Jump to content

Zapojení neoriginálního rádia do octavia 2


petrenka

Recommended Posts

Zapojoval už někdy někdo klasické autorádi do OII ?

Včera jsem se pokoušel a překvapili mě dvě věci:

-chybí tam 12V spínané klícem-byly tam dvě trvalé

-chybí i drát pro podsvícení autorádia - ten asi budu muset vytáhnout od spínače světel

ten anténní konektor je ty POLO 2000 ?

díky

Link to comment
Share on other sites

Nejsem si jistý, jestli Fabie a OctavieII jsou na tom stejně - myslím si že ne.

Podsvícení je docela důležité, protože když je tma tak to autárádio oslňuje-to osvětlení mi slouží jako ztlumení podsvísení celého rádia - PIONEER.

No a to s tím klíčkem mě pobavilo - to samozřejmě vím :)

Link to comment
Share on other sites

OII a fabie urcite nejsou stejne :-) ani elektrika v nich :-)

(snad te nemate obrazek v avataru, OII mam na jezdeni do prace abych nehonil Fabii...)

mi to zkratka funguje jak pisu vys,otazka je napr nakodovani,jestli nema vliv na ovladani radia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ahoj,

omlouvam se vim ze je toho tady mraky ale vse jsem poctive hledal a nikde mi nebyla odpoved dos dobra.

Zapojuju neorigo radio a z nej vede kabelaz. vse mam skoro zapojene trvale + mam na pinu 15 (res svorka30), zem pin 12 (- mam na svorce 31). ale nevim zda spinani na klicek ma byt na svorce 16 ci nikoliv :-( je to ale jedinne dalsi + co mam na origo konektoru vyveden (kdyz nepocitam privod signalizace can)

Dalsi otazka zda pokud je pin 16 dobre pro pin ktery spina 12 volt ze spinacky. mohu k nemu jeste napojit signal rozsvicenych svetel z radia? Res do radia. Mam tento kabel volny a nemam ho kam pichnout :-( zatim ho nechavam volny ale nevim zda autoradio bude mit nastaveni na trvale sviceni :-)

Dekuju moc za reakce a jeste jednou sorry ze oteviram jiz davno vyresene veci

ALLI

post-38527-1261126282_thumb.jpg

post-38527-1261126299_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

a takze nejaky domaci dratenik, kutil... tak to jooo to bude urcite vypadat to zapojení

No nevim co jsi vytahl ale jak jsem meril napeti na spinacce tak je tam neco kolem 8 V... je to jenom ovladaci plus na RJ pod volantem... nekecas nahodou trochu???

Link to comment
Share on other sites

NERISKOVAL JSEM TO... NECHCI ODPALIT RJ POD VOLANTEM...

No tak abych to skratil jsem Ing. IT a Elektrotechniky :-) CVUT tak zas takovej problem to neni kdyz si trochu verite.

Ze spinacky jsem vytahl napeti a napojil na Normalne koupeny tyristorovou spinacku ktera ma pred a za pojstky, ktera mi spina 12 volt ktere byli privedeny na origo konektor k radiu... funguje to bezvadne a vyslo to na nejakych 200Kc

Mam kamose autoelektrikare ktery to skouknul a rikal ze je to v pohode. Navic ja nemam vag on ma PC primo od skodovky (V tom se moc nevyznam a tak jsem do toho sam nechtel hrabat abych neco nepode...) a rikal ze tam nedochazi k zadne spicce ktera by odpalila podvolantovku.

PS: Nechci se prece zabyt na ty silnici. Kazdej den jezdim doi prace 100 tam 100 zpet.

ALLI

OPreji krasne vanoce

Link to comment
Share on other sites

tak to nechapu proc ty can-bus adaptery vubec vymysleji..... jak rikam domaci kutil a jdem na to.... spinane plus od svetel napoj na spinac svetel a taky to bude fungovat.. ale jak dlouho ze... Ja mam elektrotechnickou prumyslovku a taky se s tim nechvalim... stejne to nic neznamena...

Edited by Milhausek
Link to comment
Share on other sites

tak to nechapu proc ty can-bus adaptery vubec vymysleji..... jak rikam domaci kutil a jdem na to.... spinane plus od svetel napoj na spinac svetel a taky to bude fungovat.. ale jak dlouho ze... Ja mam elektrotechnickou prumyslovku a taky se s tim nechvalim... stejne to nic neznamena...

Neznamena ale kdyz me nekdo nezna tak at nesoudi to jak a proc to delam. Myslim si ze jouda ze skoda servisu ktery mu by to bylo putna a umi akorat tak nacvaknout adapter na can sbernici by to lip nez ja asi neudelal.

Je mi 23 Ing. pokud vim se studuje 5 let tak moc nechapu v cem vidite problem Maturoval jsem v 18. Narodil jsem se 1.5 1986

Nejsem doktor abych studoval dyl jak 5 let Ing.

to jen pro ty co by si mohli zopakovat pocty. Ale to uz jsme trochu myslim odbocili.

Dulezite je ze to funguje a vzhledem k tomu ze jsem to skoro vsechno napojil prurezovyma spojkama kterych je auto plny nevim proc by to melo vydrzet min nez cely to auto.

Link to comment
Share on other sites

Myslím,že průřezové spojky nejsou moc dobré. Pájený spoj je mnohem lepší a jistější.

To mas tedy pravdu. Ale takhle to je zas hezci. Nemel jsem sprtovacky a oblepovat to izolackou fakt ne e.

Ale jako uz jsem s tim najel 2000 Km a zatim to beha jak ma a navic jsou vsude pojstky kdyby neco nedej boze proslo na kostru :-)

Dekuju Vam panove za nazory a za plodne prispevky a pomoc. Tohoto fora si cenim.

Preji prijemne svatky.

ALLI

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zdravím, jsem tady nový, tak pokud už tady toto téma bylo, omlouvám se, ale chci se zeptat, koupil jsem si octavii 2 minulý měsíc, včera jsem koupil redukci na neoriginál rádio + rámeček atd .. když zapojím rádio, jen svítí, ale nechce se pustit, neví někdo co s tím ?? Na puntu jsem tahal komplet kabely na audio, ale octavia není punto a nechci nic pokazit! .. děkuji za jakou koliv radu!...

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

co znamena ze jen sviti??

mas dobre zapojeny konektory na to neorigo radio?? neorigo radio ma +12 stalych +12 spinanych + 12 na zapnuti svetel atd... jsi si jisty ze mas zapojeny +12 stalych pak si bud ze spinacky res. z pojstkovky na levo u dveri musis vyvest kabel na spinanych 12V pokud to budes chtit spinat pres klicek... nebo muzes koupit prechodku na CAN-BUS. standart origo radio je rizeny pres komunikaci auta... jsou prechodky co ti signali z can prevedou na +12 spinanych +12 rozsviceni savetel atd...

PS nezapomen na separator napeti aby ti to neorig radio chitilo signal :-D

hledej je tu toho dost zkus hledat zapojeni radia nebo neorig. radio atd... uz jsem to takhle taky jednou resil....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Doposud jsem nikde nenašel jasnou odpověď, zda je možné zapojit neorigo radio tak, aby fungovalo při zapínání a vypínaní stejně jako origa od škodovky, tj. aby se byla možnost:

- radio zapnout a vypnout automaticky v závislosti na zapalování (což není problém a to bez problému u mne funguje)

- ale také radio zapnout manuálně i při vypnutém zapalování a poté je buď vypnout opět manuálně nebo automaticky po určité době v závislosti na nastavení radia nebo obvodů ve voze (například po 30 minutách a nikoliv 40 sec)!!!

Může někdo z odborníků ve fóru jasně říct, zda to jde a a jakých podmínek a nákladů, resp. umí to někdo zajistit?

Díky předem za jasnou odpověď

PS. Zde zmiňovaný adpter od Conrada to nedokáže....

Link to comment
Share on other sites

Tak neorigo rádio jde zapojit skoro jako originál. Pomocí s-kontaktu, který sice není nikam vyvedený, ale je propojený s ŘJ.

Jelikož na kabelu je 12V, tak pomocí rychlospojky a relé (zde je relé opravdu nutné - velmi slabé kabílky!).

Pokud to někdo bude chtít takto řešit, tak je to 86s, žlutý vodič na spínačce tuším pin č.4. (pro kontrolu radši proměřte, kdybych si to pamatoval špatně. :))

Rádio pak bude hrát i při vyplém zapalování, dokud nevytáhnete klíček, jak to u toho adaptéru bohužel nebylo.

Takže jakmile budu mít chvilku, tak ten adaptér od Conráda půjde pryč a udělám si to pomocí s-kontaktu, to stále problikávání rádia při otevírání dveří apod., mě děsně štve..

Edited by Luďa
necituj předchozí příspěvky
Link to comment
Share on other sites

To, jestli rádio půjde vypnout a zapnout při vypnutém zapalování (a současně byla zachována funkce automatického vypnutí po vyndání klíčku) vůbec neovlivňuje elektrika vozu. To je čistě funkce rádia. Většina neorigo rádií to prostě neumí. Z vlastní zkušenosti to třeba umí rádio Becker Grand Prix. Po vypnutí zapalování a po vytažení klíčku se vypne, ale pomocí tlačítka ho lze opět zapnout i bez klíčku. Samo se vypne po cca 30min. S naprostou většinou neorigo rádií prostě nelze dosáhnout této funkce. Pokud si koupíš CAN převodník, který obsahuje S-kontakt nebo si S-kontakt nějak vytáhneš ze spínačky, rádio se ti bude vypínat až po vytažení klíčku (a ne už po jeho vypnutí). A to je maximum co lze udělat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...