Jump to content

Oktávie se chová jako těžký americký vůz :-(


schneefall
 Share

Recommended Posts

Dobrý den

Vlastním půl roku šestiletou oktavii se 120 000 km 1.6.Po převzetí z bazaru jsem si ji odvezl domů a nic mi nijak nepřišlo divné.Nejezdím nijak svižně a nedělám nějaké rychlé manévry, takže jsem s jízdními vlastnostmi spokojený.Je fakt že při přejetí nějaké nerovnosti se auto k mému překvapení docela zahoupalo, ale dával jsem vinu celkové mohutnosti karoserie (předtím jsem jezdil v ren. megane).Brzdy začaly působit až při výraznějším sešlápnutí pedálu.Myslel jsem si že to je normální, takže jsem to neřešil.Co se ale stalo.Oktavii si pujčil kámoš, kterej s nima najezdil již dost kilometrů a když mi ji vracel tak s vykulenýma očima řekl, že takhle neklidný auto ještě neřídil.Při prudších manévrech a brždění se to prej houpe a vlní jak kočárek čí nějaká těžká americká kára.Brzdy prý taky divný, jak byl zvyklý z oktavek, které jsou v pořadku tak poprvé než zabrzdil se mu podařilo zajet do pulky křižovatky.Zároveň mi řekl,že pochybuje o naježděných kilometrech ještě k tomu když auto je z německa.Ale má servisní knižku se škodovackyma razitkama tak nevím....

Byl jsem na testech tlumičů a brzd a kupodivu vše prošlo v poho.Otázka zní.Co musím pro podvozek udělat, aby se choval jako by se měl chovat normálně?

Link to comment
Share on other sites

To je divný, že jsou testy OK, ale klidně můžou být špatně nafoukaný pneu. Zkontroloval bych uložení zadní nápravy a zároveň přední náprava komplet kontrola. Můžou být přituhlý brzdiče(pístky) ojetý kotouče, podtl. hadička posilovače, posilovač atd atd...když kámoš s octama něco najezdil, tak by mohl pod auto vlézt a kouknout na to...Razítka ti dneska narazí v D kde kdo. O tom toho bylo už dost napsanýho. Ať se ti na to někdo podívá, jestli tomu nehovíš ;)

Link to comment
Share on other sites

Dobrý den

Vlastním půl roku šestiletou oktavii se 120 000 km 1.6.Po převzetí z bazaru jsem si ji odvezl domů a nic mi nijak nepřišlo divné.Nejezdím nijak svižně a nedělám nějaké rychlé manévry, takže jsem s jízdními vlastnostmi spokojený.Je fakt že při přejetí nějaké nerovnosti se auto k mému překvapení docela zahoupalo, ale dával jsem vinu celkové mohutnosti karoserie (předtím jsem jezdil v ren. megane).Brzdy začaly působit až při výraznějším sešlápnutí pedálu.Myslel jsem si že to je normální, takže jsem to neřešil.Co se ale stalo.Oktavii si pujčil kámoš, kterej s nima najezdil již dost kilometrů a když mi ji vracel tak s vykulenýma očima řekl, že takhle neklidný auto ještě neřídil.Při prudších manévrech a brždění se to prej houpe a vlní jak kočárek čí nějaká těžká americká kára.Brzdy prý taky divný, jak byl zvyklý z oktavek, které jsou v pořadku tak poprvé než zabrzdil se mu podařilo zajet do pulky křižovatky.Zároveň mi řekl,že pochybuje o naježděných kilometrech ještě k tomu když auto je z německa.Ale má servisní knižku se škodovackyma razitkama tak nevím....

Byl jsem na testech tlumičů a brzd a kupodivu vše prošlo v poho.Otázka zní.Co musím pro podvozek udělat, aby se choval jako by se měl chovat normálně?

Osobně jsem před lety řešil stejný problém a jediný co můžeš udělat je vyměnit pera, tlumiče,kotouče, desky, posilovač, hadici k němu jak tu píše kolega, uložení náprav, silembloky, čepy a stejně pak zjistíš, že je to jedno a to samý! lol Můžeš ty peníze klidně vyhodit no, jestli chceš, ale pokud nejezdíš s autem rally, tak si myslim, že to ani nemá cenu. Viděl jsem již hodně Superbů a Octávek, jak při přejetí nerovnosti se zhouply jak kocábka na moři - je to zkrátka daň za to, že ty auta maj vepředu těžký motory a tlumiče s pružinama už nebejvaj 100% funkční při určitym počku km. Jinak 120 tis. km je nesmysl. Taky jsem měl takovou Octávu a nakonec sem vypátral bývalého majitele, kterej mi řekl na "férovku", že ji prodával při 350 tis. km najetých :smich: :smich: :smich: Což mě vedlo k tomu přestat koukat na tacháče a víc auto před koupí projet, prolézt, zkrátka dostatečně vyzkoušet, než někomu svěřím za něj své těžce vydělané penízky. Víc Ti asi neporadím, tak příjemnou plavbu po karibiku lol

Jinak co mě ještě napadá, můžeš si pořídit sportovní (tužší) podvozek, kde to určitě při nižší světlé výšce tolik házet určitě nebude ;) A brzdy u OI celkově byly vždycky takový nemotorný, neni to jak u fungl novýho auta, kde stlačíš pedál o trochu víc a máš co dělat se udržet v sedačce :)

EDIT:

p.s.: jo a samozřejmě u těch brzd je taky důležité vyměnit brzdovou kapalinu za nějakou lepší, což může mít na výkon brzd taky svůj vliv. A na vagu bych taky zkontroloval, jestli ABS nevyhazuje nějakou chybovou hlášku.

Edited by Wojnar
p.s.: Edituj příspěvky !
Link to comment
Share on other sites

Neprotiřečíš si tak trochu?

Když to vše vymění tak bude mít 100% nové díly a nebude už platit Tvoje věta "...je to zkrátka daň za to, že ty auta maj vepředu těžký motory a tlumiče s pružinama už nebejvaj 100% funkční při určitym počku km....".

A nevím co to meleš o těch brzdách.

Pokud jsou dobré kotouče, destičky a vše ostatní je OK, tak to brzdí! Alespoň mně ANO.

PS:

Jinak Oktávka houpavá je. Je to kvůli krátkému rozvoru a velkým převisům.

Edited by Wojnar
Link to comment
Share on other sites

No já teda nevim, ale mě se auto nijak nehoupe, teda houpalo se , ale po výměně tlumičů je vše ok. Ty brzdy chtějí zkouknout vizuelně jak vypadají. Test (alespoň si myslím) ukážou jen jestli brzdí rovnoměrně (sílu ukáže taky, ale ta je v nějakých limitech). Jinak jsem nedávno dělal komplet přední brzdy (ferodo premium) a byl to fakt rozdíl. Zkusil bych zajet za nějakým mechanikem kterýmu věříš ať ti na to koukne.

Link to comment
Share on other sites

Tak asi se u mě jednalo o nějaký vrak, protože do auta sem tehdy narval přes sto tisíc a jeho chování na silnici se nijak nezměnilo. No za to protiřečení se omlouvam, jen sem chtěl říct, že když sem osobně vyměnil komplet všechno na tom autě za nový origo díly, tak to bylo jedno a to samý po najetí pár tisíc km. A ty brzdy na octávkách starejch jsou fakt šílený, stačí mi to u týhle co mam teď - nový kotouče, desky, hadičky, trubičky posilovač, pedál a brzdí to stejně jako předtím :smich: :smich:

EDIT:

p.s.: asi ten problém u mě vězí v ABS, že prostě ty brzdy nejsou tak ostrý třeba jako u máminýho Megana, když mi ho nedavno pujčila. No po výplatě se asi podíváme i na to ABS a snad se něco změní. Nevím co by tam mohlo být v háji..ale už je to moje 2. octávka I a taky brzdí pěkně na p***.

Edited by Wojnar
Edituj příspěvky! Už jsem Ti to tady opravil a napsal jednou!!
Link to comment
Share on other sites

Takhle.....mě kdyby to auto neprojel známej, který nyní jezdí s 1.6 55 kw 1997 (že by byly jiné podvozky ?) tak já osobně bych nic nepoznal.je fakt že je to takový houpavější než muj megane 1997 ale zase komfort při překonávání nerovností to je uplně o něčem jiném.Nikde nic netluče,nemlátí.Ty brzdy nevím,ale nakoplé asi budou, protže nakej blbec nalil brzdovku výrazně přes max měrku.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dnes poznatek: Srovnával jsem mojí oktavii s oktavii známého,obadva stejny motor 1.6 akorát že on má rok 2009 a najeto 14 000 km.Pokud jsem vpředu či vzadu s autama zahoupal stejnou silou, obě auta se zhoupla přibližně se stejnou lehkostí.Jiné to ale bylo při zakolíbání z boku: Zatímco s jeho autem šlo kolíbat minimálně, moje se kolíbe jak blázen a ještě k tomu s lehkym použitím síly....no tak teď co stím? Co je na vině? Co zpusobuje tak snadne kolíbání?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja si myslim že to jsou tlumiče. Chce to vyměnit a za pořádný značkový. Můj známý měl ten samej problém jako ty, tomu tlumiče měnili asi dvakrát, potom se naprdl a nechal si tam dat znackovy. Po výměně se cítil jak v cizím autě, ale chce to pořádný díly. A k tomu že na zkušební stolici byli tlumiče dobrý, jestli to byla zkušební stolice z číny tak se tomu ani nedivím.......... :)

Link to comment
Share on other sites

Děkuji vám za tipy.Teďka řeším výměnu motoru, takže na podvozek se vrhnu asi na jaře.Jinak auto je po výměně pneu mnohem stabilnější, než na starých, nicméně tlumiče, které tam jsou jsou buď už v hajzlu a nebo tam jsou ňáký sračky.No teď už to je jedno.Je celkem jasné už, že jsem koupil cosi krásně stočeného o nějakou tu stovku tisíc km a je tedy potřeba zainvestovat.

Link to comment
Share on other sites

Ano.

Ano.

A jako vedlejší účinek se auto zklidnilo při brždění na kostrbatém povrchu.

Ovšem se sériovými péry a tlumiči je to pořád podvozek problematický.

Tlumiče jsou příliš měkké při stlačení, jakž takž mají snahu při roztažení a zadní péra jsou příliš měkká, takže auto je dost nedotáčivé.

Edited by Tonda-B
Link to comment
Share on other sites

Jaké tlumiče Bilstein máš?

Rozdíl bude už když koupíš na zadek nejtvrdší možné pružiny z kombíka.

Aspoň se nebudeš muset otravovat s tím, že nikde neprojedeš díky tomu, že bude auto na břiše.

Edited by Tonda-B
Link to comment
Share on other sites

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0413031n-predni-tlumic-perovani-1-8-1-8t-1-9tdi-octavia.html

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0513025bg-tlumic-perovani-zadni-octavia.html

S výškou auta bych si v pohodě pohrál i se sportovníma pružinama.Můžu si v práci vyrobit podložky.

Cena je u všech výrobců podobná,tak který je nej?

Jinak autí nemám na každodení ježdění.Jen víkendovké kochačky :)

Takže mi ty tlumiče budou stačit.

Link to comment
Share on other sites

Já nevěděl, jestli to nejsou Bilsteiny z řady B4 až B16.

Ty tvoje jsou nastavené prakticky jako sériové, nebo je v nich rozdíl v útlumech?

Pokud máš stejný pocit jako já, že je auto zbytečně nedotáčivé, máš 2 možnosti řešení:

1) tvrdší zadní péra

2) tvrdší zadní stabilizátor (někdy stačí jen jeho uložení v polyuretanu a je to jako bys měl stabilizátor o 2 mm na průměru silnější)

Představ si, že máš místo tlumičů a per jen tyčky - napevno, bez pružení.

Máš kolem dokola stejné a správně nahuštěné gumy a správnou geometrii náprav.

Přijedeš do zatáčky a ani neakceleruješ ani nebrzdíš motorem.

Zahneš.

Nastane distribuce váhy z jedné strany auta na druhou.

Protože máš víc váhy na předku a dynamicky se ještě předek dotíží víc než zadek, budou to přední kola, která dřív překročí hranici adheze a začnou se stěhovat ven.

No a máš nedotáčivé auto.

Pokud to chceš změnit, měl bys dát tak měkké pružiny na předek a tak tvrdé na zadek, jak je to jen rozumně možné.

Pak když zahneš, bude dlouho pružit předek než se začne dotěžovat, zatímco na zadku nastane distribuce váhy skoro hned.

No a sice z toho nebude v rovnovážném stavu nikdy přetáčivé auto, ale pod plynem bude nedotáčivé, a když plyn zaklapneš, budeš dávat volantem kontra, aby tě nepředběhl zadek.

Takhle jednoduše se pak řídí jen plynem.

S tou měkkostí pružin to na předku nesmíš přehnat, protože distribuce váhy nastává i při akceleraci a brždění, takže s příliš měkkými péry vpředu by mohl předek propružit až na dorazy, tím by se zcela pérování vyřadilo z činnosti a auto by bylo neřiditelné.

No a k tomu stabilizátory.

Ideální je vybrat o trochu měkčí péra než by bylo optimální a doplnit je stabilizátory.

Tím se zlepší komfort jízdy na příčných nerovnostech, ale v zatáčkách budeš mít tu správnou tvrdost pružení.

Další výhoda, že když budeš chtít spěchat na mokru, můžeš stabilizátory odpojit - protože na mokru k tak výrazné distribuci váhy nedojde - gumy to nepřenesou - a budeš mít správnou tvrdost per na mokro.

Takže v souhrnu - péra (společně se stabilizátory) jsou o váze a její distribuci, zatímco tlumiče jsou o pérech - podle tvrdosti per bych měl volit nastavení tlumičů.

Samozřejmě i podle povrchu - na kostrbatosti typu Barum Rallye a její RZ Vesník-Lhota potřebuji tlumiče tvrdší na stlačení ale měkčí na roztažení než na dobrém povrchu.

Aby ty hrby nestlačily pérování o tolik, ale aby kola stačila vypružit rychleji a nerovnosti kopírovat, sjet po nich. Jinak bys byl víc ve vzduchu než na zemi.

Pokud pojedeš zatáčku pod plynem, bude mít tvoje auto vždycky tendenci být nedotáčivé.

Protože pneumatiky mají určitou adhezi a když jí část spotřebuješ na akceleraci, bude ti chybět na boční vedení.

Zatímco zadní gumy budou mít na boční vedení pořád adhezi celou k dispozici.

Ale k tomu nákupu per - pochopitelně nejlepší dělá Eibach, ale podle těch údajů - jen o snížení, které zas buhvíjak potřebné není - těžko posoudit jestli to bude přínos nebo ne.

Pokud přitvrdíš předek i zadek může se auto chovat stejně, nedotáčivěji i přetáčivěji než teď.

Záleží jen na tom, v jaké vzájemné relaci bude přitvrzení zadních a předních pružin.

Stačí se přestat na péra dívat jako na prvek komfortu, ale jako na něco, co dokáže zásadně změnit charakteristiku auta a budeš ho mít za chvíli nastavené podle sebe.

Dát na auto správná péra a stabilizátory je, podle mého názoru, větší zásah do jízdních vlastností než výměna tlumičů.

U tlumičů žádný problém nevyřešíš - jen ho přeneseš do větších rychlostí průjezdu.

Já bych vycházel z toho, že současná péra znám a vyměnil zadní za tvrdší.

Link to comment
Share on other sites

Děkuji za profi výklad.

Ještě si to budu muset 5 krát za sebou přečíst,abych to všechno pobral :)

Abych řekl pravdu nejezdím až tak rychle,auto mi vlastně nikdy nešlo do smyku ani na 15tkách a origo pérování.

Protože jsem jednou jel mamky autem a známou pravou zatáčku jsem projížděl jen o 10Km/h rychleji než normálně.Najednou frnk a jel jsem do protisměru a napálil do svodidel.

Od té doby mám vnitřní brzdu a respekt ze zatáček :)

Bylo to způsobené mastným flekem od oleje na silnici....

Ale to sem nepatří.

Z RC modelů mám zkušenosti,že se jízdní vlastnosti hlavně upravují tvrdostí pružin.

Tlumiče mají vliv menší.Akorát se v nich mění olej podle hustoty.

Hustější olej-tlumič se vrací pomaleji,řidší rychleji....

Mě bude stačit,když se mi auto nebude do zatáček naklánět jako kočárek(tvrdší pružiny).

Stejně do zatáček nebudu jezdit tak rychle abych auto utrhl.

A už vůbec auto neutrhnu na 225tkách.

Ten výklad a tvá znalost v tomhle směru je super,ale já takové upravování a doštelovávání nevyužiju.Až budu stavět WRCčko ,tak se ozvu :)

Ne skutečně mi jde jen o to mít trošku tvrdší auto,s tím že se do zatáčky nebudu tak naklánět.Jako sedět motokáře :)

Takže říkáš Eibach pořídit?

Jsou leší než H&R ?

Ještě jedna věc.Octavia 1U vzadu stabilizátor nemá ne?Tak jako 2jková 1Z.Dal by se tam nějak dodělat?Nemáš nějaké info ,nebo foto?

Vzadu jsem teda neviděl tyč navíc jako to je vepředu.

Edited by Ondrero
Link to comment
Share on other sites

Já nevěděl, jestli to nejsou Bilsteiny z řady B4 až B16.

Ty tvoje jsou nastavené prakticky jako sériové, nebo je v nich rozdíl v útlumech?

?

Fajn, že máš o tom všem představu z těch RC modelů.

U Octavie I je vzadu stabilizátor vevařený do nápravnice - takže změna je možná jen pořízením RS-ové nápravnice - kde jedině má větší průměr.

To je tak drahá změna, že radši celou dobu mluvím o pérech.

K hodně tvrdému autu - bez ohledu na jízdní vlastnosti - je třeba mít tvrdá péra i tvrdé tlumiče - hlavně na roztažení.

Tak to chceš?

Link to comment
Share on other sites

Ty pružiny -35 mm asi nebudou otolik tvrdší než origo ne?

Navíc mám na své 1.8T podle už teď lepší podvozek než kamarád s 1.6tkou.

Má podvozek sice novější,ale Octáva se mu naklání víc než mě.

Co jsem tak pročítal po netu,tak u -60 už by to bylo dost znát.

Když ono to je jako se vším...Jeden říká že stačej jen pružiny na origo tlumiče.

Jeden zase,že musí být komplet podvozek.

Asi si to chce prostě vyzkoušet.

Pro mě je cenovka 4 tis za kvalitní péra únosná a za pokus mi to stojí....

Kdyžtak je potom pošlu dál do světa :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...