Jump to content

Fabia 1.6 16v nízký výkon


Garen
 Share

Recommended Posts

Ahoj,

Fabka má už skoro dva roky (v červenci končí záruka) a přijde mi, že na tenhle motor má hrozně slabej výkon. Když to srovnám třeba se starou Octávkou combi 1.6 55kw 1998, tak to je oproti fabii dělo, hlavně teda co se týče akcelerace. 1., 2. a 3. rychlostní stupeň je v octávii doslova odpich oproti fábii. A to nemluvím o zapnuté klimatizaci. Když zapnu klimu tak auto vůbec neakceleruje a navíc žere (to se dá ještě pochopit). Ale v Octávii není zapnutá klima na výkonu skoro poznat.

Fabia je navíc hrozně hlučná. Když točím 3000 ot. tak je motor hrozně hlučnej, oproti ostatním autům.

Jste na tom stejně? Nepřijde vám, že je ten motor slabej? Myslíte, že by to mohlo být případně na reklamaci? Že bych řekl, že mi výkon v žádným případě neodpovídá těm 77kw, tak že by se to změřilo a dalo by se s tím něco dělat? Jestli je to normální tak ten motor je s prominutím dost na houby.

P.S.: Teď na poslední prohlídce před skončením záruky chci říct o zaktualizování sw ŘJ kvůli vynechávání při rozjezdech.

Sakra asi nejvíc by mi pomohlo, kdybych si mohl projet jinou fabku se stejným motorem, to by se hned vidělo. To by mi ale asi v servisu neposkytli, když jsem viděl tu jejich ochotu s loňským uplatňováním reklamací.

Děkuji za odpovědi.

Link to comment
Share on other sites

Řekl bych, že celou dobu.

"jenom" špatně zajetá? To by bylo to nejhorší, co by mohlo být. Ale jezdilo se s ní normálně, tohle přece nemůže být zajetím. Neříkám, kdyby se ze začátku moc vytáčela. To vůbec.

Link to comment
Share on other sites

No podle mě se s tím jezdilo celkem normálně. Zkusím to teda někde provětrat.

Nejvíc mě štve, že fabií s touhle motorizací je žalostně málo. Nemáte ji někdo v Olomouckém kraji. Nejlépe serverní morava (Zábřeh, Šumperk, Hanušovice)?

Link to comment
Share on other sites

Sice mám roomstera se stejným motorem a jsem z něho zklamaný. Motor je "hlučný" a čekal jsem lepší dynamiku. Motor je podle mě "tupý", ale na druhou stranu nad 3500 otáček jede dobře, až na ten hluk a spotřebu. Malá dynamika je asi daň za "ekologii", kdy je motor kvůli emisím omezován, to je můj nároz. Možná by chtělo více názorů od ostatních majitelů, ale jak jsi psal majitelů FII a R s tímto motorem je poskromnu.

Edited by Kedarek1
Link to comment
Share on other sites

Bez zatížení a při klidné jízdě je rozdíl oproti 1.4 vcelku malý, oba motory mají trochu jinak své nálady. 1.6 velmi málo ovlivňuje náklad, což já konkrétně oceňuju hodně. V nízkých otáčkách je motor chcíplý a na plyn reaguje s jistým "nadhledem" - 1.4 je v tomhle ohledu pohotovější. Na druhou stranu jí výrazně dřív dochází dech a 1.6 se naopak s roustoucími otáčkami dostává k chuti - čím dál, tím víc. 1.4 má v průběhu otáček nevyrovnanější projev, ještě mnohem výrazněji jsem to zažil u 1.4/80kW v Ceedu (tam byly živá místa dvě stejně jako mrtvá).

Bohužel nemám k porovnání dostatek zkušeností s jinými benziny kromě 1.3/50kW v obou variantách, HTP 47kW a předváděcích jízd s ostatníma značkama. Jezdím jinak se samými TDI. HTP do města bez zatížení a do cca 70km/h s ohledem na výkon a kubaturu super, pak KO.

Jinak já jsem při nákupu čekal víc - jednak jsem byl zvyklej na charakteristiku TDI, jednak byl skok maximálního výkonu z 50 na 77kW. Roli sehrálo víc faktorů:

  • 1.6 je 16V motor a já byl z Fel zvyklej jezdit v nízkých otáčkách (ve vysokých stejně nejela a jenom řvala)
  • Roomster má o nějakých 150kg vyšší pohotovostní hmotnost
  • auto má vyšší budku, větší a širší kola, klimatizace jede sama podle potřeby

Ale mám to podobné, rád bych si zkusil Feliciu pro porovnání, zatím nebyla za tři roky příležitost. Roomster byl ze začátku úplně syrový, musel jsem si navyknout atd.

Link to comment
Share on other sites

Něco ke srovnání. Taky jsem nebyl z motoru 1,4 16 V v Roomsteru nějak zvlášť nadšený, protože jsem od něj po zajetí čekal víc. To hlavně proto, že stará fábka co je ještě doma 1,4 50 kw, nejede pocitově o nic hůř a je daleko tišší, jen jí celkem logicky dochází dříve dech.

Link to comment
Share on other sites

Hm...tak to vypadá, že to není jen můj problém, a že všechny 1.6 16v jsou při rozjezdech a nižších rychlostech dost líný.

Na jednu strani jste mě potěšili, že není chyba jen u mě, ale na druhou stranu asi musím konstatovat, že jsem z tohodle motoru tedy dost zklamaný.

Taky vám zapnutí klimi (mám manuální) výrazně zhorší akceleraci a celkově výkon? Přijde mi to nějak moc.

Ale stejně bych se chtěl svést jinou fabkou nebo roomsterem se stejným motorem pro srovnání.

Odkud jsi, bojlere?

Link to comment
Share on other sites

Ne, vůbec. Mám zapnuto pořád a výkon se automaticky reguluje. Při vyzkoušení zapnutí a vypnutí malý rozdíl.

No ty vole...tak to pak nechápu. Když to vezmu do servisu a řeknu jim, že to má malej výkon a s klimou se to ještě hodně zhorší, tak mi řeknou, že se mi to jenom zdá :-(

Link to comment
Share on other sites

k té brzdě: pokud máš svýho miláčka fakt hrozně rád, radši si to s tou brzdou rozmysli. Ten motor na brzdě dostane neskutečnou nálož. Radši se na to nedívej a pořádně si zacpi uši. Já jsem to viděl na vlastni oči v motorárně v MB, jak dokážou měřit výkony u úplně novejch a syrovejch motorů a pak jsem se nějakou dobu v noci probouzel hrůzou... Ale ja fakt, že ti z brzdy sjede auto krásně rozcvičený. Bude mít chvíli trošku jinej zvuk a pojede tak nějak líp. Ale jen na chvíli.

Link to comment
Share on other sites

Nejsem si jistý o jaký motor se tady jedná benzin/nafta, ale zdá se mě že mám taky stejný problém. Mám 1,6 TDI CR 66kW. A přešel jsem na něj z Feldy 1,9D 47kW. S tím novým jsem dost zklamaný s akcelerací. Felda i s nižším výkonem byla na rozjezdu živější.

Ale vím čím to je.

Atmosferická 1,9D měla zátah už z volnoběhu, a naučil jsem se jezdit stylem rozjezd téměř bez plynu a potom teprve přidávat, a krásně to zvládala, když jsem přišlápl tak i zahrabala.

U TDI musí nejdříve turbo natlačit, potom teprve "Bursík" povolí palivo, aby to nezakouřilo. Děje se tak až asi od 1300 ot/m.

V praxi můj razantní rozjezd je takový, že pouštím spojku, ze zvyku trochu rychleji a dávám více plynu. Ale motor na to nereaguje, protože není tlak v sání, a neochotně zvedá otáčky. Jak dosáhne po pár vteřinách 1300, tak je to jak kopanec do zadku, zamáčkne mě to do sedadla, že ani nedosáhnu na šaltrpáku. Otáčky vylítnou a na dvojce se to zase podobně opakuje.

Musím se znovu učit jezdit s více otáčkama a nechat prokluzovat spojku. Ale pro mě by bylo lepší nějaké přečipování, aby ŘJ povolilla palivo při nižším tlaku v sání. Nebo nalhat něco tomu čidlu tlaku v sání.

Neřešil to už někdo?

J

Edited by jipol57
Link to comment
Share on other sites

Tyhle věci řeší opravdu načipování - zde jseš ale v sekci, kde se propírá BENZÍNOVÝ motor 1,6 - se svým problémem musíš do "dehťárny" neboli do sekce, kam se slejzá dýzlová část zdejšího osazenstva... Tam Ti určitě bude někdo schopný poradit kam se obrátit případně co motoru (a řídicí jednotce) vyvést za kulišárnu, aby poslouchal majitele a ne MELOUNA (navrch zelenej, vevnitř rudej jak čínská fángle) Bursíka s jeho snad už otelenou Kačenkou Biomasou...

Zkus to tady: dehťárna FII/Room nebo tady: dehťárna FI - případně se podívej i do ostatních sekcí (k Oktaviánům, Supům i Sněžným mužům) co tam vymysleli ohledně svých pohonů žeroucích naftu (případně řepku nebo jiné náhražky...). :):)

Edited by Ekkar_z_Bastlírny
Link to comment
Share on other sites

Dík za odpověď. Tušil jsem, že jde o benzín, ale turbobenzín. Takže problém bude asi podobný. Nejdříve tlak turba, potom požadovaný výkon. A když se kondice motoru jen nepatrně sníží, tak tyhle následky se ještě více zdůrazní.

Já to mám moc nové, a ještě ani ne pořádně zajeté (2500). Ale u Garena po pár desítkách tisíc se už může projevovat nepatrné snižování.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Mám FII 08 combi s 1.6 a mám dnes najeto 108083 km. S pružností motoru si nemohu stěžovat, jede hodně dobře i z nízkých otáček ovšem žádný dušení. I já to mám tak, že v 3500 rpm se probudí plně k světu, ale že by se s tímto motorem do těch 3500 otáček nedalo jet se rozhodně říct nedá. Všiml jsem si ale, že motor byl trochu línější když jsem jezdil pravidelně delší vzdálenosti kde nebyla potřeba přeřazovat a zrychlovat. Vždy mi pomohlo jak psal kolega výš udělat si čas a jít se projet svižnějším tepem a párkrát ukázat ručičce otáčkoměru červené čísla  kol117 (ta lenost nebyla nějak razantní) . S tou klimou to mám ale podobné. Před servisem auto jelo normálně i se zaplou klimou jen víc žralo logicky, ale divně šuměla a páchla. Proto v servise výměna náplně a dezinfekce a chladí už dobře a je tichá, bohužel pozoruji, že asi nereguluje výkon dle potřeby. Je to poznat i při rozjezdech že je potřeba dát víc plynu, protože ten motor je slabší a podle mě to není zanedbatelné. Zajímavé je, že to začalo dělat až po servisu  kol117

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...