Jump to content

O II kmitání zadní nápravy při vyšších rychlostech


Joh@n
 Share

Recommended Posts

Zdravím, právě jsem dojel na dovolenou a zjistil jsem, že mi na dálnici při vyšších rychlostech +-130kmh v zatáčení a při nerovnostech jako by se rozkmitávala zadní náprava a auto i já bylo tak celkově nějak nejisté. Při nižších rychlostech nic. Nevíte, čím by to mohlo být? Loni se měnily zadní tlumiče, geometrie se nedělala tak dva roky. Může být problém i někde jinde? Díky ;)

Link to comment
Share on other sites

Třeba v tom, žes navalil kufr věcma a nedofouknul kola. Respektive je málo nafoukl.

Nepíšeš jakou si měl zátěž. Jel si sám, ve dvou. Nebo ve 4 lidech, plnej kufr těžkejch věcí (lahve s vodou, astan...), rakev na střeše a na kouli ještě 3 kola?

Link to comment
Share on other sites

Jeli sme ve dvou, vzadu sem dal 2,25 vepředu 2,1. Kouli nemám, rakev sem nevezl, je to liftback, a zas až tak naloženej sem možná ani nebyl, spíš objemově jak váhově, těžší věci vezla druhá O II kombík s rakví ;) Tak možná by to pak chtělo zkusit projet na dálnici prázdnej? Jak je to vůbec u O II děla se tám i geometri na zadních kolech? (myslím příklon,odklon...) Díkes

Edited by Luďa
necituj předchozí příspěvky
Link to comment
Share on other sites

Mám najeto 124 000. Koukal sem teďka na gumy a subjektivně mi možná přijde, že pravá zadní guma je od středu ven trochu víc sjetá než na levé straně auta. Možná to s tím souvisí, možná ne. Já jen že bych si toho nevšiml, pokud bych fakt nejel víc než těch 120kmh. Dojedu domů, nechám vyměnit olej, ať se kouknou na ten silentblok a možná ať mi řekne co s tou geometrií.

EDIT:

TO: libero1071 A to je "tvoje" fotka? Nevíš, jak se projevoval tenhle podělanej silentblok vlivem na jízdu? Díky

Edited by Wojnar
Edituj příspěvky!
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Zdravím, právě jsem dojel na dovolenou a zjistil jsem, že mi na dálnici při vyšších rychlostech +-130kmh v zatáčení a při nerovnostech jako by se rozkmitávala zadní náprava a auto i já bylo tak celkově nějak nejisté. Při nižších rychlostech nic. Nevíte, čím by to mohlo být? Loni se měnily zadní tlumiče, geometrie se nedělala tak dva roky. Může být problém i někde jinde? Díky ;)

To samé mi dělalo taky, ve skoda auto mi vyměnili ramena na zadní nápravě. Byli tam špatné silentbloky a prý se nedají vyměnit, musí se celé rameno, Pro jistotu jsem vyměnil obě, od té doby auto sedí. Cena včetně geometrie a práce ve škoda servisu 5800kč.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Chlapi,

 

dnes som bo lna geometriu a... skodovaci mi povedali, ze treba vymenit spodne ramena... Zevraj tie sroby (excentre), ktorymi sa nastavuje (neviem co) sa im nedali povolit, resp. pootocit a tym padom sa tym excentrom neda nastavit pozadovana hodnota. Cena toho spodneho ramena unich 112€ x 2 + praca cca 100€ + geometria + nejake drobnosti ako sroby = ..cca 400€...

 

Inak auto sa sprava presne jak pisete vyssie, ked zmenim smer jazdy tak mam pocit, ze zadok je ako na masle. Ked som sadol do rodicovskej fabie I tak som mal pocit, ze ta drzi na ceste jak prilepena...

 

Doteraz som si bol schopny vacsinu veci na aute vymenit sam (tlmice, predne silentbloky, spojka a kadejake prkotiny) a tak rozmyslam, ci by som sa do toho nepustil sam? Pozeral som ELSU a tam to nevyzera nejak extra narocne (v porovnani napriklasd tym ak osa zhadzuje prevodovka :D ) ...

 

Akurat, neviem cisla dielov, ktore by som potreboval... poradi niekto?

Octavia II 1.9 TDi 4x4 r.v. 11/2006

Link to comment
Share on other sites

Směšuješ dvě věci dohromady, to plavání (máslo) ti bude na 90% dělat řídící tyč 1K0501529J (nebo do roku výroby 2009 1K0501530C/1K0501529Fpravá/levá)

Co ti říkali ve škodovce a proč nejde udělat geometrie je zase vymlácený silentblok na dolním(spodním) rameni, náhradní díl stojí 136Kč/kus (125332394 – číslo dílu na cc-autodily.cz), ale škodovka dodává jen celé rameno za 2938Kč/kus.

Každopádně ta cena co ti napsali je úžasná 400e za něco, kde materiál stojí 10e :)

 

PS: Mě to nějak nesedí, ty sis sám vyměnil spojku a na takovou „prkotinu“ jako je spodní rameno se ptáš na fóru?

Link to comment
Share on other sites

No tak to je potom celkom pekny rozdiel... Ja nie som uceny automechanik a jedine auto ktore robim/opravujem je to moje, takze vsetko je pre mna takpovediac uplne nove a na to ako ta ktora vec funguje a rozobera sa prichadzam postupne. Na jednej strane ma to bavi a mam nato povedzme aj cas, na druhej strane som sklamany z mechanikov okolo. Vazim si kazdeho dobreho, no zial moja skusenost je taka, ze pokial nad nimi clovek nestoji, tak to stoji zanic. Nehovoriac o tzv. menicoch dielov, ktori ked nieco nejde, vymenia polovicu auta... Prave preto sa radsej spytam na fore :) Toto je len dokaz, ze to co ma vyjde na par korun by odomna v skodovke pytali X krat tolko a ja ako nevedomy amater to nemam ako inak zistit :(

Spojku som si vymenil sam, aj tlmice, ale v porovnani s robotou na X hodin v servise to mne trvalo pokojnym tempom takmer tyzden, kedze som to rozoberal prvy krat :) Nebojim sa ist do tych ramien, ale kedze neviem ako co funguje, tak sa pytam. Ako hovorim, nemam to ako zistiti inde a v skodovke mi s usmevom povedali "no, to auto uz ma nieco najazdene, to mate tak, nie je to nove... ak dame nato nejaku zlavu tak  +/-350 a to sa ratalo naozaj "od oka" "...

 

Kazdopadne dakujem moc, pozriem si tie veci a ked budem mat zasa cas, si to vymenim :)

PS: cisla dielov sa pytam aj preto, ze sa mi stale nepodarilo rozbehat ETKU,,,

Link to comment
Share on other sites

tu ich máš a za dobrú cenu http://www.autodilyhh.sk/silentblok-dol-ramene-zadni-napravy-octavia-2-superb-2-yeti-125332394-sk

 

 

Zevraj tie sroby (excentre), ktorymi sa nastavuje (neviem co) sa im nedali povolit, resp. pootocit a tym padom sa tym excentrom neda nastavit pozadovana hodnota.

nastavuje sa s nimi zbiehavosť..s nastavením odklonov problémy nebývajú...

 

 

zameraj sa na toto čo ti napísal XTomos ....ono tie tyče sa tvária navonok OK,ale treba ich vyskúšať montážnou pákou...niekde tu sú už aj obrázky čo som sem vkladal...

to plavání (máslo) ti bude na 90% dělat řídící tyč 1K0501529J (nebo do roku výroby 2009 1K0501530C/1K0501529Fpravá/levá)

Link to comment
Share on other sites

Když mi je zkoušeli montážní pákou, tak se zdály být ok a nebyly. Každopádně Martttine poděkuj těm, co ti dělali geometrii, protože ty silentbloky ti nejspíš utrhli! Po čase se silentbok zdeformuje a přirezne k tomu šroubu co to nastavuje a když se ho pokusí povolit na sílu, tak ti silentblok kroucením utrhnou a protočí. Alespoň takhle to bylo u mě, na jaře mi to utrhli na geometrii a v létě po dovolené mi odešly tyče řízení. Osobně si myslím, že to bylo díky tomu, že v ramenech vznikla vůle, ale kdo ví?

Edited by XTomos
Link to comment
Share on other sites

Protože auto mi na zadek plavalo, vyměnili jen silentbloky spodních ramen (ty co sami utrhliJ), tvrdili mi, že to plavání dělá určitě tohle, celé auto prošli s pákou a říkali že vše ostatní je OK. Po opravě malé zlepšení, ale zadek plaval dále, pak se udělaly zadní tyče řízení a byl naprostý klid.

Aby to nebylo málo, za měsíc mi odešla i přední levá tyč řízení (nebo čep??) měnil jsem oboje.

Link to comment
Share on other sites

No ja som dnes vymenil to co poradili chalani vyssie... Prava strana uplna pohoda, aj ked ten srob silnetbloku toho spodneho ramena siel tazko, podarilo sa mi ho vytocit celkom do pohody. nalisoval som novy a potom vymenil tu spodnu riadiacu tyc... Potom prisla na rad lava strana a muky... Dve hodiny som bojoval s tym srobom, mal som pocit, ze je v tej gume prizvarany... Nakoniec som ten silent blok utrhol a musel ten srob vyzeraz, inak to neslo... Nechapem, ako to moze v tom silentbloku tak zaoxidovat... Mam pocit, z teraz mi zadok uz tak neplava, ale neviem, ci je to placebo alebo nie, Chapem, ze porovnavat combika 4x4 zdvihnuteho o par mm s Fabiou je nezmysel, inde to nemam ako porovnat :(... Dufam len, ze ked to na geometriu zaveziem teraz, nebudu mat problem s vrchnymi ramenami, lebo tam je pristup uplne ohubu a to uz neviem ci by som zvladol vymenit, po dnesku sa mi ani moc nechce...

 

To XTomos: mne ich neutrhli, ani sa s tym nezapodievali, len povedali, ze mi vymenia spodne ramena...takto ma vysla oprava (dufam, ze cena je konecna) na cca 35€ + geometria + den prace doma, namiesto 400€ v servise..

Link to comment
Share on other sites

To ano, ja som to vlastne ratal bez nich... ako ja nemam nic proti tomu, ze kazdy potrebuje z niecoho zit, ale niekedy mi to pride doslova zlodejina... nehovoriac o pristupe, ked som mal pocit, ze niektorym tym ludom kradnem z casu a tiez sa na mna divali pohladom "mlady ma octavku, tak ho namotame" ... este ze mame toto forum :)

 

Diiiik :)

Link to comment
Share on other sites

Dufam len, ze ked to na geometriu zaveziem teraz, nebudu mat problem s vrchnymi ramenami, lebo tam je pristup uplne ohubu 

problémy s nastavením odklonov nebývajú (písal som to už hore) ,ale prístup je fakt horší ako k nastaveniu zbiehavosti...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...