Jump to content

Klepanie motora 1.8T20V AGU


ladik57
 Share

Recommended Posts

Měl jsem na Oktě podobnou zkušenost jen s tím rozdílem, že toto klepaní / zvonění se projevovalo zhruba prvních ca. 5 kilometrů, pokud jsem na to trošku šlápl. Při normální jízdě bez zátěže no problem, po zahřátí motoru taktéž. A souviselo to podle mne s tím, že prostě chvíli trvalo, než se motor zahřál a olej se dostal všude tam, kam měl, včetně hlavy motoru a hydroštelů.

Jen pro srovnání, ve Focusu jsou budíky oleje a při nastartování je na maximu (olej studený a hustý) a teprve po ujetí 10 - 15 km poklidnouíjízdou jde tlak a teplota oleje na normál a při jízdě v zátěži klesne tlak cca. o 30% proti "startovací" hodnotě, při odřazení a volnoběhu dokonce o 50%.

Link to comment
Share on other sites

Taky mi klepaly hydroštely prvních pár sekund po nastartování a je to asi tím, že chvíli trvá než vymezí provozní vůle a celkově si myslím, že když nenastartuješ a hned jí na plnej plyn neodpíchneš kupředu, tak to tomu motoru nikterak vážně neškodí :palec2: horší by bylo kdyby to klepání pokračovalo i po zahřátí motoru, to už by byl důvod k řešení přímo servisním úkonem. Zkus vyměnit olej za nějaký hustější popř. řidší nežli tam máš teď. Třeba já sem přecházel z polo_syntetiky na plnou syntetiku a nakonec mi ten rozvod klepal i při zcela zahřátym motoru, takže sem přešel z5 na polo_syntetiku a hle klepání zmizelo lol ale je to už pár let z5. nevím jaký rok výroby máš ty..?

Link to comment
Share on other sites

je to rocnik 2001. olej tam davam 5W40 Valvoline. zatial to klepanie zmizlo pri starte ale ked sa zapocuvam do zvuku motora tak pocut mierne klepanie ventilov. myslis zeby som mal zmenit olej? auto od vyroby behalo na tento 5w40 ale pravdepodobne castrol.

Link to comment
Share on other sites

Tak do Octávky z roku 2001 je to na hranici syntetiky - polo syntetiky. Já bych být tebou zkusil vyměnit za olej 5w40 Motorex. Dost lidí, kterým sem ho doporučil mi psalo, že se chod motoru výrazně zklidnil a ztišil :palec2: Já osobně ho do aut dávam taky a nikdy jsem s ním žádnej problém neměl.

Je dražší než standardní oleje, ale svou kvalitou, nízkým bodem odparu a vynikajícími mazacími vlastnosti už od počátku startu u studeného motoru jsem zatím neobjevil žádný lepší ani nikdo jiný komu jsem ho doporučil mi o lepším oleji zatím neřekl. Tady je link na e-shop: http://www.motorexcz.com/

Mají to tam trochu zmatečně řešené, takže jim spíš napiš e-mail nebo zavolej že chceš 4 litrové balení. Takhle po 1 litrovkách by tě to vyšlo sakra draho ;)

Osobně bych ti doporučil přímo tento olej vyvinutý pro koncernová auta od VW: http://www.motorexcz.com/produktyCarLine/profile-v-xl-detail_184

Sice litr stojí stejně jako 4L Valvoline nebo Castrol, ale kvalita o milion procent rozdílná lol Kdo přestal řešit cenu a má svůj motor opravdu rád a váží si ho, tak mu dopřeje kvalitu, i když si musí šáhnout hlouběji do kapsy lol . Osobně už bych jinou značku do auta nedal po zkušenostech s těmito oleji!

Edited by Dr. Driver
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...