Přejít na obsah

Vibrace volantu


IgorPraha

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny. Chtěl bych se zeptat zda mi poradíte. Když jedu, tak mi při brždění kope volant již od menších rychlostí. Včera jsem měnil horní uložení u kolegy mechanika a vše je ok. odjel jsem domů a začíná to opět kopat, ale už od 55 km/h při brždění. Jinak jízda v klidu, žádné kopání,vlnění,pištění, vrzání prostě nic. na geometrii půjdu tento týden pro jistotu. Kola vyvážené, pneu dobré. fakt už nevím čím to je. Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, mám také trochu problém s brzdami. Před časem jsem měnil komplet brzdy (byly již dost opotřebované a taky vibrovaly) v servisu mi tam dali nejdříve komplet kotouče + destičky ATE. Nejdříve bylo vše v pohodě, ale po ujetí 900km se vibrace ozvaly znovu a dost silné, že se klepalo celé auto. Brzdy jsem tedy reklamoval a chtěl lepší, dali mi tam tedy kotouče Brembo a byl klid. Nicméně teď po ujetí cca 1200km začínám cítit jemné vibrace znovu. Zkoušel jsem tedy reklamaci ještě jednou, ale na to už mi v servisu řekli, že při poslední jízdní  zkoušce se klepal volant při rychlejší jízdě bez brzdění dokonce se klepal dost i při zrychlování, že ty kotouče zkroutily křivé kola a špatné gumy. Kola mám ale rovné (kontrola ccd kamerou a laserem) a gumy chtěli jen vyvážit. Nyní jsem si vzpomněl, že před první výměnou brzd mi začalo hučet jedno ložisko a tak jsem ho nechal vyměnit. Napadlo mě jestli náhodou to ložisko (náboj) nenapasovali křivě a to mi teď po čase křiví brzdový kotouč? Nebo mají pravdu v servisu, že mi kotouč zkřivily špatné gumy nebo disky?

 

Díky za nápady a rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Chtěl bych se zeptat, zda nemáte nějaký tip či radu, kde je problém u mého podvozku Octavie II. Při rychlostech kolem 120 km/h mi začne dost citelně vibrovat volant až se docela třese i celý auto. I v jiných rychlostech mi někdy přijde, jakoby se kola hádaly a auto chtělo jakoby poskakovat. Teď jsem koupil nové pneu a chci to mít vyřešené, abych je nezničil(ikdyž původní pneu byly sjeté dobře). Proběhlo přezutí a vyvážení. Vibrace pokračovaly. Následovala kontrola na STK - nikde žádné vůle. Znovu tedy převážení a znovu vibrace pokračovaly. Dojel sem na jinou STK a i zde údajně vše OK, jen malinko načnutý čepy ramen, ale údajně úplně minimálně. Nakonec tedy kontrola a seřízení geometrie a test tlumičů. Opět vše OK. Máte ještě někdo nějaký tip? Může být ohnutý disk(mám originál Škoda 16')? Pocitově mi přijde, že do zatáček je to o něco horší a na dálnicích je to o něco horší. Na dálnici mi to při té rychlosti přes 115km/h i malinko plave... Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak chodí? Pneu sem přezouval normálně v pneuservisu, kde přezouvá spousta lidí a hlavně už spoustu let. Pneu mám úplně nový Dunlop SP Sport BlueResponse 205/55, respektive teď už zajetý minimálně 500km. Dnes jsem byl na vyvážení a kontrole disků v jiném pneuservisu. Jedno kolo nepatrně házelo, ale údajně je to tak málo, že to nemá mít vliv. Ale bylo na něm údajně víc závaží na některý ze stran a to by mělo ty vibrace podle zaměstnance pneuservisu způsobovat. Takže zítra vlítnu na dálnici a ozkoušíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem psal, po vyvážení přední nápravy v jiném pneuservisu je to OK v jakékoliv rychlosti. Nepatrně mi ještě přijde, že se neshodne zadní náprava, zrovna dneska jedu na převážení i zadních kol. Navíc jak sem psal - auto bylo u dvou STK a všude vše OK. Tam by to poznat měli ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

 A Octavii 2, fl 2009 s podvozkem paket pro spatne cesty nechal udelat geometrii primo ve SA v MB, kdy mi vymenili kulovy cep rizeni. (Hlava ridici tyce uplna). Nasledne jsem zjistil, ze po serizeni geometrie mi malinko vibruje volant pri rychlosti cca 130km/h v mirne tahle zatacce (treba na dalnici). Na rovince mi volant nevibruje. Spis pri mensim zataceni. Vibrace pozoruji od udelani geometrie, ale ta je ok, premereno. Vibrace se projevily, jak se starymi, tak novymi pneu. Pneu jsem nechal vyvazit.

Sem tam pozoruji, ze kdyz na miste zatocim do plneho rejdu rizeni, tak mi tam obcas rupne. Kde je chyba?? Mohli nekde udelat chybu??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj, měl bych také dotaz na vibrace přenášející se do volantu. Konkrétně v mém případě jsou vibrace znatelné vpodstatě v celém spektru rychlosti. Přemýšlím, že vyvážením kol to nebude, protože když se např posouvám krokem v koloně a pustím volant tak se (jakoby vždy když kolo udělá kompletní otočku) o cca 0,5cm pootočí doprava. Když je volant rovně tak po cca 3-4 otočení předních kol se volant potočí cca o 1,5-2cm doprava. pak už se dále neposouvá jen jde cítit cuknutí. Víte co by toto mohlo způsobovat?

 

Předem moc děkuji za tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...