Přejít na obsah

1.4 TSI DSG vs 1.8 TSI DSG


Ja On

Doporučené příspěvky

Zdavím všetkých členov, aj okoloidúcich.

Práve som sa stal registrovaným členom. Nie že by som tu už nelistoval predtým, ako dosť starý ( aj služobne ) škodovkár.

Prvý krát som naozaj točil volantom v Š110 RS ( prekotil som 3 smetné nádoby v rade, ale každý sme nejak začínali, že :prc: ) ešte v 197x roku. Verný som do teraz, Fabkou 1.4 ( vôbec jednou z prvých, to ešte boli v showcigánoch bežne Feldy ).

A tu je môj problém :help:

Potrebujem nové koníky. Najskôr padla voľba na F1.2/77kW DSG Combi. Postupne ale ako som sa stále viac a viac prekúsaval informáciami ( a skúsenosťami ) som zamieril do sfér väčšieho obsahu a mierim na 1.4RS DSG Combi... Priznám sa, láka ma to stádo 180 koní ( pripomínam že materské mlieko som pil s dvojkarburátorovou 110RS ). Tu ale ma napadla hriešna myšlienka, dokonca cca o 1 liter € lacnejšie sa dá kúpiť športový brat Škodofky - Seal Leon 1.8TSI DSG - so 160 koníkmi. V recenziách, aj užívateľmi veľmi chválený motor, použitý aj v Š-OKTA. Ten z F1.4 kompresor/turbo je pre mňa pomerne neznáma vec a moc o ňom som nenašiel ( veď kto má na ňom nabehané 50, 100 k/km, že?! )

Tak a fčul babo raď .. ja už dva dni a dve noci nespím, iba premýšľam komu dušu upísať ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Recenzie sice citat mozes, ale najlepsie je skusit a porovnat si tie dva motory osobne.

Ja som osobne 1.4 tsi neskusal, povodne som ten motor chcel ale kedze sa nan vtedy cakalo velmi dlho, tak som si nakoniec zobral radsej 1.8 tsi s dsg a dnes vobec nelutujem. Je to naozaj skvely motor. Sily to ma viac nez potrebujem (ci v kopcoch, ci v zatazeni, ci na dialnici atd). Ak nemas problem s rozpoctom, tak s 1.8 tsi budes urcite spokojny. Ak ta drazdia tie kone naviac, tak go for it...

PS> Inac Seat radsej nie...zostan pri Skodovke. Ta 1000-ka co usetris sa ti neskor vrati pri nezelanych opravach :)

Editováno: , autor: sidzej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dík za názor, nie že by som si nedokázal utvoriť svoj vlastný, ale zároveň nemám problém počuť názory iného .

Rozhodovanie by bolo podstatne jednoduhšie, keby ten 1,4/180koní bol na trhu toľko čo tá 1,8/160koní .. Nerád by som sa dočkal že pri 60k/km budú kapať turbá a pri 80k/km kompresor a pri 100k/km bude suma za opravy rátaná na niekoľko tisíc €.. atď. Iste, hodne záleží o tom kto sa vie správať k preplňovanému motoru, nie som lama a nemám s takými vecami problém.

A rozhodovanie je aj o to ťažšie že nikde ( TN, DCa a okolie ) nie je s showroomoch na test Fabia RS ... 1.8TSI som skúsil nový a už aj jazdenky - 86k/km a 114k/km ( naprostá spokojnosť, je to super motor ) , bohužiaľ 1,4 poznám len z recenzií typu - "to auto ide neskutočne za plynom" , čo je pri tých parametroch pochopiteľné. Mňa by ale zaujímalo aký prejav má motor po 50k a viac kilometroch, ako a či sa "zmenil" ( bežná premávka + nejaké to šantenie, nič extrém, však to každý pozná čo má serdce ) ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když má škoda a seat stejný podvozek, stejné motory, jak to že se víc kazí? dle statistik poruchovosti je to podobné. Řídil jsem škodu i seat, seat je znatelně tvrdší podvozkově, takže pokud upřednostníš pohodlí, tak ber škodovku. Navíc je škodovka asi lépe v interiéru zpracovaná, exterier je na stejné úrovni. U fábie rs bych se bál potebcionálních poruch turba a kompresoru, volil bych 1.8 tsi škoda/leon

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...