Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

Lebo dnešný motorista by mal jazdiť do servisu. Čo je na tom k nepochopeniu, zas nechápem ja. Navyše ak sa žiarovky v zadnej časti auta menia snáď tak raz za život toho auta a tie predné dnes závisia od podielu jazdy v noci, ale vydržia vďaka ledkám tiež riadnu porciu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lebo dnešný motorista by mal jazdiť do servisu. Čo je na tom k nepochopeniu, zas nechápem ja....

Co na tom nechápeš? Zákon číslo 361/2000 Sbírky "O provozu na pozemních komunikacích" včetně pozdějších novelizací ve svým §§§ znění jasně definuje, že zjištěnou závadu na osvětlení vozidla MUSÍ řidič odstranit IHNED A NA MÍSTĚ - připouští se maximálně popojetí na místo, kde vozidlo netvoří překážku provozu (odstavnej pruh, nejbližší parkoviště, pumpa, odpočívadlo), ale další jízda se zjištěnou závadou je PORUŠENÍM ZÁKONA.

 

Tudíž žádnej servis = VÝMĚNA ŽÁROVEK JE POVINNOST ŘIDIČE. A pokud výrobce učuní konstrukci vozidla pro výměnu žárovek natolik konstrukčně komplikovanou až laicky neopravitelnou, JASNĚ TÍM PORUŠUJE ZÁKONY... Že se jim to obvykle houfně toleruje už několik let (viz rencky, Smart a v posledních pár letech už i škodifky) je jiná věc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok,máte iné zákony ako my. To som nevedel. U nás sa toto už nepokutuje. Práve kvôli dnešným autám, kde to často vodič nie je schopný vymeniť na mieste.

No platí aj to, čo som písal vyššie. Koľkokrát sa to stane, keď väčšinu času je používané denné svietenie? Určite to naštve, ale keď som si spomenul koľkokrát som za posledné roky menil žiarovky, tak to nevidím až tak tragicky.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri dennom zadné tiež nesvietia, či? Doteraz som denné svietenie nemal a zadné žiarovky som, okrem osvetlenia SPZ, nemenil tak či tak.

Samozrejme prístupné by to byť mohlo, bez debát. Lenže tých vecí, ktoré sú na hlavu je ďaleko viac a rozčuľovať sa nad tým asi nepomôže.

Mimochodom zrovna ten príklad s defektom je tiež pekný. Kto ste už skúšali meniť koleso s tým kľúčom, ktorý dodávajú štandardne k rezerve? Ja som s tým teda nedokázal povoliť ani prd a potreboval som k tomu klasiku - kríž, kde sa môžem naraz zaprieť aj dvoma rukami.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si taky ty šrouby nesmíš nechat od nikoho utáhnout klíčem nastaveným metrovou trubkou, ale nejvejš momenťákem na těch předepsanejch 120Nm, jak píše Maverick.

 

Do "lidštiny přeloženo" to znamená, že utahovat to smíš jen takovou silou, kterou vyvolá na konec metrový, vodorovně položený trubky vyvolá zavěšený závaží 12kg.

 

A když má klíš jen 30cm neboli zaokrouhleně 1/3 metru, musí na jeho konci působit síla 3x větší, aby vyvolala stejně velkej kroutící (= utahovací nebo povolovací) moment. U toho klíče 30cm to dělá tím pádem 36 kilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vozím rezervu, i když už bych teoreticky nemusel - room má už jako typ "prohlášení o shodě" a pokud je vybavenej opravnou sadou, rezervu už mít nemusí...

 

Ale třeba takovej moderátor ob dvě sekce Malta (zarytej plynař, F1 combi + room, oba HTP a sada Tartarini) i když má toroidní nádrže v prostoru pro rezervu a taky by rezervy vozit nemusel, tak stejně fyzicky rezervy vozí v obou autech přichycený na bok k podběhu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozhodně souhlasím... a navíc máš plnohodnotnou rezervu, což je super... tehdy na Scoutovi jsem měl dojezdovku... a u první i30 za Alu disk :D z původní O I Drive z roku 2003 mám ještě v autě kompresor... :) tam byl plnohodnotná rezerva, sada na opravu pneumatik a kompresor... :) kde jsou ty časy? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A už jste někdo s gumou opravenou pomocí tý opravný sady byli v pneuservise, aby vám tu gumu regulérně opravili i proti průsaku vody do kordovejch vrstev (jsou vesměs ocelový, takže reznou!!!)?

 

Protože ta slavná opravná sada totiž jen pokreje vnitřní povrch pneumatiky takovou lepivou sračkou, která má mít samovulkanizační vlastnosti - ale díru skrz běhounovou a nárazníkovou vrstvu pneumatiky už nevyplní, na to se musí právě do servisu a "nacpat tam nejt" neboli dírku po průpichu vydrat šábrem a nacpat do ní skrz celou tloušťku běhounu a kordu buď přímo vytvarovanej gumovej "nejt", nebo aspoň stejně fungující gumovej samolepící provazec...

 

Já si pamatuju, jak mi jednou ještě na šáde kdosi na silnici poskytnul "opravnej sprej" - jenže to byl ten vypěňovací a když jsem tu gumu po nějaký době chtěl nechat přezout, vyslechnul jsem si v pneuservise svoje... Ten sprej totiž vyplnil celej vnitřek gumy pěnou podobnou hustýmu molitanu a nejen že guma nešla z ráfku odlepit, ale byl problém ji i následně zout - a ráfek se musel celej vydrbat ocelovým kartáčovacím kotoučem od tý pěny. Pneuservis si naúčtoval navrch 200,- za čištění ráfku a já od tý doby radši vozím klasika rezervu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...