v menší míře a menší razanci. 

 

Jinak vše bez potíží. Spotřeba krásná, při akceleraci neškube, nekouří, sbírá se krásně bez vibrací od nízkých otáček. 

 

Jediné co by snad mohlo souviset, když je studený motor a nastartuji, tak to někdy zatřepe autem. Jako by byl motor uvolněný. Ale přitom za jízdy žádné vibrace nejsou. Ani při startu teplého motoru. První to vypadalo jako by startoval jen na 3 válce. Teď už to jen zatřepe a je klid. Říkám si, že jsem ze začátku moc brzo pouštěl klíček asi. Ale to třepání taky není vždycky. Jen někdy :/ startují se sešlaplou spojkou vždy.

 

 

Ještě dodám, že diagnostika ukazuje závadu spínací skříňky. Zkrat na X, y... Póly a nějaký pol 15 či co. Dle témy zde jsem zjistil že to je vada elektroniky spínací skříňky a je v plánu její výměna do týdne snad. 

 

Jinak všechno čisté. 

 

Děkuji za každou radu :) 

 

 

EDIT: Spínací skříňka vyměněna, chyby zmizely, nyní bez chyb.  Vyměnil jsem také baterii za novou a starty jsou nyní absolutně normální. Třepání při studeném motoru sem tam stále přetrvává a neřeším to zatím. Zdá se mě, že se to trochu zlepšilo..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak řeším dále. Měřil jsem vstrikovače a tady jsou poznatky. Je 3 i 4 špatný? Nebo jen 3? A stačí je vyčistit, nebo repas? Dle škody byly repasované před 40 000km ve 110 000km!! To přeci není možné. Ještě dodám, že jsem auto koupil před 2 měsíci v bazaru. Jsem s nimi v kontaktu, ale nevím, zda mě to uznaji jako skrytou vadu. A taky občas vypadne naklápění lopatek turba. Za 2000km už asi 3x. Nepomohlo ani prohnat motor. Nejezdím jako šnek. Lze to taky dát na reklamaci? Popřípadě kolik vyjde repas vstriku a vyčištění zatuhlých lopatek? Díky. IMG_20181124_173127.thumb.jpg.f0255e2ab44fa1be012c82d920651a06.jpgIMG_20181124_173130.thumb.jpg.5b2a17b792429255f1cbc6d1686af44a.jpgIMG_20181124_173545.thumb.jpg.5bd87a1bc22c153602d81bd0295630ce.jpgIMG_20181124_173615.thumb.jpg.3df994168b7069fd8dbd4190adbfe7c7.jpg

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to, že třetí vstřik má problém. Začal bych s tím, že bych dal nové gumky a současně bych ho dal na jinou pozici. Třeba zaměnit třetí s druhým.

Taky můžeš nechat špičky vyčistiti v ultazvuku. Hlavně je ale neber drátěným kartáčem, to je můžeš rovnou vyhodit. To už je lepší na špičky nesahat.

Pak bych trochu pojezdil a pak to zase načíst. Pokud by problém zmizel, byla by chyba v gumkách, pokud by se přesunul na válec kam jsi dal ten třetí vstřik, tak bude problém v něm.

Jinak dělat repas PD vstřiků po 110 tkm je přinejmenším divný. Chtělo by zkontrolovat v jakém stavu jsou šachty, příp. jemným papírem strhnout hranky. A hlavně dát nový šrouby!

 

Na to turbo patrně pomůže jen vyčištění, případně vypodložení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nechal jsem udělat gumičky a mechanik tvrdí, že je vidět chycena hlava u toho 3. Vstriku. Pomohlo to teď, ale neví na jak dlouho. A 10 000 za repas hlavy dávat nechci. Je jiná možnost ještě? :( že ty gumičky už někdo měnil na tom vstřiku.. Já myslim, že někdo natankoval benzín, protože tam bylo hrozně moc těsnění a rozborka/sborka motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Tak aktualizují trochu co jsem vše udělal. Všechny 4 vstřiky přetěsněny, hodnoty v pořádku. Turbo po přetěsnění 2 vstřiku již neudělalo žádný problém. Nyní najeto 178 000km, po dovolené v Německu kde jsme jezdili 180-190km/h i pořádně prohnané. Olej nežere. 

 

Na vibrace při startování nakonec pomohlo vyměnit víčko palivového filtru s ventily. Začínala již padat nafta a projevovalo se to tím, že auto nechtělo 2 minuty nastartovat a na prázdno točilo. Po výměně víčka jsou starty na drc a zmizelo jakékoliv zavibrování při startu. 

 

Před asi 4 měsíci bylo vyměněno také čidlo otáček vačkového hřídele. Bývalý majitel jej vyměnil za neoriginální, takže začalo blbnout a hodilo chybu. 

 

Nyní jízda v pořádku, jen stále na volnoběh dokud není motor zahřátý lehce zavibruje co 5s zhruba. Nejhorší je to při teplotě na palubovce mezi 70-90°C. To jsem zatím nevyřešil.

 

Nemá nikdo radu, tip na to zbavení třepání? Po zahřátí to nedělá. Napadla mě aktualizace softwaru, dočetl jsem se, že to někomu pomohlo. Ale nevím, zda to nejsou vyhozené peníze. 

 

Diagnostika bez chyb. 

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím takže opět začala padat nafta. Takže jsem vyměnil palivové čerpadlo v nádrži a uvidí se. Ale píši sem hlavně kvůli stále stejnému problémů a to kvůli vibracím na volnoběh. Dělá to už i při prohřátém motoru. 

 

Ale novinka, dělá to jen při zapnuté klimatizaci. Alespoň při prohřátém motoru. Když zapnu ECON tak to přestane. Když jej zapnu, tak čím více kompresor bere výkonu, tím více se to klepe. Poradíte mě někdo prosím co by to mohlo být? :( čte to tu vůbec někdo ještě?

 

Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj problém se starty se nevyřešil. Nyní jsem nechal vyčistit a opravit regulaci turba a egr. Turbo mělo zatuhlou regulaci a začalo házet chybu, tak jsem to zjistil. Při tom jsem nechal rovnou vyčistit i klapku egr. Auto nyní jede jako z praku a starty jsou už poměrně vpohodě taky. Ale to pokaždé bylo pár dní zlepšení. Tak uvidíme později. Každopádně dnes jsem na rady odborného mechanika, který mě radí se vším a nikdy nezklamal, nalil 500ml vifu do nádrže a dotankoval do plna vervu. Jinak mám natankovano tank ono aditivovanou naftu. Teď budu brát jen vervu aspon 5 nádrži. Třepání se mírně zlepšilo. Taky pomáhá, že otáčky při jízdě nepadnou pod 2000. Více to ženu a zda se to lepší. Uvidime. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LiveBomb nechápeš to špatně, kdysi to tak lehce fungovalo. Nyní to už nepomáhá. Třeba dnes večer jsem měl studený motor, netrepal se až do rozmezí 70-90° vody. Pak dokud se neprohřál olej na provozní teplotu se třepal. Po prohřátí přestal. Pak jsem jel po dálnici, sjel asi 3km po sjetí z dálnice jsem zastavil na křižovatce a myslel jsem, že motor chhce vyskočit z auta. Otáčkoměr pevně ukazoval otáčky, spotřeba 0.5L /h. Rozjel jsem se, vše ok, po 5km jsem znovu zastavil a už se netřepal zase vůbec. Při dalším startu zase jemné třepání, po pár stovkách metrů už úplně zase ustalo. 

 

Podle mě to mají na víně vstriky. Ale obávám se, že než se dostanu na repas vstriku, odejde dvouhmota. :/ ikdyž na to nemá vyšlápnutí spojky vliv.  Třepání jde vidět i na motoru v tu chvili jen telefon to neumí natočit :/ dám šanci tomu vifu a verve diesel. Uvidíme. Ikdyz tomu moc naději nedávám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...