Přejít na obsah

Vypadávání plynu, nemožné odstranění nízkého napětí na svorce 30 POMOC.....


lukko86

Doporučené příspěvky

Zdravím vás všechny, musel jsem založit toto téma i přesto, že jsem zde pročetl asi 5x celé forum o všech možných příčinách...mám Fabii (šmoulu) 1.8t rok 2002....můj problém je v tom, že mám na wagu neustále závadu nízkého napětí na svorce 30 a nevim jestli je to s tím spojené ale stává se mi při jízdě že jedu normálně a z ničeho nic mi vypadne jakoby plyn, auto netáhne, musím plyn pustit a zpět sešlápnout, potom jede dál...stává se mi to at už jedu pomalu nebo rychle...už je kvůli tomu dáván nový alternátor, kabel k němu, baterka měřená zátěžákem a vše se zdá být v pořádku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak pokračuj dál - ty pojistky na baterce jsou začátek. Musíš prověřit nebo nechat prověřit pojistky vlevo v palubovce (pod tím deklíkem, co se k němu dostaneš akorát při otevření dveří řidiče) a relátka, co jsou v prostoru pod nimi. Může to být špatný kontakt v některém z nich nebo klidně i ve spínačce. Když se ten kontakt zhorší, vznikne na něm úbytek napětí, který právě zblbne ŘJ - včetně toho, že se tím sníží napětí pro horní konec snímacího potenciometru pedálu plynu a ŘJ motoru "odstaví". Těch kontaktů, kde to může vznikat, je v cestě několik...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to by mě taky zajímalo čím by to mohlo být,protože se mi to stává taky.Je to ale skoro pokaždé na stejným místě na cestě zhruba 18-20 km,skoro pokaždé na stejným úseku zhruba po 15 km mi auto v jednom mírném kopečku přestane táhnout,jako bych sundal nohu z plynu,ale během 2-3 vteřin to jede dál.Už jsem si i někdy říkal že v tom místě musí být snad nějaká "rušivá zóna" která my oblbne jednotku. :smich: Jo a na vagu mám tu chybu myslím taky,něco na svorce 30 myslím,vymazat nejde,furt se tam oběvuje. Jinak auto jezdí naprosto normálně tak to neřeším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty pojistky je snad jediný místo který jsem ještě neřešil, měnil jsem kvůli tomu i jednotku centrální elektriky, když to měli kluci v tdi chipu, tak na odchodu z jednotky bylo menší napětí než na příchodu do ní, ale tím to taky nakonec nebylo.... jinak jsem zapoměl napsat, že i plynovej pedál byl měněnej... jde mi z toho už hlava kolem, už se to řeší cca rok a pořád nic... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes jsem sundal pojistkovku v té nic nebylo, vše je na piny, takže nic dotáhnout tam bohužel nejde, relátka tam mám 3, tak jsem je tak nějak pozasouval, na vagu jsem smazal závadu od té svorky 30, po nastartování se tam už neobjevila, tak uvidím během dalších dnů, zda se to vrátí nebo ne....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono někdy stačí jen to vytažení a nové zasunutí do konektoru - seškrábne se vrstvička oxidů a kontakt se obnoví. Pokud se to objeví po nějaké době znovu, doporučuju kontrolovat VAGem po každé jedné vytažené a znovu zastrčené jedné pojistce nebo relátku - sice je to zdlouhavé, ale vyčenicháš tak jednu konkrétní pojistku nebo patici relátka, která dělá problémy. Pak se dá řešit, jestli bude potřeba něco měnit nebo třeba jen šroubovákem napružit kontakty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím o pomoc. Mám Fabii I, r. v. 2003, 1,2 HTP. Občas se mi stalo, že se rozsvítila kontrolka elektroniky motoru, tak jsem to měl na diagnostice. Tam mi z paměti počítače vymazaly chybné hlášky. Tvrdili, že nejspíš jezdím delší dobu na rezervu a že to chce čerpat benzín častěji než se objeví kontrolka. Vše bylo v pořádku - asi 3 měsíce, ale zase se objevila kontrolka oranžová a k tomu se mi již delší dobu zasekává plyn, místy jako když auto nechce jet. Nevíte prosím čím to může být? Moc děkuju za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaké je číslo závady ?

01598 - napětí jízdního akumulátoru příliš nízké ?

Jo ještě mně vysvětli, jak můžeš mít ve F1 1.8T ?? Tos asi musel překopat celou elektriku, ne ?

Dokážeš tedy dát dohromady skutečné schéma toho auta teď ? Co je jinak zapojeno než v sérii ???

Jíra

Editováno: , autor: Jíra_82
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nene kluci, v TDI chipu to bylo na zkoumání, měli to na brzdě a zkoumali co bu tomu mohlo být, vyměnil se altík, jednotka centrální elektriky a pořád to nepomohlo, ta závada je přesně jak říkáš 01598... já to tak koupil to auto, je to předěláváný v německu na zakázku, posílám odkaz na to co to je...určitě ji všeci znáte.... to schéma ti dohromady nedám :( nedělal jsem to....

http://autofun.blesk.cz/tuning-cup-fabia-smouline-483/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak to budeš muset najít toho Helmutha, co to zapojoval - protože k tomuhle totálnímu bastlu (i když nádhernýmu) Ti tady nikdo nebude bez důkladnýho zkoumání schopen říct skoro vůbec nic. Pravděpodobně by pomohlo sehnat schémata k O-RS s tímhle motorem a porovnat s reálem, který je v autě - bez toho je veškeré dohadování se jen věštěním z křišťálový koule. Příště napiš rovnou, že auto je individuální přestavba - myslím že 90% těch, co si přečetli "šmoulinka" to nic neřeklo, maximálně si mysleli, že je to rodinné laskavé označení plechového miláčka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak se ptám jestli nikdo neměl podobnej problém, je to stejný jako v octě ne....1.8 t jako 1.8 t .....a číslo chyby je taky stejný jako u jiných nebo myslíš že tady to bude jiný???????? hloupost...bavíš se o bastlu, co je na tom dát jinej motor...navíc to celou dobu fachalo normálně a ted se něco změnilo....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bastl = cokoliv NEORIGO. Tedy vše, co jinde v pohodě projde, jen v Kocourkově by to musel projednat Prdlament. lollollol

A právě protože ses o žádných úpravách nezmínil ani jsi nedal link, každý vidí chybu na straně tazatele = blbě napsané označení motoru. Nečerti se, opravdu nejlíp uděláš, když napíšeš dotaz do Oktavácké části fóra a optáš se na problémy s tímhle motorem tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No myslel jsem si, že je to přestavba, o Šmoulovi už jsem dříve někde slyšel. Nicméně 100% souhlasím s Ekkarem, kdoví jak je udělaná elektrika.

Ve standardní fabii se napětí akumulátoru snímá z mínusu baterky 0,5 hnědým drátem, plus se bere za spínací skříňkou, řekl bych, že to je asi signál 50, vodič rudo/černý 0,5 mm2. Na těchto drátech nesmí být nic dalšího připojeno, jsou to vyloženě snímací napěťové vodiče. Ten hnědý drátek u mínusu baterky je dost tenký, může být zlomený, nebo časem naleptaný ostřikovací kapalinou, to se hodí zkontrolovat.

No a jinak v cestě stojí dělící stěna (tedy jestli máš baterku v motorovém prostoru - nevšiml jsem si...) a spínací skříňka, tam může být taky nějaký vakl...

Pokud to bude ok, tak pak už jedině zavolat Helmutovi, jak to zapojil ?

Více už "věštecká koule" neprozradí... :palec2:

Jinak kára teda parádní, všechna čest !

Jíra

Editováno: , autor: Jíra_82
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

noooo :) tak baterka je v kufru místo rezervy a je tam jen silný plus vedený až k pojistkovce která bývá nad baterkou, která je v předu... a minus je tahané tuším že někde za sedačkou z kastle... jsou to silné kabely...nic víc tam není...ale takhle to fungovalo celou dobu a najednou ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že máme na 95% viníka. Bude to špatná kostra, protože baterka je daleko od alternátoru i startéru a motoru jako takového - a není výkonově kostřená s potřebnou kvalitou = s minimálním odporem kostřicího přívodu. Uvědom si - kastle je svařenec, pokud není baterka hned vpředu u motoru, prochází veškeré její proudy do spotřebičů i při dobíjení několika desítkami bodových svarů mezi díly skeletu. Stačí trocha vnitřní povrchové oxidace mezi svary, která absolutně neovlivní pevnost, ale elektrický odpor už se změní znatelně - proud nemůže jít nejkratší cestou, ale musí místo obcházet. Přidej dodatečné lakování, barva zateklá někam, kde původně ničemu nevadila, nebo prostě přerušený nějaký drát - třeba i neúmyslně. Jako první věc bych nechal elektronickým měřákem prověřit případný úbytek napětí na kastli mezi místem kostření baterky a kostrou motoru/alternátoru - tam stačí desetina ohmu přechodového odporu, aby vznikl úbytek napětí desetiny voltu na každý odebíraný ampér proudu. Pokud si ŘJ v origo zapojení měří napětí na baterce speciálními vodiči, je potřeba je instalovat i do "bastlu" - aby na těchto vodičích nevznikal právě ten úbytek a ŘJ měřila skutečnou hodnotu napětí na baterce. A vzápětí bych právě tu poměrně nespolehlivou funkci kastle jako kostry pro velké proudy nahradil jedním spešl taženým silným kabelem bezprostředně od kostřicího bodu alternátoru dozadu až přímo k baterce. A musí se na to použít ne jen tak ledajaký kabílek, ale musí to být "drát jak sloní noha" - doslova a do písmene, prostě kabel jak od svářecích kleští, protože jím nárazově protékají proudy v řádu stovek ampér. Dobře ten problém znají uživatelé velkých audiosystémů v autě, kteří právě kvůli nekorektnímu chování kastle ve funkci kostry musejí pro napájení zesilovačů "tahat" od baterie vpředu u motoru dozadu do kufru k zesilovačům nejen přívod +12V, ale také "mínus" - právě aby se eliminovaly nárazové úbytky napětí na kostře při funkci měničů napětí, kterými jsou tyhle velkovýkonové zesilovače vybavené. Žádné kapacitátory to nevykryjí, na to je prostě kastle moc mizerný "zemnič".

Jako provizorní zkoušku použij například dobré startovací kabely (NE TY ČÍNSKÝ OD PUMPY ZA 150 BABEK!!!! - TO JSOU SHITY NEJVĚTŠÍ!!!) , klidně zapojené za sebe - natáhni je od kostřicího bodu alternátoru přímo dozadu k baterii - NEMUSÍŠ JE NIJAK ZVLÁŠŤ IZOLOVAT, PROTOŽE JIMI BUDEŠ SPOJOVAT KOSTRU MOTORU SE ZÁPORNÝM VÝVODEM BATERIE = DOKUD SE JIMI NEDOTKNEŠ NĚJAKÉ SVORKY S KLADNÝM NAPÁJECÍM NAPĚTÍM, ŽÁDNÝ KRAŤAS NEHROZÍ. Obejdeš tím funkci skeletu kastle coby kostry = "země" = GND. Pokud máš možnost, vyzkoušej udělat to propojení z kabelu ke svářečce - čím silnější měděné jádro, tím lepší. Na kastli je provizorně přichytíš lepicí páskou - A UDĚLEJ ZKUŠEBNÍ JÍZDU. Pak načti závady a uvidíš sám, jestli se problém objeví znovu. Já vím, vymazlená potvůrka Šmoulinka bude chvíli vypadat jako zgarb poslepovaný pomocí "duck tape", ale ber to jako by byla "raněná" a Ty ji "léčíš" - to se sem tam nějaká dočasná náplast čili "FLASTR" snese...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plný souhlas s Ekkarem, ale nezapomeň taky natáhnout od mínusové svorky akumulátoru ten tenký snímací vodič k BSG. Výkonové propojení je pouze poloviční lék. Bez toho sensu se BSG neobejde. Vsadil bych se, že je ten hnědý vodič od přestavby švihlý někam co nejblíž na kostru, jen aby nebyl v luftu...

Jíra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...