Jump to content

Výměna alternátoru


Octavius
 Share

Recommended Posts

  • 3 years later...

Ahoj,zabudoval jsem si do auta audio a k tomu taky větší baterku (100Ah).Problém je,že se mi baterie nestíhá dobíjet při krátkých cestách do práce(7km).Navíc mi při zvýšení hlasitosti kolísá napětí.Pohasínají světla atd.

Dostal jsem solidní nabídku na 140A alternátor.

1.Bude výměna za můj 90A nějak prospěšná?

2.Dával si někdo už na auto silnější altík?Nezpůsobí to nějaký problém v elektronice...?

3.Bude to jen výměna kus za kus?

4.Jak se dá poznat že altík 140A bude dávat víc šťávy než 90A?

5.A dá se okem poznat jestli jsou 90 a 140 odlišné?Jen aby mě dotyčný třeba nechtěl očůrat a nepřehodil jen ten kousek plastu kde je značení.

Link to comment
Share on other sites

Tak téma jsem založil v Octavii 1.Co vic si přát?Tak tedy 1.8 T AGU R.V 2001.Podle fotek mi přijde že jsou stejny.Není rozdíl jen ve vinuti a vnitřnostech?Něco jako elektro motory v modelech.Rozměrove stejný,ale výkon a otačky atd určuje počet závitů civek,magnety atd..Taky jen spekuluju.Chtelo by to profika.A vůbec info od někoho kdo to už řešil..Ale jinaj dík.

Link to comment
Share on other sites

Z obrázku je patrné, že Octávku že :) ale není to v tomhle tématu jedno?

Já bych řekl, že ten 140 bude větší tak si tam na něho budeš muset udělat místo. Jinak řemen by měl být stejnej... Ale to já jen tak čistě teoretizuju :D

:palec2: Je velky problem napisat zakladne udaje o aute?? A to hlavne aky ma motor??

Ze je to OCTAVIA som si vsimol podla obrazku+podla temy OCTAVIA 1.:)

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,zabudoval jsem si do auta audio a k tomu taky větší baterku (100Ah).Problém je,že se mi baterie nestíhá dobíjet při krátkých cestách do práce(7km).Navíc mi při zvýšení hlasitosti kolísá napětí.Pohasínají světla atd.

Dostal jsem solidní nabídku na 140A alternátor.

1.Bude výměna za můj 90A nějak prospěšná?

2.Dával si někdo už na auto silnější altík?Nezpůsobí to nějaký problém v elektronice...?

3.Bude to jen výměna kus za kus?

4.Jak se dá poznat že altík 140A bude dávat víc šťávy než 90A?

5.A dá se okem poznat jestli jsou 90 a 140 odlišné?Jen aby mě dotyčný třeba nechtěl očůrat a nepřehodil jen ten kousek plastu kde je značení.

1. ano bude prospesna lebo si tam dal 100Ah baterku a jazdis kratke trasy.

2. Problem ziadny. Dieslove Octavie maju standartne-z vyroby namontovane 120Ah alternatory.

3. treba vyskusat.

4. 140A je viac jak 90A alebo nie??

5. Preco bi to robil -prehodil plast??

Link to comment
Share on other sites

Prochy603: 5. Preco bi to robil -prehodil plast??

Asi proto, ze jsou mezi lidmi vycuranci, keri vymysleji jak nekoho ojebat. Treba klasicke vymeny oleju v servisech, kde jen trosku upusti a dolijou litr oleje a je vydelane, nebo klasicke staceni kilometru atp..Takze trosku zapoj fantazii a mas odpoved na svete ;)

Edited by Grym
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Netroufnu si odhadnout jakou proudovou spotřebu má ten zesilovač, když pohasínají i světla + krátké jízdy (7 km?). To můžeš mít třeba i 180Ah baterku a za měsíc bude stejně prázdná, protože motor zřejmě nebudeš moc točit. Kde nejsou otáčky není proud.

post-68385-0-97702500-1313793200_thumb.j post-68385-0-21352800-1313793818_thumb.j

Výkonová charakteristika alternátoru ze Š-130 je asi jasná, akorát ten vršek nemá 90A (140A), ale jen 55A.

Charakteristiky 35A a 42A alternatory Š-105a120. Princip a ty otáčky ale odpovídaj. Samozřejmně tam je ještě převod z motoru na alternator do rychla,ale ne moc. Zhruba 1000ot.mot-1500ot.altarnator

Spotřeba: světla 10A, blinkry (zapnuté) pulzně 4A, brzdový světla 4A, počítač, topení-ventilátor, baterka po startování dle otáček altíku až 20-50A...........a hudba.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vykonnejsi alternator moc nepomoze, lebo narast prudu nebude dostatocny vzhladom na kratke trasy a z toho vyplyvajuce nizke otacky. Na kratkej trase sa baterka nestihne spamatat zo startovania, ked jej davas este zahul muzikou tak uz vobec pravidelne externe dobijanie ta neminie . Pohasinanie ti vyriesi bud kapacitor, ale este druha baterka pripojena do systemu, sam vidis ze jedna evidentne nestaci. Druha moznost je ist do prace a z prace ako clovek, setrit si usi(mas len dve), muziku pouzivat vo vhodnejsom okamihu ako na kratkej trase. Ono ked si spocitas, ze v spicke ti koncak berie radove desiatky amper, tak na nakrmenie treba altik vytoceny vyrazne viac ako je na motore bezne zvyknuty.

Link to comment
Share on other sites

Tak problém byl někde úplně jinde...Né že by se mi baterka nedobila,ale vždycky jí vyždímalo špatně napojené rádio od Alpine.Měl jsme ho napojené nastálo a né na klíček.

Teď už je vše ok.Ikdyž do auto nejede 3 neděle,tak v pohodě chytne.

Navíc na baterii Varta se kolísání nekoná.Exide byla fajn ,ale teď už budu brát jen Vartu.

Zase tak náročnou aparaturu nemám.500W RMS monoblok na subwoofer a 4x80W RMS 4kanál.

A korát budu ještě přidávat jeden 2kanál na ovály do plata.

Nahánění decibelů mě baví víc než nahánět koníky ,nebo spotřebu :-)

Tím nechci říct že mám pojízdnou diskotéku.To ani náhodou.Jde mi o kvalitu zvuku vevnitř a ani to nemusí trhat uši.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

GRYM::palec2::smich:

Prehodi plast a co tim dosiahne??? Ampere na alternatore sa daju aj zmerat.;)

Nabuduce trosku porozmyslaj ked napises odpoved.

Olej vidim ci je vymeneny cely obsach alebo nie.

Ted jsem nejak zaregistroval tvoji odpoved.

Asi si myslis ze vidis uplne do vseho, ale vyvedu te z omylu pro tvuj prospech ;)

1. Kdyz od nekoho koupis treba alternator a zrovna nebudes mit moznost ho premerit a budes proste verit tomu co je na stitku, tak tezko poznas jestli je to opravdu 90A nebo 140A a ne kazdy ma u sebe merak atp. Takze troksu zapoj fantazii.

2. Je videt ze jsi asi nikdy nevidel vymenu oleje u Diesla. Kdyz vypustit vsechen mozny olej a nalijes novy + novy filtr tak hned po nastartovani bude olej zase cerny lol Takze jak prostim te poznas, jestli ti ho v dieslu opravdu nekdo vymenil cely

a nebo ho jen lehce dolil ?!

3. Nabuduce trosku porozmyslaj ked napises odpoved.

Edited by Grym
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

PROCHY603:

Vazim si tebe jako dobreho radce a vim, ze jsi tady dal uz hodne dobrych rad a napadu :palec2:

Ovsem ted ses vedle jak ta jedle, asi mas opravdu malou fantazii na predstavu ruznych situaci a proto udelam vyjimku a jeste ti to polopate vysvetlim jak jsem to myslel :)

Altik bude urcite veci a tezsi, ale zase ti unika jedna mala drobnost, predstav si ze si pujdes pro ten alternator k tomu borcovi a nejak si zapomenes vzit ten tvuj stary altik a ani ho nebues mit zmereny ani zvazeny, tak jak potom opravdu poznas ze je to ten alternator kdyz by mel teoreticky na stitku uvedeno 140A ? Bavime se samo sebou, ze ho bude porizovat ne moc zasvedcena osoba na alternatory :p

Jak pises ze se bavime o vymene oleje v Benzinovem aute, tak jses taky vedle :smich:

10.cervenec GRYM naspal: Asi proto, ze jsou mezi lidmi vycuranci, keri vymysleji jak nekoho ojebat. Treba klasicke vymeny oleju v servisech, kde jen trosku upusti a dolijou litr oleje a je vydelane, nebo klasicke staceni kilometru atp..Takze trosku zapoj fantazii a mas odpoved na svete

Takze jak tak koukam, trosku si cetl asi mimo radky, nikde o benzinovem aute ani zminka?! Je jasne ze olej z benzinaka neni nikdy tak cerny, takze po vymene je olej pekne svetle hnedo zluty kde to proste poznas. Ovsem u diesla uz po vymene je olej cerny, a je to proto ze na sebe navaze zbytky stareho oleje ktery je plny usad a sazi. Bavim se samozrejme o dieslu ktery uz ma nejake ty kilaky za sebou a ty usady tam jsou. Jestli i tohle popiras, tak asi nebudes tak rozumny, jak se zdalo.

Ps. Je lepsi chytrym byti, nezli se snazit jen chytre vypadat.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
  • 4 weeks later...

Horní vypadá na Valeo a spodní na Bosch, ten má výhodu, že se dá s trochou štěstí sundat kryt a vyjmout regulátor s uhlíky bez demontáže alternátoru. Že tam má vidět dvě matice, z toho si nic nedělej, silový výstup na kabel je ten vpravo, ta levá přidržuje kryt. Buzení je samozřejmě u obou stejné přes konektor.

Myslím, že alternátory jsou záměnné, já měnil O1 Bosch/14,3V, co mu odešel regulátor za O2 Bosch/14,5V a bezproblémů běhá.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...