Přejít na obsah

Výměna motorového oleje 1.4 MPI


Valach

Doporučené příspěvky

Jak psal uz Ekkar...neni nutne delat pruplach, kor kdyz uz jsi olej menil pred tim a pravidelne vymenujes.

Ten pruplach by byl vhodny leda, kdyz by byl olej nejaky extra hnusne cerny a nemel bys jistotu jak probihaly jeho vymeny. Nebo v mem pripade, kdy doslo k naliti ostrikovaci smesi do motoru, tak jsem udelal preventivne lehky pruplach levnym olejem.

Kdyz pouzivas 5w40 tak, tak neni vubec co resit a motor musi byt vevnitr pekne cisty.

Jestli nechces kupovat predrazene oleje, tak se treba podivej na olej Total Quartz 9000 5w40

Je to kvalitni olej, a da se sehnat za lepsi cenu nez Sehll,Castrol atp..

Napr zde: http://www.oleje-cz....0-5w-40-5l.html

Oleje Total jsou prvni naplni vozu Peugeot, Citroen atp. Takze kvalita zarucena ;)

Nebo se vrhnout do stacenych oleju ze sudu. Ja nalil Mogul Racing 5w40 a cena za 4litry 500-Kc =kdyz se vezme veci mnozstvi tak je to super cena.

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani když bych chtěl přejít na jinéu značku?

Potřeboval bych poradit motorový olej do 1,4MPI 44KW,posledně jsem do ní lil SHELL HELIX ULTRA 5W-40.Nevím co tam bylo před tím,jen to že 5W-40.Chtěl bych poradit nějakou alternativu místo SHELL.Díky za pomoc.

Proč chceš měnit značku oleje? Jestli je to kvůli ceně, tak kup cokoliv levnějšího od renomovaného výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dneska jsem se presvedcil, ze cesi jezdi opravdu na cokoliv :kol-32:

Parkoval jsem pred Kauflandem, vedle Fabie s otevrenou kapotou motoru. Jak jsem zastavil a zatim si sundaval pasy, tak jsem tak ze zvedavosti kouknul co se to pod tou kapotou deje. Vidim ze pan tam doliva olej, tak jsem vysel z auta a zamykam auto. Pritom jsem jeste mrknul jak to tam naleva a vidim litrovou flasku Madit M8AD.

Chvilku jsem vahal zda se ho zeptam, jak to jede? Ale byl jsem cely zmrzli, ze jsem se na to vykaslal se ho ptat a mazal jsem do Kaufu se ohrat.

No, je otazkou zda tam mel opravdu ten olej a nebo v te flasce mel nalite neco jineho, to se asi uz nedozvim. Ale predpokladam, ze to byl origo olej v origo lahvi. Takze ted je mi to celkem lito, ze jsem za nim nesel se zeptat na vice info. :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem se presvedcil, ze cesi jezdi opravdu na cokoliv :kol-32:

Parkoval jsem pred Kauflandem, vedle Fabie s otevrenou kapotou motoru. Jak jsem zastavil a zatim si sundaval pasy, tak jsem tak ze zvedavosti kouknul co se to pod tou kapotou deje. Vidim ze pan tam doliva olej, tak jsem vysel z auta a zamykam auto. Pritom jsem jeste mrknul jak to tam naleva a vidim litrovou flasku Madit M8AD.

Chvilku jsem vahal zda se ho zeptam, jak to jede? Ale byl jsem cely zmrzli, ze jsem se na to vykaslal se ho ptat a mazal jsem do Kaufu se ohrat.

No, je otazkou zda tam mel opravdu ten olej a nebo v te flasce mel nalite neco jineho, to se asi uz nedozvim. Ale predpokladam, ze to byl origo olej v origo lahvi. Takze ted je mi to celkem lito, ze jsem za nim nesel se zeptat na vice info. :unsure:

Pokud ta fábule byla s motorizací 1,4MPI, tak jí olej M8AD se specifikací SAE 15W-40, API SE/CB viz http://www.vurup.sk/sites/vurup.sk/archivedsite/www.vurup.sk/english/madit/m8ad/slovak.html vůbec nemusí vadit. Uvědom si že to je "starý ó-há-véčko" Škoda. S formanem SPI (BMM) = až na drobnosti totožný motor jsem na jiný olej ani nejezdil - celých 6 let co jsem s ním brázdil republiku a přilehlé okolí. A nestalo se že by si nějak stěžoval nebo v zimě nenatočil - a to byly i mrazy jako jsou právě teď, kolem -20°C. Pravda, měnil jsem standartně po 10 000km - ale i tak... Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj byla to verze 1,4Mpi bud 44kw nebo 50kw, ale to neni podstatne. Vim ze nekdo lije do techto motoru normalne 15w40. Kdyz splnuje normu VW 501.01 tak neni problem, bo je to opravdu zastaraly motor trochu vylepseny elektronikou atp.

Ale tento olej jak jsem se dival nesplnuje zadnou danou normu VW 500.00, 501.01, 502.00. Takze bych mel prave strach o hydrozdvihatka :kol-32: Jinak je mi jasne, ze vse ostatni bude mazat v pohode. Jen bych rekl ze neni proste urceny pro hydra. Do stare 120,Favorita,Žigula... bych to klidne nalil, ale tady u Fabie bych nebyl moc klidny to mit v motoru.

Jinak pisou ze je to viskozita 15w50 coz je alespon odolnejsi do vecich teplot, ale jinak doporuceni Pro starsi vozy Skoda,Lada a Avia 15 a 20. Takze podle me, to do fabie s hydrozdvihatkama vubec nepatri.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak trochu se vrátím k mojí předcházející výměně oleje z vyskozity 10w40 na 5w40 Mogul. Mám najeto přibližně na tento olej 4500km a olej je pořád mezi ryskama měrky. Takže jak je vidět, tyto motory i s věčím nájezdem nemají očividně problém se žraním oleje. Pomalu se blížim k hranici poctivých 230tis.km a motor opravdu přede jako kotě, mám z něho velkou radost.

Takže i když jsem zástancem do starších motoru lít 10w40, tak tady bych se toho nebál. Ovšem já mám teda měněný rozvodový řetez a pochopitelně přetěsněnou vanu, vyčištenou uvnit včetně sacího koše a nové gufero na remenici.

Takže kdo prostě váhá nad použitím 5w40 v tomto motoru, tak bych se toho nebál. Díky nedávným extrémním mrazům, jsem ten olej využil jak jen to šlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj lidi je možné že olej Shell Helix HX7 10W-40 má na jedné láhvi normy 502.00 i 505.00 a na druhé jen 505.00 ikdyž je stejná flaška i název, typ prostě vše a očividně pro diesel určen není? Díky :/

Jedná se konkrétně o tenhle obchod: http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-shell-10w-40-helix-hx7-polosynteticky-4l-sh-10w-40-hhx7-4_33658.html .. Objednal jsem si to odsud protože to mám blízko na vyzvednutí a je to dost levný .. :(

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj lidi je možné že olej Shell Helix HX7 10W-40 má na jedné láhvi normy 502.00 i 505.00 a na druhé jen 505.00 ikdyž je stejná flaška i název, typ prostě vše a očividně pro diesel určen není? Díky :/

Jedná se konkrétně o tenhle obchod: http://www.oleje-pem...x7-4_33658.html .. Objednal jsem si to odsud protože to mám blízko na vyzvednutí a je to dost levný .. :(

skor si myslim, ze mas jednu flasku typ HX7 a druhu HX7 AV, potom je potom rozdiel v specifikaciach:

HX7 AV , plně syntetický , VW 500.00/502.00/505.00

HX7, polosyntetický, VW 505.00

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

olej by mal byt presne v strede medzi dvoma priehlbinami na mierke... priehlbina horna je o cosi vyssie ako je vytlacena znacka... spodok takisto nizsie ako vytlacena znacka... ja som mal MPI 50kW 2001 a v rodine bola 50kW 2002 a mierky bola kazda ina, co sa tyka tvaru..asi to priebezne inovovali v S.A. :kol-32:

inak viac oleja, ako ma byt sposobuje aj vyssie tlaky na sucasti motora, cize ani z tohto hladiska to nie je dobre... pocul som, ze MPI boli na to citlive.. takze jednoznacne odliat/odpustit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo sa môže stať ?

citácia z AUTORUBIK.sk:

Pri dolievaní oleja dávajte dobrý pozor, aby ste ho do motora nenaliali viac ako treba. V takom prípade sa v systéme neprimerane zvýši tlak a ak nedostane šancu uniknúť cez odvetranie kľukovej skrine, môže poškodiť dôležité tesnenia a začne z motora unikať. Určitým problémom je aj spenenie oleja v olejovej vani od rotujúceho kľukového hriadeľa. Vtedy sa do systému dostanú vzduchové bubliny, ktoré spôsobia prerušenie životne dôležitého olejového filmu na mazaných súčiastkach (napr. na vačkových hriadeľoch) a dochádza k ich pridieraniu. Veľa oleja tak paradoxne spôsobí zadretie motora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to stejny sem psal ja .... akorad zkracene a cesky :D

jinak ja mam olej tak nejak trochu pod pulkou,.... ;) mezi min a max

ono prece jenom oleje zpusobuje to co sem psal a taky to ze auto moc nejede,.... protoze je proste jednodusse hodne oleje ;)

Editováno: , autor: Lukason
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z tejto vety som stále akosi mimo (možno tou pokročilou hodinou)

ako je ohnutý ten odmerný pásik na akurát na hrane ohybu, čo je cca 5mm nad ryskou maxima

píše,že to má akorát na hrane ohybu..ale kde zobral,že to je cca 5mm nad max??

dám sem prílohu mierky oleja a nech nám to acylpyrin ozrejmí...inak si ten ACYLPYRÍN dám ja pred spánkom :kol-28:

post-62595-0-80348100-1336683751_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...