Přejít na obsah

Koupě ojeté Fabie I - poraďte


Host rosta

Doporučené příspěvky

Promiň, ale potom ses probudil ne? :feve: Zřejmě ti po načípování ukazuje PP trochu jinak než má, protože já mám vyzkoušeno zrovna tu D1 z Prahy - sice až na km 55, ale spotřeba 10,8-11,6, takže kde je pravda?

Po dálnici plný plyn prostě za 7,7 s 100kW ropou nepojedeš, ani kdyby ses rozkrájel, nebo byl takový provoz, žes tam sice plný plyn měl, ale vždy je chvíli při zrychlování. Já jel vždy za minimálního provozu.

Opravdu 7,7 sem tam měl, to byl ještě motor nenačipovaný. Start D1 od Jižňáku až sjezd na Sázavu. Teď po načipování jsem to nezkoušel,ale o takových 1,5 litru šla spotřeba nahoru. Ale při normální jízdě zase o cca 0,5 l dólu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tttt: píšeš že si dal včera sraz s kámošema, kde si udělal 2.0 100kW a focus 170k ti ujel o vteřinu a jel si z Prahy "pořád plnej" za 7.7 a potom napíšeš, že těch 7.7 bylo ještě u nenačipovaného motoru...

Potom tedy nechápu proč píšeš spotřebu u nenačipovaného motoru, ale jízdní výkony už u čipovaného...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tttt: píšeš že si dal včera sraz s kámošema, kde si udělal 2.0 100kW a focus 170k ti ujel o vteřinu a jel si z Prahy "pořád plnej" za 7.7 a potom napíšeš, že těch 7.7 bylo ještě u nenačipovaného motoru...

Potom tedy nechápu proč píšeš spotřebu u nenačipovaného motoru, ale jízdní výkony už u čipovaného...

Blbě sem to napsal těch 7,7 jsem neudělal včera,ale pár dní poté co jsem si koupil auto. Každopádně při první možnosti to vyzkouším o kolik šla spotřeba nahoru po načipování

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemá cenu se kolem toho přít - prostě není "plnej" jako "plnej", každý ma jinou představu pod tímto pojmem. Každopádně jezdit se 100kW naftovou Fabkou ( ať už RS nebo čiplou 74kW - protože RS má mít papírově 96kW a reálně má rozhodně víc, kdežto čip má mít papírově 100kW a dosáhne toho s odřenýma ušima, spíš ne ) zkrátka jet nad 10 litrů na dálnici nebo ve městě není absolutně žádný problém, naopak dostat se v reálném provozu abych nebyl brzda pod 5 je dost problém, takže když někdo píše, že jezdí "V POHODĚ" za 4 nebo 4,5, tak se jen směju a důraz kladu hlavně na to " v pohodě". Ano dá se tak jet, ale jen při odříkání a hodně šetrném stylu jízdy.

Abych se dlouhodobě dostal na spotřebu udávanou výrobcem, t.j. 5,1 litru, tak je to měsíc plný odříkání a ploužení slimáčím tempem. Děkuji, nechci. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby byla hlasovací tabulka úplná, tak vyhraje motor co mám ve Fabce :palec2: , dává se v MR 07,08. Je to vylepšená verze zdejšího "vítěze", má změněné vstřikování, chlazení a nový program v ŘJ. Při porovnání se ochotněji vytáčí a více zatáhne kolem 3,5-4tis otáček, spotřebu má myslím stejnou cca 6,5l kombinovaně. Možná tam je trochu odchylka, ale já jsem ji nezaznamenal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moje rada je buď diesel nebo 1,2 12V..................mám1,4 44kw a dneska vím že už bych do toho motoru nešel.........neříkám že je špatnej, ale zryychleni nic moc, řekl bych že relativně vysoká spotřeba.

Mno,sice TDi je TDi ale tenhle motor1.4Mpi 44/50Kw ,je z těch všech největší držák,nemá se tam co posrat,max těsnení po dhlavou,který stojí 4stovky a přitom když člověk schodí hlavu,nemusí hrabat ani do rozvodu a to je další plus,rozvody. Kámoš co dělá 7 let v servisu mi taky kdysi radil co mám vzít za motor,a mám 1.4Mpi 50KW,najeto cca 200tis a dosud žádnej problém ani investice! Vyprávěl mi,jak hoří hlavy na 1.2HTP a že se něco kolikrát posere na 1.4 55/74KW tak ,že to je na opravu za 100tis kč(potažmo celý motor), Cituji jeho slova. Mě do baráku žádný 1,2Htp ani 1.4 55/74 kW nepáchne ani kdyby bylo zadarmo. Co se týče TDI,je to pěkný,jede to,menší spotřeba,ale nevyužije to člověk který jezdí trasy mín jak 15 km třeba do práce,ten motor se o dost dýl ohřeje,hlavně v zime a tím se ničí + součástky do motoru taky nejsou zanedbatelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4Mpi 44/50Kw 8v jsou motorové "mrtvoly", užrané s malým výkonem. Pokud se bude u 16V jezdit lehce se studeným motorem, pár vteřin čekat po nastartování (stejně zapínám rádio a pás) a dávat kvalitní olej v rozumném intervalu (rok nebo cca 10tis km, těch 15tis je moc olej pak ztrácí svoje vlastnosti pěkně to má vysvětleno cimbu na svých stránkách), tak je to spolehlivý motor. Jedinou nevýhodou jsou rozvody,které je třeba hlídat. Ono ale taky řetěz není výhra, časem začně být vytahaný a tím i "hlučnější". Znám osobně cca 1/2 mechaniků jednoho známého značkového autodružstva na SM, tak vím o čem píšu. Každý motor se může podělat, ať TDI nebo 8v či 16v. Jo a takové kecy ,že mechanik říkal "tento motor nesmí do baráku" u mě vždy vykouzlí úsměv na tváři. Jen tak pro informaci, málokterý mechanik škodovek jezdí ve škodovce příteli lol . Čím pak to asi bude...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupoval jsem si auto u kterého mám jistotu 100% servisu (spousta lidí si koupí auto bez jistoty dalšího spolehlivého servisu a pak brečí že to někde odflákli nebo je natáhli anebo obojí dohromady lol ). Jít jen tak naslepo do servisu a dát auto z ruky, je v české kotlině velmi nebezpečné bohužel. Koupil jsem si auto s max výbavou, nejlepším benzínem a v jednom SM autodružstvu za cenu, která je na hony vzdálená katalogu. Mimochodem víte o tom,že existuje balíček 3 extra věcí za 14tisíc celkem,který když se objedná jako sada tak ho škodovka namontuje zadarmo jako reklamu, nebo to že jde koupit fabii za cenu,kterou malinko zadotuje i škodovka jako reklamu...toto všechno jde u starého modelu Fabky, u nového to zrušili. Vše uvedené dělají prodejci pouze pro své známé , jelikož nejsou charita a chtějí taky vydělat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4Mpi 44/50Kw 8v jsou motorové "mrtvoly", užrané s malým výkonem. Pokud se bude u 16V jezdit lehce se studeným motorem, pár vteřin čekat po nastartování (stejně zapínám rádio a pás) a dávat kvalitní olej v rozumném intervalu (rok nebo cca 10tis km, těch 15tis je moc olej pak ztrácí svoje vlastnosti pěkně to má vysvětleno cimbu na svých stránkách), tak je to spolehlivý motor. Jedinou nevýhodou jsou rozvody,které je třeba hlídat. Ono ale taky řetěz není výhra, časem začně být vytahaný a tím i "hlučnější". Znám osobně cca 1/2 mechaniků jednoho známého značkového autodružstva na SM, tak vím o čem píšu. Každý motor se může podělat, ať TDI nebo 8v či 16v. Jo a takové kecy ,že mechanik říkal "tento motor nesmí do baráku" u mě vždy vykouzlí úsměv na tváři. Jen tak pro informaci, málokterý mechanik škodovek jezdí ve škodovce příteli lol . Čím pak to asi bude...?

Ale já neříkám že 1.4 55/74 potažmo 59Kw, jsou špatný,jen nesouhlasím s tím,že 1.4-44/50KW jsou mrtvoly.Tyhle motory jdou krásně odspodu,kdežto ty 16ventily se musej furt točit,aby se to hejbalo. Pak jsem mluvil o investicích. Až na tom budeš mít namotáno 200tis jako já,tak sie o tom můžeme pobavit lol a pro představu,jezdím za 6,8l benzínu a to převážně město :p

Editováno: , autor: stralis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sorry že nepotěším majitele 1.4. 44 a 50KW ale ty motory mají jen 3x uloženou klikovku a na volnoběh se klepou ale nedela to každý je to kus od kusu, spotřeba jako taky nic moc když to porovnám proti výkonu 44/50KW ale je pravda že motor ze škody MB1000 samozřejmě s inovacemi ve fabii je skoro nesmrtelný akorát občas zazlobí těsnění pod hlavou takže své fandy určitě má . Nebudu tu vychvalovat žádný protože každý má + a - ale přeci jen 1.4 TDI se opravdu dost klepou tou kterou jsem jel já měla teda 170tis km takže je možné že když mají mín najeto je to klepání o dost menší. Prostě tu stejně každej bude chválit ten motor co má doma a na ostaní motory bude házet špínu - tak mi to přijde

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukněte vždycky na to, co od auta očekáváte.

Spolehlivost a provozní náklady ?

Jízdu po dálnici den co den, couračky po městě na nákupy, nebo jízdu na chalupu po okreskách do 50 km na víkend ?

Do města je vhodná ta 1.2 HTP, na dálnici TDI, na okresky něco mezitím, pro ty, co nechtěj dýzla je tu 1.4 16V 100 HP.

Každé auto má jinou pořizovací cenu, jiné provozní náklady. Osobně bych své soukromé auto volil co nejméně elektronické, pokud možno "starou dobrou" mechaniku, bez turba, bez serva, bez klimatizace - pokud ovšem najedu ročně do 15 tkm. Každá tato věc se může rozbít a oprava je drahá. Chci s autem jezdit, chci aby mě vozilo, ne abych chodil pěšky a auto stálo v servisu.

Je to hodně kacířské, že ?

Spíš si srovnej u jednotlivých motorizací a výbav pořizovací a prodejní cenu vozu po letech (odhadem), cenu za servis, pojištění a palivo.. celé to posčítej, poděl a odečti a převeď si to na 1 ujetý kilometr. Pak se rozhodni :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poka: Mal som 1.4 44kw 4,5 roka a nemôžem povedať, že to bola užraná mrtvola. Stačilo sa len s tým motorom naučiť jazdiť, zistiť, kedy má význam dupať na plyn a kedy nie atď. Vadné tesnenia pod hlavou boli u niektorých sérií starých MPI, podobne ale boli problémy aj s 16V 1,4kami - akurát sa o nich menej vie, pretože u nás tieto motory neboli až také rozšírené a bežné.

Každý motor je iný, každý má svoju charakteristiku, s každým sa jazdí inak. Je na človeku, ako sa s daným motorom zžije a naučí na ňom jazdiť. Do mesta ideál 1.2HTP, okresky 1.4 55/59kw, na dlhšie trasy diesel. Ohľadne 1.4 16V 74kw sa ale nezhodneme, je to veľmi nepodarený motor - v nízkych otáčkach "mŕtvejší" než 1.4 MPI, vo vyšších zasa žerie ako dvojliter. Ono celkovo treba povedať, že motory u škodovky a celom VW koncerne stoja za starú bačkoru (ak nerátam nové TFSI).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohľadne 1.4 16V 74kw sa ale nezhodneme, je to veľmi nepodarený motor - v nízkych otáčkach "mŕtvejší" než 1.4 MPI, vo vyšších zasa žerie ako dvojliter.

No vidíš a podle mě to je nejlepší motor pro fabii ;) Nežere tak jako 2.0 a přitom když člověk potřebuje výkon, tak podřadí a něco tam najde...

Prostě každý bude hájit to svoje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

One-Z: Ja veru nehájim to čo mám - vo Fabii mám 1.2 HTP a aby som pravdu povedal, už by som ho nechcel. Ideál mi príde 1.4 16V 59kw v kombíku... Poznám dosť ľudí, čo mali 1.4 74kw a ani jeden z nich z toho motora veru nadšený nebol - pri nekonečných debatách pri pive a kofole bol rezultát ten, že "dole nejde a hore žere => nebrať".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

One-Z: Ja veru nehájim to čo mám - vo Fabii mám 1.2 HTP a aby som pravdu povedal, už by som ho nechcel. Ideál mi príde 1.4 16V 59kw v kombíku... Poznám dosť ľudí, čo mali 1.4 74kw a ani jeden z nich z toho motora veru nadšený nebol - pri nekonečných debatách pri pive a kofole bol rezultát ten, že "dole nejde a hore žere => nebrať".

Tak tak :palec2: + plná výbava a není co řešit. Zvlášť teď , pár měsíců před koncem výroby se dá koupit za super cenu a na rozdíl od nulté a první série nové Fabie má vychytané mouchy...známí ze servisu mi říkali, že už mají přes deset upozornění na úpravu změn nalezených "závad" u nové Fabky (od pitomostí s uchycením nějakého tapecu až k úpravě ŘJ)..Klasika testováno na lidech :skoda:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

One-Z: Ja veru nehájim to čo mám - vo Fabii mám 1.2 HTP a aby som pravdu povedal, už by som ho nechcel. Ideál mi príde 1.4 16V 59kw v kombíku... Poznám dosť ľudí, čo mali 1.4 74kw a ani jeden z nich z toho motora veru nadšený nebol - pri nekonečných debatách pri pive a kofole bol rezultát ten, že "dole nejde a hore žere => nebrať".

vidis a rozhodoval si sa medzi HTP a 1,4 16V 55kW a povedal si ze ta 1,4 je taka nevyrazna, ked som pisal ze pokial auto nie je vyslovene iba do mesta tak tu 1,4 je to take akurat na normalnu jazdu. vidis keby si vtedy kupil tu 1,4 tak teraz si spokojnejsi a aj pri pripadnom predaji je to lepsie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

One-Z: Ja veru nehájim to čo mám - vo Fabii mám 1.2 HTP a aby som pravdu povedal, už by som ho nechcel. Ideál mi príde 1.4 16V 59kw v kombíku... Poznám dosť ľudí, čo mali 1.4 74kw a ani jeden z nich z toho motora veru nadšený nebol - pri nekonečných debatách pri pive a kofole bol rezultát ten, že "dole nejde a hore žere => nebrať".

Jasně já taky nehájim nějak extra 16V 74, ale přijde mi že dole nejede tak špatně na svůj objem a nahoře za to umí i trochu vzít. Ten kdo vidí na papíře 74kW a neuvědomí si že to je jen 1.4, tak sklamaný asi je...

Jinak kdybych měl v tuhle chvíli kupovat novou FI, tak protože příplatky za motorizaci jsou dosti vysoké, tak bych do 74 zřejmě také nešel, protože ta 59 se zdá jako hodně povedená. Bohužel přišla pozdě a navíc jen v combi a sedanu, takže kdyby někdo chtěl ojetého 16V, tak má na výběr především ze 74 a 55 (u hatche jenom z těhle dvou) a tady bych volil 74 (kterou sem si také vybral lol )

Takže u nové 59 a u ojeté 74 a u více ojetých (motory AUA a AUB) bych bral zase 55 ze strachu žraní oleje u 74. No tak si vyberte lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jedine ked kupis jete tak priamo to dat do zmluvy ze tam nie je tento problem a ak sa vyskytne tak odstupenie alebo pokial je tam nejaka garancia odstupu 7,14 dni a pod tak pozret olej a rychlo najazdit cca 3tkm a potom pozret ak ho nejako radykalne neubudlo tak by to malo byt v norme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidis a rozhodoval si sa medzi HTP a 1,4 16V 55kW a povedal si ze ta 1,4 je taka nevyrazna, ked som pisal ze pokial auto nie je vyslovene iba do mesta tak tu 1,4 je to take akurat na normalnu jazdu. vidis keby si vtedy kupil tu 1,4 tak teraz si spokojnejsi a aj pri pripadnom predaji je to lepsie.

Áno, rozhodoval som sa - vtedy ale bol k dispozícii len stará 55kw varianta, ktorá sa mi oproti HTP zdala naozaj slabá :feve: Neskoršia 59kw resp teraz v F2 verzia s 63kw je už iné kafe.

Nehovorím, že s HTP nie som spokojný - som :palec2: Ale teraz by som si priplatil tých 15tisíc Sk navyše za 1,4ku s 59kw.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jedine ked kupis jete tak priamo to dat do zmluvy ze tam nie je tento problem a ak sa vyskytne tak odstupenie alebo pokial je tam nejaka garancia odstupu 7,14 dni a pod tak pozret olej a rychlo najazdit cca 3tkm a potom pozret ak ho nejako radykalne neubudlo tak by to malo byt v norme.

No nebo i tak, to není špatnej nápad :palec2: Ale otázka je jestli by na to chtěl bazar přistoupit, protože to nemusí vědět ani oni... Ale kdyby náhodou, tak při takových podmínkách bych šel do 74 i u starších :)

Ale je fakt škoda, že ta 59 nepřišla alespoň s faceliftem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím, nechci zakládat nové téma a tak doufám, že mě neukamenujete, když se tady přimýchám. Měl jsem fabii viz avatar, kterou jsem prodal kvůli přítelkyni v domění, že nám bude stačit jedno auto, ale šeredně jsem se splet. Nyní sháním novou. Chci zůstat věrný páč se mi fabie líbí a byl jsem nadmíru spokojen. Nemá prosím vás někdo tip na dobrou koupi. Vzhledem k tomu, že dost jezdím, tak přemýšlím o TDI a nevím jaké. Našel jsem TDI PD a nevím, jak jsou spolehlivé a kolik spořádají. Slyšel jsem, že nejlepší je stará klasika 66kW. Byl bych rád, kdyby mi někdo poradil.

Tady mám pár odkazů: Fabia combi 1.9TDI PD comfort

Fabia 1.9TDI PD eleganc

fabia 1.9 TDI elegance

Octavia 1.9 TDI 66kW

Děkuji moc za rady a připomínky. Případně tipy na jiné stránky, nebo auta. Octavii jsem přihodil jako bonus, protože se jedná o zmiňovanou 66kw. Možná bych se spokojil i s Octou, ale fabie je fabie :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...