Přejít na obsah

Výměna motorového oleje 1.4 MPI


Valach

Doporučené příspěvky

nevim co tady porad resite.. vymena oleje.. kdyz si ji udelam sam,vyjde na smesný prachy.. jezdit do servisu a davat za olej 1500 :-D .. proc?.. od ty doby co mam 1.4mpi coz je uz asi 6 let tam leju http://www.olejspol.cz/zbozi/castrol-magnatec-a3-b4-4-litry tohle a auto si jede jak ma.. najeto 275 400km.. a uz nejmin 120 000 tenhle typ oleje.. :palec2:

Bavili jsme se o rozvodech :)

Kdybych měl kde vyměnit olej tak bych si to taky dělal sám..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych si to taky klidně dělal sám - kdyby k filtru nebyl u Rooma přístup jak k penězům a kdyby se to dalo udělat jako u šáde se starým pekáčem na olej klidně i u chodníku na sídlišti... Bohužel, když vás v dnešní době takhle chytnou městský příživníci, jsou schopní na vás zavolat hasiče, že chystáte ekologickou havárii - a samozřejmě jim pak výjezd budete muset zacvakat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokazu si tu situaci s hasicema docela bez problemu predstavit :D Bydlim v panelaku a jen opravuju sterac nebo rypu do motoru hned se diva pulka baraku co tam do toho rypu a za par minut se nekdo odhodla i zeptat co to vlastne delam .. Ja jsem olej menil s rozvody jinak bych si to taky udelal sam nebo pres kamose co maji garaz :) mili ty mas 1.4 MPI 44 kw? To jsi prvni clovek ktereho znam s takovym najezdem .. jinak mam ten samy olej ted v motoru a taky jsem spokojenej :) Diky ze jsi me presvedcil nad kvalitami toho moturku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na mne zavolala jedna "ochotnice" ze sousedství policajty v momentě, kdy jsem si na ulici před panelákem zahnutým kusem svářecího drátu "odemykal" svoji vlastní šáde - ve který jsem si chvíli předtím nechtěně zabouchnul tašku - a v ní oboje klíče. Měl jsem na sobě triko, kraťasy a pantofle, protože to bylo v létě - a málem jsem skončil v "cépézetce", protože jsem u sebe samozřejmě neměl doklady, takže mne orgáni už už chtěli sbalit za pokus o krádež a kvůli perlustraci odvézt na oddělení... Naštěstí se nechali ukecat a vyjeli se mnou výtahem do bytu, kde jsem jim zazvonil na manželku a po jejím svědectví jsem si teprve mohl jít doodemknout šáde - a orgánům se prokázat, protože šrajtofle se všema dokladama byla samozřejmě taky v autě... Sousedce jsem pak "poděkoval" za ochotu - babizně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapi, oleje Mogul bych se vůbec nebál, dokonce bych mu já osobně dal přednost před castrolem. Akorát jak tady někdo psal, že mogul je levný, tak mě to moc teda nepřipadá. S příchodem řady Extreme šla cena rapidně nahoru, takže castrol, shell apod. vycházejí v eshopech levněji než-li ten mogul. Ono třeba ve všech těch našich super olejích (značkových) může taky třeba být stejný základový olej z parama a aditiva si dá třeba až shell nebo castrol svoje, kdo ví? Na to stejně asi nikdy nepřijdeme, takže hůlavně kupovat olej s normou, včas a pravidelně měnit!

Jinak když řešíte rozvody, tak já měl tenkrát na feldě 1.3 mpi (což je v podstatě stejný motor jako 1.4 mpi) najeto téměř 160 tisíc km, rozvody původní a byl to ševel květin, žádnej rachot. Záleží asi kus od kusu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nene ja mam 50kw a jedina zavada za tech x tisic kilaku co sem stim najezdil bylo to e mi fouklo tesneni pod palici a jedno mi zaclo piskat v motoru a pri vetsi rychlosti nez 120 to zaclo varit- prdla mi vrtulka na vodni pumpe a nehonilo to vodu.kamarad ma od roku 2000 44kw mpi a ma tam uz najeto 480 000 .. a rikal ze nic vyznamnyho se netento.. takze doufam ze s mojim motorem udelam alespon pul mega :worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja jak jsem hledal auto tak jsem taky nasel clanek od nejakyho cloveka co koupil 1.4 MPI 44 kw z roku 2000 a mela uz pri koupi nalitano neco pres 300 000 a on s ni jezdil dal az nekdy okolo pul milionu a psal ze motor jel vpohode bez problemu .. a k tem rozvodum bych rekl ze zalezi hodne na vytaceni motoru ne? A nebo kus od kusu? Strejda ma 100 000 a zrovna sevel to neni a to jezdi slusne ale rachot taky ne .. ale proti memu s vymenenyma rozvodama je to trabant :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja si myslim ze to bude kus od kusu.. znamej mel 150000 a :rip: ale ja si myslim ze bych tech pul mega mohl udelat.. sice uz to neni nic prijemnyho.. hluk a tak.. ale jede.. a na to ze ma275000 jede si myslim vic nez dobre.. zrovna ted sem byl v liberci a po dalnici na zimakach sem jel za 5.4l/100km a tankoval sem u tesca .. jedine co me ted ceka jsou zadni brzdy a mam oblemcanou olejovou vanu.. tak az bude pristi olej tak to nekomu dam at mi to presilikonuje a bude zas klid.. jinak ktem rozvodum.. jeste sem je nedelal.. kol1 a ani se nechystam. kol11

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted sem byl v servisu měnit olej.Kdyz sem jim rek at mi tam nalejou 5w-40 tak na me koukali jak na vola,že do tehle motorů 5w-40 nepatří že jedině 10w-40 zvlášť když už má něco najeto,že nejde dávat řidčí olej jedině potom až začne ten motor olej žrát tak přejít na 15w-40.5w-40 by prý rozpustil karbon,zvětší se vůle,můžou se ucpat mazací kanálky protože je to plná syntetika a když motor jezdil na polosyntetiku tak mu nejde "přilepšit" tím že mu najednou naleju plnou syntetikou .Takže nejlepší bude pokračovat v lití toho co tam bylo doteď..... :)

TO , co ti říkali, už jsem slyšel vícekrát. Proč tam dávat plnou syntetiku, já dávám polosynt. Shell Helix 10W-40. Ř9kaj, že přechod z plnosynt. na polosynt. nevadí, ale naopak ano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neprijde mi ze by neco hrastilo.. ta kolegovo fabka byla zakleta uz do ty doby co vyjela z pasu.. porad dokola problemy se svazkem kabelu..neustale nejake problemy s motorem.. pak mu tam zaclo tect... a ve 150 mu prdnul blok .. tak se (_!_) nechal to opravit a strelil ji v ackach :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO , co ti říkali, už jsem slyšel vícekrát. Proč tam dávat plnou syntetiku, já dávám polosynt. Shell Helix 10W-40. Ř9kaj, že přechod z plnosynt. na polosynt. nevadí, ale naopak ano.

přechod z 10w40 na 5w40 u dnešních olejů nevadí, zrovna tak jako z 5w40 na 10w40. Pokud se olej mění včas a pravidelně, nic nehrozí.

Jen teda přesně netuším, jaký olej si měl na mysli pod pojmem plně syntetický?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pitrs78 : Oleje Mogul byvaji nekde predrazene, ale daji se sehnat i za rozumne penize. Ja ted ale prechazim na cepovany Mogul a cena je tak jeste prijatelnejsi:)

Mam v garazi novy nerozbaleny originalni olej Mogul Extreme 10w40 a je to darkove baleni 4l+1l vse original zabaleno v papirove darkove krabici Mogul, kdyby mel nekdo zajem muzu za rozumnou cenu odprodat, bo mam ted nejakych 14litru sudoveho oleje Mogul 10w40 a 5litru 5w40, tak nebudu zbytecne nacinat tento original zabaleny ;) Olej byl baleny v kvetnu 2010

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Co se dneska nestalo fever.gif , kamosce jsem pucil moji Fabii na par dni, bo je ted bez auta a ja stejne vrkam sluzebnim, tak je mi to jedno.

Rozhodla se udelat autku radost a koupila kanistrik smesi do ostrikovace, naplnila nadobku na max a zavrela. Kanistrik odlozila vedle auta, a sla jeste vytahovat nejake veci z kufru. V ten moment se tam nachomitnul jeji maly syn a aktivne jak predtim mamku sledoval ze tam neco naliva tak to udelal taky, ovsem ten zbytek kanistru nevim jak, ale nalil do motoru...Jak ho videla ze tam cosi vyrabi sla se podivat a on ji hrde rikal "uz jsem to tam mami nalil" post-23-1156272824.gif

Nastesti me teda zavolala a zeptala se, co se stalo kdyz to nalil do toho cerneho vicka jak je motor. Takze jsem ji rekl at auto vubec nestartuje zeby se to pokazilo. No takze je to celkem blba sranda, bo auto je ode me vzdalene asik 15km takze se bude muset odtahnout, bo nebudu ryskovat ze pri prejezdu by se to pridrelo a tam neni jak a kde ten olej vymenit. Navic to bude chtit udelat i pruplach motoru, takze sranda no. Jeste stesti ze s tim nejele nekam pric, by asi motor dostal posledni cocku...

Udajne v tom kanistriku uz toho nebylo moc, asi tak 1litr mozna min. Tak jsem teda zvedavy, co z toho vypustim.

Za hodinku jdu s kamosem to auto odtahnout, tak pak uvidim. Celkem to potesi, bo olej jsem menil asi pred 6-7tis.

Takze si to zopakuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ten motor nikdo nenatočil, odsere to akorát ten olej. Kapalina do ostřikovačů je voda s čímkoliv a je vždycky těžší než olej - takže steče dolů do vany, kde si sedne ke dnu. Jestli máš možnost motor ohřát zvenčí, například políváním teplou vodou z hadice, ohřej zdola blok a vanu, než tu srágoru vypustíš ven. Nahradíš tím ohřev motoru proběhnutím před vypouštěním. Nechej všecko dobře vykapat nebo jestli se na to cítíš, sundej po vytečení oleje z motoru vanu a vytři ji do sucha. Budeš ji muset samozřejmě před namontováním přetěsnit. Vyměň filtr jak se to má dělat (naplnit čerstvým olejem a nezapomenout namáznout gumičku před namontováním = líp si sedne) a nalej do motoru nový olej. Prvních pár stovek km jezdit opatrně, aby se měla z oleje šanci vypařit zbytková voda, která mohla někde zůstat - nějaká kapka se vždycky schová. Daleko horší bys to měl, kdyby se kámoška pokusila s autem odjet a zkusila ho natočit - kapalina by se rozlezla po všech mazacích kanálech a bylo by daleko složitější ji odtamtud dostat ven, musel bys to opravdu vyplachovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za rady kol-47.gif zkusim to teda opatrne ohrat horkovzduskou a pak to vypustim.Jinak v autech a motorkach se hrabu uz od malicka, takze to nebude problem. Vanu se me opravdu sundavat nechce, protoze jsem si menil jak na potvoru prave pred tydnem rozvodovy retez + soukoli a vanu jsem poctive zasilikonoval a znovu se me to zase nechce delat..kol-32.gif

Od kamose ze servisu budu mit zadarmo nejaky polsky olej 15w40, ktery tam pak naliju a necham zahrat na provozni teplotu na volnobeh a vypustim ho. Pak fouknu novy olej + filtr a melo by to byt snad ok.

Dival jsem se na merku oleje, a po vytazeni je normalne od oleje, takze tam asi vic jak litr te vody nebude. Nastesti se to teda nestartovalo, coz by udelalo emulzi. Bylo by to vsude v motoru po stenach jak pises, coz by bylo horsi.

No tak nenadelam nic, alespon mam doplnenou nadobku do ostrikovacu haha..

Doufam ze to zitra stihnu, budu mit nastesti trosku volnejc, tak bych na to mohl po obede vlitnout.

Edit: Nebyla to nastesti zadna divocina, vytekl sice trosku sajrajt ale pak uz stekal normalne tmavy olej, takze jsem pak nalil necele 3litry te 15w40 a nechal auto jen tak prdet na volnobeh. Pak znovu vypustil,(vytekl uz cisty olej, bez znamek vody) soupnul novy filtr a chvilku jsem premyslel jestli tam mam dat 10w40 nebo 5w40, po par minutach jsem sahnul po 5w40 Mogulu a fouknul ho tam. Tak jen doufam ze to neudela nejakou paseku, gufirko na remenici mam nove,vana pretesnena, tak snad to nepotece a na zimu to bude preci jen vhodnejsi, i kdyz jsem nazoru ze staci bohate 10w40 zvlaste do vic jetych aut, tak dneska jsem to trosku zmenil a autku dal lepsi olej, aby zapomelo na spatnou vzpominku s ostrikovaci kapalinou biggrin.png

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz se tady snad v kazde sekci resi oleje, jejich vlastnosti atp. Tak me napadlo udelat takovy opravdu maly testik, kterym jsem chtel jen vyzkouset jak se olej chova pri vecich mrazech, a to presne pri -20C Teploty.

Jedna se o oleje znacky Mogul 10w40 Extreme a olej Repsol 5w40 Elite. Jak je videt do kazde oznacene vanicky, jsem nalil asi velkeho panaka oleje a vanicky jsem strcil do mrazaku priblizne na 3hodiny.

Pak jsem si nachystal fotak, a z mrazaku vatahnul jednu vanicku. Drzel jsem ji vodorovne a pripravil si fotak k foceni, pak jsem vanicku otocil svisle dolu a rychle vyfotil. Po nafoceni druhe fotky jsem pak vytahnul druhou vanicku z mrazaku a postup opakoval.

Je dost patrne i na fotkach, ze olej 10w40 je o dost hustejsi nez 5w40 a rekl bych, ze cerpatelnost pri -20C je uz dost omezena. Protoze olej se tvaril dost huste a nejak se mu nechtelo tect, fotka č.1 je hned po otoceni vanicky, a olej zustal na stejnem miste, az po chvilce zacal teprve stekat. Bohuzel jsem nemel po ruce zadny olej 15w40 abych ho zaradil do testu. Takze je to jen 5w40 vs. 10w40

Vysvetlivky:

Fotka č.1 = prvnimu vyfoceni ihned po vytahnuti z mrazaku a nakloneni vanicky

Fotka č.2 = druhe foceni, asi po 1 minute, kdy olej uz zacal trosku nabirat okolni teplotu a byl trosku tekutejsi.

EDIT: Omlouvam se za podane milne informace, muj tes probehnul jak jsem psal, ovsem teplota v mrazaku dle teplomeru je -28C. Venkovni ukazatel mrazaku pritom ukazuje -20C

Takze v tehle teplote -28C uz je opravdu spatne tekuty olej 10w40. Ale pri venkovnich extremech kolem -20C by byl porad jeste dostatecne tekuty, takze se omlouvam za milny test.

post-62484-0-05787100-1321029940_thumb.j

post-62484-0-79479300-1321029950_thumb.j

post-62484-0-54855400-1321029961_thumb.j

post-62484-0-86628400-1321029970_thumb.j

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...