Přejít na obsah

Blikající kontrolka žhavení, svítící kontrolka výfukových plynů, nouzový režim motoru


Plzeňáček

Doporučené příspěvky

Ahoj,

setkal jste se na Superbu někdo s tím, že se za jízdy rozbliká kontrolka žhavení (motor 2,0 TDI CR 125KW) a na maxidotu se vypíše "porucha motoru, do dílny"? Dělá mi to asi poslední tři dny, ale vždycky se to rozsvítí až po ujetí nějaké vzdálenosti, třeba 30 km. Včera se k tomu přidala trvale svítící kontrolka "kontroly výfukových plynů" :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš bych viděl problém s DPF ale jak píše panel přístrojů jeď do servisu a oni Ti to řeknou přesně :palec2: Často se stává že při městském ježdění se zanese DPF natolik že už se sám nedokáže zrecyklovat.... to ale svítí oranžová kontrolka filtru DPF takovej ten děravej vejfuk, tak možná snímač tlaku výf. plynů G450 ta odcházejí velmi často a myslím že je levnější než lambda lol ....

J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Jo, a teď další věc. Na dálnici Plzeň Praha kontrolka DPF a zvýšené otáčky (poprvé v 80 000 km, do té doby v pohodě). Říkám si OK, zregeneruje se to. Nic. V Praze se přidala kontrolka elektroniky motoru. Říkám si OK, až dojedeme, vynutíme regeneraci diagnostikou. Po chvíli se přidala blikající kontrolka žhavení a nouzový režim motoru, auto na čtyřku zpomaluje a jede max. na vytočenou trojku (1 hodina v noci).

V únoru skončila dvouletá záruka, ale říkám si Záruka mobility, to bude OK. Někdo přijede. Slečna na lince mě ale ujišťuje, že ačkoliv jezdím na pravidelný servis do autorizáku, záruku mobility mi chlapíci neprodloužili.

Zkusil jsem tedy ještě linku asistenční služby z havarijky. Poslali nějakého vykuka s VAGem, jenže chyba nešla smazat. Doporučoval auto odstavit. Trochu nasraný jsem se tedy vydal na tříhodinový noční výlet 60kilometrovou rychlostí na trojku či čtyřku do původního cíle cesty (cca. 150 km cíl cesty) s tím, že to risknu a popřípadě DPF vykuchám, pokud umře. Je v autě stejně na p i č u .

Druhý den po třech hodinách čekání v autorizovaném servisu vítězoslavně oznámili, že odešlo "nějaké čidlo", že cena 4 tisíce a že auto bude v úterý (byl pátek). Říkám OK, přijedu v úterý. Odpověď: auto vám nedáme, přijeďte si v úterý (já 100 km od domova a 30 km od chalupy bez auta). Říkám, že když jsem dojel sem, že 30 km už mě nevytrhne a že pěšky domů nejdu.

Už celkem dost nasraný volám kámošovi z neautorizáku. Prý "Čidlo DPF? Zjisti, jestli je to diference tlaků. To tu mám." Anabázi se zjišťováním konkrétního poškozeného dílu odmítám vyprávět, bylo by to na dlouho, stejně tak přesvědčování servismana, že si auto opravdu neopravené odvezu. Dle výpisu z VAGu už jsem od kámoše věděl, že se jedná pouze o udělátko, které vyhodnocuje rozdíl tlaků ze dvou čidel před a za filtrem DPF a podle toho určuje, nakolik je filtr zanesený. Tzn. auto úplně v pořádku schopné jízdy a chyba pouze v elektronice.

Po cca. dalších 100 km jízdy v neutorizáku načetli znovu závadu (3 minuty práce přede mnou), potvrdili závadu, přinesli čidlo, otevřeli kapotu, vycvakli a nacvakli čidlo, načetli chyby, nic (celkem dalších 8 minut práce), testovací jízda, vše ok. 11 minut práce, cena 1400 Kč.

Co více dodat? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
  • o 1 rok později...
  • o 3 měsíce později...

čau.. něco podobného už se mi taky stalo.. rozsvítila se oranžová kontrolka .. jel jsem na diagnostiku ..borec mě to vytiskl a chybu vymazal a že pokud to naběhne znovu at se stavím a že to projdem - že to prostě tuhle chybu občas hodí..že to může být jen zanešená klapka..ne hned snímač nebo lambda.. no a po měsíci se to udělalo znovu..tak jsem u zahřátýho motoru dvakrát jemně poškádlil plynový pedál..vypl motor..po pár sekundách znovu nastartoval a kontrolka nesvít.. vím, že je potřeba vyčistit klapku..ne hned měnit snímač   :kol-47: .. třeba to někomu pomůže a ušetři kačky.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

No pánové tak mám něco podobného bliká žhavení ale náhodně jednou po 15 km jizdy jindy to neblikne ani za 150 km dle diagnostiky- chyba čidlo G235 - teplota výfukových plynů. A teď babo raď, čidlo cca za 3000. Ale pokud by přece bylo špatné tak to bude signalizovat pořád a ne jen někdy a navíc. Vypnu zapnu zapalování a vše OK...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Rozsvítila se mi teď asi podruhe za cca 2tis km kontrolka výfuk plynů,Maxi dot nic nepíše, auto jede normál. Předtím dvakrát sama po cca 100km zhasla. Jel jsem teď okolo známého, tak mi to načetl a říkal lambda sonda myslím před filtrem, jestli jsem rozuměl, překročena nějaká mez.. Smazal to, ale po cca 200km opět svítí. Jsem mimo domov a myslím, že najedu ještě možná do tis km,než se tam dostanu. Je problém s autem jezdit? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Aha super, na mem VCDS 12.12 eng mi nejde vstup do Login or coding 11.  tak se ptám jestli tu není někdo z Prahy nejlépjeji kolem Řep s funkčním vagem na kalibraci mého čidla.

 

 

Díky prassatovi za pomoc.

 

 

tak jsem měl včera nějakou práci u  Škoda Klokočka a když už jsem tam byl, zeptal jsem se jestli mi udělají kalibraci toho čidla. Koukali na mě jak z jara a pak řekli že se žádná kalibrace neděla. Vymění se čidlo a vymaže se chyba., toť vše.

Odpoledne jsem jel na sever Čech a po cestě se spustila bez problému regenerace DPF sama.

Editováno: , autor: MichalP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Snímač diferenciálního tlaku je opravdu lepší přizpůsobit. Postupem provozu si totiž snímač mění tzv. offset. Auto ví, že bez nastartovaného klíčku by měl být tlak 0 mbar, takže podle toho kalibruje tuto nulovou hodnotu a ukládá si offset. Takže před smrtí starého snímače může být offset třeba +/-30mbar. Po výměně může pak zbytečně snímač ukazovat vysokou nebo nízkou hodnotu. Je lepší kalibraci snímače udělat, aby auto vědělo, že dostalo snímač nový. Bez kalibrace snímače to může a nemusí přinést zbytečné problémy. Aktuální stav snímače taky můžete vidět v parametrech. Pokud je Offset moc velký, více než 10mbar, kvalita snímače už se zhoršuje. Každopádně jakoukoli závadu čidla je nutné řešit a nenajet více než 500 km (záleží kdy proběhla poslední úspěšná regenerace).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v tuto chvíli stojí moje auto v servisu, mimo jiné s touto závadou. Začala blikat kontrolka žhavení + se rozsvítil symbol motoru. Ve výpise závad je "závada sondy výfukových plynů G 235".

Chyba se objevila těsně poté, když mi někde na dálnici spustila regenerace. Servis mi odstraňuje netěsnost na svodech výfukovýho potrubí (foukly brýle) a mění turbo. Sondu zatím nechávají být, protože tam snad může být jakási souvislost. No bojím se, že není, ale vyčkám. Zítra by to mělo být hotovo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...