Přejít na obsah

1.6/75 Kw BFQ - problémy


schneefall

Doporučené příspěvky

Dobrý den

Moje octavia, kterou vlastním půl roku mi začíná vykazovat problémy co se týče motorové stránky.Najeto měla při koupi údajně 112 000 km.Tak jako při koupi každé ojetiny nechávám co nejdřív měnit palivovej,vzduchovej,olejovej,kabinovej filtr,olej, rozvody,pumpa,kladka, kapaliny apod.Motor byl za volnoběhu při vypnuté klimatizaci nekultivovaný.Myslel jsem si, že výměna svíček filtrtů apod problém odtraní.Bohužel však neodstranil.V interiéru to prostě při vyplé klimě = nižší otáčky mírně rezonuje.Byl jsem stím u kamaráda na vagu a u dvou válců to ukazovalo cosi ve smyslu špatného zapalování.Ještě dodám,že otáčky za tepla při volnoběhu jsou jen 600-700 a občas si všimnu že i skáčou.Což jsem se podle zdejšího fora dozvěděl že to muže byt škrtící klapka, kterou však vubec nevím kde hledat a jak to rozebrat.Dále mě zaskočila spotřeba oleje,která je cca litr na nějakých 8000 km :-((( Co stím, hádám, že mě čekají investice většího řádu a asi to bude chcít rozpitvat motor, což ale před cestou do Chorvatska asi nebude nejideálnější.Za případné názory předem děkuji :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne nezapaľovalo prvý valec kvôli zlému sviečkovému káblu. Prejavovalo sa to ako popisuješ, motor nepríjemne vibroval, mal nižší výkon a vysokú spotrebu.

Prejavilo sa to z večera do rána, nič som zo sviečkami nerobil, okrem výmeny 2 mesiace dozadu... Skús buď kúpiť nové alebo prehodiť z iného auta na skúšku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolik jsi měl před překroužkováním najeto? Já teďka co budu řešit je vyčištění škrtící klapky.S tím překroužkováním počítám po Chorvatsku, teď asi nebude vhodné se v motoru pitvat, takže flašku oleje s sebou a jedém.Navíc beztak pojede klima,takže ty rezonance nebudou tak znatelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den

Moje octavia, kterou vlastním půl roku mi začíná vykazovat problémy co se týče motorové stránky.Najeto měla při koupi údajně 112 000 km.Tak jako při koupi každé ojetiny nechávám co nejdřív měnit palivovej,vzduchovej,olejovej,kabinovej filtr,olej, rozvody,pumpa,kladka, kapaliny apod.Motor byl za volnoběhu při vypnuté klimatizaci nekultivovaný.Myslel jsem si, že výměna svíček filtrtů apod problém odtraní.Bohužel však neodstranil.V interiéru to prostě při vyplé klimě = nižší otáčky mírně rezonuje.Byl jsem stím u kamaráda na vagu a u dvou válců to ukazovalo cosi ve smyslu špatného zapalování.Ještě dodám,že otáčky za tepla při volnoběhu jsou jen 600-700 a občas si všimnu že i skáčou.Což jsem se podle zdejšího fora dozvěděl že to muže byt škrtící klapka, kterou však vubec nevím kde hledat a jak to rozebrat.Dále mě zaskočila spotřeba oleje,která je cca litr na nějakých 8000 km :-((( Co stím, hádám, že mě čekají investice většího řádu a asi to bude chcít rozpitvat motor, což ale před cestou do Chorvatska asi nebude nejideálnější.Za případné názory předem děkuji :-(

:palec2: 1 liter oleja nie je vysoka spotreba na 8000km.;)

TEMA O SKRTIACEJ KLAPKE+CISTENIE JE TU.:feve:

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si také myslím, že to ještě jde.Ale čím to je, že z otvoru pro dolívání oleje se line tolik páry :-( Navíc jak jsem již psal motor je prostě nekultivovaný a jak jsem byl kdysi na tom vagu tak to ukazovalo, že ve dvou válcích se špatně zapaluje palivo - svíčky měněné před měsícem.Ale zkusím ještě, zda nejsou nekoplé kabely.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se mi valila pára, motor mi sezřal za 6000km asi 1,5litru (když se mi rozsvítila oranžová kontrolka oleje, tak jsem měl už těžce pod ryskou), ale dle technika je to normální a lidem, co to nežere olej, tak se prý mísí benzín s olejem a proto se zdá, že neubývá, tohle mi řekl, nekouří mi to, nic, dle VAGU taky žádný problém.

Řešit, neřešit? Co to přetěsnění obnáší? Je to náročné? Ptám se jako lajk, protože jsem megalajk:-)

D9ky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Teď mám po vyčištění škrtící klapky, zaznamenal jsem zvýšení dynamiky a podstatně se zlepšily rozjezdy (neškube to).Jinak v pátek jedu i s takto vylágrovanym motorem do chorvatska tak jsem zvědavej.Beru s sebou flašku mogulu 10W 40.Myslím, že když pojedu v klídku a nebudu tomu nakládat tak to bude v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Chaani viete mi poradit akym sposobom zistim naisto, ze skrtiaca klapka je chytena, teda poskodena ?

Na volnobehu mi tiez trasie autom nic strasneho ale aj tak je to neprijemne pre mna otacky su vtedy okolo 900 ale rucicka mierne beha hore dole o 100  otacok.

Rano ked startujem tak si otacky chvilku robia co chcu a obcas to aj skape a vtedy autom trasie poriadne ako keby na 3 valce. Klapka bola uz niekolko krat cistena. Menil som teraz aj lambdu tu pri katalyzatori. Na PC neukazovala ziadne hodnoty. Chod auta sa ale dako vyrazne nezmenil.

Ranne startovania byvaju obcas divoke. Sviecky boli menene cca pred mesiacom a pol. Predtym tam boli plynove, teraz sa dali normalne, taktiez ziadn azmena. Lambda mi svieti stale ale udajne zacala svietit po montazi plynu  udajne svieti koli zle vyhodnotenim udajom

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

mam něco podobného potom co mi to začalo brat olej cca 1l na 1000km sem motor překroužkoval dal mu novy gufera a udělal hlavu a na cca pul roku klid nini motor dejcha jako prase z víčka na olej para a nějakej šlem(voda nemizi) a olej to žere uplne stejne to neumí už udělat pořadny auto???s timhle sem se u fabie 1.4mpi 50kw za 7 let co jsem ji měl nesetkal ani kapku oleje sem ji nedolil ale tohle :kol-26:  :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, mám problém s motorem 1.6 MPI,  75 kw BFQ. I když tady o spotřebě oleje je hodně, přímo k tomuhle (k mému problému) jsem nic nenašel, takže se zkusím zeptat (omluvte případný laický popis. Delší dobu nám auto žralo olej (cca 1l na 1500 km), což jsem přisuzoval špatným guferám ventilů. Protože jsme plánovali, že si auto nějaký ten rok necháme, nechal jsem gufera vyměnit.

Před výměnou proběhlo měření tlaků ve válcích, při kterém byly stejné tlaky ve všech čtyřech válcích, a v servise mi řekli, že kroužky jsou v pořádku a není třeba je měnit. Tudíž se vyměnili gufera, zabrousili se ventily, vyčistila se hlava zanesená zbytky spáleného oleje. Týden jsem jezdil v pohodě a pak začalo auto hrozně kouřit a během cca 60 km zmizelo asi 0,5 oleje. Olej jsem dolil, druhý den auto nekouřilo a na stejné trase (stejnou rychlostí) jako předchozí den si olej nevzalo. Pak v dalších dnech byly dvě jízdy dohromady 50 km a opět 0,5l oleje pryč. Nyní auto zhruba po 5 minutách od nastartování opět začne kouřit. Ve vodě jsme olej nenašli, při nastartovaném motoru je v nalévacím hrdle podtlak.

Zatím mi nikdo nebyl schopný říct, kde by mohl být problém. V servise mi toho zatím taky moc neřekli. Kvůli kroužkům to prý není, protože tlaky byly v pořádku a při běžícím motoru by údajně stříkal olej z otvoru měrky. Momentálně čekám, až bude mít směnu mechanik, co mi motor skládal, abychom dořešili co dál.

Poradí mi někdo, na co se zaměřit, co by mohlo tenhle problém způsobit a proč se objevil po výměně gufer? Může být někde nějaká fatální závada? Kontrolovali jsme hadici odvětrání motoru co jde do sání, škrtící klapka byla suchá, takže tím to asi nebude. Díky za případné rady. Láďa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím, mam octu 1,6mpi 75kw  rok 2006 motor BFQ najeto 271100km,

dnes když sem jel do práce tak se mi cestou rozsvítila žlutá kontrolka motor a na displeji maxidotu mi naskočilo že mam zajet do dilny a že je neco špatneho na emisích. zajimalo by me jestli s timhle ma nekdo skušenost a popřípade jak ji vyřešil ? dik za komentáře wink.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ja si myslim, ze to zrani oleje ma na svedomi jizda na kratky vzdalenosti se studenym motorem. Ja tak jezdim do práce cca 3 minuty od baraku, motor se ani nestaci zahrat a mezi vymenou oleje urcite alespoň 2 litry dolejvam. Za studena to v tom motoru proste netesni, ani v novym, je to designovany na praci při urcity teplote.

 Když jedu třeba 500 km v jednom dni a motor je zahratej porad, ubytek je nulovej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zdravím,

takisto som mal problém s nadmernou spotrebou oleja (OII Combi - 1.6MPI, 75KW, r.v.2006). Keď sa to zhoršovalo, tak cca 0,5 l na 1000km, potom to bolo rôzne, raz po 100km, raz 500km.

Najprv sa vymenili guferá - nepomohlo. Problém bol inde - zničené tesnenie pod hlavou, výfukové tesnenie a to najhoršie - 4. piest bol odstavený, netesnil, vo valci si "pobehoval".

Výmena spomínaných komponentov a auto ide ako má. Najazdených od tej doby cca 20 000 km, olej pri intervalovej výmene v norme. Nestratila sa snáď ani kvapka.

Komponenty vyšli myslím na cca 400€ + práca. Auto však bolo inak vo výbornom stave, takže investíciu neľutujem. A nemusím sa báť, kedy a kde budem musieť dolievať olej, a modliť sa aby som ho mal pri sebe.

Editováno: , autor: rastislav93
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím pánové a případně i dámy :) V rodině máme OI liftback 1.6MPI 75kW BFQ r.v. 2010, najeto cca 80tkm. Poslední dobou, cca tak půl roku, jde velmi špatně při studených startech (bez ohledu na teplotu okolí, dělá to v zimě při -20°C i v létě při +35°C). Po nastartování se první minutu až dvě motor pohybuje kolem 700-1200 otáček, z výfuku jde cítit nespálený benzín, auto se třese a při přidání plynu nechce jít do otáček. Pokud je od startu zapnuta i klimatizace, motor má tendenci chcípat a občas i chcípne. Po cca minutě až dvou se to ustálí a poté již není žádný problém.

 

V autorizovaném servise to odhadli prý dle diagnostiky na vadný EGR ventil, ten vyměnili za nový, ale závada přetrvává. Další problémy prý na diagnostice vidět nejsou. Podle mě to vypadá spíš na čidlo teploty motoru, ale to by se projevilo i na diagnostice, ne ? Škrtící klapka vyčištěna. Pár týdnů předtím, než se objevila tato závada, byl měněn jeden ze zapalovacích kabelů, auto jelo na tři válce. Od této opravy již OK.

 

Díky za všechny vaše podněty. Ondra.

 

 

Editováno: , autor: s0vet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...