Jump to content

Výměna motorového oleje 1.4 MPI


Valach
 Share

Recommended Posts

před 18 minutami, Wittmann napsal:

1.4 MPI je velmi blbuvzdorný - dá se tam nalít téměř cokoliv, co je mastné. A intervaly není nutné jakoliv zkracovat.

Ohled musíme brát hlavně na hydroštely proto ty výměny určitě nepodcenit a už kvůli těm hydroštelům dát slušný olej odpovídající specifikaci pro daný motor. Výměna hydroštelů k vůli takovéto záležitosti není nic levnýho,proto raději připlatit pár kachlí a dát tomu něco lepšího. I když si každý myslí,že je to motor s EMbéčka realita je v praxi trochu jiná a to myslím vážně a to hlavně k vůli těm hydroštelům jsou potvůrky velmi háklivé na olej.

Edited by sachmar
Link to comment
Share on other sites

Řekl bych, že 1,4 MPI je velmi povedený motor, který ani moc netopí do oleje (protože nemá žádný zvláštní výkon - mimo jiné) a neprodukuje tak moc karbonu.

Ale určitě bych nepřekračoval intervaly výměn oleje s filtrem 10 tis. a nelil tam ani mizerné ani superdrahé oleje.

Problém těch drahých LL olejů je obvykle v tom, že jsou určeny i do motorů s filtry pevných částic.

A protože přísady, který zvyšují mazivost, také produkují hodně pevných částic, je jich v těchhle olejích minimum.

Motorům s filtry pevných částic to nevadí, jsou k tomu uzpůsobené, takže ve styku s vačkami jsou vahadla, která mají rolny a tedy podstatně nižší tření než Fabie 1,4 MPI, kde se stýkají vačky rovnou se zdvihátky.

Bratranec s BMW 340i F30 2016 to má těžší, kvůli 30 tisícovým intervalům (teoreticky - obvykle mu to nařídí výměnu tak po 24, 25 tisících) a hodně tepelně zatíženému oleji díky přeplňovanému 6-válci, který do oleje dost topí.

Tak to řeší tak, že po 12 tisících si olej s filtrem nechá vyměnit v neautorizovaném servisu a až ho k výměně vyzve displej, tak v autorizovaném - aby nepřišel o záruku nebo kulanci.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ahoj všem, koupil jsem Fabii 1 combi 2003 1.4mpi 50kw, najeto 196 200km. Chystám se na výměnu oleje, olej koupím https://jaknaauto.cz/Produkty/AKCE-C10127/Shell-Helix-HX6-10W-40-5L-P135/?gclid=CjwKCAjw0oveBRAmEiwAzf6_rFkhq7__U3fcki1Cu9EBVbA9qc9BHStRps7EuI68yNdOxjqUPvcVSBoCe5EQAvD_BwE ale chtěl bych se vás zeptat na olejový filtr. Když hledám na jakémkoliv eshopu tak mi dle zadaného motoru vždycky vyskočí X filtrů, kde má každý sice stejný závit, ale jiné rozměry např. výšku. Doporučíte mi nějaký jistý? 

 

Dál bych se chtěl zeptat, jestli to není offtopic, v tomhle autě má být chladící kapalina červená G12 pokud vím, ale v autě je zelená. Zvládnu výměnu sám, mám dát červenou a příp. je třeba nějakým (jakým) způsobem provést proplach? Díky moc všem. 

Link to comment
Share on other sites

před 6 hodinami, HasičČR napsal:

Když hledám na jakémkoliv eshopu tak mi dle zadaného motoru vždycky vyskočí X filtrů, kde má každý sice stejný závit, ale jiné rozměry např. výšku. Doporučíte mi nějaký jistý? 

 

Dál bych se chtěl zeptat, jestli to není offtopic, v tomhle autě má být chladící kapalina červená G12 pokud vím, ale v autě je zelená. Zvládnu výměnu sám, mám dát červenou a příp. je třeba nějakým (jakým) způsobem provést proplach? Díky moc všem. 

Co do kvality, je to setupně asi takhle:

Originální Škoda a Mann Hummel který jsou stejné kvality.

pak sestupně:                                       Mahle

                                                             Meyle

                                                             zbytek výrobců.

Nezapomeň před zimou na svíčky - já doporučuji Bosch FR7DP.

Měnit chladící kapalinu každé 2 roky je velmi potřebné pro zamezení problémům s těsněním hlavy válců.

Litinové vložky v hliníkovém bloku mají sklony tvořit mikročlánky a stará (kyselá) chladící kapalina je v tom podporuje.

Proplach vodou asi budeš muset udělat, jinak z motoru tu zelenou kapalinu nedostaneš.

Link to comment
Share on other sites

před 4 hodinami, Čečulák napsal:

Kup si tu tesnici kovovou podlozku k vypustnimu sroubu, utahnes a ok, se starou mi to rosilo...a je vic velikosti, musis se podivat na sroub jaky tam mas. 

Máš pravdu, nové těsnění zátky vany (lépe měděné než hliníkové) je dobré použít.

Zátka má závit M16x1,5, takže těsnění A16x22 třeba.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 months later...

 nalial som Total quartz 7000 10w-40, lebo som chcel skusiť 10w40 nakolko fabča ma nabehane 160000, nepozrel som si ale normu, nejako som na to zabudol....nabehal som na ňom cca 3000km a bol som spokojný, povedal by som, že auto bolo na ňom tichšie, proste mu sedel.....tu na fore som sa dozvedel, že olej neplní normu 500 ani 502, tak som pred 3 dnami olej vymenil za Total quartz 9000 5w-40 ktorý tam lejem takmer 6 rokov a zdá sa mi, že motor nejde tak dobre ako na tom 10w40, mam ho vymeniť, alebo sa na to vyprdnúť...s akým olejom máte najlepšie skúsenosti ?

 

Link to comment
Share on other sites

Acylpyrin pokud jsi olej již nevyměnil, tak to ani už nedělej. Nemůžeš přehazovat 10w40 a 5w40 jak se ti chce co pár tisíc km. Obvykle když se jezdí na 10w40, nemělo by se přecházet na 5w40. Opačně to lze. Ale každý olej rozpustí jinak a jiné usazeniny a může se stát cokoliv.. 5w 40 je lepší na zimu, nech jej tam a pokud bude vpohodě a nebude jej motor žrát nechej to tak a vyměňuj 5w40. 160 000km na motor nic není. Kdyby měl 300,400 000km rekl bych, ze to bude risk, ale 160 je i na benzín ještě vpohodě. Osobně jsem jezdil na 5w40 s 1.4 MPi která měla na tachometru přes 200 000 a ve skutečnosti bych řekl 300 a více a stejně olej nežrala.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Když vypnu rozehřátý motor, počkám 30 minut, tak to mám o 2-3mm nad červenou čárkou je to ok? Chápu, že olej stéká třeba 2 hodiny. Ale zdá se mi to moc nevím proč :D díky.
https://ctrlv.cz/XZXT

Jinak po vychladnutí půl dne to mám 2 čárky od maxima jak jsou ty malé tečky.
Fabia 1.4mpi AME

Edited by Jury
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 8 months later...

Zdravím vážení, přiživuji se na tomto vlákně a mám takový dotaz ohledně vypouštěcího šroubu, protože mi rosí.

 

Mám vyžíhanou podložku a šroub utažený na 30 Nm (používám momenťák, protože na tyhle momenty nemám cit).

 

Zajímavé ale je, že na Feldě, kde je v zásadě stejná vana i šroub, se dotahuje na 65 Nm.

 

Obě hodnoty jsou z DP.

 

Možná proto mi rosí, ale nechci ho urvat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...