Jump to content
David C3

1.2 TSI 77kw ztrácí se chladící kapalina

Recommended Posts

a čo kúpiš?? veď máš peknú Fabu :D ... alebo pôjdeš do FIII? strašne sa teším na prvú F3 na fóre :kol-147:  myslím si že bude koncom novembra/ alebo v decembri...

Edited by juraj07

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemám no nový bohužel..líbí se mi Seat Leon ...... :) .. je mi fábky líto ale to je furt nějakej problém....

Edited by unuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemám no nový bohužel..líbí se mi Seat Leon ...... :) .. je mi fábky líto ale to je furt nějakej problém....

Tiež som si bol skúsiť nový Seat Leon ST kombi 1,2 tsi 81 kW. Ale ešte počkám ako bude vyzerať nová Fabia kombi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oooo akubus máš záujem o FIII? bral by si modernizovanú 1.2TSI EA211? alebo iný motor,... nie si spokojný s Fabiou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to mate kluci s fridexem..ja před měsicem doléval a teď sem zase asi půl centimetru pod riskou max..zas ubylo :(

 

To, že Ti ubyde studená kapalina z max. pod max. je normální, ohřevem kapalina zvětšuje objem a přebytečné množství se automaticky odpustí tlakovým ventilem (ten má samozřejmě nějaké funkční - tlakové tolerance), aby uzavřený systém nebyl přetlakován a měl optimální pracovní tlak. Takže vychladlá kapalina bude zase někde mezi max. a min. (dle těch tolerancí).

Share this post


Link to post
Share on other sites

:spam:  juraj, akubus späť k téme, lebo z každej témy bude pokec. A Pavúk si vás zamotá do siete :)

Edited by PyroSVK
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyby to utíkalo přes víčko, tak je to potečené. Ovšem teoreticky dochází na ložisku turba, možná nejteplejší části k odparu a pak se voda ztrácí.I návody říkají, že nestačí pouze dolévat není-li zřejmý únik přes hadice. Indikuje to větší problém. Pokud to servis nezjistil, vyměň ho a jeď "jinam".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže když doleju na max za studena a za studena pak tam je zase miň je normalni teda?

Když to "míň" se poté již dlouhodobě! nemění, tj. zůstává mezi max. a min., tak ano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zjistil jsem obdobný problém u Rapid (2013) 1,2 TSI - ztrácí se voda. Už jsem objevil i 2 cm pod min. Dle mého názoru to normální není. Může to být tedy čerpadlem nebo čím?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě utekly za cca 1,5 roku a 25tkm nějak asi ty 2 cm. Asi je to normální u nového auta. Tak jsem doplnil a od té doby pořád stejná hladina. Podle nejnovějších doporučení z podzimní technické konference ŠA (někde to tu je ke stažení ) doporučeno doplnit destilkou, ne obyčejnou vodou.

Edited by miklisek

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 5. 6. 2011 na 14:35, David C3 napsal:

 

Môj príspevok vložím tu. Hádam ma Pawouk nezablokuje :-) Dneska som si bol prevziať od svojho garáž majstra moje auto fabia combi II, 1,2 tsi/63kw/CBZA/ ročník 5/2010. V poslednej dobe som zaregistroval také hrkotanie, alebo pazvuk v oblasti rozvodového mechanizmu motora. Najskôr som si myslel, že ide o nejakú kladku. Neskôr sa mi však začala strácať chladiaca kvapalina z nádržky/cca. 2 cm. po jazde na 40 km./. Pod autom nebol viditeľný únik chladiacej kvapaliny. Začal som mať podozrenie na vodnú pumpu, ktorá pravdepodobne odišla :-). Neskôr sme si všimli, že chladiaca kvapalina uniká pri zapnutom motore cez spomínanú vodnú pumpu- 03F 121 004B. Táto vodná pumpa vydržala 145 800 km. Pohybová časť  je vylagovaná. Pravdepodobne vnútorne ložisko odišlo(nemal som to rozobraté. Asi tam je ložisko :-)) Ako náhradu som tam dal, teda mechanik ,,hepu"- vodnú pumpu. Hádam vydrží čo najdlhsie. Možno tento príspevok niekomu pomôže, pri probléme s tratiacou sa chladiacou kvapalinou.

IMG_20190107_135818.jpg

IMG_20190107_135648.jpg

IMG_20190107_135700.jpg

IMG_20190107_135652.jpg

IMG_20190110_130256.jpg

IMG_20190110_130307.jpg

IMG_20190110_130343.jpg

IMG_20190110_130318.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By namorek
      Mám Fabii r.v. 2001, najeto cca 30 000 km a ještě jsem neměnil původní chlacící kapalinu.
      V jakém intervalu ji měníte vy?
    • By Romeceks
      Když jedu od 0 do 150 km/h  je jedno jestli na to šlapu nebo jedu úsporně tak teplota chladící kapaliny je pořad na 90°C.
      Jakmile jedu nad 180 km/h chladící kapalina mi klesne na 60°C  a to vše při venkovní teplotě 3°C (termostat, chlad.kapalinu, vodní pumpu jsou nový vyměněný a rozvody dělaný asi měsíc zpět) a když jedu zase min jak 150 třeba 120 nebo 90 tak se chlad kapalina vrátí zase na 90 °C.
      Plus přitom všem mi skoro vůbec netopí, i když je zahřátej na 90°C tak nezatopí, pouze lehký závan tepla... A od tech 150 km/h do 220 km/h fouká studený vzduch tak že mi jsem v autě musel sedět v bundě a byla mi zima na ruce a na nohy...
       
      Předem děkuji za rady je to opravdu záhada....
    • By boban1108
      Tak dnes mi to zahlásilo abych doplnil. Jednou sirénka, hláška a pak už jen červený trojúhelník. Asi 15km k pumpě. Víc to neotravovalo.
      Otevřu motor a hladina skutečně pod MIN. Otevřu víko, unikne trochu páry, odtlakuje se to (nebo natlakuje?, ale to je fuk) a rázem je hladina na rysce MIN. Přesto jdu koupit k pumpě kapalinu, ale než se po pár minutách vrátím, tak už je hladina 0,5 cm nad MIN. 
      Přesto dolévám, ale než se dostanu k rysce MAX, tak tam naleju tak 0,2 dcl, víc určitě ne. 
      Celé mi to připadá na palici. Kdybych jen zastavil, otevřel a zase zavřel, tak byl klid. Teplota chladící kapaliny soustavně na konstantních 90, žádný velký výkon, spíše naopak, poklidná jízda po okreskách. 
       
      Stalo se vám to už někomu? Příště už budu chytřejší a než budu dolívat, tak to nechám chvilku vychladnout a otevřu. 
       
      Stalo se mi to poprvé po asi 13000km. Motor 1,8 TSI. 
    • By nixberg
      cca při 18.000 km mi vyskočilo varování o nízké hladině chladící kapaliny, při kontrole opravdu byla v nádržce hladina cca 3cm pod minimem. Vím, že se šetří a z výroby tam dolévají tak na risku minima, ale překvapilo mě kolik jí zmizelo za cca 10 měsíců provozu. Stalo se někomu něco podobného? Mám podezření, že někde něco netěsní jak by mělo ...
    • By dc34
      Zdravím! :-)
      Asi dva roky mám průběžně drobný problém s padáním ručičky teploty chladící kapaliny. Poslední dobou už je to ale hodně často, ručička mi padá během jízdy několikrát a nebo neukazuje vůbec, takže jsem se rozhodl zkusit vyměnit čidlo chladící kapaliny. V nabídce jsou ale dva typy senzorů: dvou- a čtyřpinový, navíc čtyřpinový je ve dvou provedeních (větší a menší piny a navíc rozdíl ve tvaru přípojky...). Můžete mi někdo zkušenější poradit, které čidlo koupit pro Octávii 1.9 TDI 81kW, ASV, r.v. ´04?
       
      Moc díky!
×
×
  • Create New...