Přejít na obsah

serizeni dalkovych svetel


Petrkiller

Doporučené příspěvky

Ahoj prosimvas chtel bych od vas radu jak seridit dalkove svetla u Fabie I a zda to vubec jde .. sviti mi proste divne .. hlavni svetla sviti vysoko a dost daleko .. dalkove sviti stejne daleko (asi 15m pred auto je osvetleny prostor) .. od hlavnich svetel je to nerozeznatelne .. pripada mi jako by se ten svetelny kuzel obou zarovek spojoval tesne pred maskou auta .. na zemi je odraz svetla jako by prava zarovka svitila do zeme a leva vpred jenze obe sviti dost vysoko ale na malou vzdalenost..snad to nekdo pochopi :( Na druhe fabce ty hlavni svetla zase sviti malo ale dalkove asi 2x vic .. Dekuju za kazdou radu snad to nejak pujde a omlouvam se za nove tema ale nikde jsem tu nenasel o tomto nic.. aspon ne v tematu Exterier.. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj a náklon světel na přístrojovce vedle ovladače na světla nemáš?

Jinnak bych to neřešil a zajel na nejbbližší STK a nechal seřídit, nebo možná do škodovky.

Koukni ještě na žárovky jestli jsou dobrý já měl u jedné roztavené to sklíčko těsně u toho plíšku a vlastně svítila jakoby směrem dolů, asi nějaký ufal při výrobě a po nahřátí pak toto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diaľkové svetlá sa nenastavujú,nastavuje sa sklon tlmených svetiel kolečkom pri prepínači svetiel.3=blízko pred auto,0=najdaľej od auta,podľa toho ako si naložený a kufor.Ak pri prepnutý diaľkových svetiel nevidíš rozdiel tak máš diaľkové vypálené a svietia ti iba stretávacie.Oni totiž svietia spolu ak máš zapnuté diaľkové tak svietia aj stretávacie.

post-43820-0-21534200-1308286669_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najeď proti nějaké svislé stěně, světlá je samozřejmě nejlepší, ale dá se to i například proti vratům, zastav se asi 2-3 metry daleko, rozsviť potkávačky a podívej se, jaký tvar má osvětlená plocha a hlavně hranice světla a stínu. Měla by mít tvar jako na obrázku. Otáčením regulačního kolečka vlevo pod volantem musí jít obě zároveň posouvat nahoru a dolů - čím víc naložený zadek, tím je potřeba světla víc stáhnout, protože předek se zdvihá a oslňoval bys protijedoucí. Pokud pak přepneš na dálkové, měla by se celá plocha dodatečně osvítit do tvaru jasné elipsy s vodorovnou delší osou - ty šikmé doprava nahoru směřující hranice světlo-stín by měly skoro úplně zaniknout. Jestli cokoliv z tohoto popisu u Tvé fábule neodpovídá, je to na servisní zásah - výměna žárovek, seřízení sklonu a regulace... Pokud Tě s takovou závadou zastaví PaChové na silnici, je to na odebrání "papírů" od auta, protože se závadou na povinném předepsaném osvětlení je neschopné provozu na pozemních komunikacích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jako popisujes na obrazku sviti svetla na HTP fabce .. a to jsme je uz 3x serizovali v servise :) ale me sviti dalkovy normalne .. koleckem jsem samozrejme zkousel serizovat ale mam ho na - takze na 0 a jdou jedine dolu nahoru ne .. Ty dalkove mi prijde ze se stretavaji primo pred autem .. proste sviti jako hlavni svetlomety jen trochu vys a na zemi pred autem mam taky osvetlene misto jako by jedna zarovka svitila do zeme a druha rovne .. obe jsou viditelne spravne dane .. nema cenu u me zapinat dalkove protoze ty hlavni svetla sviti uplne stejne .. asi s tim nejaky ridice osilnuji ale jeste na me nikdo neblikal.. jen ty dalkove proste sviti malo dopredu ale dost nahoru .. mam zkusit dat jine zarovky?

ZKousel jsem to postavit proti vysoke trave .. hlavni svetla svitily rovne presne v rovine a ty dalky svitily o par cm vys ale neosviti tolik co ty hlavni ..

Proste rozsvitim dalkove a jedine se trochu osviti prostor pred autem .. kdyby tam byla nejaka odrazka tak ta zacne svitit uz z kilometru ale ja nevidim nic kdyby tam slo nejake zvire..

Zkusim jeste zkouknout zarovky tak peclive jsem je nekontroloval jen pohled zvenci ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvar "paraboly" za žárovkou dálkového světla je jiný, než tvar "paraboly" světlometu potkávacího = výsledný tvar laloku světla ("beam") je jiný, u dálkového zvlášť je namířený dál před auto. Světlo už neusměrňuje Fresnelova čočka tvořená rastrem na skle, ale jen a výhradně tvar odrazových ploch za žárovkou - které tím pádem mají mnohem složitější tvar, složený z několika výseků různě velkých paraboloidů = vypadá to jako schůdky na té "parabole". To znamená, že paprsek dálkového světla těsně před autem je relativně úzký a přes celou šířku pruhu se roztáhne až zhruba 25-30m před autem - neboli na hranici, kam normálně svítí potkávací světlo. Proto se tomu říká DÁLKOVÉ SVĚTLOMETY. Posouvání nahoru a dolů jsem myslel tak, že je možný pohyb v obou směrech - samozřejmě že když máš auto jen s řidičem, máš regulaci na "0" a světla jdou z dané pozice pouze snížit - ale potom je musí být možné zase vrátit nahoru na základní nastavení. Jestli máš pocit, že dálková světla nesvítí tam, kam by měla a s potřebnou intenzitou, nezbývá než zajet do dílny a nechat světla zkontrolovat a nastavit s pomocí regloskopu. Na svislé stěně "podomácku" je můžeš jen kontrolovat, jestli není na nastavení nějaká výrazná vada...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...