Jump to content

Vibruje volant, pedály, vše


vampire86
 Share

Recommended Posts

Dobrý den,

předminulý měsíc jsem koupil fabii rok 2002 (40kW), najeto 24 tis. km a teď jsem z toho nešťastný. S autem jsem najel 2000 km a všiml jsem si, že při vyšších rychlostech se chvěje volant. Chvějí se i pedály a mám pocit, že i řadící páka. Do auta už jsem nainvestoval 14 000 Kč a závada neodstarněna. provedl jsem:

1) Výměna silentbloků

2) geometrie

3) Koupil nové pneumatiky

4) Vyvážil nové pneumatiky

5) Provedl celý servis, plus diagnostiku

Motor jinak jede dobře, na dálnici drží krásně rychlost, akceleruje. Spotřeba do 6 litrů. Po této stránce si nestěžuji. Jen auto celé vibruje a jsem z toho hodně nešťatsný protože nevím čím by to mohlo být. Hodně cítit to začíná být kolem 90 km/h a víc. Někdy mám pocit že se to nepatrně chvěje i když stojím se zapnutým motorem. Nikde v servise nevědí co s tím. S těmito auty mám přitom zkušenosti. Otec má taky fabii 1,2 htp (40 kW) a má najeto už 50 000 a nedělá mu to. Auto je klidné, metřepe se a jede mnohem kultivovaněji. Mrzí mě, když budu muset auto kvůli tomuto prodat, protože jsem do toho nainvestoval již opravdu 14000 Kč. Nevíte někdo čím by to mohlo být?

Link to comment
Share on other sites

měněny byli silentbloky na ramenech? jak vypadají silenbloky na motoru? Nebylo by možná od věci hodit auto na špalky (pod ramena), natočit, zařadit třeba za čtyři a pustit spojku (někdo aby tomu přidával) a ty se šel podívat jak vypadají poloosy zda nehážou, jestli nejsou nějaké naražené, nebo jestli není v háji některý z homokineťáků.

Link to comment
Share on other sites

měněny byli silentbloky na ramenech? jak vypadají silenbloky na motoru? Nebylo by možná od věci hodit auto na špalky (pod ramena), natočit, zařadit třeba za čtyři a pustit spojku (někdo aby tomu přidával) a ty se šel podívat jak vypadají poloosy zda nehážou, jestli nejsou nějaké naražené, nebo jestli není v háji některý z homokineťáků.

Díky, zkusím ještě i toto. Pak sem napíšu jak to dopadlo. Dostanu se k tomu ale až za týden.

Link to comment
Share on other sites

Ja vyměnil a udělal vše co ty plus nové ložiska,nové klouby a pulzuje furt hlavně při akceleraci,ještě budu muset kouknout na sil. motoru a převodovky,ale dělá to už možná 30tis a furt to tam je takže to už moc neřeším,jenom občas když někdo sedí vedle tak se ptá jestli mi to dělá furt že pocituje vybrace,manželka už to nevnímá. :)

Link to comment
Share on other sites

Po 24 000km,je to divné.Mne toto nerobila felda ani keď mala 230 000km.Teraz mám na fábii 128 000km a tiež v pohode,akurát nedávno som menil tyčky stabíku,jedna klepala,ale takéto chvenie.Na felde som msl krivé kotúče vtedy keď som brzdil aj volant kmital,ale po výmene ok.Žeby silenblok motoru po 24 tis.Takáto vec by mala vydržať veľmi dlho.Nemalo to auto náhodou o nejakú tú stovku resp.dve navyše ?

Link to comment
Share on other sites

Najeto to více nemá, mám to ověřené i ze stanic STK, tak ze servisu a i dle toho že tam byly ještě pneumatiky z výroby. A silentbloky nebyly ještě úplně nejhorší, ale na stk v nich objevily vůli, tak jsem je radši taky vyměnil. Dnes s tím jedu do Chorvatska, tak budu mít pěkně roztřepané ruky.

Edited by Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...

Takže tento problém se vyřešil cca po 10 t km. Dělala to jedna relativně nová pneumatika, co měla najeto tak 10 tis. km. Při přezouváni v listopadu za zimní se tato pneumatika rozpadla an dva kusy v prostředku pláště... mechanik z pneuservisu říkal, že to ještě neviděl. Po přezutí nových zimních pneumatik je autíčko nádherně klidné a nic se už nechvěje ani při 150km/h. Za poslední 3 měsíce najeto 10 tis. km a nevím co to je chvění.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kachna80: na co ti teda přišli?

Mě to teď začalo taky... třepe se to už asi 10tis km, myslel jsem, že nevyvážené pneumatiky...což částečně bylo.

Ale teď po vyvážení jsem si všiml, že to hlavně dělá od 80-90km/h při plné akceleraci. Dost se to třepe.

Mám 184.000km a cca 20tis.km jezdím s "nedostatečnou funkcí katalyzátoru". Tak zkus nebo zkuste napsat. Díky

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Mám ten samý problém, pod plynem při plné akceleraci zvláště při jízdě do kopce na dálnici se auto rozklepe vibracemi. Projevuje se to při rychlostech nad 80 km/h. Je to velice nepříjemný projev. A jak jsem se zde dočetl, náprava je zdlouhavá, finančně náročná a metodou pokus/omyl, platím já. Takže navštívím servis. Nebo někdo poradí? Je to Fl 1,2 47 kw 12V, r.v. 2003. Najeto 110 000 km.

Děkuji.

Link to comment
Share on other sites

Nekvalitní benzín by přece souvisel spíš s otáčkami,než s rychlostí.Pokud auto vibruje při určité rychlosti,tak by to měl být projev nevyváženosti.Ty teď budeš měnit kola na letní,tak uvidíš,jestli to zmizí.Můžeš mít třeba o obrubník ulouplé závaží z kola,špatnou pneumatiku,nebo křivý disk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...