Přejít na obsah

Porucha ventilátoru na chladiči?


dusan.k

Doporučené příspěvky

Mám malý problém.Mám Fábii II 1.2 51kw r.v 2008 kod BZG s automatickou klimou. Jak jede auto na volnoběh,bez zapnuté climy je vše ok.Jakmile je zapnutá clima a auto jede na volnoběh,tak se mi zapíná ventilátor na chladiči asi každých 25 sekund vždy na 10 sekund a pak se vypne.Asi to dělá i za jízdy,ale to já neslyším,takže těžko říct.Je to normální:Dříve jsem si toho nevšimnul tak ted navím jestli to je normální,nebo to je nějaká chyba?Má někdo nějaký tip čím by to mohlo být?Ještě mě napadlo,že poslední dobou se mi špatně vracejí otáčky na volnoběh jak jede klima.Ma to takový divný zvuk tak jestli mi tam nechybí olej v kompresoru.

Editováno: , autor: dusan.k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo Luďo je to napuosto nomální :palec2: pokud bys neměl olej v okruhu media klimatizace , tak se kompresor okamžitě zastaví a to je průser, záležitost cca za 20T Ventilátor klimy se pouští jakmile přeroste tlak media přes určitou mez v tomto počasí pokud auto stojí je to naprosto přirozený jev buď v klidu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím díky.A co s těma otáčkama?Jak jedu třeba na dálnici a auto je v tahu a vyřadím na neutrál,tak otáčky spodnou na 1500 a pak trvá někdy 20 někdy 30 sekund než spadnou na 900 .To samé se děje i při městském provoze.Vždy ale jen se zapnutou klimou.Jak je klima vypnutá,tak vše ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Právě, že to správně není, ventilátor má dvě rychlosti. Při zapnuté klimatizaci se má nejdříve roztočit na první polohu (točí se celkem pomalu tipnu cca 120-180 ot/min) a případně poté se zapíná druhá poloha (to už jede na známý plný výkon). Vím, že mi to fungovalo. Upozornil mě na to můj mechanik, ale neměl čas on ani já to momentálně řešit. Diagnostika mi nic neukazuje, což je taky divný. Nemůže být špatné čidlo? Nebo čím je vlastně tento ventilátor spínán?

Editováno: , autor: lorus100
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 let později...

Nechcem zakladať novú tému tak pridám svoj príspevok sem Dnes som bol na STK a EK , všetko ok-sposobile až na jeden zadrhel.Pocas EK pri zvýšených otáčkach cca 2500 na benzín aj LPG mi technik oznámil že mám vysokú teplotu chladiacej kvapaliny,nad 110C.Nikdy predtým sa ručička nepohla cez 90C,ani v letných zápchach.Zistili sme že sa mi nezapol ventilátor na chladiči,ďalej som si všimol že mi uniká chladiaca od jednej hadice k LPG reduktoru,po zapnutý klímy sa ventilátor zapol.Trapas kontroly ok a pod autom mláka.Moja otázka, prečo sa nezapol ventilátor ak teplota stúpala a pri klíme áno,alebo ešte nebola taká teplota aby sa zapol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kromě té nefunkčnosti je nutno konstatovat vyšší teploty, kterých dosahuje LPG. A v neposlední řadě není pravda, že by chladicí kapalina neměla v kolonách vyšší teplotu, to jen zflašovaný teploměr vody neukáže skutečnou hodnotu, dokud už není pozdě a není to 110+. V každém případě je zajímavé, že se motor takto ohřál za 5 minut stání na volnoběh a 2 minuty na 2500 ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když teploměr ukazuje 90st. tak je to jen informace, že je to ve skutečnosti mezi 66 - 108st. Prográmátoři si z nás dělají srandu a údaj o teplotě na palubce, je nicneříkající hodnota. Je to jen tuning. Lepší je to zkontrolovat diagnostikou, a nebo ještě lépe, nezávislým teploměrem. Může být taky vadné čidlo, co tu teplotu snímá.

Jak ukazuje ten pseudoteploměr jsem popsal už dávno tady:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz som to bol otestovať a viem že ak budík dosiahne 90 tak VCDS nejakých 66 cca,no trochu som to na miestne porturoval až teplota podľa VCDS bola 104C budík stále 90,tak to začalo znovu sliziť aj som zrkadlom zistil kde, takže preto bola tak rýchlo zohriata teplota lebo to odtekalk čo sme nevedeli a nadrzka skoro prázdna a budík 110,ale prečo sa nezapol ten ventilátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jaký máš motor a rok výroby, ale pochopil jsem že máš climatronic, tak bys tam asi měl mít ŘJ ventilátoru.

Konektor by měl mít čísla. Nad 90 stupňů by se měl propojit 1 a 2, nad 100 stupňů 1 a 3.

Barvy by mohly být:

1. hnědá - kostra (mínus)

2. hnědá/modrá - 1. st. nízké otáčky ventilátoru

3. hnědá/zelená - 2. st. plné otáčky

Takže když bys ty vodiče propojil, tak by se měl ventilátor roztočit.

 

Vyzkoušet samotný spínač, bys ho musel asi vymontovat a vyzkoušet v horké vodě v hrnci s teploměrem. A zkoušet obvod sepnutí nějakým multimetrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...